- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Firma EKORUM organizuje po raz czwarty ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 listopada 2015 r., w Hotelu Andersia, w Poznaniu.
Tegoroczna odsłona Zjazdu RIPOK odbywać się będzie pod hasłem „Dostosowanie do prawa i technologii”. Wydarzenie to, jak co roku, daje możliwość spotkania się oraz wymiany poglądów i doświadczeń z najważniejszymi osobami w branży gospodarki odpadami.
Konferencja połączona będzie z wyjazdem technicznym i wizytacją Zakładów Zagospodarowania Odpadów w Jarocinie oraz Gnieźnie.
Dostosowanie do przepisów polskiego i unijnego prawa oraz wdrożenie możliwie najbardziej nowoczesnych technologii to aktualnie najważniejsze kwestie, jakim muszą sprostać zakłady zagospodarowania odpadów. Wiele zmian jest w trakcie wprowadzania, ale wiele z nich jest jeszcze przed nami. Aktualizacja KPGO oraz wojewódzkich planów, zmiany w rozporządzeniu w sprawie MBP oraz zagospodarowanie frakcji wysokokalorycznej – to zagadnienia istotne z punktu widzenia prawnego, ale również technologicznego.
Podczas obrad poruszane będą kwestie dotyczące m.in:
– finansowania zadań w gospodarce odpadami, przewidywanych środków oraz terminów ich uruchomienia,
– projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad selektywnej zbiórki,
– zagospodarowania produktów po procesie MBP,
– aktualizacji WPGO oraz rozporządzenia MBP,
– współistnienia spalarni oraz innych RIPOK w regionie.
Zapraszamy do zapoznania się z programem!
Szczegółowy program konferencji na stronie www.RIPOK.pl
Koszt udziału w spotkaniu –890 zł netto (+23% VAT)
DO POBRANIA: Program wraz z zaproszeniem
organizator:
EKORUM
tel. +48 61 67 00 965
e-mail: ekorum@ekorum.pl
W dniu 13 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbędzie się XI edycja Konferencji „Recykling Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego” organizowana przez firmę Abrys wspólnie z CECED Polska -związkiem pracodawców reprezentującym największe firmy wprowadzające branży AGD. Spotkanie to jest największym wydarzeniem w branży elektroodpadowej w Polsce oraz jedyną konferencją skupiającą wszystkich uczestników z rynku elektroodpadów. Tegoroczna tematyka skupi się przede wszystkim na nowej ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1688), która weszła w życie z początkiem roku 2016. Ustawa wprowadziła szereg zmian mających na celu poprawę funkcjonowania systemu gospodarowania zużytym sprzętem, które zostaną zaprezentowane podczas obrad konferencji.
Corocznie spotkanie gromadzi wszystkie podmioty uczestniczące w rynku elektroodpadów, od producentów, poprzez sprzedawców, po firmy zbierające i przetwarzające odpady, samorządy, administrację państwową oraz świat nauki, co przekłada się na wysoki poziom merytoryczny zarówno referatów, jak i dyskusji, które są nieodzownym elementem organizowanych przez nas spotkań.
Konferencja „Recykling Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego” będzie doskonałą okazją do rozmów oraz wymiany doświadczeń z najważniejszym osobami z branży elektroodpadów w Polsce. Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w Konferencji 13 kwietnia 2016 r. do Airport Hotel Okęcie w Warszawie.
Szczegółowy program konferencji już wkrótce! Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej.
Pozdrawiam serdecznie!
Marta Grochowska
Koordynator konferencji
Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.
Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.
II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239
Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.
Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:
- dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
- rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
- działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
- organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
- elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.
Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.
Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.
Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława
Szanowni Państwo,
zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.
W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.
Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje dotyczące obowiązujących oraz planowanych przepisów prawnych w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.
Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.
Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Problem epidemii spadł na całą gospodarkę, również na branżę gospodarowania wodą i ściekami. Nagle pojawiły się zupełnie nowe problemy związane ze zmianami poziomów poboru wody przez przedsiębiorców, brakami kadrowymi związanymi z chorobą, zapewnieniem ciągłości pracy czy utrudnieniami w realizacji zadań eksploatacyjnych. Co dalej z planowanymi inwestycjami, gdy nadciąga kryzys? Specustawa i nowe regulacje mające chronić przedsiębiorców tzw. tarcza antykryzysowa tworzą się na naszych oczach. Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, oczyszczalnie ścieków muszą pracować, borykając się z nowymi wyzwaniami, stając codziennie przed dylematami i często trudnymi decyzjami.
Gdy nowe zapisy prawa dopiero się kształtują, a sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, zapraszamy Państwa na spotkanie w gronie praktyków – autorytetów naszej branży, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami z ostatnich tygodni prowadzenia swoich zakładów i firm. Pokażemy też jakie nowe narzędzia ułatwią pracę Waszych zakładów i firm w tym specyficznym czasie.
Zapraszamy do udziału wszystkie podmioty z branży wod-kan.
Więcej: https://wod-kan.covid.abrys.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.
W trakcie szkolenia omówione zostaną:
– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,
– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:
– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,
– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,
– zagadnienia związane z pomocą publiczną.
– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).
Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3
Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.
Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.
W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.
Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.
Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976