czwartek, 20 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


cze
29
czw.
2017
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM – Warszawa, Centrum Promocji Informatyki
cze 29 całodniowy
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM - Warszawa, Centrum Promocji Informatyki

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów, które zajmują się odpadami, podmiotów korzystających ze środowiska (przedsiębiorców) oraz pracowników organów administracji publicznej wykonujących zadania w tej dziedzinie. jak i urzędników. Praktyczne rozwiązania pojawiających się problemów prawnych będą również pomocne sędziom, adwokatom i radcom prawnym uczestniczącym w postępowaniach sądowych dla prawników, pracowników administracji oraz dla wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki odpadami w prawie UE i polskim.

Szkolenie prowadzi: dr Mariusz Baran – doktor nauk prawnych, radca prawny, stypendysta Narodowego Centrum Nauki w Krakowie, adiunkt w Katedrze Prawa Ochrony Środowiska Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskał w 2013 r. na podstawie rozprawy pt. “Stosowanie z urzędu prawa unijnego przez sądy państw członkowskich”. Laureat I nagrody w XLIX Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” na najlepszą pracę doktorską oraz laureat w X konkursie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stypendia dla wybitnych młodych naukowców. Zainteresowania naukowe: prawo UE oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów stosowania prawa UE przez krajowe sądy oraz organy administracji, a także problematyce prawnych aspektów procesów inwestycyjno-budowlanych, z uwzględnieniem problematyki prawa ochrony środowiska. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, prawa europejskiego oraz prawa ochrony środowiska. Konsultant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa administracyjnego oraz prawa Unii Europejskiej. Wykładowca prawa ochrony środowiska oraz prawa Unii Europejskiej, zarówno dla studentów studiów prawniczych, ale również w ramach studiów podyplomowych prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ochrona środowiska w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim”, jak również na kursach i szkoleniach dla: pracowników administracji, członków Samorządowych Kolegium Odwoławczych, a także w ramach szkoleń dla aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.

Program szkolenia (10:00 – 16:00)

  • Blok: System prawny gospodarki odpadami:
    • Prawne podstawy gospodarki odpadami w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim.
    • Pojęcie i rodzaje ‘odpadów’.
    • Podstawowe zasady gospodarki odpadami (w zakresie unikania powstania odpadów, powtórnego wykorzystywania odpadów, usuwania odpadów).
  • Blok: Obowiązki prawne w zakresie gospodarki odpadami (wytwórców i posiadaczy odpadów oraz władzy publicznej):
    • Planowanie gospodarki odpadami.
    • Reglamentacja gospodarki odpadami.
    • Kontrola i nadzór nad gospodarką odpadami.
  • Blok: Wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu gospodarki odpadami:
    • Opakowania i odpady opakowaniowe.
    • Wraki samochodowe.
    • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Czytaj więcej: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/goueip/index.php

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
gru
6
śr.
2017
II Konferencja “Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” – Katowice, MENTOR S.A.,
gru 6 całodniowy
II Konferencja "Bezpieczeństwo RIPOK - wymogi, rozwiązania, skuteczność" - Katowice, MENTOR S.A.,

Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.

Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.

II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239

Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.

Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:

  • dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
  • rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
  • działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
  • organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
  • elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.

Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.

Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.

 

gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
lis
22
czw.
2018
IV edycja konferencji “Środowisko Informacji”. MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
lis 22 całodniowy
IV edycja konferencji "Środowisko Informacji". MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

kwi
3
pt.
2020
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS
kwi 3@10:00 – 12:00
Webinarium: BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa, ABRYS

Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium

BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa

które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00

Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.

Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.

Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/

kwi
6
pon.
2020
Webinarium: Tarcza antykryzysowa w praktyce: Spółki komunalne w obliczu zagrożenia koronawirusem, ABRYS
kwi 6@10:00 – 14:15

Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.

Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.

To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
8
śr.
2020
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 8@10:00 – 14:30
Webinarium: Epidemia wymaga decyzji w gospodarce odpadami, ABRYS

Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań  w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.

Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/

 

kwi
29
czw.
2021
Webinarium: Norma na altany odpadowe – zróbmy w końcu porządek!, ENERIS Surowce
kwi 29@10:00 – 11:00

Udział bezpłatny

Spotkanie na platformie Zoom

Organizatorzy:
ENERIS Surowce, Izba Architektów RP, Urząd Miasta Strzegom, Urząd Miasta Katowice, Targi Kielce

Eneris logo.jpg [55.38 KB]izba-architektow-rp
 strzegom
katowice-herb
 targi-kielce-logo.png [25.68 KB]

altanka

 

Szacuje się, że jest ich ponad pół miliona na terenie całego kraju. Choć mają odgrywać ważną rolę w ogólnopolskim systemie gospodarowania odpadami, w większości nie spełniają nawet podstawowych funkcji. Mowa o altanach na odpady. Powstaje pierwsza w kraju norma, która ma pomóc administratorom i zarządzającym osiedlami, architektom i samorządom we właściwym przygotowaniu miejsca składowania odpadów. W czasie spotkania przedstawione zostaną zarówno dobre przykłady systemowego podejścia do altan na odpady w przestrzeni małych i dużych miasta, jak i konkretne wskazówki, na co zwrócić uwagę projektując nową altanę czy remontując dotychczas istniejące.

 

Wprowadzenie 10 min Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce
Altankowy zawrót głowy w Strzegomiu 15 min Wiesław Witkowski Zastępca Burmistrza miasta Strzegom
Altany w dużym mieście: wyzwanie przyjęte! 15 min Grzegorz Mazurkiewicz, Naczelnik Wydziału Kształtowania Środowiska  UM Katowice
Norma na altany na odpady 15 min Wojciech Gwizdak, Izba Architektów Rzeczpospolitej Polskiej
Podsumowanie 5 min Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce

Do udziału w spotkaniu zapraszamy przedstawicieli:

  • samorządów,
  • sektora komunalnego,
  • zarządzających nieruchomościami,
  • branżę budowlaną,
  • developerów.

Zapraszamy do rejestracji już dziś. Link do udziału w konferencji otrzymacie Państwo w dniu poprzedzającym wydarzenie.

ZGŁOŚ UDZIAŁ W WEBINARIUM

kwi
6
śr.
2022
16. Konferencja Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, Abrys oraz APPLiA Polska, on-line i Poznań
kwi 6 – kwi 7 całodniowy
16. Konferencja Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, Abrys oraz APPLiA Polska, on-line i Poznań

Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.

Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.

W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.

Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.

Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.

Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.

Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976