ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


sty
29
wt.
2019
15. Międzynarodowa Konferencja Termiczne przekształcanie odpadów, ABRYS, Rzeszów
sty 29 – sty 31 całodniowy
15. Międzynarodowa Konferencja Termiczne przekształcanie odpadów, ABRYS, Rzeszów

Priorytetowymi tematami konferencji będą zagadnienia związane z uwarunkowaniami budowy i funkcjonowania instalacji, termicznym przekształcaniem odpadów i jej miejscu w gospodarce o obiegu zamkniętym. Specjaliści z Polski i zagraniczni eksperci opowiedzą o doświadczeniach z eksploatacji instalacji WtE oraz zagospodarowaniu odpadów procesowych. Omówione zostaną problemy, wyzwania, przyszłość instalacji odzysku energii z odpadów oraz rozwiązania technologiczne.

Omówimy szeroko kluczowe tematy nurtujące obecnie branżę WtE, czyli perspektywę zakwalifikowania żużli jako odpadów niebezpiecznych, zakaz finansowania instalacji WtE procedowany w Parlamencie Europejskim oraz perspektywę 2030, czyli możliwy zakaz przetwarzania odpadów w ITPOK.

Trzeciego dnia jako pierwsi zwiedzimy wewnątrz nowo otwartą Instalację Termicznego Przetwarzania Odpadów z Odzyskiem Energii w Rzeszowie.

Konferencja od lat jest największym spotkaniem branży WtE w Polsce. Wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli firm, prezesów spalarni odpadów, operatorów instalacji, reprezentantów administracji samorządowej, przedstawicieli komunalnych zakładów zagospodarowania odpadów, specjalistów ds. gospodarki odpadami oraz ds. ochrony środowiska.

Przygotowaliśmy dla Państwa szereg atrakcji w trakcie konferencji. Będzie to m.in. kolacja na zakończenie pierwszego dnia obrad w stylu PRL, zwiedzanie Starego Miasta w Rzeszowie oraz Podziemnej Trasy Turystycznej z przewodnikiem.

Miejsce konferencji: Hilton Garden Inn Rzeszów, Al. Kopisto 1, Rzeszów 

Zapraszamy do zapoznania się z programem.

mar
5
wt.
2019
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.
mar 5 – mar 7 całodniowy
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.

IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:

  • strefa techniki pakowania
  • strefa etykiet,etykietowania i druku
  • strefa opakowań
  • strefa display
  • strefa recyklingu
  • strefa materiałów
  • strefa automatyki i robotyki
  • strefa logistyki i magazynowania
  • strefa usług.

    Szczegóły: https://warsawexpo.eu/wydarzenie/warsaw-pack-2019/

kwi
16
wt.
2019
5. edycja seminarium „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, CBE Polska, Warszawa.
kwi 16 całodniowy
5. edycja seminarium „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania", CBE Polska, Warszawa.
Wykorzystywanie jak największej ilości popiołów, żużli i innych mineralnych materiałów odpadowych zamiast kruszyw naturalnych jest ekonomicznie i ekologicznie uzasadnione. Nowe technologie umożliwiają zagospodarowywanie UPS-ów w coraz efektywniejszy sposób, jednak regulacje nie zawsze umożliwiają wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Z drugiej strony problem ubocznych produktów spalania został zauważony przez Komisję Europejską i kolejne etapy modelu GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym) mogą znacznie usprawnić unieszkodliwianie UPS-ów.
Zainteresowanych tematyką zapraszamy do udziału w piątej edycji seminarium pt. „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, które odbędzie się 16 kwietnia 2019 w Warszawie.

Po zakończeniu części merytorycznej zapraszamy uczestników na wizytę studyjną w Zakładzie Separacji Popiołów Siekierki. Spółka powstała 2014 roku, w celu przeprowadzenia inwestycji polegającej na wybudowaniu instalacji separacji popiołów lotnych powstających w EC Siekierki, w oparciu o technologię separacji na drodze tryboelektrycznej oraz jej późniejszej eksploatacji. Zadanie polegające na wybudowaniu Zakładu separacji popiołów zostało zrealizowane w części pozwalającej na uruchomienie produkcji w grudniu 2017 roku. W wyniku przeprowadzenia procesu separacji popiołu lotnego uzyskuje się dwa produkty:

  • popiół ProAsh® o zawartości części palnych, poniżej 5%, który jest poszukiwanym surowcem do produkcji cementu i betonu,
  • paliwo Hicarbon o zawartości części palnych ponad 30% i wartości opałowej ok. 10-11 MJ/kg przeznaczony do ponownego spalania w celu produkcji energii.

Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:

  • Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
  • Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
  • Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
  • Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
  • Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
  • Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
  • Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji

Seminarium kierujemy przede wszystkim do:

  • energetyki zawodowej
  • ciepłownictwa
  • spalarni odpadów
  • przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
  • sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
  • przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
  • podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania
Wydarzenie wchodzi w skład cyklu projektów dotyczących rozliczania, bilansowania oraz monitorowania jakości paliw stałych (węgla, wyrobów węglowych, biomasy, RDF-u i SRF-u) oraz ubocznych produktów ich spalania. We wspomnianych wydarzeniach łącznie brało udział ponad 1000 uczestników reprezentujących w głównej mierze branże paliw i wytwarzania, a także podmiotów z nimi współpracujących.
paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

lis
26
wt.
2019
16. Konferencja Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, ABRYS, Katowice
lis 26 – lis 28 całodniowy

 

Szanowni Państwo,

Jakie są realia współspalania odpadów w energetyce? Czy są szanse na zagospodarowanie frakcji kalorycznej w lokalnych elektrociepłowniach? Jakie są bariery wykorzystania energii z odpadów w ciepłownictwie?

Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź podczas 16. edycji Konferencji Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, pod Patronatem Honorowym Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. Wydarzenie na które już dziś Państwa zapraszamy odbędzie się w dniach 26 – 28 listopada 2019 roku w Hotelu Novotel Katowice Centrum (al. Roździeńskiego 16, 40-202 Katowice).

W trakcie konferencji zostaną poruszone najważniejsze tematy związane z branżą energii z odpadów: m.in. uwarunkowania budowy i funkcjonowania instalacji, proces termicznego przekształcania odpadów i jego miejsce w gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusji zostaną poddane także tematy nurtujące aktualnie branżę, takie jak możliwość finansowania instalacji „Waste to Energy” ze środków krajowych, sytuację obecnych i przyszłych instalacji w świetle ostatniej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, czy kogenerację.

W trakcie tej edycji wydarzenia szczególna uwagę chcemy zwrócić na możliwości współspalania odpadów w krajowej, lokalnej energetyce. W programie przewidziane są wystąpienia przedstawicieli samorządów i przedsiębiorstw energetyki cieplnej z miast, które planują budowę lokalnej instalacji do termicznego przekształcania odpadów – będzie to m.in. Zamość, Stalowa Wola czy Radom.

Konferencja organizowana jest w ramach cyklu związanego z gospodarką odpadami  i jest jednym z głównych krajowych forów wymiany doświadczeń dotyczących branży ochrony środowiska, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych. Spotkanie to od lat gromadzi od 150 do 300 osób aktywnie działających w branży WtE.

Program wydarzenia można śledzić pod linkiem: https://tiny.pl/tplc7

Link do rejestracji online na konferencję: https://termiczneprzeksztalcanieodpadow.konfeo.com/pl/groups

Strona wydarzenia: https://termiczne.abrys.pl/

Zapraszamy również do wydarzenia Facebook: https://www.facebook.com/events/497622764423457/?active_tab=about

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z koordynatorem wydarzenia:
Mateusz Dziurlikowski
T: +48 784 036 990
e-mail: m.dziurlikowski@abrys.pl

 

gru
5
czw.
2019
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń
gru 5 – gru 6 całodniowy
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń

[pdf-embedder url=”/wp-content/uploads/2019/11/Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo-1.pdf” title=”Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo (1)”]

Szczegółowe informacje: http://www.ekorum.pl/pl/news.php?item.37

lut
4
wt.
2020
11. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Bielsko-Biała
lut 4 – lut 6 całodniowy

11. Międzynarodowa Konferencja „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.

Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.

Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.

Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.

Wiodącymi tematami na sesjach będą:

  • Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
  • Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta
  • Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
  • Rynek surowców odzyskanych

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35

mar
5
czw.
2020
IX edycja konferencji – Forum Spalania Biomasy i Odpadów, CBE Polska, Katowice
mar 5 całodniowy

Zapraszamy Państwa na kolejną edycję konferencji na temat wykorzystania biomasy i odpadów na cele energetyczne – IX Forum Spalania Biomasy i Odpadów, które odbędzie się 5 marca 2020 roku w Katowicach.

IX edycja Forum będzie koncentrować się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju branży WTE (waste to energy) oraz zaprezentują najnowsze wdrożenia inwestycyjne z rynku.

Do udziału w konferencji zapraszamy: wytwórców ciepła i energii elektrycznej, producentów i dystrybutorów biomasy, paliw alternatywnych itp., przemysł energochłonny, dostawców rozwiązań i technologii, przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp., przedstawicieli jednostek sektora publicznego, przedsiębiorstwa sektora komunalnego, podmioty kontrolujące jakość paliw, zakłady zagospodarowania odpadów, firmy projektowo-inżynieryjne i doradcze, kancelarie prawne oraz wszystkich zainteresowanych.

Program wydarzenia oraz inne szczegóły znajdą Państwo pod linkiem https://cbepolska.pl/pl/ix-forum-spalania-biomasy-i-odpadow.html

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl