- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szczegóły: https://ryzykabudowlane.grupakzp.pl/
Zapraszamy na konferencję UOKiK „Skuteczne zwalczanie zmów rynkowych – praktyka i wyzwania”, która odbędzie się 10 grudnia 2019 r. w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
[Warszawa, 3 grudnia 2019 r.] Wykrywanie i zwalczanie zmów rynkowych pozostaje niezmiennie jednym z priorytetowych działań Prezesa UOKiK. Efektywne eliminowanie tych nieprawidłowości w dużym stopniu zależy od współpracy i dialogu z instytucjami publicznymi oraz uczestnikami rynku. Tematem grudniowej konferencji będą związane z tym kwestie praktyczne oraz obecne i przyszłe wyzwania.
Pierwszy panel dotyczyć będzie problematyki skutecznego zwalczania zmów przetargowych. Zastanowimy się, w jaki sposób zapewnić efekt synergii w działaniach podejmowanych w obszarze prawa ochrony konkurencji, prawa zamówień publicznych oraz prawa karnego.
W ramach drugiego panelu omówione zostaną metody służące pozyskiwaniu dowodów naruszeń prawa konkurencji. Podczas dyskusji skoncentrujemy się na procedurze przeszukań oraz innych środkach dochodzeniowo-śledczych stosowanych w praktyce organów ochrony konkurencji.
Głos zabiorą przedstawiciele UOKiK i Urzędu Zamówień Publicznych, organów ścigania, a także przedsiębiorcy i prawnicy. Wśród ekspertów zagranicznych gościć będziemy ekspertów Komisji Europejskiej, Czeskiego Urzędu Ochrony Konkurencji oraz Izraelskiego Urzędu Ochrony Konkurencji.
Konferencja odbędzie się 10 grudnia 2019 roku (wtorek) w godz. 10.00-15.15 w Centrum Konferencyjnym UOKiK (Warszawa, pl. Powstańców Warszawy 1).
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy osoby zainteresowane tematyką prawa ochrony konkurencji, w szczególności przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, sędziów, prawników oraz akademików.
Prosimy o rejestrację za pomocą systemu on-line (rejestracja zostanie zamknięta 6 grudnia). Udział jest bezpłatny. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim ― zapewniamy tłumaczenie symultaniczne.
Źródło: uokik.gov.pl
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Szanowni Państwo, |
Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom wdrażania systemowych rozwiązań w zakresie zoptymalizowania systemu gospodarki odpadami, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nieustannie poszukuje coraz to lepszych i bardziej efektywnych mechanizmów wsparcia przedsięwzięć, gwarantujących osiągnięcie celów środowiskowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych technologii. Ogłoszone w dniu 6 grudnia 2021 r. nabory wniosków w ramach programu „Racjonalna gospodarka odpadami” spotkały się z dużym zainteresowaniem samorządów oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie wykorzystania paliw pochodzących z przetworzenia odpadów w energetyce. W dobie pilnej potrzeby transformacji energetycznej oraz zapewnienia suwerenności energetycznej, produkcja energii i ciepła z paliw powstałych z przetworzenia odpadów komunalnych, daje możliwość dywersyfikacji polskiego miksu paliwowego, zaspokajając nawet do 10 procent ogólnokrajowego zapotrzebowania na ciepło sieciowe. Termiczne przekształcanie odpadów nienadających się do recyklingu to doskonały przykład zastosowania filozofii gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania odpadów komunalnych jako cennego surowca do produkcji „zielonej energii”, która za pośrednictwem nowoczesnych elektrociepłowni wraca do mieszkańców. Ciepłownie na odpady to inwestycje nowoczesne, pozwalające na mniejsze zużycie paliw kopalnych, a w konsekwencji – ograniczenie zanieczyszczeń, które trafiłyby do środowiska przy wydobyciu, późniejszym transporcie i spalaniu tych paliw. Celem wsparcia samorządów, potencjalnych inwestorów w aplikowaniu o dofinansowanie wspomnianych inwestycji, NFOŚiGW organizuje konferencję pn. „Ciepłownie na odpady – inwestycje bezpieczne i zrównoważone”. Rejestracja: https://cieplownianaodpady.abrys.pl/ |