Od nowego roku odpady od mieszkańców Bytomia odbierać będzie FCC Polska

3291

Od 1 stycznia 2021 r. konsorcjum FCC Polska Sp. z o.o. i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej z Zabrza rozpocznie obsługę Bytomia w zakresie odbioru oraz zagospodarowania odpadów.

Umowa z miastem Bytom obejmuje między innymi odbiór odpadów komunalnych, odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz, częstsze niż dotychczas, przyjmowanie i odbieranie odpadów zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Nowy partner zajmie się także odbiorem odpadów remontowych przy jednoczesnym zapewnieniu większej liczby kontenerów i worków typu BIG-BAG, dzięki czemu skróci się czas oczekiwania na ich podstawienie.

Dodatkowo od mieszkańców domów jednorodzinnych częściej odbierana będzie frakcja żółta – czyli tworzywa sztuczne i metale.

Dotychczas mieszkańcy domów jednorodzinnych mogli liczyć na odbiór metali i tworzyw sztucznych raz w miesiącu – mówi Agnieszka Żabicka, Kierownik Działu Administracji Sprzedaży i Biur Obsługi Klienta. – Nasz nowy harmonogram odbioru odpadów dla zabudowy jednorodzinnej przewiduje zwiększenie tej częstotliwości do dwóch razy w miesiącu w okresie od kwietnia do października, wtedy bowiem pojawia się najwięcej tego rodzaju odpadów – dodaje.

To nie koniec korzyści – aby zmiana operatora była najmniej odczuwalna dla mieszkańców Bytomia, firma FCC Polska odkupi od dotychczasowego wykonawcy pojemniki – jednak tylko te, które są w dobrym stanie, a uszkodzone wymieni. Wymianie będą podlegać także pojemniki „dzwony” na odpady segregowane.

Dodatkowo w mieście pojawi się około 6500 sztuk całkiem nowych, lepszych pojemników na frakcję BIO – to wymóg postawiony przed nowym operatorem przez Urząd Miasta Bytom. Pojemniki te będą wyposażone w wentylację i ruszt ociekowy, co zmniejszy intensywność nieprzyjemnego zapachu, a kratka odciekowa oddzielać będzie stałą frakcję odpadów od nagromadzonych na dnie płynów, co z kolei ma umożliwić bardziej efektywny odzysk odpadów.

Wymianę oraz oznakowanie pojemników zaplanowaliśmy na styczeń – mówi  Agnieszka Żabicka, Kierownik Działu Administracji Sprzedaży i Biur Obsługi Klienta. – Wszystkich mieszkańców Bytomia bardzo prosimy o udostępnianie pojemników w dniu harmonogramowego odbioru odpadów od godziny 6:00 rano. Prosimy także o wyrozumiałość – wymiana z pewnością zajmie trochę czasu, niemniej będziemy robili wszystko, aby przebiegało to płynnie i było jak najmniej kłopotliwe dla mieszkańców – zapewnia.

Co istotne, FCC Polska stara się zadbać również o miejsca pracy dla mieszkańców Bytomia, dlatego usługi w rejonie Śródmieścia nadal będzie wykonywał poprzedni operator – teraz jako podwykonawca FCC Polska.

Przy rozpoczynaniu obsługi nowego miasta priorytetem jest dla nas zawsze zapewnienie maksymalnych korzyści dla mieszkańców. Wpisuje się w to również poszanowanie i zadbanie o obecne miejsca pracy. Dzięki temu, że Śródmieście obsłuży dotychczasowy operator, możliwe będzie zachowanie zatrudnienia – mówi Agnieszka Żabicka, Kierownik Działu Administracji Sprzedaży i Biur Obsługi Klienta. – Zdajemy sobie sprawę jak bardzo jest to istotne, zwłaszcza w dzisiejszych, niepewnych czasach – dodaje.

Bytom na co dzień obsługiwać będzie około 130 pracowników oraz 27 specjalistycznych pojazdów o różnym przeznaczeniu (odbiór odpadów komunalnych, pojazdy z żurawiami do odbioru BIG-BAG czy pojazdy wyposażone w myjki).

– Bardzo cieszymy się, że możemy pracować dla mieszkańców Bytomia. Jesteśmy firmą, która ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze dużych miast zarówno w Polsce, jak i na świecie. Obecnie w Polsce obsługujemy 37 gmin i ok. 665 000 mieszkańców. Nasi pracownicy to doświadczeni, przeszkoleni fachowcy – mówi Agnieszka Żabicka, Kierownik Działu Administracji Sprzedaży i Biur Obsługi Klienta. – Dołożymy wszelkich starań, aby nasza współpraca zarówno z władzami miasta, jak i z mieszkańcami Bytomia układała się jak najlepiej – dodaje.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości mieszkańcy mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta FCC Polska,  od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 17.00, pod telefonem 801 501 511, lub mailowo na adres bok@fcc-group.pl

Harmonogram odbioru odpadów dostępny będzie na stronie https://www.fcc-group.eu/pl/polska/strefa-mieszkanca.html od 1 stycznia 2021r.

Wszystkie bieżące informacje pojawiają się także na stronie internetowej www.fcc-group.pl oraz social mediach (www.facebook.com/fccpolska, www.instagram.com/fcc_polska/).

***

O FCC Polska:

Grupa FCC Environment CEE, do której należy FCC Polska, jest wiodącą firmą zajmującą się zrównoważoną gospodarką odpadami na terenie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.

Od połowy 2001 roku FCC świadczy swoje usługi dla mieszkańców i klientów instytucjonalnych na terenie Polski.

Kierując się misją „Service for the Future”, firma dąży do zminimalizowania ilości odpadów i przekształcenia ich w cenny zasób. Zmniejszając obciążenie dla środowiska, pomaga zapewnić dobrą jakość życia obecnym i przyszłym pokoleniom. Bogate doświadczenie i wiedza, sprawdzona jakość usług i wdrażanie najnowocześniejszych zielonych technologii sprawiają, że FCC Polska jest niezawodnym partnerem dla gmin, biznesu, przemysłu, handlu i gospodarstw domowych.

Zakłady FCC w Polsce:

  • 3 zakłady mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów o statusie Instalacji Komunalnej
  • 2 zakłady o statusie Instalacji Komunalnych dla odpadów zielonych
  • 3 zakłady produkcji paliwa alternatywnego
  • składowisko odpadów niebezpiecznych
  • składowisko odpadów niebezpiecznych zawierających azbest
  • instalacja do unieszkodliwiania i neutralizacji odpadów niebezpiecznych, innych niż niebezpieczne oraz ścieków przemysłowych
UDOSTĘPNIJ

1 KOMENTARZ

Skomentuj Olilo Anuluj odpowiedź