sobota, 15 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lut
4
czw.
2016
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego – Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast
lut 4 – lut 5 całodniowy
Szkolenie dot. nowych przepisów w zakresie transportu drogowego - Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast

Szanowni Państwo

W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).

Przepisy:

  1. Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
  4. Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)

Program szkolenia:

 

4 luty 2016 r.

10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka

  1. Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
  2. Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
  3. Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
  4. Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.

14.00 – 15.00 – Obiad

15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński

  1. Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
  2. Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
  3. Równoważny i zadaniowy czas pracy.
  4. Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
  5. Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
  6. Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
  7. Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
  8. Podróże służbowe kierowców:
    • Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
    • Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
    • Delegacje krajowe i zagraniczne.
    • Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
  9. Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
  10. Umowa zlecenia z kierowcą.
  11. Tachografy
    • Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
    • Karty kierowcy.

19.00 – Kolacja

 

5 luty 2016 r.

8.00 – Śniadanie

9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński

  1. Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
    • zmiany dotyczące zwolnień,
    • przepisy przejściowe,
    • klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
    • zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
    • przewóz luzem po nowemu,
    • szkolenia kierowców
    • dokumenty przewozowe.
  2. Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
  3. Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
  4. Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
  5. Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
  6. Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.

13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia

Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:

  • w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
  • w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.

Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.

Serdecznie zapraszamy!

Załączniki:

  1. Karta zgłoszenia

UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.

Prezes Zarządu Krajowego

Wojciech Janka

sty
18
śr.
2017
XI Konferencja Nowe prawo ochrony środowiska – Warszawa, ABRYS
sty 18 – sty 19 całodniowy
XI Konferencja Nowe prawo ochrony środowiska - Warszawa, ABRYS

Po dwóch latach nieobecności w konferencyjnym rozkładzie firmy Abrys, Nowe prawo ochrony środowiska powraca z bogatym programem merytorycznym. Polskie prawo ochrony środowiska przechodzi obecnie transformacje na wielu płaszczyznach. Szczególne emocje budzi zapowiadająca się rewolucja prawa wodnego. Ustawa ta przewiduje nie tylko szereg zmian, ale też zupełnie nowe rozwiązania na polskim rynku, o których warto wiedzieć. Omówione zostaną również tematy szeroko rozumianej gospodarki odpadami w związku z wejściem w życie rozporządzenia o standardach selektywnej zbiórki  oraz przyszłości przedsiębiorstw komunalnych po wdrożeniu ustawy o zamówieniach publicznych w kontekście trybu in-house. Podczas dwóch dni obrad rozwiązane zostaną też kwestie oceny oddziaływania na środowisko oraz efektywności energetycznej przedsiębiorstw w świetle nowych przepisów. Konferencja poza ogólnym przeglądem nowego prawa, poruszy tematykę praktycznego wpływu tych zmian na funkcjonowanie przedsiębiorstw. W jednym miejscu spotkają się prawnicy oraz praktycy, którzy fachowo przybliżą zasady funkcjonowania nowego prawa oraz rozwieją wszelkie Państwa wątpliwości.

Szczegółowy program konferencji już wkrótce na stronie konferencji.

Serdecznie zapraszamy!

Koordynator konferencji Bogna Fengier

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

cze
29
czw.
2017
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM – Warszawa, Centrum Promocji Informatyki
cze 29 całodniowy
PRAWNA PROBLEMATYKA GOSPODARKI ODPADAMI W PRAWIE UE I POLSKIM - Warszawa, Centrum Promocji Informatyki

Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów, które zajmują się odpadami, podmiotów korzystających ze środowiska (przedsiębiorców) oraz pracowników organów administracji publicznej wykonujących zadania w tej dziedzinie. jak i urzędników. Praktyczne rozwiązania pojawiających się problemów prawnych będą również pomocne sędziom, adwokatom i radcom prawnym uczestniczącym w postępowaniach sądowych dla prawników, pracowników administracji oraz dla wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki odpadami w prawie UE i polskim.

Szkolenie prowadzi: dr Mariusz Baran – doktor nauk prawnych, radca prawny, stypendysta Narodowego Centrum Nauki w Krakowie, adiunkt w Katedrze Prawa Ochrony Środowiska Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskał w 2013 r. na podstawie rozprawy pt. “Stosowanie z urzędu prawa unijnego przez sądy państw członkowskich”. Laureat I nagrody w XLIX Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” na najlepszą pracę doktorską oraz laureat w X konkursie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stypendia dla wybitnych młodych naukowców. Zainteresowania naukowe: prawo UE oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów stosowania prawa UE przez krajowe sądy oraz organy administracji, a także problematyce prawnych aspektów procesów inwestycyjno-budowlanych, z uwzględnieniem problematyki prawa ochrony środowiska. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, prawa europejskiego oraz prawa ochrony środowiska. Konsultant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa administracyjnego oraz prawa Unii Europejskiej. Wykładowca prawa ochrony środowiska oraz prawa Unii Europejskiej, zarówno dla studentów studiów prawniczych, ale również w ramach studiów podyplomowych prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ochrona środowiska w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim”, jak również na kursach i szkoleniach dla: pracowników administracji, członków Samorządowych Kolegium Odwoławczych, a także w ramach szkoleń dla aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.

Program szkolenia (10:00 – 16:00)

  • Blok: System prawny gospodarki odpadami:
    • Prawne podstawy gospodarki odpadami w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim.
    • Pojęcie i rodzaje ‘odpadów’.
    • Podstawowe zasady gospodarki odpadami (w zakresie unikania powstania odpadów, powtórnego wykorzystywania odpadów, usuwania odpadów).
  • Blok: Obowiązki prawne w zakresie gospodarki odpadami (wytwórców i posiadaczy odpadów oraz władzy publicznej):
    • Planowanie gospodarki odpadami.
    • Reglamentacja gospodarki odpadami.
    • Kontrola i nadzór nad gospodarką odpadami.
  • Blok: Wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu gospodarki odpadami:
    • Opakowania i odpady opakowaniowe.
    • Wraki samochodowe.
    • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.

Czytaj więcej: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/goueip/index.php

gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

mar
16
pt.
2018
SMOG STOP. Rządowy Program Czyste Powietrze , spotkanie z P. Woźnym, Podsekretarzem Stanu w MPiT, Poznań
mar 16 całodniowy
kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
lis
22
czw.
2018
IV edycja konferencji “Środowisko Informacji”. MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
lis 22 całodniowy
IV edycja konferencji "Środowisko Informacji". MŚ, GDOŚ, Warszawa Centrum Nauki Kopernik
maj
14
wt.
2019
17. Konferencja Postępowanie z odpadami medycznymi, ABRYS, Bydgoszcz.
maj 14 – maj 16 całodniowy

Przed nami 17 edycja Konferencji „Postępowanie z odpadami medycznymi”, która jest niepowtarzalną okazją do wymiany informacji oraz doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, przedstawicielami ochrony zdrowia, naukowcami oraz praktykami  zajmującymi się tymi zagadnieniami. Tym razem spotkamy się w dniach się 14 – 16 maja 2019 r. w Bydgoszczy.

Na konferencji prezentowane będą aktualne zagadnienia związane z postępowaniem z odpadami medycznymi oraz stanem gospodarki odpadami w Polsce. Pragniemy również położyć nacisk na praktyczne aspekty dotyczące zagospodarowania odpadów medycznych, postępowania z odpadami medycznymi w laboratoriach oraz nad technologiami unieszkodliwiania odpadów medycznych. Tegoroczna edycja będzie szczególnie interesująca, gdyż wprowadzamy do programu konferencji również tematykę związaną z przetwarzaniem odpadów przemysłowych.

Jednym z celów konferencji jest pokazanie jak w kompleksowy sposób można postępować z  odpadami medycznymi, na przykładzie konkretnych rozwiązań. W związku z powyższym trzeciego dnia konferencji udamy się do Zakładu Utylizacji Odpadami Medycznymi w Bydgoszczy. Zakład działa w Polsce od 1996r., kiedy uruchomiono pierwszą instalację termicznego przekształcania opartą na węgierskiej technologii. Od roku 2004 jest jedną
z najnowocześniejszych instalacji termicznego przekształcania w Polsce, gdzie unieszkodliwiane są głównie odpady medyczne oraz weterynaryjne.