niedziela, 16 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


cze
29
czw.
2017
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM – Warszawa, Centrum Promocji Informatyki
cze 29 całodniowy
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM - Warszawa, Centrum Promocji Informatyki

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów, które zajmują się odpadami, podmiotów korzystających ze środowiska (przedsiębiorców) oraz pracowników organów administracji publicznej wykonujących zadania w tej dziedzinie. jak i urzędników. Praktyczne rozwiązania pojawiających się problemów prawnych będą również pomocne sędziom, adwokatom i radcom prawnym uczestniczącym w postępowaniach sądowych dla prawników, pracowników administracji oraz dla wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki odpadami w prawie UE i polskim.

Szkolenie prowadzi: dr Mariusz Baran – doktor nauk prawnych, radca prawny, stypendysta Narodowego Centrum Nauki w Krakowie, adiunkt w Katedrze Prawa Ochrony Środowiska Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskał w 2013 r. na podstawie rozprawy pt. “Stosowanie z urzędu prawa unijnego przez sądy państw członkowskich”. Laureat I nagrody w XLIX Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” na najlepszą pracę doktorską oraz laureat w X konkursie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stypendia dla wybitnych młodych naukowców. Zainteresowania naukowe: prawo UE oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów stosowania prawa UE przez krajowe sądy oraz organy administracji, a także problematyce prawnych aspektów procesów inwestycyjno-budowlanych, z uwzględnieniem problematyki prawa ochrony środowiska. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, prawa europejskiego oraz prawa ochrony środowiska. Konsultant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa administracyjnego oraz prawa Unii Europejskiej. Wykładowca prawa ochrony środowiska oraz prawa Unii Europejskiej, zarówno dla studentów studiów prawniczych, ale również w ramach studiów podyplomowych prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ochrona środowiska w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim”, jak również na kursach i szkoleniach dla: pracowników administracji, członków Samorządowych Kolegium Odwoławczych, a także w ramach szkoleń dla aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.

Program szkolenia (10:00 – 16:00)

  • Blok: System prawny gospodarki odpadami:
    • Prawne podstawy gospodarki odpadami w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim.
    • Pojęcie i rodzaje ‘odpadów’.
    • Podstawowe zasady gospodarki odpadami (w zakresie unikania powstania odpadów, powtórnego wykorzystywania odpadów, usuwania odpadów).
  • Blok: Obowiązki prawne w zakresie gospodarki odpadami (wytwórców i posiadaczy odpadów oraz władzy publicznej):
    • Planowanie gospodarki odpadami.
    • Reglamentacja gospodarki odpadami.
    • Kontrola i nadzór nad gospodarką odpadami.
  • Blok: Wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu gospodarki odpadami:
    • Opakowania i odpady opakowaniowe.
    • Wraki samochodowe.
    • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Czytaj więcej: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/goueip/index.php

wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
mar
6
wt.
2018
Międzynarodowa Konferencja “Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej” ABRYS, Iława
mar 6 – mar 8 całodniowy

Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława

Szanowni Państwo,

zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.

W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.

Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje  dotyczące obowiązujących  oraz planowanych przepisów prawnych  w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.

Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.

Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji

cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
lis
22
czw.
2018
IV edycja konferencji “Środowisko Informacji”. MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
lis 22 całodniowy
IV edycja konferencji "Środowisko Informacji". MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
16
czw.
2020
Webinarium: Branża wod-kan w czasie epidemii doświadczenia i porady praktyków, ABRYS
kwi 16@10:00 – 14:30
Webinarium: Branża wod-kan w czasie epidemii  doświadczenia i porady praktyków, ABRYS

Problem epidemii spadł na całą gospodarkę, również na branżę gospodarowania wodą i ściekami. Nagle pojawiły się zupełnie nowe problemy związane ze zmianami poziomów poboru wody przez przedsiębiorców, brakami kadrowymi związanymi z chorobą, zapewnieniem ciągłości pracy czy utrudnieniami w realizacji zadań eksploatacyjnych. Co dalej z planowanymi inwestycjami, gdy nadciąga kryzys? Specustawa i nowe regulacje mające chronić przedsiębiorców tzw. tarcza antykryzysowa tworzą się na naszych oczach. Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, oczyszczalnie ścieków muszą pracować, borykając się z nowymi wyzwaniami, stając codziennie przed dylematami i często trudnymi decyzjami.

Gdy nowe zapisy prawa dopiero się kształtują, a sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, zapraszamy Państwa na spotkanie w gronie praktyków – autorytetów naszej branży, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami z ostatnich tygodni prowadzenia swoich zakładów i firm. Pokażemy też jakie nowe narzędzia ułatwią pracę Waszych zakładów i firm w tym specyficznym czasie.

Zapraszamy do udziału wszystkie podmioty z branży wod-kan.

Więcej: https://wod-kan.covid.abrys.pl/

kwi
21
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 21@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu  Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS

Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.

– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

– Brak kosztów przejazdu

– Wygoda i bezpieczeństwo

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

gru
22
śr.
2021
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line
gru 22@09:00 – 15:30
Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych, NFOŚiGW, on-line

NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.

W trakcie szkolenia omówione zostaną:

– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,

– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:

– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,

– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,

– zagadnienia związane z pomocą publiczną.

– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).

Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3

sty
26
śr.
2022
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r., szkolenie on-line, ABRYS
sty 26@13:00 – 14:00

BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.

SZKOLENIE ON-LINE

środa, 26 stycznia 2022 r.

w godzinach 9.00 – 13.00

Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.

Prowadząca szkolenie:

Izabela Wołosiak, Green Concept

8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników

09:00 – Rozpoczęcie szkolenia

Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej  

Przepisy dotyczące awarii BDO

Inne zmiany w przepisach odpadowych 

Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych

Praca na platformie BDO

Dostęp do BDO

Wymagania infrastrukturalne BDO

Role użytkowników

Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO

Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Statusy Kart Przekazania Odpadów

Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO

Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO 

Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji

Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych

Terminy składania sprawozdań za 2021 r. 

Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO

Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO

Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami 

Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?

Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne

Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?

Obowiązki przedsiębiorcy

Odpowiedzialność zarządzających

13:00 – Zakończenie szkolenia 

* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.