czwartek, 2 lutego, 2023

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


kw.
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kw. 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

lut
4
wt.
2020
11. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Bielsko-Biała
lut 4 – lut 6 całodniowy

11. Międzynarodowa Konferencja „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.

Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.

Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.

Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.

Wiodącymi tematami na sesjach będą:

  • Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
  • Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta
  • Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
  • Rynek surowców odzyskanych

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35

kw.
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kw. 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kw.
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kw. 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kw.
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kw. 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kw.
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kw. 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kw.
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kw. 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

gru
16
śr.
2020
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.
gru 16@09:00 – 15:00
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.

TEMATYKA

• Europejskie doświadczenia wdrażania i funkcjonowania

Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta

• ROP po polsku – propozycja resortu klimatu i środowiska

• ROP po polsku – stanowisko branży gospodarki odpadami

• ROP po polsku – stanowisko branży recyklingowej

• ROP po polsku – stanowisko producentów opakowań

• ROP po polsku – stanowisko przemysłu spożywczego

• ROP po polsku – stanowisko samorządu terytorialnego

• Rola ekoprojektowania w GOZ

• System kaucyjny/depozytowy – jak to zrobiono w Europie?

• Koszty wdrożenia systemu ROP w Polsce – kto miałby za to zapłacić?

• System kaucyjny/depozytowy – konieczny czy zbędny element ROP?

UDZIAŁ BEZPŁATNY

rejestracja: https://rop.abrys.pl/

 

lut
16
wt.
2021
12. Konferencja “Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, ABRYS, on-line.
lut 16 – lut 17 całodniowy

Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów odbędzie się w formie online w dniach 16-17 lutego 2021 r.

Zmiany w polskim prawie (ustawa o odpadach, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) dotyczące m.in. obniżenia wymaganych poziomów recyklingów do 2025 r. skłaniają do dyskusji i analizy obecnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Świetną okazją będzie udział w Konferencji „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, która tradycyjnie otwiera sezon konferencyjny w branży odpadowej i tym razem odbędzie się online w dniach 16-17 lutego 2021 roku.

  • W trakcie obrad będziemy dyskutować na temat obniżenia wymaganych poziomów recyklingów, które oddalają nas od wcześniej wyznaczonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych.
  • Zastanowimy się też, jak obecne zmiany wpłyną na rynek surowców? Czy gminy wykorzystają czas na modernizację systemu odpadami? Czy te zmiany zahamują wzrost cen?
  • Podczas konferencji praktycy z polskich gmin, głównie miejskich, zaprezentują swoje doświadczenia w uzyskiwaniu wysokich poziomów recyklingu i technologie, które mogą to usprawnić. Dowiemy się jak im się to udało osiągnąć już teraz?
  • Zaprezentujemy kilka wizji systemu ROP. Który z modeli będzie najkorzystniejszy dla gmin? Który jest do zaakceptowania przez przedsiębiorców? Wiadomo, że rynek czeka na zastrzyk pieniędzy z systemu ROP.
  • Usłyszymy od przedstawicieli instalacji komunalnych co powinno, a co nie powinno trafić na ich linie. Czy ekoprojektowanie i odpowiedzialność producentów ułatwi pracę instalacjom przetwarzania odpadów?

 

Jak Państwo widzą jest wiele pytań, na które chcemy znaleźć odpowiedź. Dlatego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w największej konferencji w branży związanej z selektywną zbiórką odpadów oraz z odzyskiem surowców i recyklingiem.

Spotkajmy się w gronie ekspertów i praktyków już wkrótce.

 

dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Przewodnicząca Rady Programowej

 

Więcej informacji na https://selektywna.abrys.pl/

Zarejestruj się na https://selektywnaabrys.konfeo.com/pl/groups

Koordynator konferencji: Olga Rosiak, o.rosiak@abrys.pl, +48 784 036 989

 

wrz
15
śr.
2021
Debata “Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta dla Polski”, TOMRA i Eunomia Research and Consulting
wrz 15@11:00 – 14:00
Debata "Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta dla Polski", TOMRA i Eunomia Research and Consulting

ROP w wersji „win-win-win”
Jak zbudować system Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta w Polsce z korzyścią dla samorządowców, producentów i konsumentów?

TOMRA i Eunomia Research and Consulting zapraszają na debatę online, poświęconą Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). To ważny moment dla wszystkich zainteresowanych: samorządów, producentów i konsumentów, bo ROP to system konieczny, by spełnić unijne cele recyklingu.
gru
22
śr.
2021
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line
gru 22@09:00 – 15:30
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line

NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.

W trakcie szkolenia omówione zostaną:

– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,

– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:

– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,

– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,

– zagadnienia związane z pomocą publiczną.

– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).

Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3

sty
25
wt.
2022
13. Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Wrocław i online
sty 25 – sty 27 całodniowy
13. Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Wrocław i online

Tematyka konferencji:
– efektywność ekonomiczna selektywnej zbiórki– ceny surowców
– jak osiągnąć wymagane poziomy recyklingu – case studies
– czy instalacje odzysku energii wpływają na poziom selektywnej zbiórki odpadów
– nowe technologie i rozwiązania logistyczne wspierające selektywną zbiórkę i recykling

Dwa dni obrad konferencji, trzeciego dnia wyjazd studyjny.

Więcej: https://selektywna.abrys.pl/