- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo,
zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania
Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.
Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/
Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.
Zobacz: harmonogram konferencji.
Celem Konferencji jest:
- przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
- pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
- przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.
Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:
- Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.
www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo
Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.
www.logistykaodzysku.com | www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława
Szanowni Państwo,
zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.
W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.
Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje dotyczące obowiązujących oraz planowanych przepisów prawnych w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.
Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.
Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.
– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym
– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)
– Brak kosztów przejazdu
– Wygoda i bezpieczeństwo
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Poruszane w ciągu ostatnich miesięcy tematy głównie krążą wokół epidemii COVID-19. Jednak to nie jedyny problem branży komunalnej, z którym stykamy się na co dzień. Większość problemów w gospodarce odpadami nie zniknęło a wręcz się nasiliło z powodu silnie wpływającej na wszystkie aspekty życia epidemii COVID-19.
O problemach, zmianach, najważniejszych problemach branży i nowych możliwościach będzie można usłyszeć podczas dwudniowej konferencji już 27 i 28 maja: „Optymalne funkcjonowanie instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów w czasie epidemii COVID-19”.
Większość z nas już czeka na moment, kiedy będzie można się spotkać, porozmawiać i nawiązywać relacje biznesowe. Dlatego w oczekiwaniu na tradycyjne spotkanie została przygotowana konferencja on-line, podczas której będzie można m.in. porozmawiać z uczestnikami, zabrać głos podczas panelu dyskusyjnego, odwiedzić stoiska partnerów czy wziąć udział w wieczornym spotkaniu.
Wśród głównych tematów pojawią się:
- Bezpieczeństwo i higiena pracy(w trakcie i po epidemii COVID-19) – dziś zabezpieczamy się przez wirusem SARS-CoV-2, ale przecież codziennie na naszych instalacjach mamy do czynienia z zagrożeniem bakteriologicznym. Jak doświadczenia z epidemii przydadzą nam się w przyszłości?
- Rynek surowców – epidemia COVID-19 wpłynęła na popyt i podaż surowców. Jakie są perspektywy na utrzymanie lub zmianę tych trendów?
- Zmiana sposobu przetwarzania odpadów w czasie epidemii– co jest odpadem zakaźnym, a co nadal komunalnym i gdzie skierować odpady z kwarantanny? Czy spalarnie przyjmą dodatkowe odpady, czy możemy przetrzymywać odpady przed wpuszczeniem ich na instalację. Wreszcie czy legalne jest zamykanie PSZOKów i składowanie bez przetworzenia, w sytuacji zagrożenia epidemicznego? Czy rozwiązania, które teraz stosujemy doraźnie pozostaną z nami na dłużej?
- Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP)– prace nad systemem, który jest niezbędny do zasilenia gospodarki odpadami dodatkowymi funduszami. Unijny deadline już w czerwcu,
- Efektywność ekonomiczna i energetyczna oraz automatyzacja zakładu– rosnące koszty energii oraz coraz większe zapotrzebowanie na prąd przy ciągłej automatyzacji instalacji, wymuszają szukanie oszczędności i instalowanie swoich źródeł energii,
- Dobre praktyki w złej sytuacji– polskie firmy odpadowe na razie świetnie sobie radzą, ale co jeśli jesienią będziemy mieli większe kłopoty? Zobaczmy jak działały firmy odpadowe z Włoch, Hiszpanii i Francji w apogeum epidemii. Nie widzieliśmy tam odpadów zalegających na ulicach, mimo tragedii rozgrywających się w szpitalach. Jak poradzili sobie nasi koledzy z Zachodniej Europy?
Więcej informacji na stronie: https://mbp.abrys.pl/
W razie pytań prosimy o kontakt z Jaśminą Labus, koordynatorem wydarzenia:
e-mail: j.labus@abrys.pl
telefon: 784 036 987
Celem tej konferencji jest poruszenie zagadnień dotyczących:
– efektywnej modernizacji zakładów MBP
– hermetyzacji istniejących lub modernizujących się zakładów
– dezodoryzacji instalacji
– najnowszych technologii dostępnych na runku, które pomogą w podnoszeniu efektywności instalacji
Szczegóły: https://mbp.abrys.pl/
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.
SZKOLENIE ON-LINE
środa, 26 stycznia 2022 r.
w godzinach 9.00 – 13.00
Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.
Prowadząca szkolenie:
Izabela Wołosiak, Green Concept
8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników
09:00 – Rozpoczęcie szkolenia
Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej
Przepisy dotyczące awarii BDO
Inne zmiany w przepisach odpadowych
Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych
Praca na platformie BDO
Dostęp do BDO
Wymagania infrastrukturalne BDO
Role użytkowników
Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO
Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych
Terminy składania sprawozdań za 2021 r.
Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO
Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO
Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami
Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?
Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne
Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?
Obowiązki przedsiębiorcy
Odpowiedzialność zarządzających
13:00 – Zakończenie szkolenia
* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.
Zrównoważony rozwój, powracające rozporządzenie o MBP, ROP i system kaucyjny, konkluzje BAT, wzrost cen energii oraz prawne, ekonomiczne a także techniczne skutki wprowadzanych zmian.
To niezwykle ważne tematy dla wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się mechanicznym i biologicznym przetwarzaniem odpadów. Wymogi na rynku stają się coraz bardziej zaostrzone, dlatego firma Abrys postanowiła w tym roku skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach problemów, które dotykają branże.
W imieniu organizatorów mamy niezwykłą przyjemność zaprosić na 14. Konferencje Mechaniczne i biologiczne przetwarzanie odpadów, która w tym roku odbędzie się w mieście pierników, Kopernika i zamku Krzyżackiego — w Toruniu. Spotkajmy się zatem po raz kolejny stacjonarnie i w formule online oraz podyskutujmy o tym, co jest istotne w branży.
W tym roku prelegenci skupią się na następujących kwestiach: zmianach prawnych, aspektach ekonomicznych, gospodarce energetycznej, biologicznym metodom przetwarzania odpadów oraz nowoczesnym rozwiązaniom w mechanicznym przetwarzaniu. Zaprosimy do dyskusji eksploatatorów, ekspertów oraz wszystkich pozostałych uczestników konferencji zainteresowanych tą tematyką. Stworzony został specjalny format, w którym każdy z Was będzie mógł zabrać istotny głos w debacie o problemach dotykających sektor gospodarowania odpadami w technologiach MBP. Wnioski z debaty i państwa spostrzeżenia staną się kierunkiem i podpowiedzią nie tylko dla przyszłych edycji konferencji, ale również dla całej branży.
Plan konferencji jest następujący.
9 maja odbywa się Abrysówka, czyli luźne spotkanie zapoznawcze, na którym będzie można zagrać w kręgle.
10 maja, czyli pierwszego dnia konferencji obrady będą się skupiać na aspektach prawnych oraz energetycznych. Dzień zakończy bankiet w stylu lat 80.
11 maja, czyli drugiego dnia konferencji prelekcje będą głównie o biologicznym przetwarzaniu odpadów i nowoczesnych metodach mechanicznego przetwarzania.
12 maja, czyli ostatniego dnia konferencji organizowany jest wyjazd do Zakładu Saniko sp. z o.o. we Włocławku, by przyjrzeć się ich świeżo zmodernizowanym systemom.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych rynkiem MBP na coroczne święto branży.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://mbp.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Jakub Koronowski, j.koronowski@abrys.pl, 784 036 990