ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lut
9
wt.
2016
Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych: zagadnienia prawne, organizacyjne i techniczne – LCDS, Zakopane
lut 9 – lut 12 całodniowy
Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych: zagadnienia prawne, organizacyjne i techniczne - LCDS, Zakopane

MECHANICZNO-BIOLOGICZNE PRZETWARZANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH: ZAGADNIENIA PRAWNE, ORGANIZACYJNE I TECHNICZNE

Kod szkolenia: 3LT56
Miejscowość: Zakopane
Data: 9 lutego – 12 lutego 2016


Do udziału w szkoleniu zapraszamy zarządzających i pracowników RIPOKów, sortowni, instalacji mechaniczno – biologicznego przekształcania odpadów, kompostowni i składowisk odpadów innych niż niebezpieczne, urzędników wydziałów ochrony środowiska, zajmujących się gospodarką odpadami komunalnymi,  wszystkich zainteresowanych.

Podczas szkolenia poznają Państwo zarówno regulacje prawne w zakresie MBP i wynikające z nich obowiązki dla prowadzących instalacje MBP, jak i wymogi najlepszych dostępnych technik (BAT) stawianych instalacjom RIPOK i MBP, techniczne  aspekty  prowadzenia instalacji MBP, problem  odorów,   praktykę wypełniania obowiązków w zakresie pozyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych i sporządzania sprawozdawczości  i wiele innych zagadnień związanych z funkcjonowaniem  instalacji MBP.

Program szkolenia będzie na bieżąco aktualizowany w miarę ukazywania się nowych aktów prawnych.

 

Program szkolenia:


Wymagania  prawne  dotyczące  funkcjonowania  instalacji  mechanicznego  i  biologicznego  przetwarzania   i  ich  realizacja

1. Wymogi prawne mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych i ich   konsekwencje dla prowadzących instalację RIPOK-MBP

2. Zasady prowadzenia instalacji mechanicznego  i biologicznego przetwarzania

3. Warunki  uzyskania statusu RIPOK przez instalacje

4. Zasady wybierania przez gminę instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych

5. Wpływ zapisów Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na funkcjonowanie instalacji MBP w regionie

6. Rodzaje wymaganych decyzji w zakresie gospodarowania odpadami dla prowadzących instalacje MBP

7. Zasady kwalifikowania odpadów przetwarzanych i powstających w instalacjach mechanicznego przetwarzania – przykłady

8. Klasyfikowanie odpadów przetwarzanych biologicznie i wytwarzanych w wyniku takiego przetworzenia – przykłady

9. Ograniczenia w składowaniu odpadów wytwarzanych w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów

10. Wymagania w zakresie prowadzenia instalacji MBP wynikające z decyzji administracyjnych

11. Prowadzenie zbierania (PSZOK) odpadów  na terenie instalacji MBP

12. Rola instalacji RIPOK w spełnianiu przez gminę wymagań w zakresie ograniczania odpadów biodegradowalnych kierowanych do składowania

13. Zapisy Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami warunkujące funkcjonowanie instalacji MBP

14. Błędy w prowadzeniu ewidencji odpadów

15. Przekazywanie gminom informacji o ilości , rodzaju oraz sposobie dalszego zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku przetwarzania

16. Wymagane sprawozdania

17. Możliwości utraty statusu odpadu w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania

18. Prowadzenie kontroli w instalacji

19. Sankcje karne i finansowe naruszania wymogów prawnych oraz warunków decyzji

20. Konsultacje, dyskusja


Techniczne  aspekty  prowadzenia  mechaniczno-biologicznego  przetwarzania  odpadów

1. Strategia  gospodarki odpadami w świetle krajowego planu gospodarki odpadami

2. Prowadzenie procesu sortowania odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych

3. Warunki prowadzenia stabilizacji frakcji podsitowej

4. Zasady prowadzenia biosuszenia

5. Wady i zalety stosowania fermentacji metanowej

6. Proces kompostowania odpadów selektywnie zbieranych. Parametry technologiczne procesu:
– przygotowanie odpadów do kompostowania,
– warunki prowadzenia procesu,
– instalacje do kompostowania,
– urządzenia pomocnicze
– kompostowanie dynamiczne i statyczne,
– kompost – stabilizat jako produkt – właściwości i wykorzystanie kompostu.

7. Technologie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów. Biostabilizacja, biosuszenie, fermentacja metanowa

8. Metodyka oznaczania parametrów produktów MBP

9. Bariery ograniczające stosowanie instalacji MBP

10. Problem odorów w instalacjach do stabilizacji tlenowej odpadów

11. Spełnienie przez instalacje MBP wymagań BAT i BREF

12. Aspekty oddziaływania na środowisko zakładów MBP: wpływ technologii i powstających w procesach przetwarzania odpadów; redukcja ilości i szkodliwego charakteru odpadów; odcieki; emisje do powietrza

13. Recykling, spalanie a MBP; perspektywy MBP

14. Dyskusja, konsultacja

 

Cena:
1810 zł netto; 1710 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy;
dopłata do pokoju 1-osobowego – 300 zł netto (ilość miejsc ograniczona)
Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, trzy noclegi w pokojach 2-osobowych oraz pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu.
Rozpoczęcie zajęć: 10 lutego o godz. 8:30;  czas trwania zajęć: 18 godzin
Zakończenie szkolenia: 12 lutego o godz. 12:30

Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych (środki unijne i/lub budżetowe) jest zwolnione od podatku VAT.

cze
14
wt.
2016
VI Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – opakowania. Łódź, Eko Cykl OOO SA
cze 14 – cze 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania

Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.

Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/

Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.

Zobacz: harmonogram konferencji.

Celem Konferencji jest:

  • przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
  • pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
  • przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.

KLO6_Baner_468x60px

Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:

  • Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
  • Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce

Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.

www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo

Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.

www.logistykaodzysku.com   |   www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

 

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

maj
30
wt.
2017
X Jubileuszowa Konferencja Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów. Koniec MBP? I co dalej? ABRYS, Białowieża
maj 30 – cze 1 całodniowy
X Jubileuszowa Konferencja Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów. Koniec MBP? I co dalej? ABRYS, Białowieża

Zapraszamy Państwa na X jubileuszową edycję konferencji poświęconej tematyce mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, podczas której, wspólnie z ekspertami, decydentami
i praktykami będziemy odpowiadać na pytania: Czy to koniec MBP? I co dalej?

Tematyka spotkania oscylować będzie wokół potencjalnych kierunków przekształceń i modernizacji istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów w aspekcie dążenia
do gospodarki o obiegu zamkniętym. Poruszymy zagadnienia związane z możliwościami transformacji zakładów MBP w regionalne centra recyklingu, a także przedstawimy możliwości pozyskania środków na te działania.

Ponadto w programie wyjątkowa prezentacja Krzysztofa Kasperuka, który jako ekspert komunikacji, sprzedaży, rozwoju i mówienia, powie o roli skutecznego porozumiewania się na wyższym szczeblu zarządzania.

Obradom towarzyszyć będzie wyjazd studyjny. Udamy się do Zakładu Zagospodarowania Odpadów należącego do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Hajnówce. PUK jest nowoczesną firmą zmierzającą do europejskich standardów oraz unijnych wymogów ekologicznych w zakresie gospodarowania odpadami oraz remontów i modernizacji małych obiektów. Podczas zwiedzania ZZO odbędzie się pokaz pracy maszyn recyklingowych firmy Pronar.

Odwiedzimy także Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Pronar, które poprzez integrację w jednym miejscu wszechstronnych usług badawczo-wdrożeniowych oraz zastosowanie nowatorskich specjalistycznych technik badawczych jest innowacyjne na skalę europejską. CBR umożliwia przeprowadzenie kompletnych badań określonego wyrobu w jednym miejscu, dzięki czemu skraca się czas badań i jednocześnie obniżają koszty. Centrum ma możliwość opracowywania
i realizowania innowacyjnych rozwiązań dla klientów z każdej branży.

Dla chętnych przygotowaliśmy również całodzienną wycieczkę do białoruskiej części Puszczy Białowieskiej, podczas której m.in. zwiedzimy  siedzibę „Białoruskiego Dziadka Mroza”, Carski trakt
i Muzeum Tradycji Ludowych, gdzie  na koniec wyprawy będziemy mogli się zrelaksować przy regionalnych specjałach.

Serdecznie zapraszamy do Białowieży w terminie 30 maja – 1 czerwca 2017 r. Tutaj czas płynie inaczej.

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/209/2017/05/30/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=ef44aa78aff976b342552ae483bffd0e

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

mar
13
wt.
2018
8. Konferencja “Paliwa z odpadów”, ABRYS, Katowice
mar 13 – mar 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.

Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.

mar
16
pt.
2018
SMOG STOP. Rządowy Program Czyste Powietrze , spotkanie z P. Woźnym, Podsekretarzem Stanu w MPiT, Poznań
mar 16 całodniowy
kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy