Fast fashion – tania, atrakcyjna, uzależniająca, a zarazem pociągająca za sobą skutki na pierwszy rzut oka niewidoczne dla konsumenta. Skutki, o których milczą magazyny branżowe i blogi modowe. Tymczasem szybka jest synonimem łamania praw pracowniczych, katastrofalnego skażenia środowiska i rosnącej góry odpadów tekstylnych. Czas na zmiany! W obliczu narastających konsekwencji popularności “fast fashion” Polskie Stowarzyszenie Zero Waste zainicjowało kampanię ReFashion, mającą na celu uświadomienie szerokiego spektrum kosztów szybkiej i taniej mody oraz podjęcie próby ograniczenia jej skutków poprzez pokazywanie pozytywnych i atrakcyjnych alternatyw.

Kampania zaprojektowana jako zespół działań, publikacji, spotkań, warsztatów ma na celu zachęcenie do dzielenia się pomysłami na alternatywne podejście do mody. Chcemy zachęcać konsumentki  i konsumentów do podejmowania bardziej odpowiedzialnych, zrównoważonych wyborów w odniesieniu do mody, takich jak: kreatywne przerabianie ubrań, korzystanie z zasobów szaf mam i babć, wymiana ubrań ze znajomymi, zakupy z drugiej ręki, budowanie kapsułowej garderoby, minimalistyczne podeście do mody, zakupy lokalne, szycie na miarę i wiele, wiele innych. Wierzymy, że każdy z tych sposobów zastosowany choć do ułamka zakupów odzieżowych wywrze pozytywny wpływ na środowisko naturalne i społeczno-ekonomiczny kontekst przemysłu tekstylnego.

Wszystko to buduje nową świadomość, która sprawia, że alternatywne wybory konsumenckie stają się powodem do dumy oraz dają poczucie, że nasze indywidualne wybory wywierają pozytywny wpływ na otaczający nas świat. Zachęcamy do publikowania swoich sposobów na ReFashion w mediach społecznościowych z oznaczeniem #refashion i #proudtorefashion. Wierzymy, że stylowa szafa nie musi być źródłem wyrzutów sumienia. Wierzymy, że każdy mały krok w kierunku zmiany nawyków konsumenckich to powód do dumy oraz okazja by świętować i celebrować modę  Zachęcamy również odpowiedzialne marki odzieżowe do włączenia się w kampanię i pokazywanie swojego podejścia do #refashion oraz działań przyczyniających się nie tylko do tego aby nasze ulice były dobrze ubrane, ale również aby przyszłe pokolenia mogły się cieszyć czystym środowiskiem.

W ramach kampanii realizowane będą między innymi warsztaty adresowane do różnych grup społecznych (dziewcząt opuszczających placówki opiekuńczo wychowawcze, seniorów czy młodych mam) mające uświadamiać problem szybkiej mody oraz proponować atrakcyjne alternatywy dla podążania rytmem dyktowanym przez duże sieci handlowe. Szczegóły wydarzeń będą publikowane na profilu Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz na dedykowanym profilu kampanii.

Kampania ReFashion na portalu facebook

 

UDOSTĘPNIJ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ