ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
23
pon.
2015
4. Ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015 – Poznań, EKORUM
lis 23 – lis 24 całodniowy
4. Ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015 - Poznań, EKORUM

Firma EKORUM organizuje po raz czwarty ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 listopada 2015 r., w Hotelu Andersia, w Poznaniu. 

Tegoroczna odsłona Zjazdu RIPOK odbywać się będzie pod hasłem „Dostosowanie do prawa i technologii”. Wydarzenie to, jak co roku, daje możliwość spotkania się oraz wymiany poglądów i doświadczeń z najważniejszymi osobami w branży gospodarki odpadami.
Konferencja połączona będzie z wyjazdem technicznym i wizytacją Zakładów Zagospodarowania Odpadów w Jarocinie oraz Gnieźnie.

Dostosowanie do przepisów polskiego i unijnego prawa oraz wdrożenie możliwie najbardziej nowoczesnych technologii to aktualnie najważniejsze kwestie, jakim muszą sprostać zakłady zagospodarowania odpadów. Wiele zmian jest w trakcie wprowadzania, ale wiele z nich jest jeszcze przed nami. Aktualizacja KPGO oraz wojewódzkich planów, zmiany w rozporządzeniu w sprawie MBP oraz zagospodarowanie frakcji wysokokalorycznej – to zagadnienia istotne z punktu widzenia prawnego, ale również technologicznego.

Podczas obrad poruszane będą kwestie dotyczące m.in:
– finansowania zadań w gospodarce odpadami, przewidywanych środków oraz terminów ich uruchomienia,
– projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad selektywnej zbiórki,
– zagospodarowania produktów po procesie MBP,
– aktualizacji WPGO oraz rozporządzenia MBP,
– współistnienia spalarni oraz innych RIPOK w regionie.

Zapraszamy do zapoznania się z programem!

Szczegółowy program konferencji na stronie www.RIPOK.pl

Koszt udziału w spotkaniu –890 zł netto (+23% VAT) 

DO POBRANIA: Program wraz z zaproszeniem

organizator:

EKORUM

tel. +48  61  67  00  965   

e-mail: ekorum@ekorum.pl

lut
4
czw.
2016
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego – Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast
lut 4 – lut 5 całodniowy
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego - Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast

Szanowni Państwo

W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).

Przepisy:

  1. Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
  4. Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)

Program szkolenia:

 

4 luty 2016 r.

10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka

  1. Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
  2. Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
  3. Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
  4. Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.

14.00 – 15.00 – Obiad

15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński

  1. Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
  2. Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
  3. Równoważny i zadaniowy czas pracy.
  4. Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
  5. Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
  6. Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
  7. Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
  8. Podróże służbowe kierowców:
    • Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
    • Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
    • Delegacje krajowe i zagraniczne.
    • Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
  9. Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
  10. Umowa zlecenia z kierowcą.
  11. Tachografy
    • Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
    • Karty kierowcy.

19.00 – Kolacja

 

5 luty 2016 r.

8.00 – Śniadanie

9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński

  1. Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
    • zmiany dotyczące zwolnień,
    • przepisy przejściowe,
    • klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
    • zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
    • przewóz luzem po nowemu,
    • szkolenia kierowców
    • dokumenty przewozowe.
  2. Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
  3. Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
  4. Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
  5. Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
  6. Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.

13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia

Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:

  • w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
  • w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.

Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.

Serdecznie zapraszamy!

Załączniki:

  1. Karta zgłoszenia

UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.

Prezes Zarządu Krajowego

Wojciech Janka

kwi
13
śr.
2016
“Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny”. Warszawa, 13.04.2016 ABRYS
kwi 13 całodniowy
"Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny". Warszawa, 13.04.2016 ABRYS

W dniu 13 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbędzie się XI edycja Konferencji „Recykling Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego” organizowana przez firmę Abrys wspólnie z CECED Polska -związkiem pracodawców reprezentującym największe firmy wprowadzające branży AGD. Spotkanie to jest największym wydarzeniem w branży elektroodpadowej w Polsce oraz jedyną konferencją skupiającą wszystkich uczestników z rynku elektroodpadów. Tegoroczna tematyka skupi się przede wszystkim na nowej ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1688), która weszła w życie z początkiem roku 2016. Ustawa wprowadziła szereg zmian mających na celu poprawę funkcjonowania systemu gospodarowania zużytym sprzętem, które zostaną zaprezentowane podczas obrad konferencji.

Corocznie spotkanie gromadzi wszystkie podmioty uczestniczące w rynku elektroodpadów, od producentów, poprzez sprzedawców, po firmy zbierające i przetwarzające odpady, samorządy, administrację państwową oraz świat nauki, co przekłada się na wysoki poziom merytoryczny zarówno referatów, jak i dyskusji, które są nieodzownym elementem organizowanych przez nas spotkań.

Konferencja „Recykling Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego” będzie doskonałą okazją do rozmów oraz wymiany doświadczeń z najważniejszym osobami z branży elektroodpadów w Polsce. Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w Konferencji 13 kwietnia 2016 r. do Airport Hotel Okęcie w Warszawie.

Szczegółowy program konferencji już wkrótce! Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej.

Pozdrawiam serdecznie!

Marta Grochowska
Koordynator konferencji

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/184/2016/04/13/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=129098576c31b76bfae76fce91b30ac5

 

gru
6
śr.
2017
II Konferencja “Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” – Katowice, MENTOR S.A.,
gru 6 całodniowy
II Konferencja "Bezpieczeństwo RIPOK - wymogi, rozwiązania, skuteczność" - Katowice, MENTOR S.A.,

Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.

Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.

II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239

Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.

Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:

  • dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
  • rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
  • działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
  • organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
  • elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.

Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.

Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.

 

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
6
śr.
2022
16. Konferencja Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, Abrys oraz APPLiA Polska, on-line i Poznań
kwi 6 – kwi 7 całodniowy
16. Konferencja Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, Abrys oraz APPLiA Polska, on-line i Poznań

Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.

Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.

W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.

Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.

Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.

Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.

Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976