ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lut
9
wt.
2016
Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych: zagadnienia prawne, organizacyjne i techniczne – LCDS, Zakopane
lut 9 – lut 12 całodniowy
Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych: zagadnienia prawne, organizacyjne i techniczne - LCDS, Zakopane

MECHANICZNO-BIOLOGICZNE PRZETWARZANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH: ZAGADNIENIA PRAWNE, ORGANIZACYJNE I TECHNICZNE

Kod szkolenia: 3LT56
Miejscowość: Zakopane
Data: 9 lutego – 12 lutego 2016


Do udziału w szkoleniu zapraszamy zarządzających i pracowników RIPOKów, sortowni, instalacji mechaniczno – biologicznego przekształcania odpadów, kompostowni i składowisk odpadów innych niż niebezpieczne, urzędników wydziałów ochrony środowiska, zajmujących się gospodarką odpadami komunalnymi,  wszystkich zainteresowanych.

Podczas szkolenia poznają Państwo zarówno regulacje prawne w zakresie MBP i wynikające z nich obowiązki dla prowadzących instalacje MBP, jak i wymogi najlepszych dostępnych technik (BAT) stawianych instalacjom RIPOK i MBP, techniczne  aspekty  prowadzenia instalacji MBP, problem  odorów,   praktykę wypełniania obowiązków w zakresie pozyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych i sporządzania sprawozdawczości  i wiele innych zagadnień związanych z funkcjonowaniem  instalacji MBP.

Program szkolenia będzie na bieżąco aktualizowany w miarę ukazywania się nowych aktów prawnych.

 

Program szkolenia:


Wymagania  prawne  dotyczące  funkcjonowania  instalacji  mechanicznego  i  biologicznego  przetwarzania   i  ich  realizacja

1. Wymogi prawne mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych i ich   konsekwencje dla prowadzących instalację RIPOK-MBP

2. Zasady prowadzenia instalacji mechanicznego  i biologicznego przetwarzania

3. Warunki  uzyskania statusu RIPOK przez instalacje

4. Zasady wybierania przez gminę instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych

5. Wpływ zapisów Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na funkcjonowanie instalacji MBP w regionie

6. Rodzaje wymaganych decyzji w zakresie gospodarowania odpadami dla prowadzących instalacje MBP

7. Zasady kwalifikowania odpadów przetwarzanych i powstających w instalacjach mechanicznego przetwarzania – przykłady

8. Klasyfikowanie odpadów przetwarzanych biologicznie i wytwarzanych w wyniku takiego przetworzenia – przykłady

9. Ograniczenia w składowaniu odpadów wytwarzanych w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów

10. Wymagania w zakresie prowadzenia instalacji MBP wynikające z decyzji administracyjnych

11. Prowadzenie zbierania (PSZOK) odpadów  na terenie instalacji MBP

12. Rola instalacji RIPOK w spełnianiu przez gminę wymagań w zakresie ograniczania odpadów biodegradowalnych kierowanych do składowania

13. Zapisy Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami warunkujące funkcjonowanie instalacji MBP

14. Błędy w prowadzeniu ewidencji odpadów

15. Przekazywanie gminom informacji o ilości , rodzaju oraz sposobie dalszego zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku przetwarzania

16. Wymagane sprawozdania

17. Możliwości utraty statusu odpadu w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania

18. Prowadzenie kontroli w instalacji

19. Sankcje karne i finansowe naruszania wymogów prawnych oraz warunków decyzji

20. Konsultacje, dyskusja


Techniczne  aspekty  prowadzenia  mechaniczno-biologicznego  przetwarzania  odpadów

1. Strategia  gospodarki odpadami w świetle krajowego planu gospodarki odpadami

2. Prowadzenie procesu sortowania odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych

3. Warunki prowadzenia stabilizacji frakcji podsitowej

4. Zasady prowadzenia biosuszenia

5. Wady i zalety stosowania fermentacji metanowej

6. Proces kompostowania odpadów selektywnie zbieranych. Parametry technologiczne procesu:
– przygotowanie odpadów do kompostowania,
– warunki prowadzenia procesu,
– instalacje do kompostowania,
– urządzenia pomocnicze
– kompostowanie dynamiczne i statyczne,
– kompost – stabilizat jako produkt – właściwości i wykorzystanie kompostu.

7. Technologie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów. Biostabilizacja, biosuszenie, fermentacja metanowa

8. Metodyka oznaczania parametrów produktów MBP

9. Bariery ograniczające stosowanie instalacji MBP

10. Problem odorów w instalacjach do stabilizacji tlenowej odpadów

11. Spełnienie przez instalacje MBP wymagań BAT i BREF

12. Aspekty oddziaływania na środowisko zakładów MBP: wpływ technologii i powstających w procesach przetwarzania odpadów; redukcja ilości i szkodliwego charakteru odpadów; odcieki; emisje do powietrza

13. Recykling, spalanie a MBP; perspektywy MBP

14. Dyskusja, konsultacja

 

Cena:
1810 zł netto; 1710 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy;
dopłata do pokoju 1-osobowego – 300 zł netto (ilość miejsc ograniczona)
Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, trzy noclegi w pokojach 2-osobowych oraz pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu.
Rozpoczęcie zajęć: 10 lutego o godz. 8:30;  czas trwania zajęć: 18 godzin
Zakończenie szkolenia: 12 lutego o godz. 12:30

Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych (środki unijne i/lub budżetowe) jest zwolnione od podatku VAT.

lut
28
wt.
2017
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów – Świeradów Zdr., ABRYS
lut 28 – mar 2 całodniowy
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów - Świeradów Zdr., ABRYS

Szanowni Państwo,

        serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w XXVII już Konferencji „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, która ugruntowanym zwyczajem lat poprzednich będzie płaszczyzną wymiany informacji dla naukowców, praktyków i urzędników zajmujących się problematyką składowania odpadów.

        Kolejna edycja, tego największego i najdłużej cyklicznie organizowanego spotkania merytorycznego dot. składowania odpadów w Polsce, odbędzie się w dniach 28 lutego – 2 marca 2017 r. w Świeradowie-Zdroju.

        Tematem przewodnim konferencji będą zagadnienia technologiczne i organizacyjne związane z unieszkodliwianiem odpadów na składowiskach przy uwzględnieniu priorytetów i kierunków strategicznych wynikających zarówno z obowiązujących jak i planowanych unijnych i krajowych wymagań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

        Pakiet KE gospodarka o obiegu zamkniętym (w tym komunikat “Zamknięcie obiegu – plan działań UE dotyczący gospodarki o obiegu zamkniętym” oraz zmiany w dyrektywach dotyczących odpadów), proponuje wprowadzenie wymagań “rewolucyjnie” zmieniających technologiczne i organizacyjne podejście do gospodarki odpadami w szczególności odpadami komunalnymi i opakowaniowymi. Proponowane znaczne podwyższenie poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów, traktowanie odpadów, jako zasobów – nieenergetycznych (ponowne użycie, recykling) i energetycznych (odzysk z wytwarzaniem energii) wymagać będzie zapewnienia odpowiedniej ich czystości, co w konsekwencji oznaczać będzie konieczność wdrożenia znacznie bardziej efektywnych systemów selektywnego zbierania odpadów. Ważnym zadaniem będzie zapewnienie odpowiednich ilościowo i jakościowo instalacji do recyklingu selektywnie zbieranych odpadów. No i niezmiernie trudne zadanie radykalnego ograniczenia składowania odpadów!

        I to właśnie przyszłość unieszkodliwiania odpadów na składowiskach oraz wymagania prawne i technologiczne związane z ich eksploatacją (m. in. monitoring, gospodarka odciekami, odgazowanie, efektywność energetyczna, fundusz rekultywacyjny, bezpieczeństwo przeciwpożarowe etc.), zamykaniem i rekultywacją będą podstawą merytoryczną naszych dyskusji.

Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia w Świeradowie-Zdroju!

dr inż. Piotr Manczarski, Politechnika Warszawska

Szanowni Państwo,

         spotykamy się w Świeradowie-Zdroju po raz dwudziesty siódmy. Mając w pamięci pierwsze konferencje a także stan składowisk z lat 90-tych ubiegłego już wieku uważam, że ogrom pracy włożonej przez nas wszystkich w ochronę środowiska w ciągu ostatnich trzech dekad, zaowocował pozytywnymi wynikami.

Oczywiście spoczywanie na laurach z recyklingu nie wchodzi w grę.

        Eksploatacja i monitoring aktualnie działających składowisk są daleko bardziej skomplikowanymi procesami w porównaniu z zasypywaniem odpadami dziur w ziemi. Zmieniające się przepisy i wymagania środowiskowe nakładają na nas obowiązek szukania nowych, bardziej efektywnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zmiana składu deponowanych odpadów, pomimo intencji zmniejszenia długotrwałych zanieczyszczeń, stwarza nowe problemy i wyzwania dla użytkowników. Niedostateczne wsparcie dla składowisk, jako niewielkich i rozproszonych źródeł energii odnawialnej, ogranicza znacznie możliwość redukcji emisji i wykorzystania gospodarczego biogazu. Zmusza to do stosowania ekonomicznie opłacalnych instalacji w mikroskali. Uwzględnienie składowisk jako elementu systemu zagospodarowania odpadów daje możliwości wydatnego zwiększenia efektywności energetycznej układu. Atmosfera wokół składowisk robi się coraz „cieplejsza”, bowiem statystyki pożarów od lat pozostają na porównywalnych poziomach, a rynek przestał już to status quo akceptować. Ten trudny temat uwzględniony jest w programie sesją warsztatową, mającą na celu podniesienie stanu praktycznej wiedzy. Przez długie jeszcze lata borykać się będziemy ze starymi składowiskami i wysypiskami, rozpatrywanymi z jednej strony jako źródła długoletnich zanieczyszczeń a z drugiej – pozyskiwania surowców. A tym co można wykopać ze składowiska, opowie nam żołnierz, który może się pomylić tylko raz. Rekultywacje składowisk
i znajdowanie hybrydowych rozwiązań – środowiskowych, energetycznych, ekonomicznych, edukacyjnych – dają możliwości znakomitego treningu dla szarych komórek inżynierów i organizatorów.

        Obserwacje z tych poprzednich lat, liczonych już w dziesiątki, skłaniają mnie do stwierdzenia, że jesteśmy zgraną grupą profesjonalistów. Stanowimy niemałą siłę, która niewątpliwie wpływa na obieg odpadów w polskiej przyrodzie. Przed nami stoją niełatwe zadania, szczególnie w świetle aktualnie zachodzących dobrych zmian. Wykorzystajmy tę okazję, daną nam przez ABRYS, do przekazania sobie pozytywnych fal i emocji, aby motywowały nami inne czynniki niż tylko zysk i strach. Przekonajmy swoim przykładem tych (nie tylko z naszej branży), którzy nie widzą innych motywacji, że warto opierać się w swych działaniach na takich wartościach jak chęć tworzenia dobra, odpowiedzialność za przyszłe pokolenia, wzajemna pomoc, spolegliwość, jakkolwiek górnolotnie by to nie brzmiało.

        Kontynuując linię poprzednich konferencji, pozwolę sobie ponowić apel o chwilę zatrzymania się w biegu wydarzeń. Mam nadzieję, że warto będzie zainwestować Państwa czas w te trzy dni i poświęcić go na analizę i refleksję, wymianę doświadczeń i wykreowanie nowych pomysłów. Osobiste kontakty i rozmowy w fantastycznie stwarzanej od tylu lat przez ABRYS atmosferze, niewątpliwie przyczynią się do syntezy – zmierzenia się z wymaganiami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wypracowania konkretnych projektów, o których z podziwem będą mówić przyszłe pokolenia „odpadowców”. To przecież dzięki nim przekształcamy powoli (za wolno!) cywilizację konsumpcyjną w wymarzoną cywilizację bezodpadową („zero-waste”).

Zapraszam serdecznie do Świeradowa Zdroju i do aktywnego uczestnictwa w konferencji.

dr inż. Rafał Lewicki, Enviraf Ltd, Bromham Bedford

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/relacje-z-konferencji/pojedyncza-relacja/news/xxvi-konferencja-eksploatacja-i-rekultywacja-skladowisk-odpadow/

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

maj
30
wt.
2017
X Jubileuszowa Konferencja Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów. Koniec MBP? I co dalej? ABRYS, Białowieża
maj 30 – cze 1 całodniowy
X Jubileuszowa Konferencja Mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów. Koniec MBP? I co dalej? ABRYS, Białowieża

Zapraszamy Państwa na X jubileuszową edycję konferencji poświęconej tematyce mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, podczas której, wspólnie z ekspertami, decydentami
i praktykami będziemy odpowiadać na pytania: Czy to koniec MBP? I co dalej?

Tematyka spotkania oscylować będzie wokół potencjalnych kierunków przekształceń i modernizacji istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów w aspekcie dążenia
do gospodarki o obiegu zamkniętym. Poruszymy zagadnienia związane z możliwościami transformacji zakładów MBP w regionalne centra recyklingu, a także przedstawimy możliwości pozyskania środków na te działania.

Ponadto w programie wyjątkowa prezentacja Krzysztofa Kasperuka, który jako ekspert komunikacji, sprzedaży, rozwoju i mówienia, powie o roli skutecznego porozumiewania się na wyższym szczeblu zarządzania.

Obradom towarzyszyć będzie wyjazd studyjny. Udamy się do Zakładu Zagospodarowania Odpadów należącego do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Hajnówce. PUK jest nowoczesną firmą zmierzającą do europejskich standardów oraz unijnych wymogów ekologicznych w zakresie gospodarowania odpadami oraz remontów i modernizacji małych obiektów. Podczas zwiedzania ZZO odbędzie się pokaz pracy maszyn recyklingowych firmy Pronar.

Odwiedzimy także Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Pronar, które poprzez integrację w jednym miejscu wszechstronnych usług badawczo-wdrożeniowych oraz zastosowanie nowatorskich specjalistycznych technik badawczych jest innowacyjne na skalę europejską. CBR umożliwia przeprowadzenie kompletnych badań określonego wyrobu w jednym miejscu, dzięki czemu skraca się czas badań i jednocześnie obniżają koszty. Centrum ma możliwość opracowywania
i realizowania innowacyjnych rozwiązań dla klientów z każdej branży.

Dla chętnych przygotowaliśmy również całodzienną wycieczkę do białoruskiej części Puszczy Białowieskiej, podczas której m.in. zwiedzimy  siedzibę „Białoruskiego Dziadka Mroza”, Carski trakt
i Muzeum Tradycji Ludowych, gdzie  na koniec wyprawy będziemy mogli się zrelaksować przy regionalnych specjałach.

Serdecznie zapraszamy do Białowieży w terminie 30 maja – 1 czerwca 2017 r. Tutaj czas płynie inaczej.

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/209/2017/05/30/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=ef44aa78aff976b342552ae483bffd0e

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

mar
13
wt.
2018
8. Konferencja “Paliwa z odpadów”, ABRYS, Katowice
mar 13 – mar 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.

Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.

mar
20
wt.
2018
28. Konferencja “Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, ABRYS, Łomnica k/ Karpacza
mar 20 – mar 22 całodniowy

Szanowni Państwo,

spotkajmy się na największej i jedynej w Polsce konferencji poświęconej tematyce składowisk odpadów. Firma ABRYS już po raz 28 organizuje wydarzenie pod nazwą „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów. Składowisko odpadów elementem RIPOK”, które odbędzie się w dniach 20-22 marca w Hotelu Osada Śnieżka w Łomnicy koło Karpacza. To niepowtarzalna okazja aby spotkać się z specjalistami z branży, przedstawicielami świata nauki oraz praktykami i wymienić się swoimi doświadczeniami aby w przyszłości wdrażać dobre rozwiązania na składowiskach.

W tym roku firma ABRYS obchodzi swoje 30-lecie i w związku z tym stawia na jak najbardziej profesjonalne pod względem merytorycznym przygotowanie programu oraz całej organizacji konferencji. Czekają na Państwa trzy sesje tematyczne poruszające najważniejsze tematy związane ze składowiskami odpadów oraz moc dodatkowych atrakcji. Zachęcamy do zapoznania się z zaproszeniem konferencji.

W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Paulina Ziętek: 881 932 976, p.zietek@abrys.pl

Serdecznie zapraszamy!

kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
maj
17
czw.
2018
4. edycja specjalistycznego seminarium pt. “Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, CBE Polska, Warszawa.
maj 17 całodniowy

W Europie prognozowany jest wzrost wskaźnika utylizacji ubocznych produktów spalania, które wytwarzają przede wszystkim ciepłownie, elektrownie, elektrociepłownie, spalarnie odpadów komunalnych, przemysł z mocami wytwórczymi. Rzeczony trend wynika z dynamicznego rozwoju nowych technologii, głównie związanych z zagospodarowaniem popiołu lotnego i gipsu syntetycznego. W celu przyspieszenia rozwoju przedsiębiorstw trudniących się zagospodarowaniem UPS-ów, Komisja Europejska zaproponowała kardynalną zmianę liniowego modelu gospodarki na gospodarkę o obiegu zamkniętym (ang. circular economy).

Czym są UPS-y?
Uboczne produkty spalania to substancje mineralne powstałe ze spalania paliw stałych – wyrobów węglowych, biomasy, odpadów komunalnych i paliw alternatywnych jak np. RDF czy SRF. Do UPS-ów zaliczamy m.in. popioły, żużle, mieszanki popiołowo-żużlowe, gips, mikrosfery, stałe odpady z wapniowych metod odsiarczania gazów odlotowych oraz produkty odsiarczania spalin.

W Polsce wytwarzamy rocznie ponad 140 mln ton odpadów, z czego 93% stanowią odpady inne niż komunalne. Całkowita masa odpadów już nagromadzonych na składowiskach zakładów i obiektach ich unieszkodliwiania (hałdach, stawach osadowych) w ciągu ostatniej dekady utrzymuje się na poziomie 1,7 mld Mg. Pokaźną cześć odpadów przemysłowych stanowią uboczne produkty spalania. Zgodnie ze strategią „Europa 2020″ na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju należy zwiększać oszczędność zasobów gospodarki, a narzędziem umożliwiającym realizowanie ambitnych planów jest gospodarka w obiegu zamkniętym. W Polsce znane i stosowane są technologie umożliwiające zawrócenie strumienia materiałów do obiegu gospodarczego, których dobrymi przykładami mogą być:

  • stosowanie popiołów lotnych jako dodatku do betonu (zgodnie z normą PN-EN 450)
  • wykorzystanie gipsu syntetycznego (pozostałość po procesie odsiarczania spalin) w przemyśle budowlanym
  • użycie materiałów antropogenicznych w budownictwie drogowym
  • wypełnianie wyrobisk górniczych

Rozwój rynku dla ubocznych produktów spalania potrzebuje przyjaznej legislacji, która w zdecydowany sposób promowałaby wykorzystanie UPS-ów przed kruszywami naturalnymi.

  • Czy obowiązujące prawo nadąża za rozwojem nowych technologii?
  • Jakie są największe bariery dla optymalizacji wprowadzania większej ilości mineralnych materiałów odpadowych na rynek krajowy?
  • Które zmiany regulacji, definicji i norm mogą w najbliższej przyszłości poprawić bieżący stan branży UPS?
W związku z dużym zainteresowaniem naszych klientów wspomnianymi wyżej zagadnieniami, zapraszamy do udziału w czwartej edycji specjalistycznego seminarium pt. “Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania“, które odbędzie się 17 maja br. w Warszawie.


Wśród najważniejszych zagadnień:

  • Obowiązujące regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
  • Rekomendowane sposoby zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
  • Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
  • Realizowanie obowiązków ekologicznych
  • Metodologia badań i ocena jakości popiołów, żużli, pyłów, odpadów z odsiarczania etc.
  • Ilościowa i jakościowa perspektywa wykorzystania poszczególnych UPS-ów przez przemysł
  • Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji

Do udziału w Seminarium zapraszamy przedstawicieli energetyki i ciepłownictwa oraz przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego, cementowego, ceramicznego, kruszywowego, gipsowego, chemicznego, wapienniczego, hutniczego, odlewniczego, komunalnego, górniczego i rekultywacyjnego, a także wszystkie podmioty współpracujące ze wspomnianymi branżami w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania.

Szczegóły: http://cbepolska.pl/pl/iv-edycja-seminarium-zagospodarowanie-ups.html