- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo
W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).
Przepisy:
- Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
- Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)
Program szkolenia:
4 luty 2016 r.
10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka
- Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
- Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
- Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
- Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.
14.00 – 15.00 – Obiad
15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
- Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
- Równoważny i zadaniowy czas pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
- Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
- Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
- Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
- Podróże służbowe kierowców:
- Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
- Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
- Delegacje krajowe i zagraniczne.
- Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
- Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
- Umowa zlecenia z kierowcą.
- Tachografy
- Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
- Karty kierowcy.
19.00 – Kolacja
5 luty 2016 r.
8.00 – Śniadanie
9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński
- Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
- zmiany dotyczące zwolnień,
- przepisy przejściowe,
- klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
- zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
- przewóz luzem po nowemu,
- szkolenia kierowców
- dokumenty przewozowe.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
- Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
- Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
- Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.
13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia
Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:
- w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
- w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.
Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.
Załączniki:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.
Prezes Zarządu Krajowego Wojciech Janka |
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.
Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.
Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.
Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.
Program:
- Obliczanie wartości szacunkowej:
- Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
- Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
- Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
- Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
- Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
- Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
- Warunku udziału w postępowaniu.
- Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
- Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
- Zasady formułowania kryteriów.
- W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
- Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
- Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
- Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
- Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
- Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
- Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
- Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
- Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
- Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
- Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
- Przesłanki odrzucenia oferty:
- Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
- Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
- Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
- Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
- Warunki udzielenia zamówienia.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE
Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
- Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
- Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
- Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
- Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
- Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.
Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.
Program szkolenia:
- Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
- Geneza zamówień in-house.
- Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
- Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
- Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
- Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
- Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
- Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
- Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
- Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
- Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
- Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
- Bezprzetargowe powierzenie zadań.
- Podmiot wewnętrzny.
- Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
- Status spółki komunalnej.
- Warunki i kryteria formalne.
- Wymogi ekonomiczne i prawne.
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
- Przesłanki ogólne.
- Rodzaj zamawiającego.
- Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
- Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
- Brak kapitału prywatnego.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
- Czynności zamawiającego w postępowaniu.
- Stosowanie zasad ogólnych.
- Przeprowadzenie postępowania.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
- Zmiana postanowień umowy.
- Zakończenie umowy.
- Kontrola zamówień in-house.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss
Celem II Międzynarodowej Konferencji ekoCSR, której tematem wiodącym będzie „Ekologia w CSR – praktyczne działania i ustawowe obowiązki” jest zachęcenie do wdrożenia idei CSR w przedsiębiorstwach oraz prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego ze szczególnym uwzględnieniem ekologicznej odpowiedzialności.
Konferencja składała się będzie z trzech bloków tematycznych:
- blok I – Ustawowe obowiązki w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw,
- blok II – Wsparcie jednostek publicznych w dążeniu do zrównoważonej produkcji i biznesu,
- blok III – Najlepsze praktyki.
W programie konferencji, która odbędzie się 22 maja 2017 r. w Kinie Praha w Warszawie planowane jest omówienie m.in. takich aspektów jak: zrównoważony łańcuch dostaw, pozafinansowe raportowanie w zakresie odpowiedzialności ekologicznej przedsiębiorstw, wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ekologicznej odpowiedzialności biznesu, finansowanie przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska, innowacje proekologiczne, propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu.
Podczas konferencji wysłuchać będzie można wystąpień:
- dr Katarzyny Klimkiewicz z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie,
- Jolanty Wąs z firmy EYLAU Communications,
- dr Ewy Jastrzębskiej ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,
- Błażeja Fidzińskiego reprezentującego wśród prelegentów organizatora konferencji – firmę
M&M Consulting, - oraz wybitnego specjalisty z zakresu etyki i odpowiedzialności biznesu dr hab. Bolesława Roka
z Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Konferencja skierowana jest m.in. do właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw pragnących prowadzić biznes zgodnie z ideą CSR, przedsiębiorców dostrzegających ekologiczne i biznesowe korzyści strategii CSR, firm tworzących raporty społeczne, firm biorących udział w konkursach ekologicznych, w tym konkursie Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju, biznesu społecznie odpowiedzialnego, innowacji, specjalistów poszukujących praktycznych narzędzi, wskazówek
i nowych trendów w zakresie CSR, ekonomistów środowiskowych i osób zaangażowanych w koncepcję zrównoważonego rozwoju, przedstawicieli działów marketingu, PR oraz agencji wizerunkowych, a także wszystkich niewymienionych osób tworzących forum biznesu odpowiedzialnego ekologicznie i społecznie.
Serdecznie zapraszamy na II Międzynarodową Konferencję ekoCSR!
[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2017/01/Harmonogram_IIMKekoCSR.pdf”]