eternit
Strona główna › Forum › Odpady.net.pl › Odpady niebezpieczne. › eternit
- This topic is empty.
-
AutorWpisy
-
1 grudnia 2008 o 11:29 #6044MasterMind84Uzytkownik
czy eternit jest odpadem niebezpiecznym wysegregowanym z odpadów komunalnych??
2 grudnia 2008 o 21:16 #8006MasterMind84Uzytkownikaa i jakie odpady w ogóle uznaje się za odpady niebezpieczne wysegregowane z odpadów komunalnych?? proszę o odpowiedż
3 grudnia 2008 o 15:24 #8007JaremaUzytkownikjak został legalnie wysortowany to znaczy że został wytworzony a więc jest taki jak się go prawidłowo zakwalifikuje w oparciu o posiadaną decyzję.
a jak jest w zmieszanych odpadch komunalnych i tylko je przewozisz to widziałeś co brałeś i ty ponosisz za to działanie odpowiedzialność.
choć jak znam życie to nikt cie ze składowiska za to nie cofnie, bo nikt nie sprawdza co jest deklarowane a co jest faktycznie wwozone na składowisko.8 grudnia 2008 o 14:17 #8008MasterMind84Uzytkownikdziękuję, ale chodziło mi głownie o jakieś przepisy prawne bo nie mogę znaleźć
12 grudnia 2008 o 23:48 #8009atonUzytkownikDla zainteresowanych informacja. Polska Firma ATON-HT opracowała nowoczesną technologię utylizacji azbestu, eternitu i innych odpadów niebezpiecznych dzięki zastosowaniu technologi ogrzewania mikrofalami.
http://www.aton.com.pl
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami!29 stycznia 2010 o 13:29 #8010biker200Uzytkownikaton wrote:Dla zainteresowanych informacja. Polska Firma ATON-HT opracowała nowoczesną technologię utylizacji azbestu, eternitu i innych odpadów niebezpiecznych dzięki zastosowaniu technologi ogrzewania mikrofalami.
http://www.aton.com.pl
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami!hmmm a czy to troche nie jest na bakier z prawem ochrony środowiska ??
8 lutego 2010 o 07:40 #8011F_SUzytkownikMały off-top
Na bakier z prawem nie będzie jak przejdą /lub już przeszły/ zapisy w noweli do ustawy o sposobach unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest. Problem jest inny nikt jeszcze nie widział maszyny ATON’u działającej na skale przemysłową!
Jeśli się mylę to proszę o jakieś info. na ten temat8 lutego 2010 o 09:58 #8012Zielony PunktUzytkownikA czy to nie jest tak, że odpady zawierające azbest będzie można przerabiać tylko w urządzeniach przewoźnych, zgodnie z art. 1 pkt 27 proponowanej Ustawy z dnia 17 grudnia 2009 roku o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw ?!
Ja mam wersję tej ustawy z 21 grudnia 2009 roku, być może różni się od tego co uchwalił Sejm 22 stycznia 2010 roku.
W każdym bądź razie instalacja ATON-u nie wygląda na przewoźną 🙂
Jeżeli Ktoś coś wie, to proszę pisać, bo to ciekawe.
Pozdrawiam!
9 lutego 2010 o 07:11 #8013F_SUzytkownikteoretycznie jest przewoźna – można ja ponoć zabudować na 2 standardowych kontenerach (nie hakowe tylko takie morskie). Tak przynajmniej było na rysunkach. Jeśli ktoś widział tą ich maszynę jak działa to proszę o inf.
Pozdrawiam9 lutego 2010 o 08:19 #8014Zielony PunktUzytkownikNo tak, czy tak wszystko się rozwiąże jak wyjdzie rozporządzenie określające szczegółowe wymagania dotyczące warunków przetwarzania odpadów zawierających azbest.
Jeżeli instalacja będzie je spełniać i odpady powstające po przetwarzaniu azbestu nie będą szczególnie uciążliwe to niech działa jak najlepiej i najdłużej !!30 września 2010 o 10:44 #8015fuxxUzytkownikWitam
Chciałbym poprosić o opinię:
Jeżeli Gmina finansuje swym mieszkańcom odbiór i utylizację odpadów zawierających azbest to czy przy rozliczeniu dokumentacji z firmą wykonującą usługę jest zobowiązana i czy w ogóle powinna podpisać zbiorczą kartę przekazania odpadów jaką otrzymuje od tej firmy.
Gmina w końcu nie jest właścicielem tych odpadów.
W dokumentacji są karty przekazania odpadów podpisane przez poszczególnych mieszkańców więc to powinno wystarczyć…
Czy Gmina właściwie postąpi podpisując zbiorcze karty przekazania odpadów?30 września 2010 o 11:23 #8016Zielony PunktUzytkownikWitam!
Wytwórcą odpadów powstających w wyniku prac związanych z rozbiórką czy remontem jest firma prowadząca te działania i ona jest posiadaczem takich odpadów.
Karta przekazania będzie wymieniona pomiędzy firmą usługową, a składowiskiem odpadów, gdzie azbest trafi.
Gmina nie ma tu nic do rzeczy, może jedynie zażądać kopii kart jako dowodu rzetelnego zagospodarowania odpadów azbestowych ale na karcie przekazania nie podpisuje się.
Pozdrawiam!29 października 2010 o 06:29 #8017fuxxUzytkownikOdpady komunalne powstające w gospodarstwie domowym mogą mieć także charakter odpadów niebezpiecznych. Ustawa o odpadach zalicza do takich odpady:
-należące do kategorii lub rodzajów odpadów określonych na liście A w załączniku nr 2 do ustawy,
– należąc do kategorii lub rodzajów odpadów określonych na liście B w załączniku nr 2 do ustawy i zawierające którekolwiek ze składników wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy.
Do odpadów niebezpiecznych należy zaliczyć azbest – Załącznik nr 3, poz. C25.
Stąd wszelkie elementy konstrukcyjne zawierające azbest, a występujące w gospodarstwach domowych należy zaliczyć do odpadów komunalnych.Jakie zezwolenia powinna więc zawierać firma odbierająca takie odpady od mieszkańców danej gminy?
W innym temacie, chcąc przeprowadzić akcję zbiórki odpadów wielkogabarytowych gmina powinna zażądać aby firma wykazała zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych i transport, czy może tylko na transport?
29 października 2010 o 11:47 #8018Zielony PunktUzytkownikOdpady powstające podczas prowadzenia prac usługowych (remonty, rozbiórki itp) są klasyfikowane pod kodami z grupy 17, obojętnie czy są z gospodarstw domowych, czy przedsiębiorstw, czy są niebezpieczne, czy nie !!
Odpady elementów konstrukcyjnych zawierające azbest klasyfikuje się pod kodami z podgrupy 17 06, np.: 17 06 05*, ale nigdy pod kodem z grupy 20 !!
Firma demontująca wyroby azbestowe powinna posiadać decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami.
Co do drugiej sprawy to do odbioru odpadów wielkogabarytowych potrzebna jest firma posiadająca zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców lub zezwolenie na zbieranie odpadów o kodzie 20 03 07.
Transport jest tu sprawą w pewnym sensie drugorzędną, bo każdą gminę powinno obchodzić przede wszystkim co dalej stanie się z odpadem.
Można przecież wyobrazić sobie sytuację, że podmiot legitymujący się zezwoleniem wyłącznie na transport odbierze stare meble, a potem wyładuje je w lesie.
Z drugiej strony może być podmiot posiadający wyłącznie zezwolenie na zbieranie odpadów wielkogabarytowych, który zleci sam transport innej uprawnionej firmie i też jest OK.
Skracając temat – najlepszym wyjściem do odbioru takich odpadów jest zlecenie firmie posiadającej zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców lub zezwolenie na zbieranie i transport odpadów.Pozdrawiam!
-
AutorWpisy
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.