- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Zarząd Polskiej Izby Gospodarki Odpadami zaprasza Członków Izby na Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Programowe PIGO, które odbędzie się w piątek, 9 grudnia 2016 r., od godz. 10:30, w sali konferencyjnej NOVOTEL WARSZAWA CENTRUM, ul Marszałkowska 94/98 w Warszawie.
Szczegóły: http://pigo.org.pl/?p=3466
Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.
Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.
II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239
Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.
Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:
- dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
- rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
- działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
- organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
- elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.
Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.
Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.
informacje dodatkowe: http://www.cobro.org.pl/index.php/16-konferencje-i-seminaria/88-konferencie-i-seminaria-2
Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia 2019 r. w hotelu Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również Walne Zgromadzenie FORS.
– Karta zgłoszenia na szkolenie
Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl
najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia FORS.
Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.
Sekretariat FORS
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Problem epidemii spadł na całą gospodarkę, również na branżę gospodarowania wodą i ściekami. Nagle pojawiły się zupełnie nowe problemy związane ze zmianami poziomów poboru wody przez przedsiębiorców, brakami kadrowymi związanymi z chorobą, zapewnieniem ciągłości pracy czy utrudnieniami w realizacji zadań eksploatacyjnych. Co dalej z planowanymi inwestycjami, gdy nadciąga kryzys? Specustawa i nowe regulacje mające chronić przedsiębiorców tzw. tarcza antykryzysowa tworzą się na naszych oczach. Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, oczyszczalnie ścieków muszą pracować, borykając się z nowymi wyzwaniami, stając codziennie przed dylematami i często trudnymi decyzjami.
Gdy nowe zapisy prawa dopiero się kształtują, a sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, zapraszamy Państwa na spotkanie w gronie praktyków – autorytetów naszej branży, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami z ostatnich tygodni prowadzenia swoich zakładów i firm. Pokażemy też jakie nowe narzędzia ułatwią pracę Waszych zakładów i firm w tym specyficznym czasie.
Zapraszamy do udziału wszystkie podmioty z branży wod-kan.
Więcej: https://wod-kan.covid.abrys.pl/
Udział bezpłatny
Spotkanie na platformie Zoom
Organizatorzy:
ENERIS Surowce, Izba Architektów RP, Urząd Miasta Strzegom, Urząd Miasta Katowice, Targi Kielce
Szacuje się, że jest ich ponad pół miliona na terenie całego kraju. Choć mają odgrywać ważną rolę w ogólnopolskim systemie gospodarowania odpadami, w większości nie spełniają nawet podstawowych funkcji. Mowa o altanach na odpady. Powstaje pierwsza w kraju norma, która ma pomóc administratorom i zarządzającym osiedlami, architektom i samorządom we właściwym przygotowaniu miejsca składowania odpadów. W czasie spotkania przedstawione zostaną zarówno dobre przykłady systemowego podejścia do altan na odpady w przestrzeni małych i dużych miasta, jak i konkretne wskazówki, na co zwrócić uwagę projektując nową altanę czy remontując dotychczas istniejące.
Wprowadzenie | 10 min | Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce |
Altankowy zawrót głowy w Strzegomiu | 15 min | Wiesław Witkowski Zastępca Burmistrza miasta Strzegom |
Altany w dużym mieście: wyzwanie przyjęte! | 15 min | Grzegorz Mazurkiewicz, Naczelnik Wydziału Kształtowania Środowiska UM Katowice |
Norma na altany na odpady | 15 min | Wojciech Gwizdak, Izba Architektów Rzeczpospolitej Polskiej |
Podsumowanie | 5 min | Magdalena Sułek-Domańska Dyrektor ds. komunikacji ENERIS Surowce |
Do udziału w spotkaniu zapraszamy przedstawicieli:
- samorządów,
- sektora komunalnego,
- zarządzających nieruchomościami,
- branżę budowlaną,
- developerów.
Zapraszamy do rejestracji już dziś. Link do udziału w konferencji otrzymacie Państwo w dniu poprzedzającym wydarzenie.
Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.
Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.
W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.
Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.
Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976