- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo
W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).
Przepisy:
- Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
- Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)
Program szkolenia:
4 luty 2016 r.
10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka
- Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
- Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
- Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
- Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.
14.00 – 15.00 – Obiad
15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
- Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
- Równoważny i zadaniowy czas pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
- Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
- Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
- Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
- Podróże służbowe kierowców:
- Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
- Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
- Delegacje krajowe i zagraniczne.
- Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
- Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
- Umowa zlecenia z kierowcą.
- Tachografy
- Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
- Karty kierowcy.
19.00 – Kolacja
5 luty 2016 r.
8.00 – Śniadanie
9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński
- Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
- zmiany dotyczące zwolnień,
- przepisy przejściowe,
- klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
- zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
- przewóz luzem po nowemu,
- szkolenia kierowców
- dokumenty przewozowe.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
- Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
- Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
- Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.
13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia
Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:
- w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
- w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.
Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.
Załączniki:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.
Prezes Zarządu Krajowego Wojciech Janka |
Szanowni Państwo,
zapraszamy do udziału w organizowanej przez firmę Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
VI Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku – opakowania
Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 czerwca 2016 r. w Łodzi.
Więcej informacji: http://logistykaodzysku.com/
Temat wiodący: Odzysk i recykling odpadów opakowaniowych w Polsce – aspekty prawne, ekonomiczne i organizacyjne.
Zobacz: harmonogram konferencji.
Celem Konferencji jest:
- przedstawienie prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych aspektów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce,
- pomoc dla przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązku odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w świetle ostatnich zmian przepisów,
- przedstawienie nowych trendów i kierunków oraz aktualnego rynku surowców wtórnych dla podmiotów zaangażowanych w bezpośrednie gospodarowanie odpadami opakowaniowymi oraz zainteresowanych prowadzeniem firmy zgodnie z najnowocześniejszymi kierunkami rozwoju.
Wśród bloków tematycznych Konferencji znajdą się:
- Aspekty prawne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty ekonomiczne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
- Aspekty organizacyjne odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce
Pierwszy dzień Konferencji to także Gala Finałowa Konkursu Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, mającego na celu propagowanie proekologicznych zachowań przedsiębiorców oraz wskazywanie negatywnych, niekorzystnych dla środowiska przykładów ich działań.
www.efektywnysurowco.pl | www.fb.com/efektywnysurowcowo
Organizatorzy liczą, iż Konferencja będzie doskonałą szansą, aby w szerokim gronie podjąć temat świadomych działań zapobiegających powstawaniu odpadów, ekologicznego projektowania opakowań, które nie będą negatywnie wpływały na środowisko oraz efektywniejszego wykorzystania zasobów.
www.logistykaodzysku.com | www.facebook.com/konferencjalogistykaodzysku
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Przekazywanie wiedzy jest jak zamawianie jedzenia – żeby się nasycić, nie musisz spotkać się z kucharzem.
Nasze szkolenie też możesz wziąć na wynos.
Dzięki formie webinarium zdobędziesz cenne informacje bez bezpośredniego kontaktu z innymi uczestnikami szkolenia.
– Ponad trzy godziny wiedzy
– Możliwość zadawania pytań i konsultacji Twoich pomysłów
– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb: wygoda i bezpieczeństwo
Więcej: https://edukacja.abrys.pl/
Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów odbędzie się w formie online w dniach 16-17 lutego 2021 r.
Zmiany w polskim prawie (ustawa o odpadach, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) dotyczące m.in. obniżenia wymaganych poziomów recyklingów do 2025 r. skłaniają do dyskusji i analizy obecnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Świetną okazją będzie udział w Konferencji „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, która tradycyjnie otwiera sezon konferencyjny w branży odpadowej i tym razem odbędzie się online w dniach 16-17 lutego 2021 roku.
- W trakcie obrad będziemy dyskutować na temat obniżenia wymaganych poziomów recyklingów, które oddalają nas od wcześniej wyznaczonych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych.
- Zastanowimy się też, jak obecne zmiany wpłyną na rynek surowców? Czy gminy wykorzystają czas na modernizację systemu odpadami? Czy te zmiany zahamują wzrost cen?
- Podczas konferencji praktycy z polskich gmin, głównie miejskich, zaprezentują swoje doświadczenia w uzyskiwaniu wysokich poziomów recyklingu i technologie, które mogą to usprawnić. Dowiemy się jak im się to udało osiągnąć już teraz?
- Zaprezentujemy kilka wizji systemu ROP. Który z modeli będzie najkorzystniejszy dla gmin? Który jest do zaakceptowania przez przedsiębiorców? Wiadomo, że rynek czeka na zastrzyk pieniędzy z systemu ROP.
- Usłyszymy od przedstawicieli instalacji komunalnych co powinno, a co nie powinno trafić na ich linie. Czy ekoprojektowanie i odpowiedzialność producentów ułatwi pracę instalacjom przetwarzania odpadów?
Jak Państwo widzą jest wiele pytań, na które chcemy znaleźć odpowiedź. Dlatego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w największej konferencji w branży związanej z selektywną zbiórką odpadów oraz z odzyskiem surowców i recyklingiem.
Spotkajmy się w gronie ekspertów i praktyków już wkrótce.
dr inż. Barbara Kozłowska, Politechnika Łódzka
Przewodnicząca Rady Programowej
Więcej informacji na https://selektywna.abrys.pl/
Zarejestruj się na https://selektywnaabrys.konfeo.com/pl/groups
Koordynator konferencji: Olga Rosiak, o.rosiak@abrys.pl, +48 784 036 989
Tematyka konferencji:
– efektywność ekonomiczna selektywnej zbiórki– ceny surowców
– jak osiągnąć wymagane poziomy recyklingu – case studies
– czy instalacje odzysku energii wpływają na poziom selektywnej zbiórki odpadów
– nowe technologie i rozwiązania logistyczne wspierające selektywną zbiórkę i recykling
Dwa dni obrad konferencji, trzeciego dnia wyjazd studyjny.
Więcej: https://selektywna.abrys.pl/