ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


gru
6
śr.
2017
II Konferencja “Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” – Katowice, MENTOR S.A.,
gru 6 całodniowy
II Konferencja "Bezpieczeństwo RIPOK - wymogi, rozwiązania, skuteczność" - Katowice, MENTOR S.A.,

Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.

Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.

II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239

Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.

Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:

  • dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
  • rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
  • działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
  • organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
  • elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.

Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.

Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.

 

lut
20
wt.
2018
“Circular Economy Stakeholder Conference”, Komisja Europejska, Bruksela
lut 20 – lut 21 całodniowy
"Circular Economy Stakeholder Conference", Komisja Europejska, Bruksela

Dwa lata po przyjęciu projektu unijnego pakietu gospodarki o obiegu zamkniętym w grudniu 2015 r. zrealizowano ponad połowę inicjatyw zawartych w planie działania. Aby przedyskutować dotychczasowe rezultaty, zbadać nowe obszary działania i podzielić się pierwszymi osiągnięciami platformy podmiotów gospodarczych zajmujących się europejską gospodarką o obiegu zamkniętym, Komisja i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny będą gospodarzami konferencji zainteresowanych podmiotów zajmujących się gospodarką cykliczną w dniach 20-21 lutego w Brukseli.

Rejestracja

Należy pamiętać, że ze względu na spodziewane wysokie zainteresowanie i ograniczoną możliwości lokalowe, liczba zarejestrowanych uczestników na organizację zostanie ograniczona i  rejestracja zostanie zakończona nie później niż 18.01.2018 o godzinie 17:00. Jeżeli liczba wniosków przekroczy maksymalną liczbę dostępnych miejsc, udział zostanie określony na podstawie zrównoważonej grupy interesariuszy i reprezentacji geograficznej. Potwierdzenia zostaną wysłane do uczestników w styczniu.

Szczegóły: http://circulareconomy.europa.eu/platform/en/circular-economy-stakeholder-conference-2021-february-delivering-circular-economy-whats-next

mar
16
pt.
2018
SMOG STOP. Rządowy Program Czyste Powietrze , spotkanie z P. Woźnym, Podsekretarzem Stanu w MPiT, Poznań
mar 16 całodniowy
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
wrz
19
śr.
2018
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH
wrz 19 całodniowy
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym - nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH

[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/program-GOZ.pdf” title=”program GOZ”]

formularz_zgłoszeniowy

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

paź
11
pon.
2021
Międzynarodowy kongres dla zrównoważonego rozwoju Circular Week, Instytut Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju
paź 11 – paź 17 całodniowy

W dniach 11-17 października br., już po raz czwarty odbędzie się Circular Week – międzynarodowy kongres promujący rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz ekonomii cyrkularnej. Partnerem Circular Week 2021 jest European Circular Economy Stakeholder Platform, unijna organizacja zrzeszająca interesariuszy gospodarki obiegu zamkniętego Unii Europejskiej. Tegoroczny kongres odbędzie się pod hasłem „Together for a sustainable future” i obejmie cykl paneli eksperckich, webinarów, warsztatów oraz sesji networkingowych skierowanych do przedstawicieli biznesu, startupów, think tanków oraz administracji publicznej.  

– W ubiegłym roku, pomimo pandemii COVID-19, w Circular Week wzięło udział ponad 3500 osób z całego świata. Zorganizowaliśmy 56 wydarzeń we współpracy z 17 krajami – mówi Agnieszka Sznyk, prezes Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO – W tym roku dołączają do nas partnerzy ze Skandynawii, Kanady czy Izraela, dlatego jeszcze mocniej stawiamy na tematy innowacji, które mogą być implementowane oraz skalowane na wszystkich rynkach. Cieszy mnie coraz większe zainteresowanie kongresem, co świadczy o wzrastającej potrzebie wdrażania rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego.

Circular Week jest odpowiedzią na wyzwania zarówno te ekologiczne, jak i społeczne. Dzięki idei Circular Economy interesariusze zaczynają rozsądnie gospodarować zasobami planety i w taki sposób zmieniają funkcjonowanie gospodarki, aby zamykać obiegi, w których odpady stają się cennym surowcem. Projektowane narzędzia opierają się na najnowszych technologiach i skupiają się na optymalnym wykorzystaniu czy przetwarzaniu surowców, niejednokrotnie z drugiego obiegu.

W organizację Circular Week dotychczas zaangażowało się ponad 30 instytucji, firm i start-upów, a także ambasady krajów europejskich, m.in. Ambasada Holandii, Austrii, Szwajcarii czy Szwecji. W tym roku do grona partnerów dołączyła unijna European Circular Economy Stakeholder Platform – organizacja zrzeszająca krajowe podmioty działające w obszarze gospodarki cyrkularnej.

Cyrkularna gospodarka przyszłości – wyzwania i możliwości

Podczas tegorocznej edycji Circular Week zostaną zaprezentowane rozwiązania dotyczące kluczowych wyzwań stojących przed współczesną gospodarką, takich jak: rozszerzona odpowiedzialność producenta, budownictwo miast cyrkularnych,  mądre zarządzanie żywnością, rozwój biogospodarki, zrównoważona produkcja w branży modowej czy zmiany na rynku plastiku. – Zmiana klimatu, o której nie tylko słyszymy w mediach, ale też, której coraz częściej doświadczamy, wymaga zdecydowanych działań.  Circular Week to okazja do wymiany wiedzy, niezbędnej do działań na rzecz naszej planety. – komentuje Cezary Ludwikowski z Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu

W ramach Circular Week 2021 zaplanowane są codzienne sesje tematyczne dla przedstawicieli biznesu (Business Circular Matchmaking Sessions), poświęcone branżowym cyrkularnym zagadnieniom, takim jak marnowanie tekstyliów i żywności czy zrównoważone rolnictwo i przemysł.

Jak co roku, zwieńczeniem Circular Week będzie Mazovia Circular Congress, który odbędzie się 15 października w Warszawie. Konferencja jest organizowana we współpracy z Mazowieckim Urzędem Marszałkowskim.

Szczegółowy program znajduje się na stronie: http://circularweek.org/

Instytucje oraz firmy, które chcą zaangażować się w Circular Week, mogą nadal zgłaszać swoje projekty poprzez maila: kontakt@innowo.org lub formularz https://circularweek.org/zglos-wydarzenie/

 

Instytut INNOWO – od 2018 roku działamy w obszarze zrównoważonego rozwoju, gospodarki obiegu zamkniętego oraz medycyny. Jesteśmy organizatorem międzynarodowej konferencji Mazovian Circular Congress oraz tygodnia Circular Week. Należymy do European Circular Economy Stakeholder Platform, prestiżowej inicjatywy Komisji Europejskiej, zrzeszającej organizacje zajmujące się gospodarką cyrkularną. Instytut jest również pomysłodawcą Polish Circular Hotspot – platformy skupiającej polskich przedsiębiorców oraz przedsiębiorczynie oferujących innowacyjne rozwiązania w nurcie zrównoważonego rozwoju. www.innowo.org

 

 

lis
22
pon.
2021
„Wspólnie dla gospodarki o obiegu zamkniętym – podsumowanie projektu oto-GOZ”-konferencja on-line, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
lis 22@09:30 – 15:45

Konferencja Ministerstwa Rozwoju i Technologii  „Wspólnie dla gospodarki o obiegu zamkniętym – podsumowanie projektu oto-GOZ”

Jest to wydarzenie wieńczące trzyletni rządowy projekt OTO-GOZ realizowany w ramach projektu GOSPOSTRATEG. Celem projektu było opracowanie systemu wskaźników pomiarowych, umożliwiających ocenę postępu w transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wpływu gospodarki cyrkularnej na rozwój społeczno-gospodarczy na poziomie mezoekonomicznym (regionów) i makroekonomicznym (gospodarki narodowej). Projekt realizowany jest przez Konsorcjum, którego Liderem jest Ministerstwo Rozwoju i Technologii, a pozostali partnerzy to Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN, Główny Urząd Statystyczny oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Podczas konferencji poznamy wyniki projektu na poziomie rządowym, regionalnym i biznesowym oraz rządowe plany transformacji w kierunku cyrkularnym.

W programie wydarzenia miedzy innymi międzyresortowy panel z udziałem przedstawicieli Ministerstw kluczowych dla wdrożenia GOZ w Polsce, sesja poświęcona miastom i regionom oraz prezentacje najciekawszych polskich rozwiązań cyrkularnych. Zaplanowano również prezentacje z perspektywy międzynarodowej np. jak mierzyć światowy poziom cyrkularności z udziałem Fundacji Circle Economy oraz jak skutecznie aplikować o środki unijne na rozwiązania z obszaru GOZ.

Rejestracja na wydarzenie: https://hopin.com/events/wspolnie-dla-gospodarki-o-obiegu-zamknietym

Agenda

Organizatorzy: