- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Firma EKORUM organizuje po raz czwarty ogólnopolski Zjazd RIPOK 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 listopada 2015 r., w Hotelu Andersia, w Poznaniu.
Tegoroczna odsłona Zjazdu RIPOK odbywać się będzie pod hasłem „Dostosowanie do prawa i technologii”. Wydarzenie to, jak co roku, daje możliwość spotkania się oraz wymiany poglądów i doświadczeń z najważniejszymi osobami w branży gospodarki odpadami.
Konferencja połączona będzie z wyjazdem technicznym i wizytacją Zakładów Zagospodarowania Odpadów w Jarocinie oraz Gnieźnie.
Dostosowanie do przepisów polskiego i unijnego prawa oraz wdrożenie możliwie najbardziej nowoczesnych technologii to aktualnie najważniejsze kwestie, jakim muszą sprostać zakłady zagospodarowania odpadów. Wiele zmian jest w trakcie wprowadzania, ale wiele z nich jest jeszcze przed nami. Aktualizacja KPGO oraz wojewódzkich planów, zmiany w rozporządzeniu w sprawie MBP oraz zagospodarowanie frakcji wysokokalorycznej – to zagadnienia istotne z punktu widzenia prawnego, ale również technologicznego.
Podczas obrad poruszane będą kwestie dotyczące m.in:
– finansowania zadań w gospodarce odpadami, przewidywanych środków oraz terminów ich uruchomienia,
– projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad selektywnej zbiórki,
– zagospodarowania produktów po procesie MBP,
– aktualizacji WPGO oraz rozporządzenia MBP,
– współistnienia spalarni oraz innych RIPOK w regionie.
Zapraszamy do zapoznania się z programem!
Szczegółowy program konferencji na stronie www.RIPOK.pl
Koszt udziału w spotkaniu –890 zł netto (+23% VAT)
DO POBRANIA: Program wraz z zaproszeniem
organizator:
EKORUM
tel. +48 61 67 00 965
e-mail: ekorum@ekorum.pl
Szanowni Państwo
W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).
Przepisy:
- Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
- Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)
Program szkolenia:
4 luty 2016 r.
10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka
- Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
- Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
- Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
- Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.
14.00 – 15.00 – Obiad
15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
- Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
- Równoważny i zadaniowy czas pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
- Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
- Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
- Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
- Podróże służbowe kierowców:
- Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
- Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
- Delegacje krajowe i zagraniczne.
- Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
- Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
- Umowa zlecenia z kierowcą.
- Tachografy
- Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
- Karty kierowcy.
19.00 – Kolacja
5 luty 2016 r.
8.00 – Śniadanie
9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński
- Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
- zmiany dotyczące zwolnień,
- przepisy przejściowe,
- klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
- zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
- przewóz luzem po nowemu,
- szkolenia kierowców
- dokumenty przewozowe.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
- Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
- Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
- Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.
13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia
Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:
- w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
- w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.
Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.
Załączniki:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.
Prezes Zarządu Krajowego Wojciech Janka |
MECHANICZNO-BIOLOGICZNE PRZETWARZANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH: ZAGADNIENIA PRAWNE, ORGANIZACYJNE I TECHNICZNE
Kod szkolenia: 3LT56
Miejscowość: Zakopane
Data: 9 lutego – 12 lutego 2016
Do udziału w szkoleniu zapraszamy zarządzających i pracowników RIPOKów, sortowni, instalacji mechaniczno – biologicznego przekształcania odpadów, kompostowni i składowisk odpadów innych niż niebezpieczne, urzędników wydziałów ochrony środowiska, zajmujących się gospodarką odpadami komunalnymi, wszystkich zainteresowanych. Podczas szkolenia poznają Państwo zarówno regulacje prawne w zakresie MBP i wynikające z nich obowiązki dla prowadzących instalacje MBP, jak i wymogi najlepszych dostępnych technik (BAT) stawianych instalacjom RIPOK i MBP, techniczne aspekty prowadzenia instalacji MBP, problem odorów, praktykę wypełniania obowiązków w zakresie pozyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych i sporządzania sprawozdawczości i wiele innych zagadnień związanych z funkcjonowaniem instalacji MBP. Program szkolenia będzie na bieżąco aktualizowany w miarę ukazywania się nowych aktów prawnych.
|
Program szkolenia: |
Wymagania prawne dotyczące funkcjonowania instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania i ich realizacja
1. Wymogi prawne mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych i ich konsekwencje dla prowadzących instalację RIPOK-MBP
2. Zasady prowadzenia instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania
3. Warunki uzyskania statusu RIPOK przez instalacje
4. Zasady wybierania przez gminę instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych
5. Wpływ zapisów Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na funkcjonowanie instalacji MBP w regionie
6. Rodzaje wymaganych decyzji w zakresie gospodarowania odpadami dla prowadzących instalacje MBP
7. Zasady kwalifikowania odpadów przetwarzanych i powstających w instalacjach mechanicznego przetwarzania – przykłady
8. Klasyfikowanie odpadów przetwarzanych biologicznie i wytwarzanych w wyniku takiego przetworzenia – przykłady
9. Ograniczenia w składowaniu odpadów wytwarzanych w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów
10. Wymagania w zakresie prowadzenia instalacji MBP wynikające z decyzji administracyjnych
11. Prowadzenie zbierania (PSZOK) odpadów na terenie instalacji MBP
12. Rola instalacji RIPOK w spełnianiu przez gminę wymagań w zakresie ograniczania odpadów biodegradowalnych kierowanych do składowania
13. Zapisy Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami warunkujące funkcjonowanie instalacji MBP
14. Błędy w prowadzeniu ewidencji odpadów
15. Przekazywanie gminom informacji o ilości , rodzaju oraz sposobie dalszego zagospodarowania odpadów powstałych w wyniku przetwarzania
16. Wymagane sprawozdania
17. Możliwości utraty statusu odpadu w instalacjach mechanicznego i biologicznego przetwarzania
18. Prowadzenie kontroli w instalacji
19. Sankcje karne i finansowe naruszania wymogów prawnych oraz warunków decyzji
20. Konsultacje, dyskusja
Techniczne aspekty prowadzenia mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów
1. Strategia gospodarki odpadami w świetle krajowego planu gospodarki odpadami
2. Prowadzenie procesu sortowania odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych
3. Warunki prowadzenia stabilizacji frakcji podsitowej
4. Zasady prowadzenia biosuszenia
5. Wady i zalety stosowania fermentacji metanowej
6. Proces kompostowania odpadów selektywnie zbieranych. Parametry technologiczne procesu:
– przygotowanie odpadów do kompostowania,
– warunki prowadzenia procesu,
– instalacje do kompostowania,
– urządzenia pomocnicze
– kompostowanie dynamiczne i statyczne,
– kompost – stabilizat jako produkt – właściwości i wykorzystanie kompostu.
7. Technologie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów. Biostabilizacja, biosuszenie, fermentacja metanowa
8. Metodyka oznaczania parametrów produktów MBP
9. Bariery ograniczające stosowanie instalacji MBP
10. Problem odorów w instalacjach do stabilizacji tlenowej odpadów
11. Spełnienie przez instalacje MBP wymagań BAT i BREF
12. Aspekty oddziaływania na środowisko zakładów MBP: wpływ technologii i powstających w procesach przetwarzania odpadów; redukcja ilości i szkodliwego charakteru odpadów; odcieki; emisje do powietrza
13. Recykling, spalanie a MBP; perspektywy MBP
14. Dyskusja, konsultacja
Cena: |
1810 zł netto; 1710 zł netto – dla stałych klientów oraz przy zgłoszeniu przynajmniej dwóch osób z firmy; dopłata do pokoju 1-osobowego – 300 zł netto (ilość miejsc ograniczona) Cena obejmuje: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, trzy noclegi w pokojach 2-osobowych oraz pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu. Rozpoczęcie zajęć: 10 lutego o godz. 8:30; czas trwania zajęć: 18 godzin Zakończenie szkolenia: 12 lutego o godz. 12:30 Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych (środki unijne i/lub budżetowe) jest zwolnione od podatku VAT. |
Zapraszamy Państwa na X jubileuszową edycję konferencji poświęconej tematyce mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, podczas której, wspólnie z ekspertami, decydentami
i praktykami będziemy odpowiadać na pytania: Czy to koniec MBP? I co dalej?
Tematyka spotkania oscylować będzie wokół potencjalnych kierunków przekształceń i modernizacji istniejących instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów w aspekcie dążenia
do gospodarki o obiegu zamkniętym. Poruszymy zagadnienia związane z możliwościami transformacji zakładów MBP w regionalne centra recyklingu, a także przedstawimy możliwości pozyskania środków na te działania.
Ponadto w programie wyjątkowa prezentacja Krzysztofa Kasperuka, który jako ekspert komunikacji, sprzedaży, rozwoju i mówienia, powie o roli skutecznego porozumiewania się na wyższym szczeblu zarządzania.
Obradom towarzyszyć będzie wyjazd studyjny. Udamy się do Zakładu Zagospodarowania Odpadów należącego do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Hajnówce. PUK jest nowoczesną firmą zmierzającą do europejskich standardów oraz unijnych wymogów ekologicznych w zakresie gospodarowania odpadami oraz remontów i modernizacji małych obiektów. Podczas zwiedzania ZZO odbędzie się pokaz pracy maszyn recyklingowych firmy Pronar.
Odwiedzimy także Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Pronar, które poprzez integrację w jednym miejscu wszechstronnych usług badawczo-wdrożeniowych oraz zastosowanie nowatorskich specjalistycznych technik badawczych jest innowacyjne na skalę europejską. CBR umożliwia przeprowadzenie kompletnych badań określonego wyrobu w jednym miejscu, dzięki czemu skraca się czas badań i jednocześnie obniżają koszty. Centrum ma możliwość opracowywania
i realizowania innowacyjnych rozwiązań dla klientów z każdej branży.
Dla chętnych przygotowaliśmy również całodzienną wycieczkę do białoruskiej części Puszczy Białowieskiej, podczas której m.in. zwiedzimy siedzibę „Białoruskiego Dziadka Mroza”, Carski trakt
i Muzeum Tradycji Ludowych, gdzie na koniec wyprawy będziemy mogli się zrelaksować przy regionalnych specjałach.
Serdecznie zapraszamy do Białowieży w terminie 30 maja – 1 czerwca 2017 r. Tutaj czas płynie inaczej.
Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.
Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.
II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239
Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.
Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:
- dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
- rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
- działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
- organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
- elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.
Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.
Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.
Szanowni Państwo,
już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.
Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.
W Europie prognozowany jest wzrost wskaźnika utylizacji ubocznych produktów spalania, które wytwarzają przede wszystkim ciepłownie, elektrownie, elektrociepłownie, spalarnie odpadów komunalnych, przemysł z mocami wytwórczymi. Rzeczony trend wynika z dynamicznego rozwoju nowych technologii, głównie związanych z zagospodarowaniem popiołu lotnego i gipsu syntetycznego. W celu przyspieszenia rozwoju przedsiębiorstw trudniących się zagospodarowaniem UPS-ów, Komisja Europejska zaproponowała kardynalną zmianę liniowego modelu gospodarki na gospodarkę o obiegu zamkniętym (ang. circular economy).
Czym są UPS-y?
Uboczne produkty spalania to substancje mineralne powstałe ze spalania paliw stałych – wyrobów węglowych, biomasy, odpadów komunalnych i paliw alternatywnych jak np. RDF czy SRF. Do UPS-ów zaliczamy m.in. popioły, żużle, mieszanki popiołowo-żużlowe, gips, mikrosfery, stałe odpady z wapniowych metod odsiarczania gazów odlotowych oraz produkty odsiarczania spalin.
W Polsce wytwarzamy rocznie ponad 140 mln ton odpadów, z czego 93% stanowią odpady inne niż komunalne. Całkowita masa odpadów już nagromadzonych na składowiskach zakładów i obiektach ich unieszkodliwiania (hałdach, stawach osadowych) w ciągu ostatniej dekady utrzymuje się na poziomie 1,7 mld Mg. Pokaźną cześć odpadów przemysłowych stanowią uboczne produkty spalania. Zgodnie ze strategią „Europa 2020″ na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju należy zwiększać oszczędność zasobów gospodarki, a narzędziem umożliwiającym realizowanie ambitnych planów jest gospodarka w obiegu zamkniętym. W Polsce znane i stosowane są technologie umożliwiające zawrócenie strumienia materiałów do obiegu gospodarczego, których dobrymi przykładami mogą być:
- stosowanie popiołów lotnych jako dodatku do betonu (zgodnie z normą PN-EN 450)
- wykorzystanie gipsu syntetycznego (pozostałość po procesie odsiarczania spalin) w przemyśle budowlanym
- użycie materiałów antropogenicznych w budownictwie drogowym
- wypełnianie wyrobisk górniczych
Rozwój rynku dla ubocznych produktów spalania potrzebuje przyjaznej legislacji, która w zdecydowany sposób promowałaby wykorzystanie UPS-ów przed kruszywami naturalnymi.
- Czy obowiązujące prawo nadąża za rozwojem nowych technologii?
- Jakie są największe bariery dla optymalizacji wprowadzania większej ilości mineralnych materiałów odpadowych na rynek krajowy?
- Które zmiany regulacji, definicji i norm mogą w najbliższej przyszłości poprawić bieżący stan branży UPS?
Wśród najważniejszych zagadnień:
- Obowiązujące regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
- Rekomendowane sposoby zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
- Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
- Realizowanie obowiązków ekologicznych
- Metodologia badań i ocena jakości popiołów, żużli, pyłów, odpadów z odsiarczania etc.
- Ilościowa i jakościowa perspektywa wykorzystania poszczególnych UPS-ów przez przemysł
- Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji
Do udziału w Seminarium zapraszamy przedstawicieli energetyki i ciepłownictwa oraz przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego, cementowego, ceramicznego, kruszywowego, gipsowego, chemicznego, wapienniczego, hutniczego, odlewniczego, komunalnego, górniczego i rekultywacyjnego, a także wszystkie podmioty współpracujące ze wspomnianymi branżami w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania.
Szczegóły: http://cbepolska.pl/pl/iv-edycja-seminarium-zagospodarowanie-ups.html
W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.
10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.
RAMOWY PROGRAM:
- Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
- Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
- Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
- Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
- Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.
Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.
Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.
Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.
Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia 2019 r. w hotelu Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również Walne Zgromadzenie FORS.
– Karta zgłoszenia na szkolenie
Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl
najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia FORS.
Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.
Sekretariat FORS