Frisco.pl zobowiązuje się do redukcji plastiku o 50% do końca 2020 roku

825

Rezygnacja z tacek dla wybranych produktów, zwrotne opakowania zbiorcze, zmniejszenie liczby siatek przypadających na każde zakupy, wzrost udziału toreb papierowych oraz zamówienia „zero waste” – to działania, które zobowiązał się wprowadzić supermarket internetowy Frisco.pl, aby do końca 2020 roku ograniczyć zużycie plastiku o połowę.

Jeszcze w tym roku Frisco.pl zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty. Dzięki optymalizacji procesu pakowania zakupów, zostanie również ograniczona liczba zużywanych siatek. Klienci będą mogli zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych, a wszystko za sprawą zwiększenia liczby gramatur na stronie sklepu. Testowana będzie również dodatkowa opcja pakowania „zero waste”, która umożliwi zamówienie produktów świeżych bez opakowań. W 2020 roku planowane jest wprowadzenie systemu kaucjonowania opakowań zwrotnych na owoce i warzywa.

We wprowadzeniu zmian pomoże uruchomienie w maju nowego centrum logistycznego. Ten obszerny i nowoczesny magazyn o powierzchni 11 000 m2, zlokalizowany na terenie Warszawy, pozwoli na równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych oraz zwiększenie elastyczności procesów logistycznych.

– Zdajemy sobie sprawę, że Frisco.pl jako lider warszawskiego rynku zakupów spożywczych online  kształtuje standardy, dlatego w trosce o środowisko podjęliśmy się zadania, jakim jest ograniczenie zużycia plastiku o połowę. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w naszym nowym magazynie. Kluczowe jest dla nas,  by zachować najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem i jakością dostarczanych produktów, którą tak doceniają nasi klienci  – mówi Grzegorz Bielecki, Prezes Frisco.pl.

Wykorzystywany we Frisco.pl plastik w 100% nadaje się do recyclingu. E-supermarket, jako jeden z nielicznych odbiera od klientów wszystkie zużyte opakowania, by mogły trafić do recyklingu i zostać ponownie wykorzystane.  Klienci mają również możliwość zamiany toreb plastikowych na papierowe podczas finalizacji zamówienia.

O Frisco.pl:

Frisco.pl to działający od ponad 10 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych i czasochłonnych zakupów spożywczych w marketach. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. By zapewnić najwyższą jakość produktów świeżych, są one porcjowane i pakowane bezpośrednio u dostawców pod indywidualne zapotrzebowanie. Zamówienia są następnie dostarczane pod wskazany adres od poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

UDOSTĘPNIJ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ