ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


cze
14
wt.
2016
VI Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – opakowania. Łódź, Eko Cykl OOO SA
cze 14 – cze 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania

Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.

Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/

Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.

Zobacz: harmonogram konferencji.

Celem Konferencji jest:

  • przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
  • pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
  • przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.

KLO6_Baner_468x60px

Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:

  • Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce

Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.

www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo

Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.

www.logistykaodzysku.com   |   www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

 

sty
18
śr.
2017
XI Konferencja Nowe prawo ochrony środowiska – Warszawa, ABRYS
sty 18 – sty 19 całodniowy
XI Konferencja Nowe prawo ochrony środowiska - Warszawa, ABRYS

Po dwóch latach nieobecności w konferencyjnym rozkładzie firmy Abrys, Nowe prawo ochrony środowiska powraca z bogatym programem merytorycznym. Polskie prawo ochrony środowiska przechodzi obecnie transformacje na wielu płaszczyznach. Szczególne emocje budzi zapowiadająca się rewolucja prawa wodnego. Ustawa ta przewiduje nie tylko szereg zmian, ale też zupełnie nowe rozwiązania na polskim rynku, o których warto wiedzieć. Omówione zostaną również tematy szeroko rozumianej gospodarki odpadami w związku z wejściem w życie rozporządzenia o standardach selektywnej zbiórki  oraz przyszłości przedsiębiorstw komunalnych po wdrożeniu ustawy o zamówieniach publicznych w kontekście trybu in-house. Podczas dwóch dni obrad rozwiązane zostaną też kwestie oceny oddziaływania na środowisko oraz efektywności energetycznej przedsiębiorstw w świetle nowych przepisów. Konferencja poza ogólnym przeglądem nowego prawa, poruszy tematykę praktycznego wpływu tych zmian na funkcjonowanie przedsiębiorstw. W jednym miejscu spotkają się prawnicy oraz praktycy, którzy fachowo przybliżą zasady funkcjonowania nowego prawa oraz rozwieją wszelkie Państwa wątpliwości.

Szczegółowy program konferencji już wkrótce na stronie konferencji.

Serdecznie zapraszamy!

Koordynator konferencji Bogna Fengier

cze
29
czw.
2017
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM – Warszawa, Centrum Promocji Informatyki
cze 29 całodniowy
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM - Warszawa, Centrum Promocji Informatyki

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów, które zajmują się odpadami, podmiotów korzystających ze środowiska (przedsiębiorców) oraz pracowników organów administracji publicznej wykonujących zadania w tej dziedzinie. jak i urzędników. Praktyczne rozwiązania pojawiających się problemów prawnych będą również pomocne sędziom, adwokatom i radcom prawnym uczestniczącym w postępowaniach sądowych dla prawników, pracowników administracji oraz dla wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki odpadami w prawie UE i polskim.

Szkolenie prowadzi: dr Mariusz Baran – doktor nauk prawnych, radca prawny, stypendysta Narodowego Centrum Nauki w Krakowie, adiunkt w Katedrze Prawa Ochrony Środowiska Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskał w 2013 r. na podstawie rozprawy pt. “Stosowanie z urzędu prawa unijnego przez sądy państw członkowskich”. Laureat I nagrody w XLIX Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” na najlepszą pracę doktorską oraz laureat w X konkursie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stypendia dla wybitnych młodych naukowców. Zainteresowania naukowe: prawo UE oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów stosowania prawa UE przez krajowe sądy oraz organy administracji, a także problematyce prawnych aspektów procesów inwestycyjno-budowlanych, z uwzględnieniem problematyki prawa ochrony środowiska. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, prawa europejskiego oraz prawa ochrony środowiska. Konsultant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa administracyjnego oraz prawa Unii Europejskiej. Wykładowca prawa ochrony środowiska oraz prawa Unii Europejskiej, zarówno dla studentów studiów prawniczych, ale również w ramach studiów podyplomowych prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ochrona środowiska w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim”, jak również na kursach i szkoleniach dla: pracowników administracji, członków Samorządowych Kolegium Odwoławczych, a także w ramach szkoleń dla aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.

Program szkolenia (10:00 – 16:00)

  • Blok: System prawny gospodarki odpadami:
    • Prawne podstawy gospodarki odpadami w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim.
    • Pojęcie i rodzaje ‘odpadów’.
    • Podstawowe zasady gospodarki odpadami (w zakresie unikania powstania odpadów, powtórnego wykorzystywania odpadów, usuwania odpadów).
  • Blok: Obowiązki prawne w zakresie gospodarki odpadami (wytwórców i posiadaczy odpadów oraz władzy publicznej):
    • Planowanie gospodarki odpadami.
    • Reglamentacja gospodarki odpadami.
    • Kontrola i nadzór nad gospodarką odpadami.
  • Blok: Wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu gospodarki odpadami:
    • Opakowania i odpady opakowaniowe.
    • Wraki samochodowe.
    • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Czytaj więcej: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/goueip/index.php

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
lis
22
czw.
2018
IV edycja konferencji “Środowisko Informacji”. MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
lis 22 całodniowy
IV edycja konferencji "Środowisko Informacji". MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

gru
22
śr.
2021
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line
gru 22@09:00 – 15:30
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line

NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.

W trakcie szkolenia omówione zostaną:

– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,

– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:

– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,

– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,

– zagadnienia związane z pomocą publiczną.

– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).

Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3