ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
26
czw.
2015
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym – Białka Tatrzańska, ABRYS
lis 26 – lis 27 całodniowy
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym - Białka Tatrzańska, ABRYS

Pierwsza edycja konferencji dedykowana jest prezesom związanym z branżą wodociągowo-kanalizacyjną, którzy są zainteresowani rozwojem swojego przedsiębiorstwa. Poruszana podczas obrad tematyka pozwoli Państwu poznać nowe uwarunkowania prawne, które zobowiązują do wykonania modernizacji systemów niespełniających wymogów. Bardzo ważnym elementem konferencji będzie wystąpienie dotyczące sposobu wdrażania planu poprawy efektywności przedsiębiorstwa oraz wykorzystania środków z Funduszy Unijnych. Dowiedzą się Państwo jak umiejętnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie oraz jaka jest rola lidera w zarządzaniu zespołem.

Wydarzenie to ma na celu również pokazanie jak ważna jest świadomość mieszkańców i kampanie edukacyjne, czyli szeroko pojęta edukacja ekologiczna w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym.

Konferencja będzie miała formę cyklu 1,5-godzinnych paneli/warsztatów, podczas których mogą Państwo zapoznać się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi zarządzania.

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/175/2015/11/26/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=7ef6a195239f545fdfae1803c988a22b

organizator:

ABRYS Sp. z o.o.
ul. Daleka 33
60-124 Poznań
www.abrys.pl
biuro@abrys.pl
tel.: +48 61 655 81 00
fax.: +48 61 655 81 01
lut
2
wt.
2016
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków – Iława, ABRYS
lut 2 – lut 3 całodniowy

W ostatnich latach zainwestowano w Polsce znaczne środki finansowe na budowę bądź rozbudowę połączoną z modernizacją wielu oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnie średnie i duże w większości oczyszczają już ścieki w podwyższonym standardzie, największe obiekty wyposażone zostały ponadto w kompleksowe rozwiązania dotyczące przeróbki osadów ściekowych, często oparte o końcowe ich przekształcanie metodami termicznymi. Mimo to najbliższe lata również powinny obfitować w kolejne inwestycje w krajowych oczyszczalniach ścieków, związane co najmniej z dwoma przyczynami: niewielkie oczyszczalnie (z przedziału 10.000÷15.000 RLM) muszą pilnie dostosować swoje technologie do wymogu podwyższonego usuwania biogenów, natomiast oczyszczalnie średniej wielkości, a także te z dużych, które jeszcze tego nie zrobiły – zmodernizować swoją gospodarkę osadami ściekowymi. Jest w tym zakresie bardzo wiele do zrobienia, również w kontekście wprowadzanego od 2016 roku zakazu składowania osadów ściekowych. Modelowe rozwiązania powinny uwzględniać budowę np. instalacji fermentacji metanowej osadów w obiektach o wielkości już powyżej ok. 30.000 RLM, a także – wprowadzać regionalną przeróbkę wtórną osadów ściekowych, koncentrując te procesy w wybranych, większych obiektach, mogących prawidłowo przetwarzać i unieszkodliwiać ten ważny strumień odpadowy np. w skali powiatu.

Działania te powinny być dobrze przygotowane, zarówno w zakresie analizy techniczno-ekonomicznej, z uwzględnieniem najlepszych technologii, a także – umożliwiać prawidłową eksploatację, z zachowaniem wymaganych parametrów, istniejących obiektów, które mają być poddane modernizacji i rozbudowie. Doświadczenia środowiska branżowego uczą, że bardzo dobrą formą uzupełnienia działań przygotowawczych dla tego typu inwestycji „na żywym organizmie” jest wzajemna wymiana doświadczeń eksploatatorów, umożliwiająca wypracowanie – w trakcie dyskusji na sali konferencyjnej, ale również rozmów kuluarowych – swoistego kodeksu dobrych praktyk, w zakresie przydatnym uczestnikom tych spotkań.

Propozycja naszej kolejnej konferencji z grupy tematycznej „gospodarka wodno-ściekowa” wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom – ma być okazją do szeroko rozumianej wymiany doświadczeń pośród osób związanych bezpośrednio z eksploatacją oczyszczalni ścieków, w trybie bardziej „seminaryjnym” niż „konferencyjnym”. Mamy nadzieję, że skorzystają Państwo z tej możliwości!

Cezary Jędrzejewski – PEWiK Sp. z o.o. z Gdyni

Więcej informacji: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/173/2015/12/02/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=31aa85c01e1c27620bdf08bea01b15b1

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl