ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
26
czw.
2015
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym – Białka Tatrzańska, ABRYS
lis 26 – lis 27 całodniowy
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym - Białka Tatrzańska, ABRYS

Pierwsza edycja konferencji dedykowana jest prezesom związanym z branżą wodociągowo-kanalizacyjną, którzy są zainteresowani rozwojem swojego przedsiębiorstwa. Poruszana podczas obrad tematyka pozwoli Państwu poznać nowe uwarunkowania prawne, które zobowiązują do wykonania modernizacji systemów niespełniających wymogów. Bardzo ważnym elementem konferencji będzie wystąpienie dotyczące sposobu wdrażania planu poprawy efektywności przedsiębiorstwa oraz wykorzystania środków z Funduszy Unijnych. Dowiedzą się Państwo jak umiejętnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie oraz jaka jest rola lidera w zarządzaniu zespołem.

Wydarzenie to ma na celu również pokazanie jak ważna jest świadomość mieszkańców i kampanie edukacyjne, czyli szeroko pojęta edukacja ekologiczna w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym.

Konferencja będzie miała formę cyklu 1,5-godzinnych paneli/warsztatów, podczas których mogą Państwo zapoznać się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi zarządzania.

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/175/2015/11/26/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=7ef6a195239f545fdfae1803c988a22b

organizator:

ABRYS Sp. z o.o.
ul. Daleka 33
60-124 Poznań
www.abrys.pl
biuro@abrys.pl
tel.: +48 61 655 81 00
fax.: +48 61 655 81 01
lut
2
wt.
2016
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków – Iława, ABRYS
lut 2 – lut 3 całodniowy

W ostatnich latach zainwestowano w Polsce znaczne środki finansowe na budowę bądź rozbudowę połączoną z modernizacją wielu oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnie średnie i duże w większości oczyszczają już ścieki w podwyższonym standardzie, największe obiekty wyposażone zostały ponadto w kompleksowe rozwiązania dotyczące przeróbki osadów ściekowych, często oparte o końcowe ich przekształcanie metodami termicznymi. Mimo to najbliższe lata również powinny obfitować w kolejne inwestycje w krajowych oczyszczalniach ścieków, związane co najmniej z dwoma przyczynami: niewielkie oczyszczalnie (z przedziału 10.000÷15.000 RLM) muszą pilnie dostosować swoje technologie do wymogu podwyższonego usuwania biogenów, natomiast oczyszczalnie średniej wielkości, a także te z dużych, które jeszcze tego nie zrobiły – zmodernizować swoją gospodarkę osadami ściekowymi. Jest w tym zakresie bardzo wiele do zrobienia, również w kontekście wprowadzanego od 2016 roku zakazu składowania osadów ściekowych. Modelowe rozwiązania powinny uwzględniać budowę np. instalacji fermentacji metanowej osadów w obiektach o wielkości już powyżej ok. 30.000 RLM, a także – wprowadzać regionalną przeróbkę wtórną osadów ściekowych, koncentrując te procesy w wybranych, większych obiektach, mogących prawidłowo przetwarzać i unieszkodliwiać ten ważny strumień odpadowy np. w skali powiatu.

Działania te powinny być dobrze przygotowane, zarówno w zakresie analizy techniczno-ekonomicznej, z uwzględnieniem najlepszych technologii, a także – umożliwiać prawidłową eksploatację, z zachowaniem wymaganych parametrów, istniejących obiektów, które mają być poddane modernizacji i rozbudowie. Doświadczenia środowiska branżowego uczą, że bardzo dobrą formą uzupełnienia działań przygotowawczych dla tego typu inwestycji „na żywym organizmie” jest wzajemna wymiana doświadczeń eksploatatorów, umożliwiająca wypracowanie – w trakcie dyskusji na sali konferencyjnej, ale również rozmów kuluarowych – swoistego kodeksu dobrych praktyk, w zakresie przydatnym uczestnikom tych spotkań.

Propozycja naszej kolejnej konferencji z grupy tematycznej „gospodarka wodno-ściekowa” wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom – ma być okazją do szeroko rozumianej wymiany doświadczeń pośród osób związanych bezpośrednio z eksploatacją oczyszczalni ścieków, w trybie bardziej „seminaryjnym” niż „konferencyjnym”. Mamy nadzieję, że skorzystają Państwo z tej możliwości!

Cezary Jędrzejewski – PEWiK Sp. z o.o. z Gdyni

Więcej informacji: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/173/2015/12/02/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=31aa85c01e1c27620bdf08bea01b15b1

wrz
22
czw.
2016
XIV SAMORZĄDOWE FORUM KAPITAŁU I FINANSÓW – Katowice, Pismo Samorządu Terytorialnego „Wspólnota
wrz 22 – wrz 23 całodniowy
XIV SAMORZĄDOWE FORUM KAPITAŁU I FINANSÓW - Katowice, Pismo Samorządu Terytorialnego „Wspólnota

Już po raz 14. zapraszamy Państwa na SAMORZĄDOWE FORUM KAPITAŁU I FINANSÓW, które odbędzie się w dniach 22-23 września 2016 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

Samorządowe Forum Kapitału i Finansów to prestiżowe spotkanie od lat stanowiące platformę wymiany doświadczeń szefów samorządów z przedstawicielami administracji państwowej i biznesu.

Nowoczesne miejsce Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach i trzynastoletnia tradycja spotkań będą stanowiły idealne połączenie dla tematów kolejnej, czternastej edycji Forum. Program obejmie ponad 60 paneli i debat, które będą składać się na 10 konferencji tematycznych, czyli: Kongresu Skarbników Polskich Samorządów, Zjazdu Sekretarzy, Forum Przewodniczących Rad, Miasto Przyszłości, Spółki komunalne, ponadgminne związki i porozumienia jako Instrumenty realizacji usług publicznych, finasowanie i ochrona zdrowia przez samorząd, Wyzwania dla Samorządowej Oświaty, Audyt wewnętrzny w JST, Innowacje w rozwoju obszarów wiejskich oraz Jakość życia seniorów. Każda z tych konferencji będzie podzielona na bloki programowe dotyczące najważniejszych, bieżących problemów dotykających samorządy. Tegoroczna edycja Samorządowego Forum Kapitału i Finansów przyniesie szeroką dyskusję o finansowaniu inwestycji w samorządach w obecnej rzeczywistości, centralizacji VAT-u, wszelkich aspektach rewitalizacji, centrach usług wspólnych, transporcie komunalnym, cyfryzacji obszarów wiejskich itp.

Wśród nowych nurtów tematycznych pojawią się sesje dotyczące przestrzeni międzypokoleniowej, koordynacji opieki socjalnej, ochrony środowiska na obszarach wiejskich, gospodarki wodnościekowej, zamówieniach in-house w gospodarce odpadami. Zajmiemy się także z problemem zadłużenia szpitali i nowymi możliwościami wyjścia z tego impasu, fundacjach funkcjonujących przy publicznych placówkach ochrony zdrowia. Po raz pierwszy będziemy mieli także ścieżkę dedykowaną geoinformacji i technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz promocji miast przez kulturę.

Dwa dni sesji tematycznych począwszy od finansów, przez technikę, kulturę, oświatę, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne, służbę zdrowia, ustrój samorządu aż po gospodarkę komunalną z udziałem reprezentantów samorządu terytorialnego, prezesów największych firm, naukowców i praktyków, gwarantują, że udział w każdej z konferencji przyniesie Państwu tak konieczną inspirację i wiedzę. Pozwoli także poznać nowe rozwiązania stosowane w praktyce a także opinie o ich skuteczności. Przede wszystkim zaś pozwoli nawiązać nowe kontakty i odświeżyć te stare. Dlatego nieodłącznym elementem Forum jest także kultura. Po wyczerpujących i emocjonujących sesjach warto spotkać się aby wymienić spostrzeżenia. Najlepiej zrobić to przy dobrej muzyce. Na naszej scenie gościliśmy już Justynę Steczkowską, Aloszę Awdiejewa, Ryszarda Rynkowskiego, Małgorzatę Ostrowską I Boney M. Kto będzie tegoroczną gwiazdą? Niech to pozostanie niespodzianką.

 W tegorocznym Forum weźmie udział blisko 1000 osób: liderów samorządów terytorialnych, skarbników, sekretarzy, radnych, ekspertów I praktyków, przedstawicieli administracji państwowej, świata biznesu, kultury, NGO, mediów. Organizatorem wydarzenia jest Międzykomunalna Spółka Akcyjna Municipium SA – wydawca Pisma Samorządu Terytorialnego “Wspólnota” oraz Miesięcznika Pracownik Samorządowy.

Więcej informacji na www.samorzadoweforum.pl

 Serdecznie zapraszamy!

mar
16
pt.
2018
SMOG STOP. Rządowy Program Czyste Powietrze , spotkanie z P. Woźnym, Podsekretarzem Stanu w MPiT, Poznań
mar 16 całodniowy
kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
29
czw.
2021
Webinarium: Norma na altany odpadowe – zróbmy w końcu porządek!, ENERIS Surowce
kwi 29@10:00 – 11:00

Udział bezpłatny

Spotkanie na platformie Zoom

Organizatorzy:
ENERIS Surowce, Izba Architektów RP, Urząd Miasta Strzegom, Urząd Miasta Katowice, Targi Kielce

Eneris logo.jpg [55.38 KB]izba-architektow-rp
 strzegom
katowice-herb
 targi-kielce-logo.png [25.68 KB]

altanka

 

Szacuje się, że jest ich ponad pół miliona na terenie całego kraju. Choć mają odgrywać ważną rolę w ogólnopolskim systemie gospodarowania odpadami, w większości nie spełniają nawet podstawowych funkcji. Mowa o altanach na odpady. Powstaje pierwsza w kraju norma, która ma pomóc administratorom i zarządzającym osiedlami, architektom i samorządom we właściwym przygotowaniu miejsca składowania odpadów. W czasie spotkania przedstawione zostaną zarówno dobre przykłady systemowego podejścia do altan na odpady w przestrzeni małych i dużych miasta, jak i konkretne wskazówki, na co zwrócić uwagę projektując nową altanę czy remontując dotychczas istniejące.

 

Wprowadzenie 10 min Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce
Altankowy zawrót głowy w Strzegomiu 15 min Wiesław Witkowski Zastępca Burmistrza miasta Strzegom
Altany w dużym mieście: wyzwanie przyjęte! 15 min Grzegorz Mazurkiewicz, Naczelnik Wydziału Kształtowania Środowiska  UM Katowice
Norma na altany na odpady 15 min Wojciech Gwizdak, Izba Architektów Rzeczpospolitej Polskiej
Podsumowanie 5 min Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce

Do udziału w spotkaniu zapraszamy przedstawicieli:

  • samorządów,
  • sektora komunalnego,
  • zarządzających nieruchomościami,
  • branżę budowlaną,
  • developerów.

Zapraszamy do rejestracji już dziś. Link do udziału w konferencji otrzymacie Państwo w dniu poprzedzającym wydarzenie.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W WEBINARIUM