ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


cze
14
wt.
2016
VI Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – opakowania. Łódź, Eko Cykl OOO SA
cze 14 – cze 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania

Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.

Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/

Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.

Zobacz: harmonogram konferencji.

Celem Konferencji jest:

  • przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
  • pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
  • przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.

KLO6_Baner_468x60px

Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:

  • Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce

Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.

www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo

Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.

www.logistykaodzysku.com   |   www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

 

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss