- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Po zakończeniu części merytorycznej zapraszamy uczestników na wizytę studyjną w Zakładzie Separacji Popiołów Siekierki. Spółka powstała 2014 roku, w celu przeprowadzenia inwestycji polegającej na wybudowaniu instalacji separacji popiołów lotnych powstających w EC Siekierki, w oparciu o technologię separacji na drodze tryboelektrycznej oraz jej późniejszej eksploatacji. Zadanie polegające na wybudowaniu Zakładu separacji popiołów zostało zrealizowane w części pozwalającej na uruchomienie produkcji w grudniu 2017 roku. W wyniku przeprowadzenia procesu separacji popiołu lotnego uzyskuje się dwa produkty:
- popiół ProAsh® o zawartości części palnych, poniżej 5%, który jest poszukiwanym surowcem do produkcji cementu i betonu,
- paliwo Hicarbon o zawartości części palnych ponad 30% i wartości opałowej ok. 10-11 MJ/kg przeznaczony do ponownego spalania w celu produkcji energii.
Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:
- Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
- Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
- Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
- Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
- Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
- Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
- Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji
Seminarium kierujemy przede wszystkim do:
- energetyki zawodowej
- ciepłownictwa
- spalarni odpadów
- przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
- sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
- przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
- podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl
Szanowni Państwo,
Jakie są realia współspalania odpadów w energetyce? Czy są szanse na zagospodarowanie frakcji kalorycznej w lokalnych elektrociepłowniach? Jakie są bariery wykorzystania energii z odpadów w ciepłownictwie?
Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź podczas 16. edycji Konferencji Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, pod Patronatem Honorowym Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. Wydarzenie na które już dziś Państwa zapraszamy odbędzie się w dniach 26 – 28 listopada 2019 roku w Hotelu Novotel Katowice Centrum (al. Roździeńskiego 16, 40-202 Katowice).
W trakcie konferencji zostaną poruszone najważniejsze tematy związane z branżą energii z odpadów: m.in. uwarunkowania budowy i funkcjonowania instalacji, proces termicznego przekształcania odpadów i jego miejsce w gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusji zostaną poddane także tematy nurtujące aktualnie branżę, takie jak możliwość finansowania instalacji „Waste to Energy” ze środków krajowych, sytuację obecnych i przyszłych instalacji w świetle ostatniej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, czy kogenerację.
W trakcie tej edycji wydarzenia szczególna uwagę chcemy zwrócić na możliwości współspalania odpadów w krajowej, lokalnej energetyce. W programie przewidziane są wystąpienia przedstawicieli samorządów i przedsiębiorstw energetyki cieplnej z miast, które planują budowę lokalnej instalacji do termicznego przekształcania odpadów – będzie to m.in. Zamość, Stalowa Wola czy Radom.
Konferencja organizowana jest w ramach cyklu związanego z gospodarką odpadami i jest jednym z głównych krajowych forów wymiany doświadczeń dotyczących branży ochrony środowiska, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych. Spotkanie to od lat gromadzi od 150 do 300 osób aktywnie działających w branży WtE.
Program wydarzenia można śledzić pod linkiem: https://tiny.pl/tplc7
Link do rejestracji online na konferencję: https://termiczneprzeksztalcanieodpadow.konfeo.com/pl/groups
Strona wydarzenia: https://termiczne.abrys.pl/
Zapraszamy również do wydarzenia Facebook: https://www.facebook.com/events/497622764423457/?active_tab=about
W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z koordynatorem wydarzenia:
Mateusz Dziurlikowski
T: +48 784 036 990
e-mail: m.dziurlikowski@abrys.pl
Szczegóły: https://targikielce.pl/pl/ekotech.htm
Zapraszamy Państwa na kolejną edycję konferencji na temat wykorzystania biomasy i odpadów na cele energetyczne – IX Forum Spalania Biomasy i Odpadów, które odbędzie się 5 marca 2020 roku w Katowicach.
IX edycja Forum będzie koncentrować się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju branży WTE (waste to energy) oraz zaprezentują najnowsze wdrożenia inwestycyjne z rynku.
Do udziału w konferencji zapraszamy: wytwórców ciepła i energii elektrycznej, producentów i dystrybutorów biomasy, paliw alternatywnych itp., przemysł energochłonny, dostawców rozwiązań i technologii, przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp., przedstawicieli jednostek sektora publicznego, przedsiębiorstwa sektora komunalnego, podmioty kontrolujące jakość paliw, zakłady zagospodarowania odpadów, firmy projektowo-inżynieryjne i doradcze, kancelarie prawne oraz wszystkich zainteresowanych.
Program wydarzenia oraz inne szczegóły znajdą Państwo pod linkiem https://cbepolska.pl/pl/ix-forum-spalania-biomasy-i-odpadow.html
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.
– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym
– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)
– Brak kosztów przejazdu
– Wygoda i bezpieczeństwo
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
Wykorzystywanie jak największej ilości popiołów, żużli i innych mineralnych materiałów odpadowych zamiast kruszyw naturalnych jest ekonomicznie i ekologicznie uzasadnione. Nowe technologie umożliwiają zagospodarowywanie UPS-ów w coraz efektywniejszy sposób, jednak regulacje nie zawsze umożliwiają wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Z drugiej strony problem ubocznych produktów spalania został zauważony przez Komisję Europejską i kolejne etapy modelu GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym) mogą znacznie usprawnić unieszkodliwianie UPS-ów.
Zainteresowanych tematyką zapraszamy do udziału w szóstej edycji Seminarium pt. „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, które odbędzie się 27 maja 2020 roku.
Głównym celem wydarzenia jest zebranie ekspertów z rynku, którzy w ramach dyskusji zdefiniują bariery blokujące powszechne zastosowanie UPSów. Reprezentanci firm nawiążą nowe współprace które będą dążyły do wspólnych projektów zarówno badawczych jak i inwestycyjnych.
Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:
- Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
- Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
- Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
- Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
- Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
- Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
- Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji
Seminarium kierujemy przede wszystkim do:
- energetyki zawodowej
- ciepłownictwa
- spalarni odpadów
- przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
- sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
- przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
- podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania
Wydarzenie wchodzi w skład cyklu projektów dotyczących rozliczania, bilansowania oraz monitorowania jakości paliw stałych (węgla, wyrobów węglowych, biomasy, RDF-u i SRF-u) oraz ubocznych produktów ich spalania. We wspomnianych wydarzeniach łącznie brało udział ponad 1000 uczestników reprezentujących w głównej mierze branże paliw i wytwarzania, a także podmiotów z nimi współpracujących.
Informacje organizacyjne, program oraz formularz zgłoszenia: https://cbepolska.pl/pl/vi-seminarium-zagospodarowanie-ups.html
Szanowni Państwo,
rosnące ceny za odbiór i zagospodarowanie odpadów dotknęły mieszkańców wielu polskich gmin, zwłaszcza w ostatnich tygodniach 2019 i na początku 2020 r. Także likwidacja regionów spowodowała, że odpady wędrują po Polsce – jadą tam, gdzie jest taniej, bo tańsze firmy wypierają te droższe.
Na początku roku 2020 można było również zaobserwować opóźnienia w prawidłowym funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych. Dodatkowo sprawy dotyczące gospodarki odpadami przeszły spod nadzoru Ministerstwa Środowiska do Ministerstwa Klimatu (powstałego 15 listopada 2019 r.). Wszystkie te zmiany i zagadnienia stały się przyczyną do podjęcia dyskusji nad organizacją prawidłowego systemu gospodarki odpadami, któremu ciągłe zmiany nie służą.
Każde kolejne zmiany w prawie odpadowym winne być wnikliwie analizowane pod względem ich wpływu na koszty funkcjonowania gminnych systemów gospodarki odpadami oraz na wysokość stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. A według wszystkich podmiotów związanych z branżą gospodarki odpadami komunalnymi, wpływ na wysokość opłat za odpady mają złe przepisy dotyczące odbioru odpadów: kosztotwórcze regulacje obejmujące składowanie i magazynowanie odpadów, wadliwe przepisy dotyczące przetargów, itd. W marcu br. doszły do tego problemy związane z pandemią koronawirusa.
O tych wszystkich problemach będziemy dyskutować podczas 24. konferencji „Kompleksowa gospodarka odpadami”, która odbędzie się 2-3 września br. w Gdańsku. Tematów do dyskusji na pewno nie zabraknie, bo w najbliższym czasie Ministerstwo Klimatu zamierza przedstawić założenia nowej reformy odpadowej, m.in. powrócić do trzyletniego okresu magazynowania, liczenia recyklingu na starych zasadach, zamrożenia opłat marszałkowskich, zrównania cen dla mieszkańców i firm. Zamierza także na dwa lata znieść zakaz składowania frakcji kalorycznej, czyli – w praktyce – nienadających się do recyklingu resztek wyjeżdżających z sortowni. Każdego przedstawiciele branży gospodarki odpadami z pewnością żywo interesują szczegóły dotyczące tych propozycji.
Konferencja organizowana przez Abrys będzie okazją do wymiany doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, praktykami, przedstawicielami świata nauki a także wszystkimi, którzy tworzą nowoczesny system gospodarki odpadami komunalnymi. Bardzo serdecznie zapraszam Państwa do udziału.
Do zobaczenia we wrześniu w Gdańsku!
Przewodnicząca Rady Programowej,
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka
Organizator
Aktualizowane informacje o konferencji: https://kompleksowa.abrys.pl/
WAŻNA INFORMACJA:
W związku z obostrzeniami sanitarnymi pierwsze 90 zgłoszonych na konferencję osób będzie zasiadać na głównej sali konferencyjnej, natomiast pozostałe zgłoszone osoby będą miały miejsce w drugiej sali konferencyjnej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie sali głównej.
Miło nam poinformować, iż udział w 24. Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami w wersji online jest bezpłatny dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (wydziałów gospodarki komunalnej, ochrony środowiska), Urzędów Marszałkowskich i Wojewódzkich, Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska oraz Inspekcji Ochrony Środowiska.
Aby dokonać zgłoszenia na bezpłatny udział online należy wypełnić formularz dostępny na stronie
Koszt udziału obejmuje:
– uczestnictwo w wykładach online
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– koszty organizacyjne
Koszt udziału obejmuje:
– uczestnictwo w wykładach
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– udział w imprezach towarzyszących
– wyżywienie w dniach 2-3 września
– koszty organizacyjne
UWAGA: koszt udziału w konferencji nie obejmuję kosztów zakwaterowania!
- STACJONARNIE – koszt 1390 zł netto + 23% VAT (1709,70 zł brutto)
- ONLINE – koszt 499 zł netto + 23% VAT (613,77 zł brutto)
W konferencji będzie można wziąć udział na dwa sposoby:
PROGRAM KONFERENCJI
SESJA 1
Poziomy recyklingu 2020 – 2030
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka
10:00
Otwarcie konferencji
Wolumen odpadów na rynku oraz wahania cen za ich zagospodarowanie
Robert Rosa, Abrys
2 września 2020 r. (środa), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)
10:20
Perspektywa wdrożenia poziomów recyklingu w krajach Unii Europejskiej
Prelegent w trakcie potwierdzania
10:40
Plany Resortu Klimatu związane z gospodarką odpadami
Przedstawiciel, Ministerstwo Klimatu**
11:00
Baza danych odpadowych sposobem na stabilność w gospodarce odpadami
Przedstawiciel, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy**
11:20
Regulator Rynku Odpadowego jako rozwiązanie na problemy w gospodarce odpadami – wystąpienie online
Paweł Ważniewski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
11:40 PRZERWA NA KAWĘ
12:00
PANEL DYSKUSYJNY
Czy poziomy 50-65% są realne?
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny
Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter
13:00 LUNCH
14:20
Kary związane z niespełnienie wymaganych poziomów recyklingu – wystąpienie online
Krzysztof Choromański, Związek Miast Polskich
14:40
Zmiany prawa a rola samorządu w systemie gospodarki odpadami
Leszek Świętalski, Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej
14:00
Temat w trakcie ustalania
Przedstawiciel, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska**
SESJA 2
Ramy prawne i systemowe oraz ekonomia gospodarowania odpadami
Prowadzący: Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw
15:00
Recykling w świetle wyzwań i zmieniających się uwarunkowań rynkowych – wystąpienie online
Mariusz Rajca, TOMRA Sorting
15:20
„Edukacja i selektywna zbiórka” – ważne elementy systemu odpadowego
Olga Goitowska, Urząd Miejski w Gdańsku
15:35
Co dalej z tworzywami sztucznymi w świetle nowych inicjatyw legislacyjnych – wystąpienie online
Grzegorz P. Rękawek, Fundacja PlasticsEurope Polska
15:45
Wpływ zmian legislacyjnych na koszty gospodarki odpadami w różnych systemach gospodarki odpadami komunalnymi
Marcin Chełkowski, IVW/Krajowa Izba Gospodarki Odpadami
16:05
Potencjał i możliwości rozwoju instalacji OZE biogazu składowiskowego
Dariusz Bojsza, Neo Bio Energy
16:15
Perspektywy domknięcia systemu gospodarki odpadami poprzez budowę spalarni odpadów
dr hab. inż. Grzegorz Wielgosiński prof. PŁ, Politechnika Łódzka
16:35
PYTANIA I DYSKUSJA
17:00
ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA OBRAD
20:00
WIECZORNA KOLACJA W HOTELU
SESJA 3
Problemy i wyzwania gmin związane z gospodarką odpadami
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny
3 września 2020 r. (czwartek), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)
10:00
CASE STUDY: Jedna gmina – wiele problemów dotyczących odpadów
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka
10:20
Wystąpienie Partnera
10:30
Temat w trakcie ustalania
Michał Dzioba, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku
10:40
Nieruchomość zamieszkała i niezamieszkała – obowiązki wynikające z definicji prawnej
dr Jędrzej Bujny, Radca Prawny, SMM Legal
11:20 PRZERWA NA KAWĘ
13:20
PANEL DYSKUSYJNY
Czy jest możliwe zbilansowanie systemu gospodarki odpadami bez drastycznych podwyżek opłat?
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka
Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter
14:20 LUNCH
10:55
Wystąpienie Partnera
11:05
Regulamin utrzymania porządku i czystości w gminie – jak poradzić sobie z jego utworzeniem? – wystąpienie online
Maciej Kiełbus, Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna
11:40
Innowacyjny system segregacji odpadów zbieranych w zabudowie wielorodzinnej
Adrianna Saganek, Urząd Miasta Ciechanów
12:00
Możliwości optymalizacji procesów sortowania odpadów z wykorzystaniem najnowszej generacji separatorów optycznych AUTOSORT, AUTOSORT SPEEDAIR, AUTOSORT CYBOT – wystąpienie online
Michał Bula, TOMRA Sorting
12:15
Zamówienia in-house w świetle najnowszego orzecznictwa TSUE
dr Anna Banaszewska, ECO Legal Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych z Wrocławia
12:30
Efektywna rozszerzona odpowiedzialność producenta a efektywna gospodarka odpadami opakowaniowymi
Jakub Tyczkowski, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
13:00
Nowelizacja u.c.p.g. oraz zmiany w prawodawstwie – wpływ na działanie zakładów
Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw
12:40
Stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta
Andrzej Sobolak, Olga Goitowska, Unia Metropolii Polskich
15:40
Zastosowanie sztucznej inteligencji w sortowaniu odpadów rozwiązaniem w czasach zagrożenia oraz inne, innowacyjne technologie od Agrex-Eco
Krzysztof Gorzkowski, AGREX-ECO
15:20
Jak COVID-19 wpłynął na gospodarkę odpadami w dużej aglomeracji
Katarzyna Kruszka-Pytlik, Związek Międzygminny “Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”
SESJA 4
Gospodarka odpadami w czasach COVID-19
Prowadzący: Piotr Talaga, Przegląd Komunalny
15:50
Wpływ COVID-19 na działalność zakładów gospodarki odpadami – wystąpienie online
Tomasz Uciński, Krajowa Izba Gospodarki Odpadami
16:20
Doświadczenia i rozwiązania wynikające z pracy instalacji w szczególnych warunkach
Waldemar Szygenda, Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Toniszewie
16:40
PYTANIA I DYSKUSJA. LOSOWANIE NAGRÓD ZA ANKIETY
17:00
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
16:10
Wystąpienie Partnera
*organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie
**wystąpienie w trakcie potwierdzania
Miejsce konferencji:
NOVOTEL GDAŃSK MARINA
ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk
Patronat honorowy