- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo,
zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania
Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.
Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/
Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.
Zobacz: harmonogram konferencji.
Celem Konferencji jest:
- przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
- pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
- przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.
Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:
- Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.
www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo
Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.
www.logistykaodzysku.com | www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
Zarząd Polskiej Izby Gospodarki Odpadami zaprasza Członków Izby na Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Programowe PIGO, które odbędzie się w piątek, 9 grudnia 2016 r., od godz. 10:30, w sali konferencyjnej NOVOTEL WARSZAWA CENTRUM, ul Marszałkowska 94/98 w Warszawie.
Szczegóły: http://pigo.org.pl/?p=3466
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.
Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.
Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.
Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.
Program:
- Obliczanie wartości szacunkowej:
- Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
- Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
- Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
- Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
- Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
- Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
- Warunku udziału w postępowaniu.
- Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
- Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
- Zasady formułowania kryteriów.
- W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
- Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
- Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
- Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
- Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
- Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
- Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
- Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
- Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
- Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
- Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
- Przesłanki odrzucenia oferty:
- Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
- Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
- Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
- Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
- Warunki udzielenia zamówienia.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE
Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
- Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
- Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
- Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
- Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
- Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.
Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.
Program szkolenia:
- Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
- Geneza zamówień in-house.
- Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
- Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
- Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
- Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
- Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
- Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
- Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
- Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
- Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
- Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
- Bezprzetargowe powierzenie zadań.
- Podmiot wewnętrzny.
- Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
- Status spółki komunalnej.
- Warunki i kryteria formalne.
- Wymogi ekonomiczne i prawne.
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
- Przesłanki ogólne.
- Rodzaj zamawiającego.
- Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
- Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
- Brak kapitału prywatnego.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
- Czynności zamawiającego w postępowaniu.
- Stosowanie zasad ogólnych.
- Przeprowadzenie postępowania.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
- Zmiana postanowień umowy.
- Zakończenie umowy.
- Kontrola zamówień in-house.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss
Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.
Wyjątkowi prelegenci
Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.
Zdobyta wiedza
Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.
Dla kogo?
Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).
Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/
informacje dodatkowe: http://www.cobro.org.pl/index.php/16-konferencje-i-seminaria/88-konferencie-i-seminaria-2
Szczegóły: https://ryzykabudowlane.grupakzp.pl/
Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia 2019 r. w hotelu Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również Walne Zgromadzenie FORS.
– Karta zgłoszenia na szkolenie
Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl
najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia FORS.
Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.
Sekretariat FORS
Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.
Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.
W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.
Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.
Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976
Szanowni Państwo, |
Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom wdrażania systemowych rozwiązań w zakresie zoptymalizowania systemu gospodarki odpadami, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nieustannie poszukuje coraz to lepszych i bardziej efektywnych mechanizmów wsparcia przedsięwzięć, gwarantujących osiągnięcie celów środowiskowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych technologii. Ogłoszone w dniu 6 grudnia 2021 r. nabory wniosków w ramach programu „Racjonalna gospodarka odpadami” spotkały się z dużym zainteresowaniem samorządów oraz przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie wykorzystania paliw pochodzących z przetworzenia odpadów w energetyce. W dobie pilnej potrzeby transformacji energetycznej oraz zapewnienia suwerenności energetycznej, produkcja energii i ciepła z paliw powstałych z przetworzenia odpadów komunalnych, daje możliwość dywersyfikacji polskiego miksu paliwowego, zaspokajając nawet do 10 procent ogólnokrajowego zapotrzebowania na ciepło sieciowe. Termiczne przekształcanie odpadów nienadających się do recyklingu to doskonały przykład zastosowania filozofii gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania odpadów komunalnych jako cennego surowca do produkcji „zielonej energii”, która za pośrednictwem nowoczesnych elektrociepłowni wraca do mieszkańców. Ciepłownie na odpady to inwestycje nowoczesne, pozwalające na mniejsze zużycie paliw kopalnych, a w konsekwencji – ograniczenie zanieczyszczeń, które trafiłyby do środowiska przy wydobyciu, późniejszym transporcie i spalaniu tych paliw. Celem wsparcia samorządów, potencjalnych inwestorów w aplikowaniu o dofinansowanie wspomnianych inwestycji, NFOŚiGW organizuje konferencję pn. „Ciepłownie na odpady – inwestycje bezpieczne i zrównoważone”. Rejestracja: https://cieplownianaodpady.abrys.pl/ |