- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.
Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.
Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.
Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.
Program:
- Obliczanie wartości szacunkowej:
- Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
- Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
- Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
- Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
- Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
- Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
- Warunku udziału w postępowaniu.
- Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
- Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
- Zasady formułowania kryteriów.
- W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
- Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
- Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
- Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
- Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
- Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
- Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
- Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
- Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
- Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
- Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
- Przesłanki odrzucenia oferty:
- Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
- Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
- Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
- Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
- Warunki udzielenia zamówienia.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE
Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
- Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
- Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
- Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
- Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
- Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.
Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.
Program szkolenia:
- Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
- Geneza zamówień in-house.
- Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
- Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
- Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
- Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
- Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
- Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
- Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
- Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
- Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
- Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
- Bezprzetargowe powierzenie zadań.
- Podmiot wewnętrzny.
- Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
- Status spółki komunalnej.
- Warunki i kryteria formalne.
- Wymogi ekonomiczne i prawne.
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
- Przesłanki ogólne.
- Rodzaj zamawiającego.
- Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
- Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
- Brak kapitału prywatnego.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
- Czynności zamawiającego w postępowaniu.
- Stosowanie zasad ogólnych.
- Przeprowadzenie postępowania.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
- Zmiana postanowień umowy.
- Zakończenie umowy.
- Kontrola zamówień in-house.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss
Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.
Wyjątkowi prelegenci
Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.
Zdobyta wiedza
Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.
Dla kogo?
Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).
Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/
Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława
Szanowni Państwo,
zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.
W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.
Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje dotyczące obowiązujących oraz planowanych przepisów prawnych w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.
Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.
Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji
Szczegóły: https://ryzykabudowlane.grupakzp.pl/
Poruszane w ciągu ostatnich miesięcy tematy głównie krążą wokół epidemii COVID-19. Jednak to nie jedyny problem branży komunalnej, z którym stykamy się na co dzień. Większość problemów w gospodarce odpadami nie zniknęło a wręcz się nasiliło z powodu silnie wpływającej na wszystkie aspekty życia epidemii COVID-19.
O problemach, zmianach, najważniejszych problemach branży i nowych możliwościach będzie można usłyszeć podczas dwudniowej konferencji już 27 i 28 maja: „Optymalne funkcjonowanie instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów w czasie epidemii COVID-19”.
Większość z nas już czeka na moment, kiedy będzie można się spotkać, porozmawiać i nawiązywać relacje biznesowe. Dlatego w oczekiwaniu na tradycyjne spotkanie została przygotowana konferencja on-line, podczas której będzie można m.in. porozmawiać z uczestnikami, zabrać głos podczas panelu dyskusyjnego, odwiedzić stoiska partnerów czy wziąć udział w wieczornym spotkaniu.
Wśród głównych tematów pojawią się:
- Bezpieczeństwo i higiena pracy(w trakcie i po epidemii COVID-19) – dziś zabezpieczamy się przez wirusem SARS-CoV-2, ale przecież codziennie na naszych instalacjach mamy do czynienia z zagrożeniem bakteriologicznym. Jak doświadczenia z epidemii przydadzą nam się w przyszłości?
- Rynek surowców – epidemia COVID-19 wpłynęła na popyt i podaż surowców. Jakie są perspektywy na utrzymanie lub zmianę tych trendów?
- Zmiana sposobu przetwarzania odpadów w czasie epidemii– co jest odpadem zakaźnym, a co nadal komunalnym i gdzie skierować odpady z kwarantanny? Czy spalarnie przyjmą dodatkowe odpady, czy możemy przetrzymywać odpady przed wpuszczeniem ich na instalację. Wreszcie czy legalne jest zamykanie PSZOKów i składowanie bez przetworzenia, w sytuacji zagrożenia epidemicznego? Czy rozwiązania, które teraz stosujemy doraźnie pozostaną z nami na dłużej?
- Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP)– prace nad systemem, który jest niezbędny do zasilenia gospodarki odpadami dodatkowymi funduszami. Unijny deadline już w czerwcu,
- Efektywność ekonomiczna i energetyczna oraz automatyzacja zakładu– rosnące koszty energii oraz coraz większe zapotrzebowanie na prąd przy ciągłej automatyzacji instalacji, wymuszają szukanie oszczędności i instalowanie swoich źródeł energii,
- Dobre praktyki w złej sytuacji– polskie firmy odpadowe na razie świetnie sobie radzą, ale co jeśli jesienią będziemy mieli większe kłopoty? Zobaczmy jak działały firmy odpadowe z Włoch, Hiszpanii i Francji w apogeum epidemii. Nie widzieliśmy tam odpadów zalegających na ulicach, mimo tragedii rozgrywających się w szpitalach. Jak poradzili sobie nasi koledzy z Zachodniej Europy?
Więcej informacji na stronie: https://mbp.abrys.pl/
W razie pytań prosimy o kontakt z Jaśminą Labus, koordynatorem wydarzenia:
e-mail: j.labus@abrys.pl
telefon: 784 036 987
Celem tej konferencji jest poruszenie zagadnień dotyczących:
– efektywnej modernizacji zakładów MBP
– hermetyzacji istniejących lub modernizujących się zakładów
– dezodoryzacji instalacji
– najnowszych technologii dostępnych na runku, które pomogą w podnoszeniu efektywności instalacji
Szczegóły: https://mbp.abrys.pl/
Zrównoważony rozwój, powracające rozporządzenie o MBP, ROP i system kaucyjny, konkluzje BAT, wzrost cen energii oraz prawne, ekonomiczne a także techniczne skutki wprowadzanych zmian.
To niezwykle ważne tematy dla wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się mechanicznym i biologicznym przetwarzaniem odpadów. Wymogi na rynku stają się coraz bardziej zaostrzone, dlatego firma Abrys postanowiła w tym roku skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach problemów, które dotykają branże.
W imieniu organizatorów mamy niezwykłą przyjemność zaprosić na 14. Konferencje Mechaniczne i biologiczne przetwarzanie odpadów, która w tym roku odbędzie się w mieście pierników, Kopernika i zamku Krzyżackiego — w Toruniu. Spotkajmy się zatem po raz kolejny stacjonarnie i w formule online oraz podyskutujmy o tym, co jest istotne w branży.
W tym roku prelegenci skupią się na następujących kwestiach: zmianach prawnych, aspektach ekonomicznych, gospodarce energetycznej, biologicznym metodom przetwarzania odpadów oraz nowoczesnym rozwiązaniom w mechanicznym przetwarzaniu. Zaprosimy do dyskusji eksploatatorów, ekspertów oraz wszystkich pozostałych uczestników konferencji zainteresowanych tą tematyką. Stworzony został specjalny format, w którym każdy z Was będzie mógł zabrać istotny głos w debacie o problemach dotykających sektor gospodarowania odpadami w technologiach MBP. Wnioski z debaty i państwa spostrzeżenia staną się kierunkiem i podpowiedzią nie tylko dla przyszłych edycji konferencji, ale również dla całej branży.
Plan konferencji jest następujący.
9 maja odbywa się Abrysówka, czyli luźne spotkanie zapoznawcze, na którym będzie można zagrać w kręgle.
10 maja, czyli pierwszego dnia konferencji obrady będą się skupiać na aspektach prawnych oraz energetycznych. Dzień zakończy bankiet w stylu lat 80.
11 maja, czyli drugiego dnia konferencji prelekcje będą głównie o biologicznym przetwarzaniu odpadów i nowoczesnych metodach mechanicznego przetwarzania.
12 maja, czyli ostatniego dnia konferencji organizowany jest wyjazd do Zakładu Saniko sp. z o.o. we Włocławku, by przyjrzeć się ich świeżo zmodernizowanym systemom.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych rynkiem MBP na coroczne święto branży.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://mbp.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Jakub Koronowski, j.koronowski@abrys.pl, 784 036 990
Szanowni Państwo, |
Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom wdrażania systemowych rozwiązań w zakresie zoptymalizowania systemu gospodarki odpadami, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nieustannie poszukuje coraz to lepszych i bardziej efektywnych mechanizmów wsparcia przedsięwzięć, gwarantujących osiągnięcie celów środowiskowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych technologii. Ogłoszone w dniu 6 grudnia 2021 r. nabory wniosków w ramach programu „Racjonalna gospodarka odpadami” spotkały się z dużym zainteresowaniem samorządów oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie wykorzystania paliw pochodzących z przetworzenia odpadów w energetyce. W dobie pilnej potrzeby transformacji energetycznej oraz zapewnienia suwerenności energetycznej, produkcja energii i ciepła z paliw powstałych z przetworzenia odpadów komunalnych, daje możliwość dywersyfikacji polskiego miksu paliwowego, zaspokajając nawet do 10 procent ogólnokrajowego zapotrzebowania na ciepło sieciowe. Termiczne przekształcanie odpadów nienadających się do recyklingu to doskonały przykład zastosowania filozofii gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania odpadów komunalnych jako cennego surowca do produkcji „zielonej energii”, która za pośrednictwem nowoczesnych elektrociepłowni wraca do mieszkańców. Ciepłownie na odpady to inwestycje nowoczesne, pozwalające na mniejsze zużycie paliw kopalnych, a w konsekwencji – ograniczenie zanieczyszczeń, które trafiłyby do środowiska przy wydobyciu, późniejszym transporcie i spalaniu tych paliw. Celem wsparcia samorządów, potencjalnych inwestorów w aplikowaniu o dofinansowanie wspomnianych inwestycji, NFOŚiGW organizuje konferencję pn. „Ciepłownie na odpady – inwestycje bezpieczne i zrównoważone”. Rejestracja: https://cieplownianaodpady.abrys.pl/ |