ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lut
28
wt.
2017
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów – Świeradów Zdr., ABRYS
lut 28 – mar 2 całodniowy
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów - Świeradów Zdr., ABRYS

Szanowni Państwo,

        serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w XXVII już Konferencji „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, która ugruntowanym zwyczajem lat poprzednich będzie płaszczyzną wymiany informacji dla naukowców, praktyków i urzędników zajmujących się problematyką składowania odpadów.

        Kolejna edycja, tego największego i najdłużej cyklicznie organizowanego spotkania merytorycznego dot. składowania odpadów w Polsce, odbędzie się w dniach 28 lutego – 2 marca 2017 r. w Świeradowie-Zdroju.

        Tematem przewodnim konferencji będą zagadnienia technologiczne i organizacyjne związane z unieszkodliwianiem odpadów na składowiskach przy uwzględnieniu priorytetów i kierunków strategicznych wynikających zarówno z obowiązujących jak i planowanych unijnych i krajowych wymagań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

        Pakiet KE gospodarka o obiegu zamkniętym (w tym komunikat “Zamknięcie obiegu – plan działań UE dotyczący gospodarki o obiegu zamkniętym” oraz zmiany w dyrektywach dotyczących odpadów), proponuje wprowadzenie wymagań “rewolucyjnie” zmieniających technologiczne i organizacyjne podejście do gospodarki odpadami w szczególności odpadami komunalnymi i opakowaniowymi. Proponowane znaczne podwyższenie poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów, traktowanie odpadów, jako zasobów – nieenergetycznych (ponowne użycie, recykling) i energetycznych (odzysk z wytwarzaniem energii) wymagać będzie zapewnienia odpowiedniej ich czystości, co w konsekwencji oznaczać będzie konieczność wdrożenia znacznie bardziej efektywnych systemów selektywnego zbierania odpadów. Ważnym zadaniem będzie zapewnienie odpowiednich ilościowo i jakościowo instalacji do recyklingu selektywnie zbieranych odpadów. No i niezmiernie trudne zadanie radykalnego ograniczenia składowania odpadów!

        I to właśnie przyszłość unieszkodliwiania odpadów na składowiskach oraz wymagania prawne i technologiczne związane z ich eksploatacją (m. in. monitoring, gospodarka odciekami, odgazowanie, efektywność energetyczna, fundusz rekultywacyjny, bezpieczeństwo przeciwpożarowe etc.), zamykaniem i rekultywacją będą podstawą merytoryczną naszych dyskusji.

Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia w Świeradowie-Zdroju!

dr inż. Piotr Manczarski, Politechnika Warszawska

Szanowni Państwo,

         spotykamy się w Świeradowie-Zdroju po raz dwudziesty siódmy. Mając w pamięci pierwsze konferencje a także stan składowisk z lat 90-tych ubiegłego już wieku uważam, że ogrom pracy włożonej przez nas wszystkich w ochronę środowiska w ciągu ostatnich trzech dekad, zaowocował pozytywnymi wynikami.

Oczywiście spoczywanie na laurach z recyklingu nie wchodzi w grę.

        Eksploatacja i monitoring aktualnie działających składowisk są daleko bardziej skomplikowanymi procesami w porównaniu z zasypywaniem odpadami dziur w ziemi. Zmieniające się przepisy i wymagania środowiskowe nakładają na nas obowiązek szukania nowych, bardziej efektywnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zmiana składu deponowanych odpadów, pomimo intencji zmniejszenia długotrwałych zanieczyszczeń, stwarza nowe problemy i wyzwania dla użytkowników. Niedostateczne wsparcie dla składowisk, jako niewielkich i rozproszonych źródeł energii odnawialnej, ogranicza znacznie możliwość redukcji emisji i wykorzystania gospodarczego biogazu. Zmusza to do stosowania ekonomicznie opłacalnych instalacji w mikroskali. Uwzględnienie składowisk jako elementu systemu zagospodarowania odpadów daje możliwości wydatnego zwiększenia efektywności energetycznej układu. Atmosfera wokół składowisk robi się coraz „cieplejsza”, bowiem statystyki pożarów od lat pozostają na porównywalnych poziomach, a rynek przestał już to status quo akceptować. Ten trudny temat uwzględniony jest w programie sesją warsztatową, mającą na celu podniesienie stanu praktycznej wiedzy. Przez długie jeszcze lata borykać się będziemy ze starymi składowiskami i wysypiskami, rozpatrywanymi z jednej strony jako źródła długoletnich zanieczyszczeń a z drugiej – pozyskiwania surowców. A tym co można wykopać ze składowiska, opowie nam żołnierz, który może się pomylić tylko raz. Rekultywacje składowisk
i znajdowanie hybrydowych rozwiązań – środowiskowych, energetycznych, ekonomicznych, edukacyjnych – dają możliwości znakomitego treningu dla szarych komórek inżynierów i organizatorów.

        Obserwacje z tych poprzednich lat, liczonych już w dziesiątki, skłaniają mnie do stwierdzenia, że jesteśmy zgraną grupą profesjonalistów. Stanowimy niemałą siłę, która niewątpliwie wpływa na obieg odpadów w polskiej przyrodzie. Przed nami stoją niełatwe zadania, szczególnie w świetle aktualnie zachodzących dobrych zmian. Wykorzystajmy tę okazję, daną nam przez ABRYS, do przekazania sobie pozytywnych fal i emocji, aby motywowały nami inne czynniki niż tylko zysk i strach. Przekonajmy swoim przykładem tych (nie tylko z naszej branży), którzy nie widzą innych motywacji, że warto opierać się w swych działaniach na takich wartościach jak chęć tworzenia dobra, odpowiedzialność za przyszłe pokolenia, wzajemna pomoc, spolegliwość, jakkolwiek górnolotnie by to nie brzmiało.

        Kontynuując linię poprzednich konferencji, pozwolę sobie ponowić apel o chwilę zatrzymania się w biegu wydarzeń. Mam nadzieję, że warto będzie zainwestować Państwa czas w te trzy dni i poświęcić go na analizę i refleksję, wymianę doświadczeń i wykreowanie nowych pomysłów. Osobiste kontakty i rozmowy w fantastycznie stwarzanej od tylu lat przez ABRYS atmosferze, niewątpliwie przyczynią się do syntezy – zmierzenia się z wymaganiami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wypracowania konkretnych projektów, o których z podziwem będą mówić przyszłe pokolenia „odpadowców”. To przecież dzięki nim przekształcamy powoli (za wolno!) cywilizację konsumpcyjną w wymarzoną cywilizację bezodpadową („zero-waste”).

Zapraszam serdecznie do Świeradowa Zdroju i do aktywnego uczestnictwa w konferencji.

dr inż. Rafał Lewicki, Enviraf Ltd, Bromham Bedford

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/relacje-z-konferencji/pojedyncza-relacja/news/xxvi-konferencja-eksploatacja-i-rekultywacja-skladowisk-odpadow/

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

maj
22
pon.
2017
Międzynarodowa Konferencja ekoCSR. M&M Consulting, Warszawa
maj 22 całodniowy

Celem II Międzynarodowej Konferencji ekoCSR, której tematem wiodącym będzie „Ekologia w CSR – praktyczne działania i ustawowe obowiązki” jest zachęcenie do wdrożenia idei CSR w przedsiębiorstwach oraz prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego ze szczególnym uwzględnieniem ekologicznej odpowiedzialności.

Konferencja składała się będzie z trzech bloków tematycznych:

  • blok I – Ustawowe obowiązki w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw,
  • blok II – Wsparcie jednostek publicznych w dążeniu do zrównoważonej produkcji i biznesu,
  • blok III – Najlepsze praktyki.

W programie konferencji, która odbędzie się 22 maja 2017 r. w Kinie Praha w Warszawie planowane jest omówienie m.in. takich aspektów jak: zrównoważony łańcuch dostaw, pozafinansowe raportowanie w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw, wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ekologicznej odpowiedzialności biznesu, finansowanie przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska, innowacje proekologiczne, propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas konferencji wysłuchać będzie można wystąpień:

  • dr Katarzyny Klimkiewicz z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie,
  • Jolanty Wąs z firmy EYLAU Communications,
  • dr Ewy Jastrzębskiej ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,
  • Błażeja Fidzińskiego reprezentującego wśród prelegentów organizatora konferencji – firmę
    M&M Consulting,
  • oraz wybitnego specjalisty z zakresu etyki i odpowiedzialności biznesu dr hab. Bolesława Roka
    z Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Konferencja skierowana jest m.in. do właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw pragnących prowadzić biznes zgodnie z ideą CSR, przedsiębiorców dostrzegających ekologiczne i biznesowe korzyści strategii CSR, firm tworzących raporty społeczne, firm biorących udział w konkursach ekologicznych, w tym konkursie Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju, biznesu społecznie odpowiedzialnego, innowacji, specjalistów poszukujących praktycznych narzędzi, wskazówek
i nowych trendów w zakresie CSR, ekonomistów środowiskowych i osób zaangażowanych w koncepcję zrównoważonego rozwoju, przedstawicieli działów marketingu, PR oraz agencji wizerunkowych, a także wszystkich niewymienionych osób tworzących forum biznesu odpowiedzialnego ekologicznie i społecznie.

Serdecznie zapraszamy na II Międzynarodową Konferencję ekoCSR!
[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2017/01/Harmonogram_IIMKekoCSR.pdf”]

gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

mar
20
wt.
2018
28. Konferencja “Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, ABRYS, Łomnica k/ Karpacza
mar 20 – mar 22 całodniowy

Szanowni Państwo,

spotkajmy się na największej i jedynej w Polsce konferencji poświęconej tematyce składowisk odpadów. Firma ABRYS już po raz 28 organizuje wydarzenie pod nazwą „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów. Składowisko odpadów elementem RIPOK”, które odbędzie się w dniach 20-22 marca w Hotelu Osada Śnieżka w Łomnicy koło Karpacza. To niepowtarzalna okazja aby spotkać się z specjalistami z branży, przedstawicielami świata nauki oraz praktykami i wymienić się swoimi doświadczeniami aby w przyszłości wdrażać dobre rozwiązania na składowiskach.

W tym roku firma ABRYS obchodzi swoje 30-lecie i w związku z tym stawia na jak najbardziej profesjonalne pod względem merytorycznym przygotowanie programu oraz całej organizacji konferencji. Czekają na Państwa trzy sesje tematyczne poruszające najważniejsze tematy związane ze składowiskami odpadów oraz moc dodatkowych atrakcji. Zachęcamy do zapoznania się z zaproszeniem konferencji.

W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Paulina Ziętek: 881 932 976, p.zietek@abrys.pl

Serdecznie zapraszamy!

kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
paź
10
śr.
2018
“Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami – czas na radykalne zmiany” – Stowarzyszenie Polski Recykling,
paź 10 całodniowy
"Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami - czas na radykalne zmiany" - Stowarzyszenie Polski Recykling,

W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.

  10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

RAMOWY PROGRAM:

  • Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
  • Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
  • Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
  • Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
  • Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.

Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.

kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

lut
4
wt.
2020
11. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Bielsko-Biała
lut 4 – lut 6 całodniowy

11. Międzynarodowa Konferencja „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.

Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.

Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.

Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.

Wiodącymi tematami na sesjach będą:

  • Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
  • Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta
  • Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
  • Rynek surowców odzyskanych

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35

mar
3
wt.
2020
30. Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, ABRYS, Szklarska Poręba
mar 3 – mar 5 całodniowy
30. Konferencja  Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów, ABRYS, Szklarska Poręba

Konferencja w 2020 roku to już 30. jubileuszowa edycja i najważniejsze wydarzenie dla branży związanej ze składowiskami odpadów. Konferencja odpowiada na zapotrzebowanie rynku oraz stwarza możliwość spotkania interesariuszy. Problematyka składowisk odpadów w związku z zachodzącymi na świecie zmianami jest nadal aktualna. Podczas konferencji przedstawione zostaną najważniejsze zmiany prawne wynikające m.in. z ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, rozporządzenia w sprawie składowisk odpadów oraz zmian decyzji m.in. w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń. Konferencja wskazuje uczestnikom dobre praktyki związane z monitoringiem składowisk. Porusza tematy ważne z puntu widzenia bezpieczeństwa (pożary składowisk) i zarządzania składowiskiem odpadów. Tegoroczna konferencja odpowie na pytanie jaka przyszłość czeka składowiska odpadów. Przedstawione zostaną projekty rekultywacyjne, szerzej omówiony zostanie także temat biogazu na składowiskach. W tegorocznej edycji zostanie powtórzona formuła konferencji – alternatywą dla wyjazdu studyjnego będą warsztaty prawno-managerskie.

Główne zagadnienia konferencji:

1. Aspekty prawne:

– Składowanie odpadów po nowemu, co się zmieniło. Nowelizacja ustawy o odpadach

– Rozporządzenie w sprawie wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej

– Wymagania prawne dla wizyjnego systemu kontroli składowisk

– Rozbieżność przepisów z praktyką stosowaną na składowiskach odpadów

– Dotacja NFOŚiGW do wali z nielegalnymi składowiskami odpadów niebezpiecznych

– Wnioski o zmianę decyzji w zakresie formy i wysokości zabezpieczenia roszczeń

– Jak nowa opłata marszałkowska wpłynie na składowanie odpadów w Polsce?

– Co powinna zawierać dokumentacja dotycząca rekultywacji składowisk

2. Eksploatacja i biogaz na składowiskach:

– Oczyszczanie odcieków na terenach składowisk odpadów

– Kogeneracja w eksploatacji

– Składowanie frakcji kalorycznej

– Wytyczne badań morfologicznych

– Emisja CO2 na składowiskach

– Potencjał energetyczny składowisk

– Wpływ frakcji bio na efektywność instalacji

– Uciążliwość odorowa

– Zwierzęta na składowiskach

– Jak sobie radzić w sytuacjach awaryjnych

3. Rekultywacja składowisk:

– Składowiska- czy widzi się dla nich przyszłość

– Wycieki składowiskowe

– Zmiany klimatu, a zagrożenia dla środowiska

– Zamknięcie składowiska i co dalej. Nowoczesne metody rekultywacji składowisk

– Nowe możliwości wykonywania okrywy rekultywacyjnej

– Odpady wykorzystywane w rekultywacji

– Nielegalne składowiska odpadów niebezpiecznych, jak z nimi walczyć?

– Transformacja energetyczna, przyszłość na zrekultywowanych składowiskach odpadów

4. Monitoring i pożary na składowiskach odpadów:

– Pożary odpadów: geneza, przyczyny i propozycje rozwiązań

– Pożary na składowiskach, a odszkodowania

– System monitoringu składowisk odpadów – wyzwania dla instalacji

– Nowoczesne technologie – szansa dla monitoringu składowisk

– Baza danych o odpadach sposobem na uszczelnienie systemu gospodarki odpadami

– Kontrola składowisk po nowemu czy Straż Pożarna jest na przygotowana

Propozycje tematów na warsztaty:

– budowanie marki osobistej

– benchmarking, jako narzędzie doskonalenia organizacji

– rozwiązania, które pomagają w dążeniu do doskonałości

– narzędzia wspomagające eksploatację, zarządzanie i rekultywację

– wizyjny system kontroli miejsc magazynowania odpadów (dostępne metody, rozwiązania techniczne, uwiecznienie wizerunku a ochrona danych, spełnienie wymagań prawnych)

– zabezpieczenia roszczeń ( formy, instytucje uprawnione, zawieranie umów)

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/259/2020/03/03/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=8be6f993ce59e2d1939247c2bc8fe083