- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w szóstej edycji dorocznej, międzynarodowej konferencji o wykorzystaniu biomasy i odpadów na cele energetyczne – VI Forum of Biomass & Waste, które odbędzie się w dniach 9-10 marca 2017 w Krakowie.
Forum of Biomass & Waste to cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących, których tematyka obejmuje najbardziej istotne kwestie dla rozwoju sektora biomasowego oraz podmiotów związanych z branżą WTE (waste to energy). Głównym celem Forum jest zgromadzenie ekspertów z wielu krajów, by mogli wymieniać się doświadczeniami dotyczącymi najnowszych osiągnięć związanych z wykorzystaniem biomasy i odpadów na cele energetyczne. Już dziś Forum funkcjonuje jako platforma wymiany aktualnej wiedzy oraz istotne narzędzie w zakresie transferu know-how, technologii i innowacji. Wydarzenie rokrocznie gromadzi szerokie spektrum przedstawicieli rynku, w tym: ekspertów branży energetycznej i przemysłu, dostawców biomasy, reprezentantów sektora komunalnego, naukowców, inżynierów i technologów, a także organizacje branżowe, instytucje finansowe oraz przedstawicieli rządu i administracji.
Zbliżająca się VI edycja Forum w 2017 roku, będzie skupiać się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju między innymi w świetle rynku mocy oraz spółdzielni i klastrów energetycznych.
Konferencję kierujemy przede wszystkim do:
-
Wytwórców ciepła i energii elektrycznej
-
Producentów biomasy, pelletu, paliw alternatywnych etc.
-
Podmioty handlujące pelletem, zrębką oraz paliwami alternatywnymi
-
Przemysł energochłonny
-
Przedstawicieli jednostek sektora publicznego
-
Przedsiębiorstwa sektora komunalnego
-
Dostawców rozwiązań i technologii
-
Przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp
-
Podmioty kontrolujące jakość paliw
-
Zakłady zagospodarowania odpadów
-
Firmy z sektora budownictwa i wykonawców projektów
-
Firmy projektowo-inżynieryjne, doradcze oraz kancelarie prawne
Relację z poprzedniej edycji można przeczytać pod poniższym linkiem:
http://cbepolska.pl/pl/v-forum-of-biomass-and-waste.html
Maria Przekopowska,
Dyrektor Zarządzający CBE Polska
Szanowni Państwo,
już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.
Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.
Zapraszamy na konferencję UOKiK „Skuteczne zwalczanie zmów rynkowych – praktyka i wyzwania”, która odbędzie się 10 grudnia 2019 r. w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
[Warszawa, 3 grudnia 2019 r.] Wykrywanie i zwalczanie zmów rynkowych pozostaje niezmiennie jednym z priorytetowych działań Prezesa UOKiK. Efektywne eliminowanie tych nieprawidłowości w dużym stopniu zależy od współpracy i dialogu z instytucjami publicznymi oraz uczestnikami rynku. Tematem grudniowej konferencji będą związane z tym kwestie praktyczne oraz obecne i przyszłe wyzwania.
Pierwszy panel dotyczyć będzie problematyki skutecznego zwalczania zmów przetargowych. Zastanowimy się, w jaki sposób zapewnić efekt synergii w działaniach podejmowanych w obszarze prawa ochrony konkurencji, prawa zamówień publicznych oraz prawa karnego.
W ramach drugiego panelu omówione zostaną metody służące pozyskiwaniu dowodów naruszeń prawa konkurencji. Podczas dyskusji skoncentrujemy się na procedurze przeszukań oraz innych środkach dochodzeniowo-śledczych stosowanych w praktyce organów ochrony konkurencji.
Głos zabiorą przedstawiciele UOKiK i Urzędu Zamówień Publicznych, organów ścigania, a także przedsiębiorcy i prawnicy. Wśród ekspertów zagranicznych gościć będziemy ekspertów Komisji Europejskiej, Czeskiego Urzędu Ochrony Konkurencji oraz Izraelskiego Urzędu Ochrony Konkurencji.
Konferencja odbędzie się 10 grudnia 2019 roku (wtorek) w godz. 10.00-15.15 w Centrum Konferencyjnym UOKiK (Warszawa, pl. Powstańców Warszawy 1).
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy osoby zainteresowane tematyką prawa ochrony konkurencji, w szczególności przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, sędziów, prawników oraz akademików.
Prosimy o rejestrację za pomocą systemu on-line (rejestracja zostanie zamknięta 6 grudnia). Udział jest bezpłatny. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim ― zapewniamy tłumaczenie symultaniczne.
Źródło: uokik.gov.pl
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
Nowe miejsce!
PRZYSTAŃ HOTEL & SPA**** OLSZTYN
23-24 czerwca 2020 r.
Miło nam zaprosić na naszą pierwszą po pandemii konferencję w tradycyjnym wydaniu.
Ze względu na nietypowy czas, dodatkowo oferujemy uczestnikom pakiet “Bezpieczna konferencja”
i “Gwarancja konferencji” oraz zapewnimy również dostęp online do konferencji, dla zainteresowanych. Temat nadmiaru frakcji palnej, zmian na rynku RDF oraz planowanych inwestycji w tym sektorze, jest obecnie bardzo “palący” i aktualny. Dlatego naszą pierwszą konferencją w hotelu będą “Paliwa
z odpadów”. Na miejsce konferencji wybraliśmy przepięknie położony hotel Przystań na Warmii, przygotowany do realizacji konferencji na blisko 500 osób. A zatem bezpiecznie zrealizujemy tam również zalecenia GIS dot. organizacji spotkań. Już nie możemy doczekać się spotkania z Wami na konferencji.
Jednocześnie informujemy, że liczba miejsc na stacjonarną konferencję jest ograniczona – decyduję kolejność zgłoszeń. Dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału w stacjonarnej konferencji będzie możliwość udziału w wersji online – więcej szczegółów podamy wkrótce.
ZAPRASZAMY!!!
Kilka słów o konferencji…
Rynek paliw z odpadów rozwija się w Polsce od wielu lat. Dziś borykamy się z nadpodażą paliw, odbiorcy RDF dyktują ceny a magazynowane paliwa stanowią zagrożenie pożarowe. Przemysł cementowy nie zaabsorbuje więcej frakcji palnej. Szansą jest modernizacja ciepłowni i elektrociepłowni w kierunku opalania paliwami z odpadów, eksport RDF oraz chemiczny recykling. Kluczowym zagadnieniem dla branży jest zwiększenie popytu na paliwa z odpadów. Bezpieczny transport i magazynowanie paliw z odpadów to równie ważne kwestie. Szukamy też nowy i innowacyjnych technologii, które podwyższą efektywność biznesów opartych na produkcji i zagospodarowaniu paliw z odpadów.
Wszystkie te tematy poruszymy na tegorocznej edycji, największej w Polsce konferencji branży paliw z odpadów.
Konferencja „Paliwa z odpadów” skierowana jest do wytwórców i odbiorców paliw z odpadów, a także władz samorządowych oraz jednostek naukowych, które na co dzień zajmują się tematyką paliw alternatywnych. Corocznie jest to największe spotkanie dostawców RDF w naszym kraju.
Konferencja będzie dla Państwa świetną okazją do śledzenia trendów w branży oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych z dostawcami i odbiorcami RDF w Polsce.
Zapraszamy!
Szczegóły i zgłoszenia: https://paliwazodpadow.abrys.pl/
NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.
W trakcie szkolenia omówione zostaną:
– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,
– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:
– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,
– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,
– zagadnienia związane z pomocą publiczną.
– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).
Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3
|