ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


kwi
16
wt.
2019
5. edycja seminarium „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, CBE Polska, Warszawa.
kwi 16 całodniowy
5. edycja seminarium „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania", CBE Polska, Warszawa.
Wykorzystywanie jak największej ilości popiołów, żużli i innych mineralnych materiałów odpadowych zamiast kruszyw naturalnych jest ekonomicznie i ekologicznie uzasadnione. Nowe technologie umożliwiają zagospodarowywanie UPS-ów w coraz efektywniejszy sposób, jednak regulacje nie zawsze umożliwiają wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Z drugiej strony problem ubocznych produktów spalania został zauważony przez Komisję Europejską i kolejne etapy modelu GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym) mogą znacznie usprawnić unieszkodliwianie UPS-ów.
Zainteresowanych tematyką zapraszamy do udziału w piątej edycji seminarium pt. „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, które odbędzie się 16 kwietnia 2019 w Warszawie.

Po zakończeniu części merytorycznej zapraszamy uczestników na wizytę studyjną w Zakładzie Separacji Popiołów Siekierki. Spółka powstała 2014 roku, w celu przeprowadzenia inwestycji polegającej na wybudowaniu instalacji separacji popiołów lotnych powstających w EC Siekierki, w oparciu o technologię separacji na drodze tryboelektrycznej oraz jej późniejszej eksploatacji. Zadanie polegające na wybudowaniu Zakładu separacji popiołów zostało zrealizowane w części pozwalającej na uruchomienie produkcji w grudniu 2017 roku. W wyniku przeprowadzenia procesu separacji popiołu lotnego uzyskuje się dwa produkty:

  • popiół ProAsh® o zawartości części palnych, poniżej 5%, który jest poszukiwanym surowcem do produkcji cementu i betonu,
  • paliwo Hicarbon o zawartości części palnych ponad 30% i wartości opałowej ok. 10-11 MJ/kg przeznaczony do ponownego spalania w celu produkcji energii.

Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:

  • Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
  • Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
  • Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
  • Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
  • Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
  • Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
  • Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji

Seminarium kierujemy przede wszystkim do:

  • energetyki zawodowej
  • ciepłownictwa
  • spalarni odpadów
  • przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
  • sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
  • przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
  • podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania
Wydarzenie wchodzi w skład cyklu projektów dotyczących rozliczania, bilansowania oraz monitorowania jakości paliw stałych (węgla, wyrobów węglowych, biomasy, RDF-u i SRF-u) oraz ubocznych produktów ich spalania. We wspomnianych wydarzeniach łącznie brało udział ponad 1000 uczestników reprezentujących w głównej mierze branże paliw i wytwarzania, a także podmiotów z nimi współpracujących.
paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

lis
26
wt.
2019
16. Konferencja Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, ABRYS, Katowice
lis 26 – lis 28 całodniowy

 

Szanowni Państwo,

Jakie są realia współspalania odpadów w energetyce? Czy są szanse na zagospodarowanie frakcji kalorycznej w lokalnych elektrociepłowniach? Jakie są bariery wykorzystania energii z odpadów w ciepłownictwie?

Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź podczas 16. edycji Konferencji Termiczne przekształcanie odpadów – nowe perspektywy dla lokalnych instalacji WtE w Polsce, pod Patronatem Honorowym Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. Wydarzenie na które już dziś Państwa zapraszamy odbędzie się w dniach 26 – 28 listopada 2019 roku w Hotelu Novotel Katowice Centrum (al. Roździeńskiego 16, 40-202 Katowice).

W trakcie konferencji zostaną poruszone najważniejsze tematy związane z branżą energii z odpadów: m.in. uwarunkowania budowy i funkcjonowania instalacji, proces termicznego przekształcania odpadów i jego miejsce w gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusji zostaną poddane także tematy nurtujące aktualnie branżę, takie jak możliwość finansowania instalacji „Waste to Energy” ze środków krajowych, sytuację obecnych i przyszłych instalacji w świetle ostatniej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, czy kogenerację.

W trakcie tej edycji wydarzenia szczególna uwagę chcemy zwrócić na możliwości współspalania odpadów w krajowej, lokalnej energetyce. W programie przewidziane są wystąpienia przedstawicieli samorządów i przedsiębiorstw energetyki cieplnej z miast, które planują budowę lokalnej instalacji do termicznego przekształcania odpadów – będzie to m.in. Zamość, Stalowa Wola czy Radom.

Konferencja organizowana jest w ramach cyklu związanego z gospodarką odpadami  i jest jednym z głównych krajowych forów wymiany doświadczeń dotyczących branży ochrony środowiska, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez branżowych. Spotkanie to od lat gromadzi od 150 do 300 osób aktywnie działających w branży WtE.

Program wydarzenia można śledzić pod linkiem: https://tiny.pl/tplc7

Link do rejestracji online na konferencję: https://termiczneprzeksztalcanieodpadow.konfeo.com/pl/groups

Strona wydarzenia: https://termiczne.abrys.pl/

Zapraszamy również do wydarzenia Facebook: https://www.facebook.com/events/497622764423457/?active_tab=about

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z koordynatorem wydarzenia:
Mateusz Dziurlikowski
T: +48 784 036 990
e-mail: m.dziurlikowski@abrys.pl

 

lut
26
śr.
2020
TARGI OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI ODPADAMI, KIELCE
lut 26 – lut 27 całodniowy
mar
5
czw.
2020
IX edycja konferencji – Forum Spalania Biomasy i Odpadów, CBE Polska, Katowice
mar 5 całodniowy

Zapraszamy Państwa na kolejną edycję konferencji na temat wykorzystania biomasy i odpadów na cele energetyczne – IX Forum Spalania Biomasy i Odpadów, które odbędzie się 5 marca 2020 roku w Katowicach.

IX edycja Forum będzie koncentrować się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju branży WTE (waste to energy) oraz zaprezentują najnowsze wdrożenia inwestycyjne z rynku.

Do udziału w konferencji zapraszamy: wytwórców ciepła i energii elektrycznej, producentów i dystrybutorów biomasy, paliw alternatywnych itp., przemysł energochłonny, dostawców rozwiązań i technologii, przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp., przedstawicieli jednostek sektora publicznego, przedsiębiorstwa sektora komunalnego, podmioty kontrolujące jakość paliw, zakłady zagospodarowania odpadów, firmy projektowo-inżynieryjne i doradcze, kancelarie prawne oraz wszystkich zainteresowanych.

Program wydarzenia oraz inne szczegóły znajdą Państwo pod linkiem https://cbepolska.pl/pl/ix-forum-spalania-biomasy-i-odpadow.html

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
21
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 21@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu  Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS

Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.

– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

– Brak kosztów przejazdu

– Wygoda i bezpieczeństwo

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
27
pon.
2020
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS
kwi 27 całodniowy
Webinarium: tarcza antykryzysowa dla sektora komunalnego, ABRYS

W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży.  Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.

Organizatorzy

redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.

Adresaci spotkania

Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach

 

  • przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
  • wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
  • zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
  • przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Tematyka webinarium

Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.

W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl

maj
27
śr.
2020
VI seminarium on-line: Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania, CBE Polska
maj 27@09:30 – 13:45

Wykorzystywanie jak największej ilości popiołów, żużli i innych mineralnych materiałów odpadowych zamiast kruszyw naturalnych jest ekonomicznie i ekologicznie uzasadnione. Nowe technologie umożliwiają zagospodarowywanie UPS-ów w coraz efektywniejszy sposób, jednak regulacje nie zawsze umożliwiają wdrożenia innowacyjnych rozwiązań. Z drugiej strony problem ubocznych produktów spalania został zauważony przez Komisję Europejską i kolejne etapy modelu GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym) mogą znacznie usprawnić unieszkodliwianie UPS-ów.

Zainteresowanych tematyką zapraszamy do udziału w szóstej edycji Seminarium pt. „Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania”, które odbędzie się 27 maja 2020 roku.

Głównym celem wydarzenia jest zebranie ekspertów z rynku, którzy w ramach dyskusji zdefiniują bariery blokujące powszechne zastosowanie UPSów. Reprezentanci firm nawiążą nowe współprace które będą dążyły do wspólnych projektów zarówno badawczych jak i inwestycyjnych.


Wśród najważniejszych zagadnień seminarium:

  • Regulacje, definicje i normy dla ubocznych produktów spalania
  • Rekomendowane metody zarządzania pozostałościami z procesu produkcyjnego
  • Realizowanie obowiązków zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym
  • Pożądane praktyki w zakresie magazynowania, dostaw, odbiorów oraz przetwarzania UPS-ów
  • Popioły i żużle po termicznym odzysku energii z odpadów komunalnych
  • Metodologia badań i ocena jakości ubocznych produktów spalania, odpadów z odsiarczania etc.
  • Problematyka zagospodarowania UPS i związanych z tym inwestycji

Seminarium kierujemy przede wszystkim do:

  • energetyki zawodowej
  • ciepłownictwa
  • spalarni odpadów
  • przemysłu budowlanego, drogowego, kolejowego
  • sektora cementowego, ceramicznego, kruszyw, gipsowego, chemicznego,
  • przedsiębiorstw wapienniczych, hutniczych, odlewniczych, komunalnych, górniczych i rekultywacyjnych
  • podmiotów współpracujących ze wyżej wymienionymi w zakresie zagospodarowania ubocznych produktów spalania

Wydarzenie wchodzi w skład cyklu projektów dotyczących rozliczania, bilansowania oraz monitorowania jakości paliw stałych (węgla, wyrobów węglowych, biomasy, RDF-u i SRF-u) oraz ubocznych produktów ich spalania. We wspomnianych wydarzeniach łącznie brało udział ponad 1000 uczestników reprezentujących w głównej mierze branże paliw i wytwarzania, a także podmiotów z nimi współpracujących.

Informacje organizacyjne, program oraz formularz zgłoszenia: https://cbepolska.pl/pl/vi-seminarium-zagospodarowanie-ups.html

wrz
2
śr.
2020
24. Konferencja KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI, ABRYS, Gdańsk
wrz 2 – wrz 3 całodniowy

Szanowni Państwo,

rosnące ceny za odbiór i zagospodarowanie odpadów dotknęły mieszkańców wielu polskich gmin, zwłaszcza w ostatnich tygodniach 2019 i na początku 2020 r. Także likwidacja regionów spowodowała, że odpady wędrują po Polsce – jadą tam, gdzie jest taniej, bo tańsze firmy wypierają te droższe.

Na początku roku 2020 można było również zaobserwować opóźnienia w prawidłowym funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych. Dodatkowo sprawy dotyczące gospodarki odpadami przeszły spod nadzoru Ministerstwa Środowiska do Ministerstwa Klimatu (powstałego 15 listopada 2019 r.). Wszystkie te zmiany i zagadnienia stały się przyczyną do podjęcia dyskusji nad organizacją prawidłowego systemu gospodarki odpadami, któremu ciągłe zmiany nie służą.

Każde kolejne zmiany w prawie odpadowym winne być wnikliwie analizowane pod względem ich wpływu na koszty funkcjonowania gminnych systemów gospodarki odpadami oraz na wysokość stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. A według wszystkich podmiotów związanych z branżą gospodarki odpadami komunalnymi, wpływ na wysokość opłat za odpady mają złe przepisy dotyczące odbioru odpadów: kosztotwórcze regulacje obejmujące składowanie i magazynowanie odpadów, wadliwe przepisy dotyczące przetargów, itd. W marcu br. doszły do tego problemy związane z pandemią koronawirusa.

O tych wszystkich problemach będziemy dyskutować podczas 24. konferencji „Kompleksowa gospodarka odpadami”, która odbędzie się 2-3 września br. w Gdańsku. Tematów do dyskusji na pewno nie zabraknie, bo w najbliższym czasie Ministerstwo Klimatu zamierza przedstawić założenia nowej reformy odpadowej, m.in. powrócić do trzyletniego okresu magazynowania, liczenia recyklingu na starych zasadach, zamrożenia opłat marszałkowskich, zrównania cen dla mieszkańców i firm. Zamierza także na dwa lata znieść zakaz składowania frakcji kalorycznej, czyli – w praktyce – nienadających się do recyklingu resztek wyjeżdżających z sortowni. Każdego przedstawiciele branży gospodarki odpadami z pewnością żywo interesują szczegóły dotyczące tych propozycji.

Konferencja organizowana przez Abrys będzie okazją do wymiany doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, praktykami, przedstawicielami świata nauki a także wszystkimi, którzy tworzą nowoczesny system gospodarki odpadami komunalnymi. Bardzo serdecznie zapraszam Państwa do udziału.

Do zobaczenia we wrześniu w Gdańsku!

Przewodnicząca Rady Programowej,
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Organizator

Aktualizowane informacje o konferencji: https://kompleksowa.abrys.pl/

WAŻNA INFORMACJA:

W związku z obostrzeniami sanitarnymi pierwsze 90 zgłoszonych na konferencję osób będzie zasiadać na głównej sali konferencyjnej, natomiast pozostałe zgłoszone osoby będą miały miejsce w drugiej sali konferencyjnej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie sali głównej.

Miło nam poinformować, iż udział w 24. Konferencji Kompleksowa gospodarka odpadami w wersji online jest bezpłatny dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (wydziałów gospodarki komunalnej, ochrony środowiska), Urzędów Marszałkowskich i Wojewódzkich, Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska oraz Inspekcji Ochrony Środowiska.

Aby dokonać zgłoszenia na bezpłatny udział online należy wypełnić formularz dostępny na stronie

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach online
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– koszty organizacyjne

ZAREJESTRUJ SIĘ

Koszt udziału obejmuje:

– uczestnictwo w wykładach
– komplet materiałów konferencyjnych
i promocyjnych
– udział w imprezach towarzyszących
– wyżywienie w dniach 2-3 września
– koszty organizacyjne

UWAGA: koszt udziału w konferencji nie obejmuję kosztów zakwaterowania!

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
  • STACJONARNIE – koszt 1390 zł netto + 23% VAT (1709,70 zł brutto)
  • ONLINE – koszt 499 zł netto + 23% VAT (613,77 zł brutto)

W konferencji będzie można wziąć udział na dwa sposoby:

PROGRAM KONFERENCJI

SESJA 1
Poziomy recyklingu 2020 – 2030
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:00
Otwarcie konferencji
Wolumen odpadów na rynku oraz wahania cen za ich zagospodarowanie
Robert Rosa, Abrys

2 września 2020 r. (środa), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:20
Perspektywa wdrożenia poziomów recyklingu w krajach Unii Europejskiej
Prelegent w trakcie potwierdzania

10:40
Plany Resortu Klimatu związane z gospodarką odpadami
Przedstawiciel, Ministerstwo Klimatu**

11:00
Baza danych odpadowych sposobem na stabilność w gospodarce odpadami
Przedstawiciel, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy**

11:20
Regulator Rynku Odpadowego jako rozwiązanie na problemy w gospodarce odpadami – wystąpienie online
Paweł Ważniewski, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

11:40 PRZERWA NA KAWĘ

12:00
PANEL DYSKUSYJNY
Czy poziomy 50-65% są realne?
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

13:00 LUNCH

14:20
Kary związane z niespełnienie wymaganych poziomów recyklingu – wystąpienie online
Krzysztof Choromański, Związek Miast Polskich

14:40
Zmiany prawa a rola samorządu w systemie gospodarki odpadami
Leszek Świętalski, Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej

14:00
Temat w trakcie ustalania
Przedstawiciel, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska**

SESJA 2
Ramy prawne i systemowe oraz ekonomia gospodarowania odpadami
Prowadzący: Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

15:00
Recykling w świetle wyzwań i zmieniających się uwarunkowań rynkowych – wystąpienie online
Mariusz Rajca, TOMRA Sorting

15:20

„Edukacja i selektywna zbiórka” – ważne elementy systemu odpadowego
Olga Goitowska, Urząd Miejski w Gdańsku

15:35
Co dalej z tworzywami sztucznymi w świetle nowych inicjatyw legislacyjnych – wystąpienie online
Grzegorz P. Rękawek, Fundacja PlasticsEurope Polska

15:45
Wpływ zmian legislacyjnych na koszty gospodarki odpadami w różnych systemach gospodarki odpadami komunalnymi
Marcin Chełkowski, IVW/Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:05
Potencjał i możliwości rozwoju instalacji OZE biogazu składowiskowego
Dariusz Bojsza, Neo Bio Energy

16:15
Perspektywy domknięcia systemu gospodarki odpadami poprzez budowę spalarni odpadów
dr hab. inż. Grzegorz Wielgosiński prof. PŁ, Politechnika Łódzka

16:35
PYTANIA I DYSKUSJA

17:00
ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA OBRAD

20:00
WIECZORNA KOLACJA W HOTELU

SESJA 3
Problemy i wyzwania gmin związane z gospodarką odpadami
Prowadzący: Tomasz Szymkowiak, Przegląd Komunalny

3 września 2020 r. (czwartek), Novotel Gdańsk Marina (ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk)

10:00
CASE STUDY: Jedna gmina – wiele problemów dotyczących odpadów
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

10:20
Wystąpienie Partnera

10:30
Temat w trakcie ustalania
Michał Dzioba, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku

10:40
Nieruchomość zamieszkała i niezamieszkała – obowiązki wynikające z definicji prawnej
dr Jędrzej Bujny, Radca Prawny, SMM Legal

11:20 PRZERWA NA KAWĘ

13:20
PANEL DYSKUSYJNY
Czy jest możliwe zbilansowanie systemu gospodarki odpadami bez drastycznych podwyżek opłat?
Prowadząca: dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka

Panel dyskusyjny z wykorzystaniem aplikacji do głosowania Mentimeter

14:20 LUNCH

10:55
Wystąpienie Partnera

11:05
Regulamin utrzymania porządku i czystości w gminie – jak poradzić sobie z jego utworzeniem? – wystąpienie online
Maciej Kiełbus, Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna

11:40
Innowacyjny system segregacji odpadów zbieranych w zabudowie wielorodzinnej
Adrianna Saganek, Urząd Miasta Ciechanów

12:00
Możliwości optymalizacji procesów sortowania odpadów z wykorzystaniem najnowszej generacji separatorów optycznych AUTOSORT, AUTOSORT SPEEDAIR, AUTOSORT CYBOT – wystąpienie online
Michał Bula, TOMRA Sorting

12:15
Zamówienia in-house w świetle najnowszego orzecznictwa TSUE
dr Anna Banaszewska, ECO Legal Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych z Wrocławia

12:30
Efektywna rozszerzona odpowiedzialność producenta a efektywna gospodarka odpadami opakowaniowymi
Jakub Tyczkowski, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań

13:00
Nowelizacja u.c.p.g. oraz zmiany w prawodawstwie – wpływ na działanie zakładów
Piotr Szewczyk, Rada RIPOK, ZUOK Orli Staw

12:40
Stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta
Andrzej Sobolak, Olga Goitowska, Unia Metropolii Polskich

15:40
Zastosowanie sztucznej inteligencji w sortowaniu odpadów rozwiązaniem w czasach zagrożenia oraz inne, innowacyjne technologie od Agrex-Eco
Krzysztof Gorzkowski, AGREX-ECO

15:20
Jak COVID-19 wpłynął na gospodarkę odpadami w dużej aglomeracji
Katarzyna Kruszka-Pytlik, Związek Międzygminny “Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”

SESJA 4
Gospodarka odpadami w czasach COVID-19
Prowadzący: Piotr Talaga, Przegląd Komunalny

15:50
Wpływ COVID-19 na działalność zakładów gospodarki odpadami – wystąpienie online
Tomasz Uciński, Krajowa Izba Gospodarki Odpadami

16:20
Doświadczenia i rozwiązania wynikające z pracy instalacji w szczególnych warunkach
Waldemar Szygenda, Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Toniszewie

16:40
PYTANIA I DYSKUSJA. LOSOWANIE NAGRÓD ZA ANKIETY

17:00
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

16:10
Wystąpienie Partnera

PROGRAM DO POBRANIA (PDF)

*organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie
**wystąpienie w trakcie potwierdzania

ZAREJESTRUJ SIĘ

Miejsce konferencji:

NOVOTEL GDAŃSK MARINA

ul. Jelitkowska 20, 80-342 Gdańsk

Patronat honorowy