ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


mar
3
wt.
2020
30. Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, ABRYS, Szklarska Poręba
mar 3 – mar 5 całodniowy
30. Konferencja  Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, ABRYS, Szklarska Poręba

Konferencja w 2020 roku to już 30. jubileuszowa edycja i najważniejsze wydarzenie dla branży związanej ze składowiskami odpadów. Konferencja odpowiada na zapotrzebowanie rynku oraz stwarza możliwość spotkania interesariuszy. Problematyka składowisk odpadów w związku z zachodzącymi na świecie zmianami jest nadal aktualna. Podczas konferencji przedstawione zostaną najważniejsze zmiany prawne wynikające m.in. z ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, rozporządzenia w sprawie składowisk odpadów oraz zmian decyzji m.in. w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń. Konferencja wskazuje uczestnikom dobre praktyki związane z monitoringiem składowisk. Porusza tematy ważne z puntu widzenia bezpieczeństwa (pożary składowisk) i zarządzania składowiskiem odpadów. Tegoroczna konferencja odpowie na pytanie jaka przyszłość czeka składowiska odpadów. Przedstawione zostaną projekty rekultywacyjne, szerzej omówiony zostanie także temat biogazu na składowiskach. W tegorocznej edycji zostanie powtórzona formuła konferencji – alternatywą dla wyjazdu studyjnego będą warsztaty prawno-managerskie.

Główne zagadnienia konferencji:

1. Aspekty prawne:

– Składowanie odpadów po nowemu, co się zmieniło. Nowelizacja ustawy o odpadach

– Rozporządzenie w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej

– Wymagania prawne dla wizyjnego systemu kontroli składowisk

– Rozbieżność przepisów z praktyką stosowaną na składowiskach odpadów

– Dotacja NFOŚiGW do wali z nielegalnymi składowiskami odpadów niebezpiecznych

– Wnioski o zmianę decyzji w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń

– Jak nowa opłata marszałkowska wpłynie na składowanie odpadów w Polsce?

– Co powinna zawierać dokumentacja dotycząca rekultywacji składowisk

2. Eksploatacja i biogaz na składowiskach:

– Oczyszczanie odcieków na terenach składowisk odpadów

– Kogeneracja w eksploatacji

– Składowanie frakcji kalorycznej

– Wytyczne badań morfologicznych

– Emisja CO2 na składowiskach

– Potencjał energetyczny składowisk

– Wpływ frakcji bio na efektywność instalacji

– Uciążliwość odorowa

– Zwierzęta na składowiskach

– Jak sobie radzić w sytuacjach awaryjnych

3. Rekultywacja składowisk:

– Składowiska- czy widzi się dla nich przyszłość

– Wycieki składowiskowe

– Zmiany klimatu, a zagrożenia dla środowiska

– Zamknięcie składowiska i co dalej. Nowoczesne metody rekultywacji składowisk

– Nowe możliwości wykonywania okrywy rekultywacyjnej

– Odpady wykorzystywane w rekultywacji

– Nielegalne składowiska odpadów niebezpiecznych, jak z nimi walczyć?

– Transformacja energetyczna, przyszłość na zrekultywowanych składowiskach odpadów

4. Monitoring i pożary na składowiskach odpadów:

– Pożary odpadów: geneza, przyczyny i propozycje rozwiązań

– Pożary na składowiskach, a odszkodowania

– System monitoringu składowisk odpadów – wyzwania dla instalacji

– Nowoczesne technologie – szansa dla monitoringu składowisk

– Baza danych o odpadach sposobem na uszczelnienie systemu gospodarki odpadami

– Kontrola składowisk po nowemu czy Straż Pożarna jest na przygotowana

Propozycje tematów na warsztaty:

– budowanie marki osobistej

– benchmarking, jako narzędzie doskonalenia organizacji

– rozwiązania, które pomagają w dążeniu do doskonałości

– narzędzia wspomagające eksploatację, zarządzanie i rekultywację

– wizyjny system kontroli miejsc magazynowania odpadów (dostępne metody, rozwiązania techniczne, uwiecznienie wizerunku a ochrona danych, spełnienie wymagań prawnych)

– zabezpieczenia roszczeń ( formy, instytucje uprawnione, zawieranie umów)

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/259/2020/03/03/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=8be6f993ce59e2d1939247c2bc8fe083

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
21
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 21@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu  Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS

Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.

– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

– Brak kosztów przejazdu

– Wygoda i bezpieczeństwo

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

gru
16
śr.
2020
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.
gru 16@09:00 – 15:00
Bezpłatna konferencja on-line: ROP po polsku i system kaucyjny, ABRYS.

TEMATYKA

• Europejskie doświadczenia wdrażania i funkcjonowania

Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta

• ROP po polsku – propozycja resortu klimatu i środowiska

• ROP po polsku – stanowisko branży gospodarki odpadami

• ROP po polsku – stanowisko branży recyklingowej

• ROP po polsku – stanowisko producentów opakowań

• ROP po polsku – stanowisko przemysłu spożywczego

• ROP po polsku – stanowisko samorządu terytorialnego

• Rola ekoprojektowania w GOZ

• System kaucyjny/depozytowy – jak to zrobiono w Europie?

• Koszty wdrożenia systemu ROP w Polsce – kto miałby za to zapłacić?

• System kaucyjny/depozytowy – konieczny czy zbędny element ROP?

UDZIAŁ BEZPŁATNY

rejestracja: https://rop.abrys.pl/

 

cze
15
wt.
2021
31. konferencja EKSPLOATACJA I REKULTYWACJA SKŁADOWISK ODPADÓW, ABRYS, Olsztyn i online
cze 15 – cze 17 całodniowy
31. konferencja  EKSPLOATACJA I REKULTYWACJA SKŁADOWISK ODPADÓW, ABRYS, Olsztyn i online

Program konferencji i zgłoszenia: https://skladowiskowa.abrys.pl/

gru
22
śr.
2021
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line
gru 22@09:00 – 15:30
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line

NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.

W trakcie szkolenia omówione zostaną:

– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,

– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:

– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,

– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,

– zagadnienia związane z pomocą publiczną.

– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).

Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3

sty
26
śr.
2022
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r., szkolenie on-line, ABRYS
sty 26@13:00 – 14:00

BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.

SZKOLENIE ON-LINE

środa, 26 stycznia 2022 r.

w godzinach 9.00 – 13.00

Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.

Prowadząca szkolenie:

Izabela Wołosiak, Green Concept

8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników

09:00 – Rozpoczęcie szkolenia

Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej  

Przepisy dotyczące awarii BDO

Inne zmiany w przepisach odpadowych 

Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych

Praca na platformie BDO

Dostęp do BDO

Wymagania infrastrukturalne BDO

Role użytkowników

Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO

Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Statusy Kart Przekazania Odpadów

Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO 

Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych

Terminy składania sprawozdań za 2021 r. 

Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO

Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO

Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami 

Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?

Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne

Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?

Obowiązki przedsiębiorcy

Odpowiedzialność zarządzających

13:00 – Zakończenie szkolenia 

* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie. 

mar
15
wt.
2022
32. Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, Szklarska Poręba/onlineABRYS,
mar 15 – mar 17 całodniowy
32. Konferencja  Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, Szklarska Poręba/onlineABRYS,

Zapraszamy do udziału w 32. Konferencji Eksploatacja
i rekultywacja składowisk odpadów, która odbędzie sięw dniach 15-17 marca 2022 r. w hotelu Blue Mountain Resort**** w Szklarskiej Porębie oraz w formule online.Konferencja ta jest niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem w branży, obejmujące kompleksowo tematykę dotyczącą składowisk odpadów. Jest to doskonała forma wymiany doświadczeń pomiędzy eksploatatorami, dostawcami technologii, a ekspertami i naukowcami z branży. Kolejna edycja poruszy najnowsze tematy oraz dyskusje w świetle składowisk, a trzeciego dnia zaplanowane zostały warsztaty, które zapewnią kolejny krok w stronę doskonalenia każdego z nas.

Więcej: https://skladowiskowa.abrys.pl/

cze
7
wt.
2022
Konferencja Design for Recycling, ALPLA, centrum konferencyjne Airport Hotel Okęcie
cze 7 – cze 8 całodniowy
Konferencja Design for Recycling, ALPLA, centrum konferencyjne Airport Hotel Okęcie

W dniach 7-8 czerwca 2021 r. w warszawskim centrum konferencyjnym Airport Hotel Okęcie odbędzie się konferencja „Design for Recycling”. Wydarzenie, organizowane przez lidera branży opakowaniowej – firmę ALPLA, skierowane jest do osób zawodowo związanych z sektorami przemysłu chemicznego, kosmetycznego i spożywczego. Swoją tematyką obejmie ekologiczne zmiany na rynku i możliwości dostosowania się do nich, projektowanie pod recycling oraz komunikację z rynkiem i konsumentem.

Przetwórstwo tworzyw sztucznych to jedna z najważniejszych gałęzi polskiego przemysłu. Zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne w ciągu ostatnich 8 lat wzrosło o ponad 80%. Skala wykorzystywania tworzyw sztucznych stanowi poważne wyzwanie ekologiczne dla producentów i konsumentów, które wymusza rozwój technik recyklingu oraz zmiany w przepisach prawnych.

Konferencja „Design for Recycling” będzie podsumowaniem tych czekających na nas zmian w prawodawstwie oraz odpowiedzią̨ na szereg pytań́ związanych z projektowaniem opakowań́ z użyciem materiałów z recyklingu.

W ciągu dwóch dni uczestnicy poznają doświadczenia ekspertów branży opakowaniowej tworzących rozwiązania dla największych korporacji oraz innowatorów technologicznych we wdrażaniu innowacji w obszarze plastic packaging.

„Design for Recycling” – co przed nami?

Pierwszy panel pn. „Ekologiczna zmiana na rynku” poświęcony będzie m.in. aspektom prawnym i wyzwaniom stojącym przed producentami używającymi opakowań z tworzyw sztucznych w związku z Dyrektywą UE w sprawie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych – Single Use Plastic (SUP) oraz Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

Druga część wydarzenia, która rozłożona została w agendzie na dwa dni, związana będzie z koncepcją „Projektowania pod recycling”. Przekazane w ramach panelu informacje pomogą odpowiedzieć na pytanie, jak projektować opakowania z udziałem recyklatów, aby utrzymać parametry wydajnościowe. Ponadto słuchacze poznają sposoby analizy obecnego portfolio opakowań pod kątem użycia regranulatu ze wskazaniem kształtów i konstrukcji opakowań przyjaznych procesowi recyklingu z udziałem surowców zawierających niski, bądź wysoki dodatek PCR (Post Consumer Recycled).

Jako producent opakowań, a także recyklatów mamy unikalną wiedzę na temat projektowania opakowań nadających się w pełni do recyklingu, w taki sposób, aby były one łatwe do przetworzenia. Wiemy także, jak produkować opakowania zawierające materiał z recyklingu. Nasi klienci mają zarówno dostęp do naszej wiedzy i ekspertów, jak i do materiału z recyklingu naszej produkcji, który dopuszczony jest do kontaktu z żywnością. Teraz tą wiedzą będziemy mogli podzielić się także z innymi. Nasi eksperci wskażą różnice pomiędzy właściwościami opakowań zawierających recyklaty a materiałami typu „virgin” mówi Mariusz Musiał, Dyrektor Zarządzający firmy ALPLA w Polsce.

Trzecia część konferencji to „Komunikacja z rynkiem oraz z konsumentem”, podczas której uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie komunikować konsumentom zalety i bezpieczeństwo opakowań z zawartością materiałów z recyclingu. Ponadto w tym panelu zostaną omówione rynkowe przykłady efektywnej, ekologicznej komunikacji z konsumentem oraz podsumowane wyniki analiz wpływu na środowisko opakowań z rożnych materiałów w całym ich cyklu życia.

Konferencja zostanie zakończona debatą z udziałem liderów rynkowych. Będzie to dyskusja na temat opakowań przyszłości, a także próba ustalenia, czy recykling to jedynie konieczność, czy także szansa rynkowa oraz w jakim stopniu konsument kieruje się aspektem ekologicznych w swoich codziennych decyzjach zakupowych. Ponadto eksperci poszukają odpowiedzi na pytanie, jak branża może przybliżyć konsumentowi zagadnienia wiązane z recyklingiem i opakowaniami zawierającymi materiał z recyklingu.

Pełna agenda konferencji znajduje się pod linkiem. Rezerwacja miejsca możliwa jest poprzez napisanie e-maila na adres konferencje@alpla.com. Liczba miejsc jest ograniczona.

***

ALPLA produkuje wysokiej jakości opakowania z tworzyw sztucznych dla sektorów takich jak żywność, napoje, przemysł farmaceutyczny, oleje i smary, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki. Zatrudnia 20900 pracowników w 181 lokalizacjach na terenie 46 krajów. W Polsce produkuje opakowania z tworzyw sztucznych w 4 zakładach oraz posiada zakład recyklingu (PRT Radomsko). Firma dąży do tworzenia wydajnej gospodarki obiegowej w branży opakowań. ALPLA prowadzi własne zakłady recyklingu PET i HDPE w Austrii, Polsce i Hiszpanii oraz w formie spółek joint venture w Meksyku i Niemczech. Ich roczna wydajność to około 75 000 ton recyklatu rPET. ALPLA tworzy unikalne modele współpracy, pozwalające między innymi na produkcję opakowań przy udziale maszyn ALPLA bezpośrednio w fabryce klienta, dzięki czemu generowane są oszczędności wtórnych materiałów opakowaniowych oraz zmniejsza się emisja CO2 związana z transportem. Firma prowadzi liczne działania edukacyjne celem zwiększenia świadomości dotyczącej znaczenia recyclingu. Podpisując w październiku 2018 r. globalne zobowiązania New Plastics Economy Global Commitment Ellen McArthur’s Foundation, ALPLA zobowiązała się do osiągnięcia określonych celów do 2025 r.: wszystkie rozwiązania w zakresie opakowań będą w pełni podlegały recyklingowi, a ilość materiałów pochodzących z recyklingu wzrośnie do 25 procent wszystkich użytych materiałów. Na rozbudowę działalności ALPLA w zakresie recyklingu przeznaczono kwotę 50 milionów euro.