sobota, 15 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lis
23
czw.
2017
II edycja konferencji „W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, RECONOMY, Warszawa
lis 23 całodniowy

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w związku z wprowadzaniem gospodarki o obiegu zamkniętym? Już 23 listopada druga Konferencja Koalicji RECONOMY.

Gospodarka obiegu zamkniętego staje się w Polsce coraz częściej omawianą koncepcją. Dla przedsiębiorców, oznacza to zmiany, o których ciągle jeszcze niewiele wiadomo. Wciąż brakuje pełnej wiedzy o wyzwaniach, obowiązkach
i korzyściach, które płyną z GOZ. Druga edycja Konferencji Koalicji RECONOMY
„W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, która odbędzie się 23 listopada w Centrum Olimpijskim w Warszawie, ma to zmienić.

Konferencja Koalicji RECONOMY to spotkanie, którego celem jest popularyzacja wśród przedsiębiorców praktycznej wiedzy na temat gospodarki o obiegu zamkniętym (gospodarki cyrkularnej, w skrócie GOZ). Jednym z jej założeń jest racjonalne wykorzystywanie zasobów
w taki sposób, aby zawarte w odpadach materiały mogły zostać wykorzystane ponownie m.in. w procesie produkcji.

– Celem, który stawiamy sobie w tym roku podczas konferencji, jest wieloaspektowe, a w szczególności praktyczne, ujęcie gospodarowania odpadami w zrównoważony sposób. Cieszy nas, że to zagadnienie jest obecne w przestrzeni publicznej, jednak mamy wrażenie, że ciągle brakuje merytorycznych dyskusji, i przekazu kierowanego do szeroko rozumianego biznesu.– mówi Piotr Bruździak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Stena Recycling.

Podczas konferencji przedstawiciele świata nauki, polityki i biznesu podzielą się wiedzą
i doświadczeniem na temat gospodarki obiegu zamkniętego. Przedstawią też korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców, płynące z koncepcji zmiany w gospodarowaniu zasobami. Podczas zeszłorocznej edycji starano się określić wyzwania, jakie czekają polskie firmy podczas wprowadzenia GOZ. Teraz akcent zostanie położony na praktyczne aspekty wdrażania koncepcji. Dowiemy się, co możemy zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać szanse zmian, jakie daje nam GOZ? Forma debaty, pozwoli na dyskusje i wypracowanie konkretnych rozwiązań pomiędzy przedstawicielami różnych grup biznesowych.

Zależy nam, aby uczestnicy mogli zdobyć kompleksową wiedzę o GOZ, dlatego podczas konferencji pokażemy ten temat z różnych perspektyw – środowiskowej, gospodarczej
i biznesowej. Chcemy przekonać przedsiębiorców, że GOZ, to przyszłościowa i korzystna dla firm koncepcja
– dodaje Piotr Bruździak.

Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie Peter Lacy – dyrektor zarządzający w Accenture Strategy, ekspert w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, specjalizujący się w gospodarce obiegu zamkniętego oraz prawach konsumenckich. Opowie o wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań w GOZ, a także szansach i zagrożeniach, które z nich wynikają.

Swoimi doświadczeniami podzielą się także przedstawiciele takich firm, jak: Stena Recycling, IKEA czy Unilever. Nie zabraknie naukowego spojrzenia na zagadnienie, które przedstawi prof. dr hab. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Wydarzenie otworzy wystąpienie Ambasadora Holandii, Rona J.P.M. van Dartela. Natomiast administrację państwową reprezentować będą przedstawiciele holenderskiego Ministerstwa Infrastruktury i Środowiska oraz polskiego Ministerstwa Rozwoju.

Równolegle podczas trwania całej konferencji będzie można obejrzeć wystawę, na której pomysłami związanymi ze zrównoważonym rozwojem podzielą się przedstawiciele różnych firm. Będzie to również możliwość wymienienia opinii oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.

Wydarzenie dedykowane jest przedsiębiorcom z całej Polski. Organizatorem konferencji jest Koalicja RECONOMY. Konferencja została objęta patronatem Ambasady Holandii, Ministerstwa Rozwoju oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawa.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Więcej informacji na stronie: http://reconomy.pl/pl/koalicja

***

Koalicja na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego RECONOMY zrzesza przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które od lat angażują się w promocję idei zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Projekt powstał z inicjatywy Stena Recycling, Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Innowacyjna Gospodarka, platformy Dekoeko.com oraz przy współpracy firmy doradczej CSR Consulting i bloga konsumenckiego How to Wear Fair.

Szczegóły na stronie Reconomy.pl

gru
6
śr.
2017
II Konferencja “Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” – Katowice, MENTOR S.A.,
gru 6 całodniowy
II Konferencja "Bezpieczeństwo RIPOK - wymogi, rozwiązania, skuteczność" - Katowice, MENTOR S.A.,

Wydarzenie jest skierowane do osób zarządzających zakładami przetwarzania odpadów komunalnych i nieodpłatne dla uczestników. Konferencja nie jest wydarzeniem komercyjnym, ma charakter edukacyjny i podnoszący świadomość.

Sytuacja rynkowa wymusza na zakładach zagospodarowania odpadów komunalnych wdrażanie nowych rozwiązań, podnoszących bezpieczeństwo pożarowe. Z tego względu już po raz drugi w tym roku firma Mentor organizuje Konferencję „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, podczas której przedstawiciele Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dyskutować będą o inwestycjach i rozwiązaniach w zakresie poprawy bezpieczeństwa w zakładach.

II Konferencja „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się 6 grudnia br. w Hotelu DeSilva Inn Katowice Airport, ul. Równoległa 2, 42-625 Pyrzowice. Organizator zaprasza do zgłaszania udziału w Konferencji do dnia 30 listopada 2017 roku on-line: www.mentor.pl/zgloszenie_ripok/ lub drogą mailową na adres ripok@mentor.pl. Udział dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Program Konferencji dostępny na stronie organizatora: https://www.mentor.pl/_239

Podczas II Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność” odbędzie się Panel Praktyków. Przedstawiciele RIPOK przedstawią wdrażane inwestycje i rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w swoich zakładach. Jak pokazała wrześniowa edycja Konferencji panel jest miejscem dyskusji i wielu emocji.

Ponadto poruszone zostaną zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, m.in.:

  • dostępne systemy detekcji i gaszenia oraz ich skuteczność w specyfice warunków sortowni , a także przykłady instalacji nieskutecznych,
  • rozwiązania optymalne i przykłady rozwiązań niestandardowych,
  • działania organizacyjne i techniczne w zakładach, podnoszące poziom bezpieczeństwa,
  • organizacja procesu magazynowania oraz podstawowe błędy w procesie,
  • elementy kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i rynku ubezpieczeniowego.

Ostatnią część Konferencji stanowi prelekcja na temat odpowiedzialności członków zarządów, mając na uwadze ostatnie zmiany w tzw. ustawie kominowej.

Wrześniowa edycja Konferencji „Bezpieczeństwo RIPOK – wymogi, rozwiązania, skuteczność”, która odbyła się w Toruniu, zgromadziła liczne grono zainteresowanych. Udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele blisko 40 Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK). Link do relacji pokonferencyjnej wrześniowej edycji wydarzenia: https://sozosfera.pl/odpady/bezpieczenstwo-pozarowe-ripok-ow/.

 

lut
20
wt.
2018
“Circular Economy Stakeholder Conference”, Komisja Europejska, Bruksela
lut 20 – lut 21 całodniowy
"Circular Economy Stakeholder Conference", Komisja Europejska, Bruksela

Dwa lata po przyjęciu projektu unijnego pakietu gospodarki o obiegu zamkniętym w grudniu 2015 r. zrealizowano ponad połowę inicjatyw zawartych w planie działania. Aby przedyskutować dotychczasowe rezultaty, zbadać nowe obszary działania i podzielić się pierwszymi osiągnięciami platformy podmiotów gospodarczych zajmujących się europejską gospodarką o obiegu zamkniętym, Komisja i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny będą gospodarzami konferencji zainteresowanych podmiotów zajmujących się gospodarką cykliczną w dniach 20-21 lutego w Brukseli.

Rejestracja

Należy pamiętać, że ze względu na spodziewane wysokie zainteresowanie i ograniczoną możliwości lokalowe, liczba zarejestrowanych uczestników na organizację zostanie ograniczona i  rejestracja zostanie zakończona nie później niż 18.01.2018 o godzinie 17:00. Jeżeli liczba wniosków przekroczy maksymalną liczbę dostępnych miejsc, udział zostanie określony na podstawie zrównoważonej grupy interesariuszy i reprezentacji geograficznej. Potwierdzenia zostaną wysłane do uczestników w styczniu.

Szczegóły: http://circulareconomy.europa.eu/platform/en/circular-economy-stakeholder-conference-2021-february-delivering-circular-economy-whats-next

mar
13
wt.
2018
8. Konferencja “Paliwa z odpadów”, ABRYS, Katowice
mar 13 – mar 15 całodniowy

Szanowni Państwo,

już po raz 8. w Chorzowie/Katowicach odbędzie się konferencja Paliwa z odpadów. W sercu Górnego Śląska spotkamy się w dniach 13 – 15 marca 2018 r. W trakcie tegorocznej konferencji poruszymy tematy spalania paliw alternatywnych nie tylko w cementowniach – omówimy także możliwości zasilania ciepłowni paliwem RDF. Przedstawimy perspektywy rozwoju rynku paliw z odpadów.
W trzecim dniu konferencji zwiedzimy Zakład Odzysku i Unieszkodliwiania Odpadów w Katowicach, posiadający najnowocześniejszą w Polsce linię do produkcji RDF oraz Browar w Tychach.

Więcej informacji na temat wydarzenia udzieli koordynator konferencji, Joanna Jarosz
+48 784 036 988. Informacje dostępne są również na stronie internetowej www.abrys.pl.

cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
wrz
19
śr.
2018
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH
wrz 19 całodniowy
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym - nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH

[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/program-GOZ.pdf” title=”program GOZ”]

formularz_zgłoszeniowy

wrz
26
śr.
2018
Międzynarodowe Targi Branży Komunalnej, PTAK Warsaw EXPO, Nadarzyn k/Warszawy
wrz 26 – wrz 28 całodniowy
Międzynarodowe Targi Branży Komunalnej, PTAK Warsaw EXPO, Nadarzyn k/Warszawy

MTBK 2018 to wydarzenie związane z kompleksowo rozumianą gospodarką komunalną. Wystawcy zaprezentują ofertę w specjalnie zaprojektowanych strefach, a zwiedzający będą mogli również uczestniczyć w konferencjach, seminariach branżowych, wydarzeniach edukacyjnych. Ważnym aspektem będą spotkania o tematyce prawnej w kontekście dyrektyw UE oraz dostosowywanych przepisów prawa polskiego z zakresu ochrony powietrza, ochrony wody i możliwości samorządów w zakresie regulacji wynikających z ustawy antysmogowej.

W pawilonach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo pojawią się również prezentacje nowinek technicznych i technologicznych związanych z gospodarką komunalną. Odbędą się liczne pokazy pojazdów / maszyn dedykowanych dla gospodarki komunalnej oraz systemów informatycznych i software’ów dla przedsiębiorstw komunalnych.

paź
23
wt.
2018
POL-ECO SYSTEM MIĘDZYNARODOWE TARGI OCHRONY ŚRODOWISKA, Poznań.
paź 23 – paź 25 całodniowy

POL-ECO SYSTEM MIĘDZYNARODOWE TARGI OCHRONY ŚRODOWISKA to największe i najważniejsze wydarzenie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, prezentujące zaawansowane technologie, rozwiązania
i produkty służące zrównoważonemu rozwojowi.

Targi POL-ECO SYSTEM to połączenie środowiska biznesowego i edukacyjnego. Jako organizatorzy przedsięwzięcia mamy świadomość, że tylko rozsądne zachowania ekologiczne powinny stanowić istotę codziennych działań, zarówno w życiu każdego człowieka, jak i podczas prowadzenia firmy. Dlatego zależy nam, aby propagować dobre praktyki i poprzez współpracę z liderami z dziedziny ekologii, ochrony środowiska i usług komunalnych oraz znanymi markami, stworzyć przestrzeń interaktywno-edukacyjną, która podpowiadałaby, jak funkcjonować bardziej ekologicznie oraz ekonomicznie, a także byłaby inspiracją do wprowadzenia prośrodowiskowych zmian w życiu codziennym.

Celem POL-ECO SYSTEM jest szerokie otwarcie się na zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem, wymiana międzynarodowych doświadczeń, inspirowanie krajowego sektora do rozwoju oraz wspieranie w znalezieniu partnerów biznesowych.

Na targi POL-ECO SYSTEM zapraszamy samorządy i administrację publiczną, dysponentów funduszy, firmy działające w zakresie gospodarki komunalnej, przedstawicieli sektora wodno-ściekowego, energetyki i ciepłownictwa, przedsiębiorstwa i inwestorów z branży OZE, budownictwa, instytuty naukowo-badawcze, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, firmy doradcze, instalatorów, projektantów, architektów, zakłady przemysłowe, rolników i leśników, uczelnie wyższe oraz wiele innych.

Czytaj więcej: https://www.polecosystem.pl/pl/

mar
5
wt.
2019
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.
mar 5 – mar 7 całodniowy
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.

IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:

  • strefa techniki pakowania
  • strefa etykiet,etykietowania i druku
  • strefa opakowań
  • strefa display
  • strefa recyklingu
  • strefa materiałów
  • strefa automatyki i robotyki
  • strefa logistyki i magazynowania
  • strefa usług.

    Szczegóły: https://warsawexpo.eu/wydarzenie/warsaw-pack-2019/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl

lut
26
śr.
2020
TARGI OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI ODPADAMI, KIELCE
lut 26 – lut 27 całodniowy
kwi
7
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS
kwi 7@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu, ABRYS

1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.

Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:

jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?

Więcej: https://bdo.abrys.pl/

kwi
21
wt.
2020
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS
kwi 21@10:00 – 14:30
Webinarium: BDO a odpowiedzialność zarządu  Praktyczne aspekty nowych obowiązków w gospodarce odpadami, ABRYS

Szkolenie, które możesz obejrzeć, niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Podane dokładnie w tej samej formie, jak podczas warsztatów stacjonarnych.

– Ponad cztery godziny wiedzy
– Możliwość zadania pytań w czasie rzeczywistym

– Szkolenie dostosowane do aktualnych potrzeb (praca w trybie home office)

– Brak kosztów przejazdu

– Wygoda i bezpieczeństwo

Więcej: https://bdo.abrys.pl/