- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do udziału w szóstej edycji dorocznej, międzynarodowej konferencji o wykorzystaniu biomasy i odpadów na cele energetyczne – VI Forum of Biomass & Waste, które odbędzie się w dniach 9-10 marca 2017 w Krakowie.
Forum of Biomass & Waste to cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących, których tematyka obejmuje najbardziej istotne kwestie dla rozwoju sektora biomasowego oraz podmiotów związanych z branżą WTE (waste to energy). Głównym celem Forum jest zgromadzenie ekspertów z wielu krajów, by mogli wymieniać się doświadczeniami dotyczącymi najnowszych osiągnięć związanych z wykorzystaniem biomasy i odpadów na cele energetyczne. Już dziś Forum funkcjonuje jako platforma wymiany aktualnej wiedzy oraz istotne narzędzie w zakresie transferu know-how, technologii i innowacji. Wydarzenie rokrocznie gromadzi szerokie spektrum przedstawicieli rynku, w tym: ekspertów branży energetycznej i przemysłu, dostawców biomasy, reprezentantów sektora komunalnego, naukowców, inżynierów i technologów, a także organizacje branżowe, instytucje finansowe oraz przedstawicieli rządu i administracji.
Zbliżająca się VI edycja Forum w 2017 roku, będzie skupiać się na możliwościach rynków biomasy i odpadów, w szczególności na obszarach biznesowych, prawnych i technicznych. Eksperci ocenią potencjał biomasy oraz paliw alternatywnych (RDF, SRF) na rynku i będą dyskutować na temat polityki rozwoju między innymi w świetle rynku mocy oraz spółdzielni i klastrów energetycznych.
Konferencję kierujemy przede wszystkim do:
-
Wytwórców ciepła i energii elektrycznej
-
Producentów biomasy, pelletu, paliw alternatywnych etc.
-
Podmioty handlujące pelletem, zrębką oraz paliwami alternatywnymi
-
Przemysł energochłonny
-
Przedstawicieli jednostek sektora publicznego
-
Przedsiębiorstwa sektora komunalnego
-
Dostawców rozwiązań i technologii
-
Przedstawicieli inwestorów realizujących projekty budowy zakładów termicznego przekształcania odpadów, bloków biomasowych itp
-
Podmioty kontrolujące jakość paliw
-
Zakłady zagospodarowania odpadów
-
Firmy z sektora budownictwa i wykonawców projektów
-
Firmy projektowo-inżynieryjne, doradcze oraz kancelarie prawne
Relację z poprzedniej edycji można przeczytać pod poniższym linkiem:
http://cbepolska.pl/pl/v-forum-of-biomass-and-waste.html
Maria Przekopowska,
Dyrektor Zarządzający CBE Polska
Przed nami 17 edycja Konferencji „Postępowanie z odpadami medycznymi”, która jest niepowtarzalną okazją do wymiany informacji oraz doświadczeń między przedstawicielami administracji publicznej, przedstawicielami ochrony zdrowia, naukowcami oraz praktykami zajmującymi się tymi zagadnieniami. Tym razem spotkamy się w dniach się 14 – 16 maja 2019 r. w Bydgoszczy.
Na konferencji prezentowane będą aktualne zagadnienia związane z postępowaniem z odpadami medycznymi oraz stanem gospodarki odpadami w Polsce. Pragniemy również położyć nacisk na praktyczne aspekty dotyczące zagospodarowania odpadów medycznych, postępowania z odpadami medycznymi w laboratoriach oraz nad technologiami unieszkodliwiania odpadów medycznych. Tegoroczna edycja będzie szczególnie interesująca, gdyż wprowadzamy do programu konferencji również tematykę związaną z przetwarzaniem odpadów przemysłowych.
Jednym z celów konferencji jest pokazanie jak w kompleksowy sposób można postępować z odpadami medycznymi, na przykładzie konkretnych rozwiązań. W związku z powyższym trzeciego dnia konferencji udamy się do Zakładu Utylizacji Odpadami Medycznymi w Bydgoszczy. Zakład działa w Polsce od 1996r., kiedy uruchomiono pierwszą instalację termicznego przekształcania opartą na węgierskiej technologii. Od roku 2004 jest jedną
z najnowocześniejszych instalacji termicznego przekształcania w Polsce, gdzie unieszkodliwiane są głównie odpady medyczne oraz weterynaryjne.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl
Redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” zaprasza na webinarium
BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koranawirusa
które odbędzie się w piątek, 3 kwietnia o godz. 10.00
Uczestnicy webinarium poznają obowiązki i prawa pracodawcy w dobie epidemii koronawirusa. Dowiedzą się jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy w czasie epidemii. Otrzymają wskazówki dotyczące dodatkowych zabezpieczeń i procedur. Nauczą się jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznają także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów, uzyskają unikalną wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc objętych kwarantanną.
Webinarium jest skierowane m.in. do przedsiębiorców prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami: firm odbierających i transportujących odpady, przedsiębiorstw zajmujących się przetwarzaniem odpadów, właścicieli instalacji, recyklerów, a także specjaliści ds. BHP w gospodarce komunalnej.
Więcej informacji i możliwość zapisów na stronie: https://bhp.abrys.pl/
Epidemia to trudny czas dla menadżerów przedsiębiorstw komunalnych i przedstawicieli samorządów, którzy ze względów bezpieczeństwa musieli zmienić tryb pracy. Nie wszyscy jednak wiedzą jakie są np. zasady zdalnego procedowania na zgromadzeniach wspólników, radach nadzorczych i w zarządzie.
Tarcza antykryzysową już jest. Warto poznać więc rozwiązania w niej zawarte – nie tylko dotyczące finansów, ale także dotyczące przesunięcia terminów sporządzań, zatwierdzania i czy terminów odbywania zwyczajnych zgromadzeń wspólników.
To o tyle istotne, że na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych nałożono nowe obowiązki. Dlatego tak istotne jest poznanie uprawnień przysługujących stronom umów, których wykonanie jest obecnie niemożliwe albo co najmniej utrudnione.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
Jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie specustawy oraz nowych przepisów na codzienne funkcjonowanie zakładów gospodarki odpadami, firm przewozowych oraz instalacji komunalnych?
Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie gospodarki odpadami, firmy odbierające i transportujące odpady, przedsiębiorstwa zajmujące się przetwarzaniem odpadów, właściciele instalacji czy zakłady gospodarki komunalnej potrzebują szybkich i skutecznych rozwiązań w zakresie przeciwdziałania COVID-19. Zakłady komunalne – jak wiele innych firm – przystosowują się właśnie do pracy zdalnej. W dobie epidemii muszą też wykazać się skutecznym PR oraz komunikacją z mieszkańcami.
Więcej: https://odpady.covid.abrys.pl/
Przekazywanie wiedzy jest jak zamawianie jedzenia – żeby się nasycić, nie musisz spotkać się z kucharzem.
Nasze szkolenie też możesz wziąć na wynos.
Dzięki formie webinarium zdobędziesz cenne informacje bez bezpośredniego kontaktu z innymi uczestnikami szkolenia.
– Ponad trzy godziny wiedzy
– Możliwość zadawania pytań i konsultacji Twoich pomysłów
– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb: wygoda i bezpieczeństwo
Więcej: https://edukacja.abrys.pl/
Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.
– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym
– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)
– Brak kosztów przejazdu
– Wygoda i bezpieczeństwo
Więcej: https://bdo.abrys.pl/
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. „Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej”, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika „Przegląd Komunalny” oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy – przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf – postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl
NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.
W trakcie szkolenia omówione zostaną:
– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,
– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:
– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,
– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,
– zagadnienia związane z pomocą publiczną.
– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).
Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.
SZKOLENIE ON-LINE
środa, 26 stycznia 2022 r.
w godzinach 9.00 – 13.00
Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.
Prowadząca szkolenie:
Izabela Wołosiak, Green Concept
8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników
09:00 – Rozpoczęcie szkolenia
Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej
Przepisy dotyczące awarii BDO
Inne zmiany w przepisach odpadowych
Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych
Praca na platformie BDO
Dostęp do BDO
Wymagania infrastrukturalne BDO
Role użytkowników
Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO
Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych
Terminy składania sprawozdań za 2021 r.
Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO
Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO
Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami
Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?
Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne
Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?
Obowiązki przedsiębiorcy
Odpowiedzialność zarządzających
13:00 – Zakończenie szkolenia
* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.