Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów, które zajmują się odpadami, podmiotów korzystających ze środowiska (przedsiębiorców) oraz pracowników organów administracji publicznej wykonujących zadania w tej dziedzinie. jak i urzędników. Praktyczne rozwiązania pojawiających się problemów prawnych będą również pomocne sędziom, adwokatom i radcom prawnym uczestniczącym w postępowaniach sądowych dla prawników, pracowników administracji oraz dla wszystkich, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę na temat gospodarki odpadami w prawie UE i polskim.
Szkolenie prowadzi: dr Mariusz Baran – doktor nauk prawnych, radca prawny, stypendysta Narodowego Centrum Nauki w Krakowie, adiunkt w Katedrze Prawa Ochrony Środowiska Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskał w 2013 r. na podstawie rozprawy pt. “Stosowanie z urzędu prawa unijnego przez sądy państw członkowskich”. Laureat I nagrody w XLIX Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” na najlepszą pracę doktorską oraz laureat w X konkursie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stypendia dla wybitnych młodych naukowców. Zainteresowania naukowe: prawo UE oraz prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych aspektów stosowania prawa UE przez krajowe sądy oraz organy administracji, a także problematyce prawnych aspektów procesów inwestycyjno-budowlanych, z uwzględnieniem problematyki prawa ochrony środowiska. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, prawa europejskiego oraz prawa ochrony środowiska. Konsultant Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa administracyjnego oraz prawa Unii Europejskiej. Wykładowca prawa ochrony środowiska oraz prawa Unii Europejskiej, zarówno dla studentów studiów prawniczych, ale również w ramach studiów podyplomowych prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim pt. „Ochrona środowiska w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim”, jak również na kursach i szkoleniach dla: pracowników administracji, członków Samorządowych Kolegium Odwoławczych, a także w ramach szkoleń dla aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz Okręgowej Rady Adwokackiej w Krakowie oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.
Program szkolenia (10:00 – 16:00)
Blok: System prawny gospodarki odpadami:
Prawne podstawy gospodarki odpadami w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim.
Pojęcie i rodzaje ‘odpadów’.
Podstawowe zasady gospodarki odpadami (w zakresie unikania powstania odpadów, powtórnego wykorzystywania odpadów, usuwania odpadów).
Blok: Obowiązki prawne w zakresie gospodarki odpadami (wytwórców i posiadaczy odpadów oraz władzy publicznej):
Planowanie gospodarki odpadami.
Reglamentacja gospodarki odpadami.
Kontrola i nadzór nad gospodarką odpadami.
Blok: Wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu gospodarki odpadami:
w dniach 16-17 października 2017 r. odbędzie się *XXI edycja Międzynarodowego Kongresu Ochrony Środowiska ENVICON Environment*. Wydarzenie pod hasłem „Bogactwo idei dla środowiska” odbędzie się przy okazji targów POL-ECO-SYSTEM, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Kongres ENVICON Environment jest największym i najbardziej rozpoznawalnym w Polsce wydarzeniem dotyczącym dziedziny ochrony środowiska. To odpowiedź na transformację, jaka dokonuje się w takich obszarach jak: gospodarka odpadami, gospodarka wodno-ściekowa, odnawialne źródła energii czy gospodarka o obiegu zamkniętym.
Szczególnie zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnej sesji organizowanej drugiego dnia Kongresu – 17 października 2017 r. pod tytułem: GOZ – NIE TYLKO ODPADY
Będzie to możliwość spotkania ekspertów GOZ z zagranicy oraz krajowych. Wśród zaproszonych gości są przedstawiciele reprezentanci Ministerstw, Parlamentu Europejskiego, Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i innych NGOsów, biznesów oraz gmin wdrażających GOZ na swoim obszarze. Podczas eventu zapewniony będzie również lunch oraz przerwy kawowe dla wszystkich uczestników.
W celu rejestracji na sesję wystarczy wypełnić zgłoszenie dostępne pod linkiem:
Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w związku z wprowadzaniem gospodarki o obiegu zamkniętym? Już 23 listopada druga Konferencja Koalicji RECONOMY.
Gospodarka obiegu zamkniętego staje się w Polsce coraz częściej omawianą koncepcją. Dla przedsiębiorców, oznacza to zmiany, o których ciągle jeszcze niewiele wiadomo. Wciąż brakuje pełnej wiedzy o wyzwaniach, obowiązkach
i korzyściach, które płyną z GOZ. Druga edycja Konferencji Koalicji RECONOMY
„W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, która odbędzie się 23 listopada w Centrum Olimpijskim w Warszawie, ma to zmienić.
Konferencja Koalicji RECONOMY to spotkanie, którego celem jest popularyzacja wśród przedsiębiorców praktycznej wiedzy na temat gospodarki o obiegu zamkniętym (gospodarki cyrkularnej, w skrócie GOZ). Jednym z jej założeń jest racjonalne wykorzystywanie zasobów
w taki sposób, aby zawarte w odpadach materiały mogły zostać wykorzystane ponownie m.in. w procesie produkcji.
– Celem, który stawiamy sobie w tym roku podczas konferencji, jest wieloaspektowe, a w szczególności praktyczne, ujęcie gospodarowania odpadami w zrównoważony sposób. Cieszy nas, że to zagadnienie jest obecne w przestrzeni publicznej, jednak mamy wrażenie, że ciągle brakuje merytorycznych dyskusji, i przekazu kierowanego do szeroko rozumianego biznesu.– mówi Piotr Bruździak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Stena Recycling.
Podczas konferencji przedstawiciele świata nauki, polityki i biznesu podzielą się wiedzą
i doświadczeniem na temat gospodarki obiegu zamkniętego. Przedstawią też korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców, płynące z koncepcji zmiany w gospodarowaniu zasobami. Podczas zeszłorocznej edycji starano się określić wyzwania, jakie czekają polskie firmy podczas wprowadzenia GOZ. Teraz akcent zostanie położony na praktyczne aspekty wdrażania koncepcji. Dowiemy się, co możemy zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać szanse zmian, jakie daje nam GOZ? Forma debaty, pozwoli na dyskusje i wypracowanie konkretnych rozwiązań pomiędzy przedstawicielami różnych grup biznesowych.
– Zależy nam, aby uczestnicy mogli zdobyć kompleksową wiedzę o GOZ, dlatego podczas konferencji pokażemy ten temat z różnych perspektyw – środowiskowej, gospodarczej
i biznesowej. Chcemy przekonać przedsiębiorców, że GOZ, to przyszłościowa i korzystna dla firm koncepcja – dodaje Piotr Bruździak.
Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie Peter Lacy – dyrektor zarządzający w Accenture Strategy, ekspert w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, specjalizujący się w gospodarce obiegu zamkniętego oraz prawach konsumenckich. Opowie o wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań w GOZ, a także szansach i zagrożeniach, które z nich wynikają.
Swoimi doświadczeniami podzielą się także przedstawiciele takich firm, jak: Stena Recycling, IKEA czy Unilever. Nie zabraknie naukowego spojrzenia na zagadnienie, które przedstawi prof. dr hab. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Wydarzenie otworzy wystąpienie Ambasadora Holandii, Rona J.P.M. van Dartela. Natomiast administrację państwową reprezentować będą przedstawiciele holenderskiego Ministerstwa Infrastruktury i Środowiska oraz polskiego Ministerstwa Rozwoju.
Równolegle podczas trwania całej konferencji będzie można obejrzeć wystawę, na której pomysłami związanymi ze zrównoważonym rozwojem podzielą się przedstawiciele różnych firm. Będzie to również możliwość wymienienia opinii oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.
Wydarzenie dedykowane jest przedsiębiorcom z całej Polski. Organizatorem konferencji jest Koalicja RECONOMY. Konferencja została objęta patronatem Ambasady Holandii, Ministerstwa Rozwoju oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawa.
Koalicja na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego RECONOMY zrzesza przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które od lat angażują się w promocję idei zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Projekt powstał z inicjatywy Stena Recycling, Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Innowacyjna Gospodarka, platformy Dekoeko.com oraz przy współpracy firmy doradczej CSR Consulting i bloga konsumenckiego How to Wear Fair.
Dwa lata po przyjęciu projektu unijnego pakietu gospodarki o obiegu zamkniętym w grudniu 2015 r. zrealizowano ponad połowę inicjatyw zawartych w planie działania. Aby przedyskutować dotychczasowe rezultaty, zbadać nowe obszary działania i podzielić się pierwszymi osiągnięciami platformy podmiotów gospodarczych zajmujących się europejską gospodarką o obiegu zamkniętym, Komisja i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny będą gospodarzami konferencji zainteresowanych podmiotów zajmujących się gospodarką cykliczną w dniach 20-21 lutego w Brukseli.
Rejestracja
Należy pamiętać, że ze względu na spodziewane wysokie zainteresowanie i ograniczoną możliwości lokalowe, liczba zarejestrowanych uczestników na organizację zostanie ograniczona i rejestracja zostanie zakończona nie później niż 18.01.2018 o godzinie 17:00. Jeżeli liczba wniosków przekroczy maksymalną liczbę dostępnych miejsc, udział zostanie określony na podstawie zrównoważonej grupy interesariuszy i reprezentacji geograficznej. Potwierdzenia zostaną wysłane do uczestników w styczniu.
W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.
10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.
RAMOWY PROGRAM:
Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.
Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.
Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.
Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.
14 września ruszyła rejestracja uczestników IV edycji konferencji Środowisko Informacji. Zgłoszenia do udziału w wydarzeniu można wypełniać w serwisie ekoportal.gov.pl do 30 września 2018 r.
Konferencja Środowisko Informacji jest największym w Polsce wydarzeniem gromadzącym w jednym miejscu specjalistów zajmujących się pozyskiwaniem, przetwarzaniem i aktywnym udostępnianiem cyfrowych danych i informacji o środowisku i jego ochronie. Tegoroczna edycja konferencji odbędzie się 22 listopada w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Rejestracja odbywa się wyłącznie za pomocą elektronicznego formularza rejestracyjnego. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie wydarzeniem wysłanie zgłoszenia nie oznacza automatycznego udziału w konferencji. Po zebraniu wszystkich zgłoszeń i ich weryfikacji, każda osoba otrzyma wiadomość email z informacją, czy jej zgłoszenie zostało zakwalifikowane.
Organizatorami wydarzenia są Ministerstwo Środowiska i Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Podmiotami współpracującymi merytorycznie przy organizacji IV edycji konferencji są: Państwowy Instytut Geologiczny-Państwowy Instytut Badawczy, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, Esri Polska, MGGP Aero, ProGea 4D.
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:
Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia 2019 r. w hotelu Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również Walne Zgromadzenie FORS.
Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl
najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia FORS.
Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.
Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.
W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.
Ramowy program Konferencji:
18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.
Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/
Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.
Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.
Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska. Korzyści ze szkolenia – Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO. Adresaci szkolenia: – Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
PROGRAM SZKOLENIA – informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO 9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek 11.00-11.30 Przerwa kawowa – karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto Barbara Krawczyk redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl