ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
kwi
16
czw.
2020
Webinarium: Branża wod-kan w czasie epidemii doświadczenia i porady praktyków, ABRYS
kwi 16@10:00 – 14:30
Webinarium: Branża wod-kan w czasie epidemii  doświadczenia i porady praktyków, ABRYS

Problem epidemii spadł na całą gospodarkę, również na branżę gospodarowania wodą i ściekami. Nagle pojawiły się zupełnie nowe problemy związane ze zmianami poziomów poboru wody przez przedsiębiorców, brakami kadrowymi związanymi z chorobą, zapewnieniem ciągłości pracy czy utrudnieniami w realizacji zadań eksploatacyjnych. Co dalej z planowanymi inwestycjami, gdy nadciąga kryzys? Specustawa i nowe regulacje mające chronić przedsiębiorców tzw. tarcza antykryzysowa tworzą się na naszych oczach. Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, oczyszczalnie ścieków muszą pracować, borykając się z nowymi wyzwaniami, stając codziennie przed dylematami i często trudnymi decyzjami.

Gdy nowe zapisy prawa dopiero się kształtują, a sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, zapraszamy Państwa na spotkanie w gronie praktyków – autorytetów naszej branży, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami z ostatnich tygodni prowadzenia swoich zakładów i firm. Pokażemy też jakie nowe narzędzia ułatwią pracę Waszych zakładów i firm w tym specyficznym czasie.

Zapraszamy do udziału wszystkie podmioty z branży wod-kan.

Więcej: https://wod-kan.covid.abrys.pl/

wrz
2
śr.
2020
24. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Gdańsk
wrz 2 – wrz 3 całodniowy

Szanowni Państwo,

rosnące ceny za odbiór i zagospodarowanie odpadów dotknęły mieszkańców wielu polskich gmin, zwłaszcza w ostatnich tygodniach 2019 i na początku 2020 r. Także likwidacja regionów spowodowała, że odpady wędrują po Polsce – jadą tam, gdzie jest taniej, bo tańsze firmy wypierają te droższe.

Na początku roku 2020 można było również zaobserwować opóźnienia w prawidłowym funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych. Dodatkowo sprawy dotyczące gospodarki odpadami przeszły spod nadzoru Ministerstwa Środowiska do Ministerstwa Klimatu (powstałego 15 listopada 2019 r.). Wszystkie te zmiany i zagadnienia stały się przyczyną do podjęcia dyskusji nad organizacją prawidłowego systemu gospodarki odpadami, któremu ciągłe zmiany nie służą.

Każde kolejne zmiany w prawie odpadowym winne być wnikliwie analizowane pod względem ich wpływu na koszty funkcjonowania gminnych systemów gospodarki odpadami oraz na wysokość stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. A według wszystkich podmiotów związanych z branżą gospodarki odpadami komunalnymi, wpływ na wysokość opłat za odpady mają złe przepisy dotyczące odbioru odpadów: kosztotwórcze regulacje obejmujące składowanie i magazynowanie odpadów, wadliwe przepisy dotyczące przetargów, itd. W marcu br. doszły do tego problemy związane z pandemią koronawirusa.

O tych wszystkich problemach będziemy dyskutować podczas 24. konferencji „Kompleksowa gospodarka odpadami”, która odbędzie się 2-3 września br. w Gdańsku. Tematów do dyskusji na pewno nie zabraknie, bo w najbliższym czasie Ministerstwo Klimatu zamierza przedstawić założenia nowej reformy odpadowej, m.in. powrócić do trzyletniego okresu magazynowania, liczenia recyklingu na starych zasadach, zamrożenia opłat marszałkowskich, zrównania cen dla mieszkańców i firm. Zamierza także na dwa lata znieść zakaz składowania frakcji kalorycznej, czyli – w praktyce – nienadających się do recyklingu resztek wyjeżdżających z sortowni. Każdego przedstawiciele branży gospodarki odpadami z pewnością żywo interesują szczegóły dotyczące tych propozycji.

Konferencja organizowana przez Abrys będzie okazją do wymiany doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, praktykami, przedstawicielami świata nauki a także wszystkimi, którzy tworzą nowoczesny system gospodarki odpadami komunalnymi. Bardzo serdecznie zapraszam Państwa do udziału.

Do zobaczenia we wrześniu w Gdańsku!

Przewodnicząca Rady Programowej,
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Organizator

Aktualizowane informacje o konferencji: https://kompleksowa.abrys.pl/

WAŻNA INFORMACJA:

W związku z obostrzeniami sanitarnymi pierwsze 90 zgłoszonych na konferencję osób będzie zasiadać na głównej sali konferencyjnej, natomiast pozostałe zgłoszone osoby będą miały miejsce w drugiej sali konferencyjnej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie sali głównej.

Miło nam poinformować, iż udział w 24. Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami w wersji online jest bezpłatny dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (wydziałów gospodarki komunalnej, ochrony środowiska), Urzędów Marszałkowskich i Wojewódzkich, Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska oraz Inspekcji Ochrony Środowiska.

Aby dokonać zgłoszenia na bezpłatny udział online należy wypełnić formularz dostępny na stronie

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach online
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– koszty organizacyjne

ZAREJESTRUJ SIĘ

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– udział w imprezach towarzyszących
– wyżywienie w dniach 2-3 września
– koszty organizacyjne

UWAGA: koszt udziału w konferencji nie obejmuję kosztów zakwaterowania!

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
  • STACJONARNIE – koszt 1390 zł netto + 23% VAT (1709,70 zł brutto)
  • ONLINE – koszt 499 zł netto + 23% VAT (613,77 zł brutto)

W konferencji będzie można wziąć udział na dwa sposoby:

PROGRAM KONFERENCJI

SESJA 1
Poziomy recyklingu 2020 – 2030
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:00
Otwarcie konferencji
Wolumen odpadów na rynku oraz wahania cen za ich zagospodarowanie
Robert Rosa, Abrys

2 września 2020 r. (środa), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:20
Perspektywa wdrożenia poziomów recyklingu w krajach Unii Europejskiej
Prelegent w trakcie potwierdzania

10:40
Plany Resortu Klimatu związane z gospodarką odpadami
Przedstawiciel, Ministerstwo Klimatu**

11:00
Baza danych odpadowych sposobem na stabilność w gospodarce odpadami
Przedstawiciel, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy**

11:20
Regulator Rynku Odpadowego jako rozwiązanie na problemy w gospodarce odpadami – wystąpienie online
Paweł Ważniewski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

11:40 PRZERWA NA KAWĘ

12:00
PANEL DYSKUSYJNY
Czy poziomy 50-65% są realne?
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

13:00 LUNCH

14:20
Kary związane z niespełnienie wymaganych poziomów recyklingu – wystąpienie online
Krzysztof Choromański, Związek Miast Polskich

14:40
Zmiany prawa a rola samorządu w systemie gospodarki odpadami
Leszek Świętalski, Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej

14:00
Temat w trakcie ustalania
Przedstawiciel, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska**

SESJA 2
Ramy prawne i systemowe oraz ekonomia gospodarowania odpadami
Prowadzący: Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

15:00
Recykling w świetle wyzwań i zmieniających się uwarunkowań rynkowych – wystąpienie online
Mariusz Rajca, TOMRA Sorting

15:20

„Edukacja i selektywna zbiórka” – ważne elementy systemu odpadowego
Olga Goitowska, Urząd Miejski w Gdańsku

15:35
Co dalej z tworzywami sztucznymi w świetle nowych inicjatyw legislacyjnych – wystąpienie online
Grzegorz P. Rękawek, Fundacja PlasticsEurope Polska

15:45
Wpływ zmian legislacyjnych na koszty gospodarki odpadami w różnych systemach gospodarki odpadami komunalnymi
Marcin Chełkowski, IVW/Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:05
Potencjał i możliwości rozwoju instalacji OZE biogazu składowiskowego
Dariusz Bojsza, Neo Bio Energy

16:15
Perspektywy domknięcia systemu gospodarki odpadami poprzez budowę spalarni odpadów
dr hab. inż. Grzegorz Wielgosiński prof. PŁ, Politechnika Łódzka

16:35
PYTANIA I DYSKUSJA

17:00
ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA OBRAD

20:00
WIECZORNA KOLACJA W HOTELU

SESJA 3
Problemy i wyzwania gmin związane z gospodarką odpadami
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

3 września 2020 r. (czwartek), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:00
CASE STUDY: Jedna gmina – wiele problemów dotyczących odpadów
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:20
Wystąpienie Partnera

10:30
Temat w trakcie ustalania
Michał Dzioba, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku

10:40
Nieruchomość zamieszkała i niezamieszkała – obowiązki wynikające z definicji prawnej
dr Jędrzej Bujny, Radca Prawny, SMM Legal

11:20 PRZERWA NA KAWĘ

13:20
PANEL DYSKUSYJNY
Czy jest możliwe zbilansowanie systemu gospodarki odpadami bez drastycznych podwyżek opłat?
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

14:20 LUNCH

10:55
Wystąpienie Partnera

11:05
Regulamin utrzymania porządku i czystości w gminie – jak poradzić sobie z jego utworzeniem? – wystąpienie online
Maciej Kiełbus, Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna

11:40
Innowacyjny system segregacji odpadów zbieranych w zabudowie wielorodzinnej
Adrianna Saganek, Urząd Miasta Ciechanów

12:00
Możliwości optymalizacji procesów sortowania odpadów z wykorzystaniem najnowszej generacji separatorów optycznych AUTOSORT, AUTOSORT SPEEDAIR, AUTOSORT CYBOT – wystąpienie online
Michał Bula, TOMRA Sorting

12:15
Zamówienia in-house w świetle najnowszego orzecznictwa TSUE
dr Anna Banaszewska, ECO Legal Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych z Wrocławia

12:30
Efektywna rozszerzona odpowiedzialność producenta a efektywna gospodarka odpadami opakowaniowymi
Jakub Tyczkowski, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań

13:00
Nowelizacja u.c.p.g. oraz zmiany w prawodawstwie – wpływ na działanie zakładów
Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

12:40
Stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta
Andrzej Sobolak, Olga Goitowska, Unia Metropolii Polskich

15:40
Zastosowanie sztucznej inteligencji w sortowaniu odpadów rozwiązaniem w czasach zagrożenia oraz inne, innowacyjne technologie od Agrex-Eco
Krzysztof Gorzkowski, AGREX-ECO

15:20
Jak COVID-19 wpłynął na gospodarkę odpadami w dużej aglomeracji
Katarzyna Kruszka-Pytlik, Związek Międzygminny “Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”

SESJA 4
Gospodarka odpadami w czasach COVID-19
Prowadzący: Piotr Talaga, Przegląd Komunalny

15:50
Wpływ COVID-19 na działalność zakładów gospodarki odpadami – wystąpienie online
Tomasz Uciński, Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:20
Doświadczenia i rozwiązania wynikające z pracy instalacji w szczególnych warunkach
Waldemar Szygenda, Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Toniszewie

16:40
PYTANIA I DYSKUSJA. LOSOWANIE NAGRÓD ZA ANKIETY

17:00
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

16:10
Wystąpienie Partnera

PROGRAM DO POBRANIA (PDF)

*organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie
**wystąpienie w trakcie potwierdzania

ZAREJESTRUJ SIĘ

Miejsce konferencji:

NOVOTEL GDAŃSK MARINA

ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk

Patronat honorowy

cze
22
śr.
2022
„Ciepłownie na odpady – inwestycje bezpieczne i zrównoważone”, ABRYS, bezpłatna konferencja hybrydowa
cze 22 całodniowy
sie
31
śr.
2022
26. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Uniejów i online
sie 31 – wrz 2 całodniowy
26. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Uniejów i online

Zapraszamy do udziału w 26. edycji Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami – Zjazd branży gospodarki odpadami, która odbędzie się w dniach 31 sierpnia – 2 września 2022 r. w Uniejowie oraz online.

Zgodnie z tradycją spotkamy się na początku września, aby po letnim wypoczynku, móc zmierzyć się z nowymi wyzwaniami, które czekają branżę odpadową – a ich na pewno nie zabraknie. Patrzymy optymistycznie w przyszłość i tą dobrą energią chcemy się z Państwem podzielić podczas nachodzącej konferencji. W programie znajdziecie wiele pozytywnych przykładów (polskich i zagranicznych) związanych z gospodarką odpadami.

Jakie są główne cele konferencji organizowanej przez Abrys?

– Zjazd branży gospodarki odpadami to coroczne zebranie kluczowych ekspertów, decydentów, praktyków i firm w celu wymiany informacji oraz doświadczeń

– tworzymy platformę wypracowywania rozwiązań dla branży gospodarki odpadami i przekazujemy ją do administracji rządowej oraz popularyzujemy poprzez media Abrys

– tworzymy przestrzeń dla spotkania się grup decydentów, izb oraz stowarzyszeń

– promujemy pozytywne przykłady i najbardziej efektywne rozwiązania prawne, organizacyjne i technologiczne dla branży gospodarki odpadami

Bogaty merytoryczny program znajduje się na stronie: https://kompleksowa.abrys.pl/

Dzięki udziałowi w KGO 2022 nawiążesz nowe kontakty – umożliwiamy przepływ informacji pomiędzy administracją publiczną, nauką, branżą przetwarzania odpadów oraz dostawcami technologii.

Co nas czeka na konferencji?

  • 3 dni intensywnych rozmów, prelekcji i wymiany doświadczeń.
  • Ponad 20 zaproszonych ekspertów z zakresu tematyki odpadowej.
  • Ciekawy program merytoryczny na wysokim poziomie.
  • Wyjazd studyjny do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów “Orli Staw” i wiele atrakcji.

Zobacz naszych Ekspertów: Zjazd branży gospodarki odpadami

Konferencja odbędzie się w formule hybrydowej tj. stacjonarnie z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz online. Decyzję wyboru formy udziału w konferencji pozostawiamy uczestnikom.

Więcej informacji: https://kompleksowa.abrys.pl/

Koordynator konferencji: Paulina Wolna, tel. 881 932 976, mail: p.wolna@abrys.pl

 

lis
9
śr.
2022
Konferencja: Wyzwania GOZ a konkurencja na rynku gospodarki odpadami komunalnymi, KIG, on-line
lis 9@09:30 – 13:00

Krajowa Izba Gospodarcza wspólnie z Polską Izby Gospodarki Odpadami oraz Izbą Branży Komunalnej zapraszają na konferencję on-line: „Wyzwania GOZ a konkurencja na rynku gospodarki odpadami komunalnymi”, która odbędzie się 9 listopada 2022 r. w godzinach 9.30-13.00 w Krajowej Izbie Gospodarczej. Patronat nad konferencją objął Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. Organizowane przez nas wydarzenie ma charakter ekspercki i odbędzie się w formie hybrydowej. W spotkaniu stacjonarnym w siedzibie KIG weźmie udział wąskie grono ekspertów w tym przedstawicieli izb, organizacji branżowych oraz odpowiedzialnej za sektor gospodarki odpadami administracji rządowej i samorządowej. Głównym celem konferencji jest wypracowanie optymalnych modeli funkcjonowania rynku gospodarowania odpadami wspierających realizację wysokich celów GOZ przez Polskę. Eksperci branżowi wskazują na istnienie wielu barier rozwojowych, które dzisiaj poważnie utrudniają wdrażanie Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w gospodarce odpadami, jak również wskazują na konieczność rozwoju konkurencyjnego rynku, który w sposób najbardziej efektywny będzie w stanie wykorzystać fundusze pomocowe dla wdrażania nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań na rzecz zagospodarowania odpadów. Dla realizacji wysokich celów GOZ, w tym budowy nowoczesnej i efektywnej gospodarki odpadami w Polsce niezwykle istotny jest transparentny i konkurencyjny rynek. Ma to szczególne znaczenie wobec konieczności dokonania wielomiliardowych inwestycji w sektorze gospodarki odpadami w najbliższych latach, w tym przez podmioty z grupy MŚP.

Wierzymy, że w oparciu o partnerski dialog uczestników rynku uda się wypracować konstruktywne wnioski na rzecz rozwoju sektora gospodarki odpadami komunalnymi wobec wysokich celów GOZ do wykonania w najbliższych latach.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w konferencji wirtualnie, po uprzedniej rejestracji pod linkiem poniżej

REJESTRACJA

 Program spotkania >>> TUTAJ

Kontakt:
Agnieszka Buze
abuze@kig.pl
tel. 22 630 96 20