ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
23
pon.
2015
4. Ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015 – Poznań, EKORUM
lis 23 – lis 24 całodniowy
4. Ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015 - Poznań, EKORUM

Firma EKORUM organizuje po raz czwarty ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 listopada 2015 r., w Hotelu Andersia, w Poznaniu. 

Tegoroczna odsłona Zjazdu RIPOK odbywać się będzie pod hasłem „Dostosowanie do prawa i technologii”. Wydarzenie to, jak co roku, daje możliwość spotkania się oraz wymiany poglądów i doświadczeń z najważniejszymi osobami w branży gospodarki odpadami.
Konferencja połączona będzie z wyjazdem technicznym i wizytacją Zakładów Zagospodarowania Odpadów w Jarocinie oraz Gnieźnie.

Dostosowanie do przepisów polskiego i unijnego prawa oraz wdrożenie możliwie najbardziej nowoczesnych technologii to aktualnie najważniejsze kwestie, jakim muszą sprostać zakłady zagospodarowania odpadów. Wiele zmian jest w trakcie wprowadzania, ale wiele z nich jest jeszcze przed nami. Aktualizacja KPGO oraz wojewódzkich planów, zmiany w rozporządzeniu w sprawie MBP oraz zagospodarowanie frakcji wysokokalorycznej – to zagadnienia istotne z punktu widzenia prawnego, ale również technologicznego.

Podczas obrad poruszane będą kwestie dotyczące m.in:
– finansowania zadań w gospodarce odpadami, przewidywanych środków oraz terminów ich uruchomienia,
– projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad selektywnej zbiórki,
– zagospodarowania produktów po procesie MBP,
– aktualizacji WPGO oraz rozporządzenia MBP,
– współistnienia spalarni oraz innych RIPOK w regionie.

Zapraszamy do zapoznania się z programem!

Szczegółowy program konferencji na stronie www.RIPOK.pl

Koszt udziału w spotkaniu –890 zł netto (+23% VAT) 

DO POBRANIA: Program wraz z zaproszeniem

organizator:

EKORUM

tel. +48  61  67  00  965   

e-mail: ekorum@ekorum.pl

lis
26
czw.
2015
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym – Białka Tatrzańska, ABRYS
lis 26 – lis 27 całodniowy
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym - Białka Tatrzańska, ABRYS

Pierwsza edycja konferencji dedykowana jest prezesom związanym z branżą wodociągowo-kanalizacyjną, którzy są zainteresowani rozwojem swojego przedsiębiorstwa. Poruszana podczas obrad tematyka pozwoli Państwu poznać nowe uwarunkowania prawne, które zobowiązują do wykonania modernizacji systemów niespełniających wymogów. Bardzo ważnym elementem konferencji będzie wystąpienie dotyczące sposobu wdrażania planu poprawy efektywności przedsiębiorstwa oraz wykorzystania środków z Funduszy Unijnych. Dowiedzą się Państwo jak umiejętnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie oraz jaka jest rola lidera w zarządzaniu zespołem.

Wydarzenie to ma na celu również pokazanie jak ważna jest świadomość mieszkańców i kampanie edukacyjne, czyli szeroko pojęta edukacja ekologiczna w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym.

Konferencja będzie miała formę cyklu 1,5-godzinnych paneli/warsztatów, podczas których mogą Państwo zapoznać się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi zarządzania.

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/175/2015/11/26/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=7ef6a195239f545fdfae1803c988a22b

organizator:

ABRYS Sp. z o.o.
ul. Daleka 33
60-124 Poznań
www.abrys.pl
biuro@abrys.pl
tel.: +48 61 655 81 00
fax.: +48 61 655 81 01
lut
2
wt.
2016
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków – Iława, ABRYS
lut 2 – lut 3 całodniowy

W ostatnich latach zainwestowano w Polsce znaczne środki finansowe na budowę bądź rozbudowę połączoną z modernizacją wielu oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnie średnie i duże w większości oczyszczają już ścieki w podwyższonym standardzie, największe obiekty wyposażone zostały ponadto w kompleksowe rozwiązania dotyczące przeróbki osadów ściekowych, często oparte o końcowe ich przekształcanie metodami termicznymi. Mimo to najbliższe lata również powinny obfitować w kolejne inwestycje w krajowych oczyszczalniach ścieków, związane co najmniej z dwoma przyczynami: niewielkie oczyszczalnie (z przedziału 10.000÷15.000 RLM) muszą pilnie dostosować swoje technologie do wymogu podwyższonego usuwania biogenów, natomiast oczyszczalnie średniej wielkości, a także te z dużych, które jeszcze tego nie zrobiły – zmodernizować swoją gospodarkę osadami ściekowymi. Jest w tym zakresie bardzo wiele do zrobienia, również w kontekście wprowadzanego od 2016 roku zakazu składowania osadów ściekowych. Modelowe rozwiązania powinny uwzględniać budowę np. instalacji fermentacji metanowej osadów w obiektach o wielkości już powyżej ok. 30.000 RLM, a także – wprowadzać regionalną przeróbkę wtórną osadów ściekowych, koncentrując te procesy w wybranych, większych obiektach, mogących prawidłowo przetwarzać i unieszkodliwiać ten ważny strumień odpadowy np. w skali powiatu.

Działania te powinny być dobrze przygotowane, zarówno w zakresie analizy techniczno-ekonomicznej, z uwzględnieniem najlepszych technologii, a także – umożliwiać prawidłową eksploatację, z zachowaniem wymaganych parametrów, istniejących obiektów, które mają być poddane modernizacji i rozbudowie. Doświadczenia środowiska branżowego uczą, że bardzo dobrą formą uzupełnienia działań przygotowawczych dla tego typu inwestycji „na żywym organizmie” jest wzajemna wymiana doświadczeń eksploatatorów, umożliwiająca wypracowanie – w trakcie dyskusji na sali konferencyjnej, ale również rozmów kuluarowych – swoistego kodeksu dobrych praktyk, w zakresie przydatnym uczestnikom tych spotkań.

Propozycja naszej kolejnej konferencji z grupy tematycznej „gospodarka wodno-ściekowa” wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom – ma być okazją do szeroko rozumianej wymiany doświadczeń pośród osób związanych bezpośrednio z eksploatacją oczyszczalni ścieków, w trybie bardziej „seminaryjnym” niż „konferencyjnym”. Mamy nadzieję, że skorzystają Państwo z tej możliwości!

Cezary Jędrzejewski – PEWiK Sp. z o.o. z Gdyni

Więcej informacji: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/173/2015/12/02/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=31aa85c01e1c27620bdf08bea01b15b1

cze
14
wt.
2016
VI Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – opakowania. Łódź, Eko Cykl OOO SA
cze 14 – cze 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania

Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.

Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/

Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.

Zobacz: harmonogram konferencji.

Celem Konferencji jest:

  • przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
  • pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
  • przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.

KLO6_Baner_468x60px

Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:

  • Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce

Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.

www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo

Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.

www.logistykaodzysku.com   |   www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

 

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
gru
6
śr.
2017
II Konferencja “Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” – Katowice, MENTOR S.A.,
gru 6 całodniowy
II Konferencja "Bezpieczeństwo RIPOK - wymogi, rozwiązania, skuteczność" - Katowice, MENTOR S.A.,

Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.

Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.

II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239

Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.

Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:

  • dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
  • rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
  • działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
  • organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
  • elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.

Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.

Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.

 

mar
16
pt.
2018
SMOG STOP. Rządowy Program Czyste Powietrze , spotkanie z P. Woźnym, Podsekretarzem Stanu w MPiT, Poznań
mar 16 całodniowy
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
21
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 21@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu  Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS

Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.

– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

– Brak kosztów przejazdu

– Wygoda i bezpieczeństwo

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

sty
26
śr.
2022
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r., szkolenie on-line, ABRYS
sty 26@13:00 – 14:00

BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.

SZKOLENIE ON-LINE

środa, 26 stycznia 2022 r.

w godzinach 9.00 – 13.00

Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.

Prowadząca szkolenie:

Izabela Wołosiak, Green Concept

8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników

09:00 – Rozpoczęcie szkolenia

Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej  

Przepisy dotyczące awarii BDO

Inne zmiany w przepisach odpadowych 

Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych

Praca na platformie BDO

Dostęp do BDO

Wymagania infrastrukturalne BDO

Role użytkowników

Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO

Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Statusy Kart Przekazania Odpadów

Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO 

Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych

Terminy składania sprawozdań za 2021 r. 

Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO

Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO

Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami 

Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?

Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne

Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?

Obowiązki przedsiębiorcy

Odpowiedzialność zarządzających

13:00 – Zakończenie szkolenia 

* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie. 

cze
22
śr.
2022
„Ciepłownie na odpady – inwestycje bezpieczne i zrównoważone”, ABRYS, bezpłatna konferencja hybrydowa
cze 22 całodniowy