ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

lis
26
wt.
2019
16. Konferencja Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, ABRYS, Katowice
lis 26 – lis 28 całodniowy

 

Szanowni Państwo,

Jakie są realia współspalania odpadów w energetyce? Czy są szanse na zagospodarowanie frakcji kalorycznej w lokalnych elektrociepłowniach? Jakie są bariery wykorzystania energii z odpadów w ciepłownictwie?

Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź podczas 16. edycji Konferencji Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, pod Patronatem Honorowym Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. Wydarzenie na które już dziś Państwa zapraszamy odbędzie się w dniach 26 – 28 listopada 2019 roku w Hotelu Novotel Katowice Centrum (al. Roździeńskiego 16, 40-202 Katowice).

W trakcie konferencji zostaną poruszone najważniejsze tematy związane z branżą energii z odpadów: m.in. uwarunkowania budowy i funkcjonowania instalacji, proces termicznego przekształcania odpadów i jego miejsce w gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusji zostaną poddane także tematy nurtujące aktualnie branżę, takie jak możliwość finansowania instalacji „Waste to Energy” ze środków krajowych, sytuację obecnych i przyszłych instalacji w świetle ostatniej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, czy kogenerację.

W trakcie tej edycji wydarzenia szczególna uwagę chcemy zwrócić na możliwości współspalania odpadów w krajowej, lokalnej energetyce. W programie przewidziane są wystąpienia przedstawicieli samorządów i przedsiębiorstw energetyki cieplnej z miast, które planują budowę lokalnej instalacji do termicznego przekształcania odpadów – będzie to m.in. Zamość, Stalowa Wola czy Radom.

Konferencja organizowana jest w ramach cyklu związanego z gospodarką odpadami  i jest jednym z głównych krajowych forów wymiany doświadczeń dotyczących branży ochrony środowiska, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych. Spotkanie to od lat gromadzi od 150 do 300 osób aktywnie działających w branży WtE.

Program wydarzenia można śledzić pod linkiem: https://tiny.pl/tplc7

Link do rejestracji online na konferencję: https://termiczneprzeksztalcanieodpadow.konfeo.com/pl/groups

Strona wydarzenia: https://termiczne.abrys.pl/

Zapraszamy również do wydarzenia Facebook: https://www.facebook.com/events/497622764423457/?active_tab=about

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z koordynatorem wydarzenia:
Mateusz Dziurlikowski
T: +48 784 036 990
e-mail: m.dziurlikowski@abrys.pl

 

gru
5
czw.
2019
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń
gru 5 – gru 6 całodniowy
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń

[pdf-embedder url=”/wp-content/uploads/2019/11/Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo-1.pdf” title=”Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo (1)”]

Szczegółowe informacje: http://www.ekorum.pl/pl/news.php?item.37

lut
4
wt.
2020
11. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Bielsko-Biała
lut 4 – lut 6 całodniowy

11. Międzynarodowa Konferencja „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.

Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.

Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.

Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.

Wiodącymi tematami na sesjach będą:

  • Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
  • Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta
  • Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
  • Rynek surowców odzyskanych

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35

wrz
2
śr.
2020
24. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Gdańsk
wrz 2 – wrz 3 całodniowy

Szanowni Państwo,

rosnące ceny za odbiór i zagospodarowanie odpadów dotknęły mieszkańców wielu polskich gmin, zwłaszcza w ostatnich tygodniach 2019 i na początku 2020 r. Także likwidacja regionów spowodowała, że odpady wędrują po Polsce – jadą tam, gdzie jest taniej, bo tańsze firmy wypierają te droższe.

Na początku roku 2020 można było również zaobserwować opóźnienia w prawidłowym funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych. Dodatkowo sprawy dotyczące gospodarki odpadami przeszły spod nadzoru Ministerstwa Środowiska do Ministerstwa Klimatu (powstałego 15 listopada 2019 r.). Wszystkie te zmiany i zagadnienia stały się przyczyną do podjęcia dyskusji nad organizacją prawidłowego systemu gospodarki odpadami, któremu ciągłe zmiany nie służą.

Każde kolejne zmiany w prawie odpadowym winne być wnikliwie analizowane pod względem ich wpływu na koszty funkcjonowania gminnych systemów gospodarki odpadami oraz na wysokość stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. A według wszystkich podmiotów związanych z branżą gospodarki odpadami komunalnymi, wpływ na wysokość opłat za odpady mają złe przepisy dotyczące odbioru odpadów: kosztotwórcze regulacje obejmujące składowanie i magazynowanie odpadów, wadliwe przepisy dotyczące przetargów, itd. W marcu br. doszły do tego problemy związane z pandemią koronawirusa.

O tych wszystkich problemach będziemy dyskutować podczas 24. konferencji „Kompleksowa gospodarka odpadami”, która odbędzie się 2-3 września br. w Gdańsku. Tematów do dyskusji na pewno nie zabraknie, bo w najbliższym czasie Ministerstwo Klimatu zamierza przedstawić założenia nowej reformy odpadowej, m.in. powrócić do trzyletniego okresu magazynowania, liczenia recyklingu na starych zasadach, zamrożenia opłat marszałkowskich, zrównania cen dla mieszkańców i firm. Zamierza także na dwa lata znieść zakaz składowania frakcji kalorycznej, czyli – w praktyce – nienadających się do recyklingu resztek wyjeżdżających z sortowni. Każdego przedstawiciele branży gospodarki odpadami z pewnością żywo interesują szczegóły dotyczące tych propozycji.

Konferencja organizowana przez Abrys będzie okazją do wymiany doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, praktykami, przedstawicielami świata nauki a także wszystkimi, którzy tworzą nowoczesny system gospodarki odpadami komunalnymi. Bardzo serdecznie zapraszam Państwa do udziału.

Do zobaczenia we wrześniu w Gdańsku!

Przewodnicząca Rady Programowej,
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Organizator

Aktualizowane informacje o konferencji: https://kompleksowa.abrys.pl/

WAŻNA INFORMACJA:

W związku z obostrzeniami sanitarnymi pierwsze 90 zgłoszonych na konferencję osób będzie zasiadać na głównej sali konferencyjnej, natomiast pozostałe zgłoszone osoby będą miały miejsce w drugiej sali konferencyjnej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie sali głównej.

Miło nam poinformować, iż udział w 24. Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami w wersji online jest bezpłatny dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (wydziałów gospodarki komunalnej, ochrony środowiska), Urzędów Marszałkowskich i Wojewódzkich, Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska oraz Inspekcji Ochrony Środowiska.

Aby dokonać zgłoszenia na bezpłatny udział online należy wypełnić formularz dostępny na stronie

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach online
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– koszty organizacyjne

ZAREJESTRUJ SIĘ

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– udział w imprezach towarzyszących
– wyżywienie w dniach 2-3 września
– koszty organizacyjne

UWAGA: koszt udziału w konferencji nie obejmuję kosztów zakwaterowania!

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
  • STACJONARNIE – koszt 1390 zł netto + 23% VAT (1709,70 zł brutto)
  • ONLINE – koszt 499 zł netto + 23% VAT (613,77 zł brutto)

W konferencji będzie można wziąć udział na dwa sposoby:

PROGRAM KONFERENCJI

SESJA 1
Poziomy recyklingu 2020 – 2030
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:00
Otwarcie konferencji
Wolumen odpadów na rynku oraz wahania cen za ich zagospodarowanie
Robert Rosa, Abrys

2 września 2020 r. (środa), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:20
Perspektywa wdrożenia poziomów recyklingu w krajach Unii Europejskiej
Prelegent w trakcie potwierdzania

10:40
Plany Resortu Klimatu związane z gospodarką odpadami
Przedstawiciel, Ministerstwo Klimatu**

11:00
Baza danych odpadowych sposobem na stabilność w gospodarce odpadami
Przedstawiciel, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy**

11:20
Regulator Rynku Odpadowego jako rozwiązanie na problemy w gospodarce odpadami – wystąpienie online
Paweł Ważniewski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

11:40 PRZERWA NA KAWĘ

12:00
PANEL DYSKUSYJNY
Czy poziomy 50-65% są realne?
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

13:00 LUNCH

14:20
Kary związane z niespełnienie wymaganych poziomów recyklingu – wystąpienie online
Krzysztof Choromański, Związek Miast Polskich

14:40
Zmiany prawa a rola samorządu w systemie gospodarki odpadami
Leszek Świętalski, Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej

14:00
Temat w trakcie ustalania
Przedstawiciel, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska**

SESJA 2
Ramy prawne i systemowe oraz ekonomia gospodarowania odpadami
Prowadzący: Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

15:00
Recykling w świetle wyzwań i zmieniających się uwarunkowań rynkowych – wystąpienie online
Mariusz Rajca, TOMRA Sorting

15:20

„Edukacja i selektywna zbiórka” – ważne elementy systemu odpadowego
Olga Goitowska, Urząd Miejski w Gdańsku

15:35
Co dalej z tworzywami sztucznymi w świetle nowych inicjatyw legislacyjnych – wystąpienie online
Grzegorz P. Rękawek, Fundacja PlasticsEurope Polska

15:45
Wpływ zmian legislacyjnych na koszty gospodarki odpadami w różnych systemach gospodarki odpadami komunalnymi
Marcin Chełkowski, IVW/Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:05
Potencjał i możliwości rozwoju instalacji OZE biogazu składowiskowego
Dariusz Bojsza, Neo Bio Energy

16:15
Perspektywy domknięcia systemu gospodarki odpadami poprzez budowę spalarni odpadów
dr hab. inż. Grzegorz Wielgosiński prof. PŁ, Politechnika Łódzka

16:35
PYTANIA I DYSKUSJA

17:00
ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA OBRAD

20:00
WIECZORNA KOLACJA W HOTELU

SESJA 3
Problemy i wyzwania gmin związane z gospodarką odpadami
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

3 września 2020 r. (czwartek), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:00
CASE STUDY: Jedna gmina – wiele problemów dotyczących odpadów
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:20
Wystąpienie Partnera

10:30
Temat w trakcie ustalania
Michał Dzioba, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku

10:40
Nieruchomość zamieszkała i niezamieszkała – obowiązki wynikające z definicji prawnej
dr Jędrzej Bujny, Radca Prawny, SMM Legal

11:20 PRZERWA NA KAWĘ

13:20
PANEL DYSKUSYJNY
Czy jest możliwe zbilansowanie systemu gospodarki odpadami bez drastycznych podwyżek opłat?
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

14:20 LUNCH

10:55
Wystąpienie Partnera

11:05
Regulamin utrzymania porządku i czystości w gminie – jak poradzić sobie z jego utworzeniem? – wystąpienie online
Maciej Kiełbus, Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna

11:40
Innowacyjny system segregacji odpadów zbieranych w zabudowie wielorodzinnej
Adrianna Saganek, Urząd Miasta Ciechanów

12:00
Możliwości optymalizacji procesów sortowania odpadów z wykorzystaniem najnowszej generacji separatorów optycznych AUTOSORT, AUTOSORT SPEEDAIR, AUTOSORT CYBOT – wystąpienie online
Michał Bula, TOMRA Sorting

12:15
Zamówienia in-house w świetle najnowszego orzecznictwa TSUE
dr Anna Banaszewska, ECO Legal Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych z Wrocławia

12:30
Efektywna rozszerzona odpowiedzialność producenta a efektywna gospodarka odpadami opakowaniowymi
Jakub Tyczkowski, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań

13:00
Nowelizacja u.c.p.g. oraz zmiany w prawodawstwie – wpływ na działanie zakładów
Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

12:40
Stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta
Andrzej Sobolak, Olga Goitowska, Unia Metropolii Polskich

15:40
Zastosowanie sztucznej inteligencji w sortowaniu odpadów rozwiązaniem w czasach zagrożenia oraz inne, innowacyjne technologie od Agrex-Eco
Krzysztof Gorzkowski, AGREX-ECO

15:20
Jak COVID-19 wpłynął na gospodarkę odpadami w dużej aglomeracji
Katarzyna Kruszka-Pytlik, Związek Międzygminny “Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”

SESJA 4
Gospodarka odpadami w czasach COVID-19
Prowadzący: Piotr Talaga, Przegląd Komunalny

15:50
Wpływ COVID-19 na działalność zakładów gospodarki odpadami – wystąpienie online
Tomasz Uciński, Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:20
Doświadczenia i rozwiązania wynikające z pracy instalacji w szczególnych warunkach
Waldemar Szygenda, Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Toniszewie

16:40
PYTANIA I DYSKUSJA. LOSOWANIE NAGRÓD ZA ANKIETY

17:00
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

16:10
Wystąpienie Partnera

PROGRAM DO POBRANIA (PDF)

*organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie
**wystąpienie w trakcie potwierdzania

ZAREJESTRUJ SIĘ

Miejsce konferencji:

NOVOTEL GDAŃSK MARINA

ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk

Patronat honorowy

gru
16
śr.
2020
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.
gru 16@09:00 – 15:00
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.

TEMATYKA

• Europejskie doświadczenia wdrażania i funkcjonowania

Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta

• ROP po polsku – propozycja resortu klimatu i środowiska

• ROP po polsku – stanowisko branży gospodarki odpadami

• ROP po polsku – stanowisko branży recyklingowej

• ROP po polsku – stanowisko producentów opakowań

• ROP po polsku – stanowisko przemysłu spożywczego

• ROP po polsku – stanowisko samorządu terytorialnego

• Rola ekoprojektowania w GOZ

• System kaucyjny/depozytowy – jak to zrobiono w Europie?

• Koszty wdrożenia systemu ROP w Polsce – kto miałby za to zapłacić?

• System kaucyjny/depozytowy – konieczny czy zbędny element ROP?

UDZIAŁ BEZPŁATNY

rejestracja: https://rop.abrys.pl/

 

lut
16
wt.
2021
12. Konferencja “Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, ABRYS, on-line.
lut 16 – lut 17 całodniowy

Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów odbędzie się w formie online w dniach 16-17 lutego 2021 r.

Zmiany w polskim prawie (ustawa o odpadach, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) dotyczące m.in. obniżenia wymaganych poziomów recyklingów do 2025 r. skłaniają do dyskusji i analizy obecnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Świetną okazją będzie udział w Konferencji „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, która tradycyjnie otwiera sezon konferencyjny w branży odpadowej i tym razem odbędzie się online w dniach 16-17 lutego 2021 roku.

  • W trakcie obrad będziemy dyskutować na temat obniżenia wymaganych poziomów recyklingów, które oddalają nas od wcześniej wyznaczonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych.
  • Zastanowimy się też, jak obecne zmiany wpłyną na rynek surowców? Czy gminy wykorzystają czas na modernizację systemu odpadami? Czy te zmiany zahamują wzrost cen?
  • Podczas konferencji praktycy z polskich gmin, głównie miejskich, zaprezentują swoje doświadczenia w uzyskiwaniu wysokich poziomów recyklingu i technologie, które mogą to usprawnić. Dowiemy się jak im się to udało osiągnąć już teraz?
  • Zaprezentujemy kilka wizji systemu ROP. Który z modeli będzie najkorzystniejszy dla gmin? Który jest do zaakceptowania przez przedsiębiorców? Wiadomo, że rynek czeka na zastrzyk pieniędzy z systemu ROP.
  • Usłyszymy od przedstawicieli instalacji komunalnych co powinno, a co nie powinno trafić na ich linie. Czy ekoprojektowanie i odpowiedzialność producentów ułatwi pracę instalacjom przetwarzania odpadów?

 

Jak Państwo widzą jest wiele pytań, na które chcemy znaleźć odpowiedź. Dlatego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w największej konferencji w branży związanej z selektywną zbiórką odpadów oraz z odzyskiem surowców i recyklingiem.

Spotkajmy się w gronie ekspertów i praktyków już wkrótce.

 

dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Przewodnicząca Rady Programowej

 

Więcej informacji na https://selektywna.abrys.pl/

Zarejestruj się na https://selektywnaabrys.konfeo.com/pl/groups

Koordynator konferencji: Olga Rosiak, o.rosiak@abrys.pl, +48 784 036 989

 

wrz
15
śr.
2021
Debata “Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta dla Polski”, TOMRA i Eunomia Research and Consulting
wrz 15@11:00 – 14:00
Debata "Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta dla Polski", TOMRA i Eunomia Research and Consulting

ROP w wersji „win-win-win”
Jak zbudować system Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta w Polsce z korzyścią dla samorządowców, producentów i konsumentów?

TOMRA i Eunomia Research and Consulting zapraszają na debatę online, poświęconą Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). To ważny moment dla wszystkich zainteresowanych: samorządów, producentów i konsumentów, bo ROP to system konieczny, by spełnić unijne cele recyklingu.
sty
25
wt.
2022
13. Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Wrocław i online
sty 25 – sty 27 całodniowy
13. Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Wrocław i online

Tematyka konferencji:
– efektywność ekonomiczna selektywnej zbiórki– ceny surowców
– jak osiągnąć wymagane poziomy recyklingu – case studies
– czy instalacje odzysku energii wpływają na poziom selektywnej zbiórki odpadów
– nowe technologie i rozwiązania logistyczne wspierające selektywną zbiórkę i recykling

Dwa dni obrad konferencji, trzeciego dnia wyjazd studyjny.

Więcej: https://selektywna.abrys.pl/

cze
7
wt.
2022
Konferencja Design for Recycling, ALPLA, centrum konferencyjne Airport Hotel Okęcie
cze 7 – cze 8 całodniowy
Konferencja Design for Recycling, ALPLA, centrum konferencyjne Airport Hotel Okęcie

W dniach 7-8 czerwca 2021 r. w warszawskim centrum konferencyjnym Airport Hotel Okęcie odbędzie się konferencja „Design for Recycling”. Wydarzenie, organizowane przez lidera branży opakowaniowej – firmę ALPLA, skierowane jest do osób zawodowo związanych z sektorami przemysłu chemicznego, kosmetycznego i spożywczego. Swoją tematyką obejmie ekologiczne zmiany na rynku i możliwości dostosowania się do nich, projektowanie pod recycling oraz komunikację z rynkiem i konsumentem.

Przetwórstwo tworzyw sztucznych to jedna z najważniejszych gałęzi polskiego przemysłu. Zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne w ciągu ostatnich 8 lat wzrosło o ponad 80%. Skala wykorzystywania tworzyw sztucznych stanowi poważne wyzwanie ekologiczne dla producentów i konsumentów, które wymusza rozwój technik recyklingu oraz zmiany w przepisach prawnych.

Konferencja „Design for Recycling” będzie podsumowaniem tych czekających na nas zmian w prawodawstwie oraz odpowiedzią̨ na szereg pytań́ związanych z projektowaniem opakowań́ z użyciem materiałów z recyklingu.

W ciągu dwóch dni uczestnicy poznają doświadczenia ekspertów branży opakowaniowej tworzących rozwiązania dla największych korporacji oraz innowatorów technologicznych we wdrażaniu innowacji w obszarze plastic packaging.

„Design for Recycling” – co przed nami?

Pierwszy panel pn. „Ekologiczna zmiana na rynku” poświęcony będzie m.in. aspektom prawnym i wyzwaniom stojącym przed producentami używającymi opakowań z tworzyw sztucznych w związku z Dyrektywą UE w sprawie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych – Single Use Plastic (SUP) oraz Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

Druga część wydarzenia, która rozłożona została w agendzie na dwa dni, związana będzie z koncepcją „Projektowania pod recycling”. Przekazane w ramach panelu informacje pomogą odpowiedzieć na pytanie, jak projektować opakowania z udziałem recyklatów, aby utrzymać parametry wydajnościowe. Ponadto słuchacze poznają sposoby analizy obecnego portfolio opakowań pod kątem użycia regranulatu ze wskazaniem kształtów i konstrukcji opakowań przyjaznych procesowi recyklingu z udziałem surowców zawierających niski, bądź wysoki dodatek PCR (Post Consumer Recycled).

Jako producent opakowań, a także recyklatów mamy unikalną wiedzę na temat projektowania opakowań nadających się w pełni do recyklingu, w taki sposób, aby były one łatwe do przetworzenia. Wiemy także, jak produkować opakowania zawierające materiał z recyklingu. Nasi klienci mają zarówno dostęp do naszej wiedzy i ekspertów, jak i do materiału z recyklingu naszej produkcji, który dopuszczony jest do kontaktu z żywnością. Teraz tą wiedzą będziemy mogli podzielić się także z innymi. Nasi eksperci wskażą różnice pomiędzy właściwościami opakowań zawierających recyklaty a materiałami typu „virgin” mówi Mariusz Musiał, Dyrektor Zarządzający firmy ALPLA w Polsce.

Trzecia część konferencji to „Komunikacja z rynkiem oraz z konsumentem”, podczas której uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie komunikować konsumentom zalety i bezpieczeństwo opakowań z zawartością materiałów z recyclingu. Ponadto w tym panelu zostaną omówione rynkowe przykłady efektywnej, ekologicznej komunikacji z konsumentem oraz podsumowane wyniki analiz wpływu na środowisko opakowań z rożnych materiałów w całym ich cyklu życia.

Konferencja zostanie zakończona debatą z udziałem liderów rynkowych. Będzie to dyskusja na temat opakowań przyszłości, a także próba ustalenia, czy recykling to jedynie konieczność, czy także szansa rynkowa oraz w jakim stopniu konsument kieruje się aspektem ekologicznych w swoich codziennych decyzjach zakupowych. Ponadto eksperci poszukają odpowiedzi na pytanie, jak branża może przybliżyć konsumentowi zagadnienia wiązane z recyklingiem i opakowaniami zawierającymi materiał z recyklingu.

Pełna agenda konferencji znajduje się pod linkiem. Rezerwacja miejsca możliwa jest poprzez napisanie e-maila na adres konferencje@alpla.com. Liczba miejsc jest ograniczona.

***

ALPLA produkuje wysokiej jakości opakowania z tworzyw sztucznych dla sektorów takich jak żywność, napoje, przemysł farmaceutyczny, oleje i smary, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki. Zatrudnia 20900 pracowników w 181 lokalizacjach na terenie 46 krajów. W Polsce produkuje opakowania z tworzyw sztucznych w 4 zakładach oraz posiada zakład recyklingu (PRT Radomsko). Firma dąży do tworzenia wydajnej gospodarki obiegowej w branży opakowań. ALPLA prowadzi własne zakłady recyklingu PET i HDPE w Austrii, Polsce i Hiszpanii oraz w formie spółek joint venture w Meksyku i Niemczech. Ich roczna wydajność to około 75 000 ton recyklatu rPET. ALPLA tworzy unikalne modele współpracy, pozwalające między innymi na produkcję opakowań przy udziale maszyn ALPLA bezpośrednio w fabryce klienta, dzięki czemu generowane są oszczędności wtórnych materiałów opakowaniowych oraz zmniejsza się emisja CO2 związana z transportem. Firma prowadzi liczne działania edukacyjne celem zwiększenia świadomości dotyczącej znaczenia recyclingu. Podpisując w październiku 2018 r. globalne zobowiązania New Plastics Economy Global Commitment Ellen McArthur’s Foundation, ALPLA zobowiązała się do osiągnięcia określonych celów do 2025 r.: wszystkie rozwiązania w zakresie opakowań będą w pełni podlegały recyklingowi, a ilość materiałów pochodzących z recyklingu wzrośnie do 25 procent wszystkich użytych materiałów. Na rozbudowę działalności ALPLA w zakresie recyklingu przeznaczono kwotę 50 milionów euro.

sie
31
śr.
2022
26. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Uniejów i online
sie 31 – wrz 2 całodniowy
26. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Uniejów i online

Zapraszamy do udziału w 26. edycji Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami – Zjazd branży gospodarki odpadami, która odbędzie się w dniach 31 sierpnia – 2 września 2022 r. w Uniejowie oraz online.

Zgodnie z tradycją spotkamy się na początku września, aby po letnim wypoczynku, móc zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, które czekają branżę odpadową – a ich na pewno nie zabraknie. Patrzymy optymistycznie w przyszłość i tą dobrą energią chcemy się z Państwem podzielić podczas nachodzącej konferencji. W programie znajdziecie wiele pozytywnych przykładów (polskich i zagranicznych) związanych z gospodarką odpadami.

Jakie są główne cele konferencji organizowanej przez Abrys?

– Zjazd branży gospodarki odpadami to coroczne zebranie kluczowych ekspertów, decydentów, praktyków i firm w celu wymiany informacji oraz doświadczeń

– tworzymy platformę wypracowywania rozwiązań dla branży gospodarki odpadami i przekazujemy ją do administracji rządowej oraz popularyzujemy poprzez media Abrys

– tworzymy przestrzeń dla spotkania się grup decydentów, izb oraz stowarzyszeń

– promujemy pozytywne przykłady i najbardziej efektywne rozwiązania prawne, organizacyjne i technologiczne dla branży gospodarki odpadami

Bogaty merytoryczny program znajduje się na stronie: https://kompleksowa.abrys.pl/

Dzięki udziałowi w KGO 2022 nawiążesz nowe kontakty – umożliwiamy przepływ informacji pomiędzy administracją publiczną, nauką, branżą przetwarzania odpadów oraz dostawcami technologii.

Co nas czeka na konferencji?

  • 3 dni intensywnych rozmów, prelekcji i wymiany doświadczeń.
  • Ponad 20 zaproszonych ekspertów z zakresu tematyki odpadowej.
  • Ciekawy program merytoryczny na wysokim poziomie.
  • Wyjazd studyjny do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów “Orli Staw” i wiele atrakcji.

Zobacz naszych Ekspertów: Zjazd branży gospodarki odpadami

Konferencja odbędzie się w formule hybrydowej tj. stacjonarnie z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz online. Decyzję wyboru formy udziału w konferencji pozostawiamy uczestnikom.

Więcej informacji: https://kompleksowa.abrys.pl/

Koordynator konferencji: Paulina Wolna, tel. 881 932 976, mail: p.wolna@abrys.pl

 

lis
9
śr.
2022
Konferencja: Wyzwania GOZ a konkurencja na rynku gospodarki odpadami komunalnymi, KIG, on-line
lis 9@09:30 – 13:00

Krajowa Izba Gospodarcza wspólnie z Polską Izby Gospodarki Odpadami oraz Izbą Branży Komunalnej zapraszają na konferencję on-line: „Wyzwania GOZ a konkurencja na rynku gospodarki odpadami komunalnymi”, która odbędzie się 9 listopada 2022 r. w godzinach 9.30-13.00 w Krajowej Izbie Gospodarczej. Patronat nad konferencją objął Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. Organizowane przez nas wydarzenie ma charakter ekspercki i odbędzie się w formie hybrydowej. W spotkaniu stacjonarnym w siedzibie KIG weźmie udział wąskie grono ekspertów w tym przedstawicieli izb, organizacji branżowych oraz odpowiedzialnej za sektor gospodarki odpadami administracji rządowej i samorządowej. Głównym celem konferencji jest wypracowanie optymalnych modeli funkcjonowania rynku gospodarowania odpadami wspierających realizację wysokich celów GOZ przez Polskę. Eksperci branżowi wskazują na istnienie wielu barier rozwojowych, które dzisiaj poważnie utrudniają wdrażanie Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w gospodarce odpadami, jak również wskazują na konieczność rozwoju konkurencyjnego rynku, który w sposób najbardziej efektywny będzie w stanie wykorzystać fundusze pomocowe dla wdrażania nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań na rzecz zagospodarowania odpadów. Dla realizacji wysokich celów GOZ, w tym budowy nowoczesnej i efektywnej gospodarki odpadami w Polsce niezwykle istotny jest transparentny i konkurencyjny rynek. Ma to szczególne znaczenie wobec konieczności dokonania wielomiliardowych inwestycji w sektorze gospodarki odpadami w najbliższych latach, w tym przez podmioty z grupy MŚP.

Wierzymy, że w oparciu o partnerski dialog uczestników rynku uda się wypracować konstruktywne wnioski na rzecz rozwoju sektora gospodarki odpadami komunalnymi wobec wysokich celów GOZ do wykonania w najbliższych latach.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w konferencji wirtualnie, po uprzedniej rejestracji pod linkiem poniżej

REJESTRACJA

 Program spotkania >>> TUTAJ

Kontakt:
Agnieszka Buze
abuze@kig.pl
tel. 22 630 96 20