ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
26
czw.
2015
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym – Białka Tatrzańska, ABRYS
lis 26 – lis 27 całodniowy
Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym - Białka Tatrzańska, ABRYS

Pierwsza edycja konferencji dedykowana jest prezesom związanym z branżą wodociągowo-kanalizacyjną, którzy są zainteresowani rozwojem swojego przedsiębiorstwa. Poruszana podczas obrad tematyka pozwoli Państwu poznać nowe uwarunkowania prawne, które zobowiązują do wykonania modernizacji systemów niespełniających wymogów. Bardzo ważnym elementem konferencji będzie wystąpienie dotyczące sposobu wdrażania planu poprawy efektywności przedsiębiorstwa oraz wykorzystania środków z Funduszy Unijnych. Dowiedzą się Państwo jak umiejętnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie oraz jaka jest rola lidera w zarządzaniu zespołem.

Wydarzenie to ma na celu również pokazanie jak ważna jest świadomość mieszkańców i kampanie edukacyjne, czyli szeroko pojęta edukacja ekologiczna w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym.

Konferencja będzie miała formę cyklu 1,5-godzinnych paneli/warsztatów, podczas których mogą Państwo zapoznać się z najważniejszymi aspektami dotyczącymi zarządzania.

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/175/2015/11/26/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=7ef6a195239f545fdfae1803c988a22b

organizator:

ABRYS Sp. z o.o.
ul. Daleka 33
60-124 Poznań
www.abrys.pl
biuro@abrys.pl
tel.: +48 61 655 81 00
fax.: +48 61 655 81 01
sty
26
wt.
2016
Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów – Warszawa, ABRYS
sty 26 – sty 27 całodniowy
Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów - Warszawa, ABRYS

Szanowni Państwo,

nowy rok konferencyjny zaczynamy od jakże ważnego tematu selektywnej zbiórki i segregacji odpadów. Powszechnie wiadomym jest, że Polacy chcą segregować, ale mają jeszcze w związku tym wiele pytań. Czy planowane zmiany, które ministerstwo środowiska chce wprowadzić ułatwi segregowanie odpadów przeciętnemu obywatelowi i dadzą jasne wytyczne? Czy może tylko spełni wymogi nałożone przez Unię Europejską? Czy jesteśmy gotowi na wprowadzenie selektywnej zbiórki nowych frakcji tj. popioły czy bioodpady, jeśli tak to skąd wziąć fundusze na rozszerzenie systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Polsce? A może powinniśmy skupić się na osiągnięciu odpowiednich wskaźników recyklingu podstawowych frakcji?

Na te oraz inne pytania poszukamy odpowiedzi wspólnie z uczestnikami obrad, którymi od wielu lat są specjaliści z branży odpadowej, przedstawiciele samorządów i władz lokalnych oraz przedstawiciele organizacji odzysku i fundacji działających w zakresie selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów. Wśród obecnych na sali obrad byli również reprezentanci firm wprowadzających nowe technologie dla odpadów, którzy wskazują możliwości rozwoju i wprowadzania nowych rozwiązań na polski rynek odpadowy.

Podczas dwóch dni obrad przygotujemy dla Państwa szereg wystąpień merytorycznych, zadbamy o to by pojawiły się przykłady z zagranicy oraz damy możliwość do zabrania głosu w panelach dyskusyjnych. Zadbamy również o komfort Państwa pobytu w prestiżowym hotelu w Warszawie, co zapewne umili pobyt na konferencji.

Na kolejną już siódmą edycję konferencji „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, serdecznie zapraszamy do Warszawy.

Szczegółowy program spotkania pojawi się już wkrótce. Zapraszamy do śledzenia naszej strony.

Więcej informacji: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/176/2016/01/26/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=5a0a5948bb5258bdf7be05211458db4f

Sandra Kokocińska
Koordynator konferencji

lut
2
wt.
2016
Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków – Iława, ABRYS
lut 2 – lut 3 całodniowy

W ostatnich latach zainwestowano w Polsce znaczne środki finansowe na budowę bądź rozbudowę połączoną z modernizacją wielu oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnie średnie i duże w większości oczyszczają już ścieki w podwyższonym standardzie, największe obiekty wyposażone zostały ponadto w kompleksowe rozwiązania dotyczące przeróbki osadów ściekowych, często oparte o końcowe ich przekształcanie metodami termicznymi. Mimo to najbliższe lata również powinny obfitować w kolejne inwestycje w krajowych oczyszczalniach ścieków, związane co najmniej z dwoma przyczynami: niewielkie oczyszczalnie (z przedziału 10.000÷15.000 RLM) muszą pilnie dostosować swoje technologie do wymogu podwyższonego usuwania biogenów, natomiast oczyszczalnie średniej wielkości, a także te z dużych, które jeszcze tego nie zrobiły – zmodernizować swoją gospodarkę osadami ściekowymi. Jest w tym zakresie bardzo wiele do zrobienia, również w kontekście wprowadzanego od 2016 roku zakazu składowania osadów ściekowych. Modelowe rozwiązania powinny uwzględniać budowę np. instalacji fermentacji metanowej osadów w obiektach o wielkości już powyżej ok. 30.000 RLM, a także – wprowadzać regionalną przeróbkę wtórną osadów ściekowych, koncentrując te procesy w wybranych, większych obiektach, mogących prawidłowo przetwarzać i unieszkodliwiać ten ważny strumień odpadowy np. w skali powiatu.

Działania te powinny być dobrze przygotowane, zarówno w zakresie analizy techniczno-ekonomicznej, z uwzględnieniem najlepszych technologii, a także – umożliwiać prawidłową eksploatację, z zachowaniem wymaganych parametrów, istniejących obiektów, które mają być poddane modernizacji i rozbudowie. Doświadczenia środowiska branżowego uczą, że bardzo dobrą formą uzupełnienia działań przygotowawczych dla tego typu inwestycji „na żywym organizmie” jest wzajemna wymiana doświadczeń eksploatatorów, umożliwiająca wypracowanie – w trakcie dyskusji na sali konferencyjnej, ale również rozmów kuluarowych – swoistego kodeksu dobrych praktyk, w zakresie przydatnym uczestnikom tych spotkań.

Propozycja naszej kolejnej konferencji z grupy tematycznej „gospodarka wodno-ściekowa” wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom – ma być okazją do szeroko rozumianej wymiany doświadczeń pośród osób związanych bezpośrednio z eksploatacją oczyszczalni ścieków, w trybie bardziej „seminaryjnym” niż „konferencyjnym”. Mamy nadzieję, że skorzystają Państwo z tej możliwości!

Cezary Jędrzejewski – PEWiK Sp. z o.o. z Gdyni

Więcej informacji: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/173/2015/12/02/?tx_cal_controller[preview]=1&cHash=31aa85c01e1c27620bdf08bea01b15b1

lut
4
czw.
2016
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego – Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast
lut 4 – lut 5 całodniowy
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego - Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast

Szanowni Państwo

W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).

Przepisy:

  1. Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
  4. Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)

Program szkolenia:

 

4 luty 2016 r.

10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka

  1. Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
  2. Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
  3. Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
  4. Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.

14.00 – 15.00 – Obiad

15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński

  1. Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
  2. Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
  3. Równoważny i zadaniowy czas pracy.
  4. Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
  5. Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
  6. Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
  7. Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
  8. Podróże służbowe kierowców:
    • Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
    • Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
    • Delegacje krajowe i zagraniczne.
    • Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
  9. Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
  10. Umowa zlecenia z kierowcą.
  11. Tachografy
    • Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
    • Karty kierowcy.

19.00 – Kolacja

 

5 luty 2016 r.

8.00 – Śniadanie

9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński

  1. Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
    • zmiany dotyczące zwolnień,
    • przepisy przejściowe,
    • klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
    • zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
    • przewóz luzem po nowemu,
    • szkolenia kierowców
    • dokumenty przewozowe.
  2. Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
  3. Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
  4. Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
  5. Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
  6. Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.

13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia

Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:

  • w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
  • w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.

Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.

Serdecznie zapraszamy!

Załączniki:

  1. Karta zgłoszenia

UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.

Prezes Zarządu Krajowego

Wojciech Janka