ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


maj
22
pon.
2017
Międzynarodowa Konferencja ekoCSR. M&M Consulting, Warszawa
maj 22 całodniowy

Celem II Międzynarodowej Konferencji ekoCSR, której tematem wiodącym będzie „Ekologia w CSR – praktyczne działania i ustawowe obowiązki” jest zachęcenie do wdrożenia idei CSR w przedsiębiorstwach oraz prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego ze szczególnym uwzględnieniem ekologicznej odpowiedzialności.

Konferencja składała się będzie z trzech bloków tematycznych:

  • blok I – Ustawowe obowiązki w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw,
  • blok II – Wsparcie jednostek publicznych w dążeniu do zrównoważonej produkcji i biznesu,
  • blok III – Najlepsze praktyki.

W programie konferencji, która odbędzie się 22 maja 2017 r. w Kinie Praha w Warszawie planowane jest omówienie m.in. takich aspektów jak: zrównoważony łańcuch dostaw, pozafinansowe raportowanie w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw, wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ekologicznej odpowiedzialności biznesu, finansowanie przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska, innowacje proekologiczne, propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas konferencji wysłuchać będzie można wystąpień:

  • dr Katarzyny Klimkiewicz z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie,
  • Jolanty Wąs z firmy EYLAU Communications,
  • dr Ewy Jastrzębskiej ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,
  • Błażeja Fidzińskiego reprezentującego wśród prelegentów organizatora konferencji – firmę
    M&M Consulting,
  • oraz wybitnego specjalisty z zakresu etyki i odpowiedzialności biznesu dr hab. Bolesława Roka
    z Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Konferencja skierowana jest m.in. do właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw pragnących prowadzić biznes zgodnie z ideą CSR, przedsiębiorców dostrzegających ekologiczne i biznesowe korzyści strategii CSR, firm tworzących raporty społeczne, firm biorących udział w konkursach ekologicznych, w tym konkursie Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju, biznesu społecznie odpowiedzialnego, innowacji, specjalistów poszukujących praktycznych narzędzi, wskazówek
i nowych trendów w zakresie CSR, ekonomistów środowiskowych i osób zaangażowanych w koncepcję zrównoważonego rozwoju, przedstawicieli działów marketingu, PR oraz agencji wizerunkowych, a także wszystkich niewymienionych osób tworzących forum biznesu odpowiedzialnego ekologicznie i społecznie.

Serdecznie zapraszamy na II Międzynarodową Konferencję ekoCSR!
[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2017/01/Harmonogram_IIMKekoCSR.pdf”]

gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
paź
10
śr.
2018
“Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami – czas na radykalne zmiany” – Stowarzyszenie Polski Recykling,
paź 10 całodniowy
"Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami - czas na radykalne zmiany" - Stowarzyszenie Polski Recykling,

W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.

  10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

RAMOWY PROGRAM:

  • Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
  • Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
  • Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
  • Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
  • Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.

Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.

mar
5
wt.
2019
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.
mar 5 – mar 7 całodniowy
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.

IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:

  • strefa techniki pakowania
  • strefa etykiet,etykietowania i druku
  • strefa opakowań
  • strefa display
  • strefa recyklingu
  • strefa materiałów
  • strefa automatyki i robotyki
  • strefa logistyki i magazynowania
  • strefa usług.

    Szczegóły: https://warsawexpo.eu/wydarzenie/warsaw-pack-2019/

kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl