ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
23
czw.
2017
II edycja konferencji „W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, RECONOMY, Warszawa
lis 23 całodniowy

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w związku z wprowadzaniem gospodarki o obiegu zamkniętym? Już 23 listopada druga Konferencja Koalicji RECONOMY.

Gospodarka obiegu zamkniętego staje się w Polsce coraz częściej omawianą koncepcją. Dla przedsiębiorców, oznacza to zmiany, o których ciągle jeszcze niewiele wiadomo. Wciąż brakuje pełnej wiedzy o wyzwaniach, obowiązkach
i korzyściach, które płyną z GOZ. Druga edycja Konferencji Koalicji RECONOMY
„W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, która odbędzie się 23 listopada w Centrum Olimpijskim w Warszawie, ma to zmienić.

Konferencja Koalicji RECONOMY to spotkanie, którego celem jest popularyzacja wśród przedsiębiorców praktycznej wiedzy na temat gospodarki o obiegu zamkniętym (gospodarki cyrkularnej, w skrócie GOZ). Jednym z jej założeń jest racjonalne wykorzystywanie zasobów
w taki sposób, aby zawarte w odpadach materiały mogły zostać wykorzystane ponownie m.in. w procesie produkcji.

– Celem, który stawiamy sobie w tym roku podczas konferencji, jest wieloaspektowe, a w szczególności praktyczne, ujęcie gospodarowania odpadami w zrównoważony sposób. Cieszy nas, że to zagadnienie jest obecne w przestrzeni publicznej, jednak mamy wrażenie, że ciągle brakuje merytorycznych dyskusji, i przekazu kierowanego do szeroko rozumianego biznesu.– mówi Piotr Bruździak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Stena Recycling.

Podczas konferencji przedstawiciele świata nauki, polityki i biznesu podzielą się wiedzą
i doświadczeniem na temat gospodarki obiegu zamkniętego. Przedstawią też korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców, płynące z koncepcji zmiany w gospodarowaniu zasobami. Podczas zeszłorocznej edycji starano się określić wyzwania, jakie czekają polskie firmy podczas wprowadzenia GOZ. Teraz akcent zostanie położony na praktyczne aspekty wdrażania koncepcji. Dowiemy się, co możemy zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać szanse zmian, jakie daje nam GOZ? Forma debaty, pozwoli na dyskusje i wypracowanie konkretnych rozwiązań pomiędzy przedstawicielami różnych grup biznesowych.

Zależy nam, aby uczestnicy mogli zdobyć kompleksową wiedzę o GOZ, dlatego podczas konferencji pokażemy ten temat z różnych perspektyw – środowiskowej, gospodarczej
i biznesowej. Chcemy przekonać przedsiębiorców, że GOZ, to przyszłościowa i korzystna dla firm koncepcja
– dodaje Piotr Bruździak.

Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie Peter Lacy – dyrektor zarządzający w Accenture Strategy, ekspert w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, specjalizujący się w gospodarce obiegu zamkniętego oraz prawach konsumenckich. Opowie o wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań w GOZ, a także szansach i zagrożeniach, które z nich wynikają.

Swoimi doświadczeniami podzielą się także przedstawiciele takich firm, jak: Stena Recycling, IKEA czy Unilever. Nie zabraknie naukowego spojrzenia na zagadnienie, które przedstawi prof. dr hab. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Wydarzenie otworzy wystąpienie Ambasadora Holandii, Rona J.P.M. van Dartela. Natomiast administrację państwową reprezentować będą przedstawiciele holenderskiego Ministerstwa Infrastruktury i Środowiska oraz polskiego Ministerstwa Rozwoju.

Równolegle podczas trwania całej konferencji będzie można obejrzeć wystawę, na której pomysłami związanymi ze zrównoważonym rozwojem podzielą się przedstawiciele różnych firm. Będzie to również możliwość wymienienia opinii oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.

Wydarzenie dedykowane jest przedsiębiorcom z całej Polski. Organizatorem konferencji jest Koalicja RECONOMY. Konferencja została objęta patronatem Ambasady Holandii, Ministerstwa Rozwoju oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawa.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Więcej informacji na stronie: http://reconomy.pl/pl/koalicja

***

Koalicja na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego RECONOMY zrzesza przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które od lat angażują się w promocję idei zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Projekt powstał z inicjatywy Stena Recycling, Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Innowacyjna Gospodarka, platformy Dekoeko.com oraz przy współpracy firmy doradczej CSR Consulting i bloga konsumenckiego How to Wear Fair.

Szczegóły na stronie Reconomy.pl

gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
sty
24
śr.
2018
9 edycja konferencji “Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów” ABRYS, Łódź
sty 24 – sty 26 całodniowy

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy na 9. już edycję konferencji Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, która odbędzie się w dniach 24-26 stycznia 2018 r. w Łodzi

Rok 2018 rozpoczniemy od najistotniejszych tematów w  branży czyli: segregacji i recyklingu.

Co nas czeka w nadchodzących latach w  gospodarce odpadami? Czy konieczne są ciągłe zmiany prawne? Czy jesteśmy w stanie wywiązać się z Unijnych zobowiązań? Na te pytanie odpowiedzą prelegenci sesji inauguracyjnej pn. System gospodarki odpadami w Polsce- aktualna sytuacja na rynku.

Nie zabraknie też tematyki, która od dawna wzbudza wiele dyskusji – czyli selektywna zbiórka  bioodpadów. W ramach sesji poświęconej tej tematyce zostaną zaprezentowane między innymi: szanse i wyzwania jakie stoją przed zbiórką odpadów biodegradowalnych, europejskie doświadczenia w selektywnej zbiórce bioodpadów jak i nasze polskie efekty wdrażania pilotażowego systemu zbiórki odpadów biodegradowalnych.

W trakcie konferencji poruszymy również temat dotyczący gospodarki obiegu zamkniętego. Zastanowimy się jakie są wizje rozwoju GOZ w Polsce i w Europie. Poznamy doświadczenia gmin, które już stosują idee gospodarkę obiegu zamkniętego jak i te, które dopiero system ten będą wdrażać. Ważny aspekt tej sesji to przedstawienie modeli biznesowych, które można  zastosować w GOZ.

W kolejnej sesji odpowiemy sobie na pytanie, czy recykling może się opłacać? Specjaliści z tej branży zaprezentują analizy kosztów gospodarki odpadami, jak i zwrócą uwagę na optymalizację kosztów w RIPOK-u. Nie zabraknie też ważnego tematu dotyczącego popiołu w odpadach. Dowiemy się jakie między innymi są efekty pilotażowego programu zbiórki popiołów w jednej z gmin oraz jakie uszkodzenia i idące za tym straty  powodują popioły w instalacjach. Przedstawiciel Straży Miejskiej opowie nam o efektach przeprowadzanych kontroli palenisk domowych.

 Trzydniową konferencję zakończymy wyjazdem studyjnym

Serdecznie zapraszamy!

lut
20
wt.
2018
“Circular Economy Stakeholder Conference”, Komisja Europejska, Bruksela
lut 20 – lut 21 całodniowy
"Circular Economy Stakeholder Conference", Komisja Europejska, Bruksela

Dwa lata po przyjęciu projektu unijnego pakietu gospodarki o obiegu zamkniętym w grudniu 2015 r. zrealizowano ponad połowę inicjatyw zawartych w planie działania. Aby przedyskutować dotychczasowe rezultaty, zbadać nowe obszary działania i podzielić się pierwszymi osiągnięciami platformy podmiotów gospodarczych zajmujących się europejską gospodarką o obiegu zamkniętym, Komisja i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny będą gospodarzami konferencji zainteresowanych podmiotów zajmujących się gospodarką cykliczną w dniach 20-21 lutego w Brukseli.

Rejestracja

Należy pamiętać, że ze względu na spodziewane wysokie zainteresowanie i ograniczoną możliwości lokalowe, liczba zarejestrowanych uczestników na organizację zostanie ograniczona i  rejestracja zostanie zakończona nie później niż 18.01.2018 o godzinie 17:00. Jeżeli liczba wniosków przekroczy maksymalną liczbę dostępnych miejsc, udział zostanie określony na podstawie zrównoważonej grupy interesariuszy i reprezentacji geograficznej. Potwierdzenia zostaną wysłane do uczestników w styczniu.

Szczegóły: http://circulareconomy.europa.eu/platform/en/circular-economy-stakeholder-conference-2021-february-delivering-circular-economy-whats-next

cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
wrz
19
śr.
2018
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH
wrz 19 całodniowy
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym - nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH

[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/program-GOZ.pdf” title=”program GOZ”]

formularz_zgłoszeniowy

paź
10
śr.
2018
“Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami – czas na radykalne zmiany” – Stowarzyszenie Polski Recykling,
paź 10 całodniowy
"Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami - czas na radykalne zmiany" - Stowarzyszenie Polski Recykling,

W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.

  10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

RAMOWY PROGRAM:

  • Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
  • Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
  • Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
  • Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
  • Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.

Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.

lut
5
wt.
2019
10. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Poznań
lut 5 – lut 7 całodniowy
10. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Poznań

Jubileuszowa edycja konferencji będzie niepowtarzalną okazją by usłyszeć o zmianach i rozwoju, które dokonały się  na przestrzeni ostatnich 10 lat w gospodarce odpadami.  Celem konferencji jest  zapoznanie uczestników ze zmianami w przepisach dotyczących gospodarowania odpadami. Pokazane zostaną przykłady państw europejskich w kontekście nowych przepisów unijnych dla GOZ oraz zebrane doświadczenia  praktyków z wprowadzania GOZ  w Europie i w Polsce. Ponadto podczas wydarzenia omówione zostaną zagrożenia i wyzwania jakie stoją na drodze do wdrażania systemu zbiórki  i przetwarzania  bioodpadów  Dodatkowo odwołamy się do  problemów z opakowaniami z różnych materiałów oraz problemy z ich recyklingiem.

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/238/2019/02/05/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=48e3c4292ce11806682f3cc0b87eef7e

mar
5
wt.
2019
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.
mar 5 – mar 7 całodniowy
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.

IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:

  • strefa techniki pakowania
  • strefa etykiet,etykietowania i druku
  • strefa opakowań
  • strefa display
  • strefa recyklingu
  • strefa materiałów
  • strefa automatyki i robotyki
  • strefa logistyki i magazynowania
  • strefa usług.

    Szczegóły: https://warsawexpo.eu/wydarzenie/warsaw-pack-2019/

kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

gru
5
czw.
2019
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń
gru 5 – gru 6 całodniowy
Konferencja Mikołajkowa Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Spożywczego i Opakowań; EKORUM Toruń

[pdf-embedder url=”/wp-content/uploads/2019/11/Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo-1.pdf” title=”Konferencja_Mikolajkowa_2019_program_zglo (1)”]

Szczegółowe informacje: http://www.ekorum.pl/pl/news.php?item.37