- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo
W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).
Przepisy:
- Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
- Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)
Program szkolenia:
4 luty 2016 r.
10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka
- Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
- Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
- Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
- Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.
14.00 – 15.00 – Obiad
15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
- Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
- Równoważny i zadaniowy czas pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
- Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
- Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
- Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
- Podróże służbowe kierowców:
- Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
- Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
- Delegacje krajowe i zagraniczne.
- Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
- Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
- Umowa zlecenia z kierowcą.
- Tachografy
- Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
- Karty kierowcy.
19.00 – Kolacja
5 luty 2016 r.
8.00 – Śniadanie
9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński
- Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
- zmiany dotyczące zwolnień,
- przepisy przejściowe,
- klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
- zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
- przewóz luzem po nowemu,
- szkolenia kierowców
- dokumenty przewozowe.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
- Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
- Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
- Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.
13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia
Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:
- w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
- w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.
Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.
Załączniki:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.
Prezes Zarządu Krajowego Wojciech Janka |
Szanowni Państwo,
już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.
Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
Nowe miejsce!
PRZYSTAŃ HOTEL & SPA**** OLSZTYN
23-24 czerwca 2020 r.
Miło nam zaprosić na naszą pierwszą po pandemii konferencję w tradycyjnym wydaniu.
Ze względu na nietypowy czas, dodatkowo oferujemy uczestnikom pakiet “Bezpieczna konferencja”
i “Gwarancja konferencji” oraz zapewnimy również dostęp online do konferencji, dla zainteresowanych. Temat nadmiaru frakcji palnej, zmian na rynku RDF oraz planowanych inwestycji w tym sektorze, jest obecnie bardzo “palący” i aktualny. Dlatego naszą pierwszą konferencją w hotelu będą “Paliwa
z odpadów”. Na miejsce konferencji wybraliśmy przepięknie położony hotel Przystań na Warmii, przygotowany do realizacji konferencji na blisko 500 osób. A zatem bezpiecznie zrealizujemy tam również zalecenia GIS dot. organizacji spotkań. Już nie możemy doczekać się spotkania z Wami na konferencji.
Jednocześnie informujemy, że liczba miejsc na stacjonarną konferencję jest ograniczona – decyduję kolejność zgłoszeń. Dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału w stacjonarnej konferencji będzie możliwość udziału w wersji online – więcej szczegółów podamy wkrótce.
ZAPRASZAMY!!!
Udział bezpłatny
Spotkanie na platformie Zoom
Organizatorzy:
ENERIS Surowce, Izba Architektów RP, Urząd Miasta Strzegom, Urząd Miasta Katowice, Targi Kielce
Szacuje się, że jest ich ponad pół miliona na terenie całego kraju. Choć mają odgrywać ważną rolę w ogólnopolskim systemie gospodarowania odpadami, w większości nie spełniają nawet podstawowych funkcji. Mowa o altanach na odpady. Powstaje pierwsza w kraju norma, która ma pomóc administratorom i zarządzającym osiedlami, architektom i samorządom we właściwym przygotowaniu miejsca składowania odpadów. W czasie spotkania przedstawione zostaną zarówno dobre przykłady systemowego podejścia do altan na odpady w przestrzeni małych i dużych miasta, jak i konkretne wskazówki, na co zwrócić uwagę projektując nową altanę czy remontując dotychczas istniejące.
Wprowadzenie | 10 min | Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce |
Altankowy zawrót głowy w Strzegomiu | 15 min | Wiesław Witkowski Zastępca Burmistrza miasta Strzegom |
Altany w dużym mieście: wyzwanie przyjęte! | 15 min | Grzegorz Mazurkiewicz, Naczelnik Wydziału Kształtowania Środowiska UM Katowice |
Norma na altany na odpady | 15 min | Wojciech Gwizdak, Izba Architektów Rzeczpospolitej Polskiej |
Podsumowanie | 5 min | Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce |
Do udziału w spotkaniu zapraszamy przedstawicieli:
- samorządów,
- sektora komunalnego,
- zarządzających nieruchomościami,
- branżę budowlaną,
- developerów.
Zapraszamy do rejestracji już dziś. Link do udziału w konferencji otrzymacie Państwo w dniu poprzedzającym wydarzenie.
Kilka słów o konferencji…
Rynek paliw z odpadów rozwija się w Polsce od wielu lat. Dziś borykamy się z nadpodażą paliw, odbiorcy RDF dyktują ceny a magazynowane paliwa stanowią zagrożenie pożarowe. Przemysł cementowy nie zaabsorbuje więcej frakcji palnej. Szansą jest modernizacja ciepłowni i elektrociepłowni w kierunku opalania paliwami z odpadów, eksport RDF oraz chemiczny recykling. Kluczowym zagadnieniem dla branży jest zwiększenie popytu na paliwa z odpadów. Bezpieczny transport i magazynowanie paliw z odpadów to równie ważne kwestie. Szukamy też nowy i innowacyjnych technologii, które podwyższą efektywność biznesów opartych na produkcji i zagospodarowaniu paliw z odpadów.
Wszystkie te tematy poruszymy na tegorocznej edycji, największej w Polsce konferencji branży paliw z odpadów.
Konferencja „Paliwa z odpadów” skierowana jest do wytwórców i odbiorców paliw z odpadów, a także władz samorządowych oraz jednostek naukowych, które na co dzień zajmują się tematyką paliw alternatywnych. Corocznie jest to największe spotkanie dostawców RDF w naszym kraju.
Konferencja będzie dla Państwa świetną okazją do śledzenia trendów w branży oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych z dostawcami i odbiorcami RDF w Polsce.
Zapraszamy!
Szczegóły i zgłoszenia: https://paliwazodpadow.abrys.pl/
NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.
W trakcie szkolenia omówione zostaną:
– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,
– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:
– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,
– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,
– zagadnienia związane z pomocą publiczną.
– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).
Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3
|