poniedziałek, 17 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


wrz
19
wt.
2017
Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – Odpady. M&M Consulting, Wrocław
wrz 19 – wrz 20 całodniowy
paź
17
wt.
2017
“GOZ – NIE TYLKO ODPADY”, ENVICON Poznań
paź 17 całodniowy
"GOZ – NIE TYLKO ODPADY", ENVICON Poznań

w dniach 16-17 października 2017 r. odbędzie się *XXI edycja Międzynarodowego Kongresu Ochrony Środowiska ENVICON Environment*. Wydarzenie pod hasłem „Bogactwo idei dla środowiska” odbędzie się przy okazji targów POL-ECO-SYSTEM, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Kongres ENVICON  Environment jest największym i najbardziej rozpoznawalnym w Polsce wydarzeniem dotyczącym dziedziny ochrony środowiska. To odpowiedź na transformację, jaka dokonuje się w takich obszarach jak: gospodarka odpadami, gospodarka wodno-ściekowa, odnawialne źródła energii czy gospodarka o obiegu zamkniętym.

Szczególnie zapraszamy Państwa do udziału w bezpłatnej sesji organizowanej drugiego dnia Kongresu – 17 października 2017 r. pod tytułem: GOZ – NIE TYLKO ODPADY

Będzie to możliwość spotkania ekspertów GOZ z zagranicy oraz krajowych. Wśród zaproszonych gości są przedstawiciele reprezentanci Ministerstw, Parlamentu Europejskiego, Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste i innych NGOsów, biznesów oraz gmin wdrażających GOZ na swoim obszarze. Podczas eventu zapewniony będzie również lunch oraz przerwy kawowe dla wszystkich uczestników.

W celu rejestracji na sesję wystarczy wypełnić zgłoszenie dostępne pod linkiem:

https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=706

Piotr Barczak
Waste Policy Officer

European Environmental Bureau
Boulevard de Waterloo 34, B-1000 Brussels

Tel: +32 2 289 10 97 – Mobile: +32 489 28 89 81

Email: piotr.barczak@eeb.org / wasteresource@eeb.org

Twitter: @PBarczak 
LinkdIn: pbarczak

www.eeb.org | twitter | facebook | linkedin

lis
23
czw.
2017
II edycja konferencji „W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, RECONOMY, Warszawa
lis 23 całodniowy

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w związku z wprowadzaniem gospodarki o obiegu zamkniętym? Już 23 listopada druga Konferencja Koalicji RECONOMY.

Gospodarka obiegu zamkniętego staje się w Polsce coraz częściej omawianą koncepcją. Dla przedsiębiorców, oznacza to zmiany, o których ciągle jeszcze niewiele wiadomo. Wciąż brakuje pełnej wiedzy o wyzwaniach, obowiązkach
i korzyściach, które płyną z GOZ. Druga edycja Konferencji Koalicji RECONOMY
„W kierunku obiegu zamkniętego – biznes i konsument na ścieżce zmian”, która odbędzie się 23 listopada w Centrum Olimpijskim w Warszawie, ma to zmienić.

Konferencja Koalicji RECONOMY to spotkanie, którego celem jest popularyzacja wśród przedsiębiorców praktycznej wiedzy na temat gospodarki o obiegu zamkniętym (gospodarki cyrkularnej, w skrócie GOZ). Jednym z jej założeń jest racjonalne wykorzystywanie zasobów
w taki sposób, aby zawarte w odpadach materiały mogły zostać wykorzystane ponownie m.in. w procesie produkcji.

– Celem, który stawiamy sobie w tym roku podczas konferencji, jest wieloaspektowe, a w szczególności praktyczne, ujęcie gospodarowania odpadami w zrównoważony sposób. Cieszy nas, że to zagadnienie jest obecne w przestrzeni publicznej, jednak mamy wrażenie, że ciągle brakuje merytorycznych dyskusji, i przekazu kierowanego do szeroko rozumianego biznesu.– mówi Piotr Bruździak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Stena Recycling.

Podczas konferencji przedstawiciele świata nauki, polityki i biznesu podzielą się wiedzą
i doświadczeniem na temat gospodarki obiegu zamkniętego. Przedstawią też korzyści dla konsumentów i przedsiębiorców, płynące z koncepcji zmiany w gospodarowaniu zasobami. Podczas zeszłorocznej edycji starano się określić wyzwania, jakie czekają polskie firmy podczas wprowadzenia GOZ. Teraz akcent zostanie położony na praktyczne aspekty wdrażania koncepcji. Dowiemy się, co możemy zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać szanse zmian, jakie daje nam GOZ? Forma debaty, pozwoli na dyskusje i wypracowanie konkretnych rozwiązań pomiędzy przedstawicielami różnych grup biznesowych.

Zależy nam, aby uczestnicy mogli zdobyć kompleksową wiedzę o GOZ, dlatego podczas konferencji pokażemy ten temat z różnych perspektyw – środowiskowej, gospodarczej
i biznesowej. Chcemy przekonać przedsiębiorców, że GOZ, to przyszłościowa i korzystna dla firm koncepcja
– dodaje Piotr Bruździak.

Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie Peter Lacy – dyrektor zarządzający w Accenture Strategy, ekspert w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, specjalizujący się w gospodarce obiegu zamkniętego oraz prawach konsumenckich. Opowie o wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań w GOZ, a także szansach i zagrożeniach, które z nich wynikają.

Swoimi doświadczeniami podzielą się także przedstawiciele takich firm, jak: Stena Recycling, IKEA czy Unilever. Nie zabraknie naukowego spojrzenia na zagadnienie, które przedstawi prof. dr hab. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego. Wydarzenie otworzy wystąpienie Ambasadora Holandii, Rona J.P.M. van Dartela. Natomiast administrację państwową reprezentować będą przedstawiciele holenderskiego Ministerstwa Infrastruktury i Środowiska oraz polskiego Ministerstwa Rozwoju.

Równolegle podczas trwania całej konferencji będzie można obejrzeć wystawę, na której pomysłami związanymi ze zrównoważonym rozwojem podzielą się przedstawiciele różnych firm. Będzie to również możliwość wymienienia opinii oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania.

Wydarzenie dedykowane jest przedsiębiorcom z całej Polski. Organizatorem konferencji jest Koalicja RECONOMY. Konferencja została objęta patronatem Ambasady Holandii, Ministerstwa Rozwoju oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawa.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Więcej informacji na stronie: http://reconomy.pl/pl/koalicja

***

Koalicja na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego RECONOMY zrzesza przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe, które od lat angażują się w promocję idei zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Projekt powstał z inicjatywy Stena Recycling, Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Innowacyjna Gospodarka, platformy Dekoeko.com oraz przy współpracy firmy doradczej CSR Consulting i bloga konsumenckiego How to Wear Fair.

Szczegóły na stronie Reconomy.pl

gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
lut
20
wt.
2018
“Circular Economy Stakeholder Conference”, Komisja Europejska, Bruksela
lut 20 – lut 21 całodniowy
"Circular Economy Stakeholder Conference", Komisja Europejska, Bruksela

Dwa lata po przyjęciu projektu unijnego pakietu gospodarki o obiegu zamkniętym w grudniu 2015 r. zrealizowano ponad połowę inicjatyw zawartych w planie działania. Aby przedyskutować dotychczasowe rezultaty, zbadać nowe obszary działania i podzielić się pierwszymi osiągnięciami platformy podmiotów gospodarczych zajmujących się europejską gospodarką o obiegu zamkniętym, Komisja i Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny będą gospodarzami konferencji zainteresowanych podmiotów zajmujących się gospodarką cykliczną w dniach 20-21 lutego w Brukseli.

Rejestracja

Należy pamiętać, że ze względu na spodziewane wysokie zainteresowanie i ograniczoną możliwości lokalowe, liczba zarejestrowanych uczestników na organizację zostanie ograniczona i  rejestracja zostanie zakończona nie później niż 18.01.2018 o godzinie 17:00. Jeżeli liczba wniosków przekroczy maksymalną liczbę dostępnych miejsc, udział zostanie określony na podstawie zrównoważonej grupy interesariuszy i reprezentacji geograficznej. Potwierdzenia zostaną wysłane do uczestników w styczniu.

Szczegóły: http://circulareconomy.europa.eu/platform/en/circular-economy-stakeholder-conference-2021-february-delivering-circular-economy-whats-next

mar
6
wt.
2018
Międzynarodowa Konferencja “Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej” ABRYS, Iława
mar 6 – mar 8 całodniowy

Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława

Szanowni Państwo,

zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.

W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.

Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje  dotyczące obowiązujących  oraz planowanych przepisów prawnych  w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.

Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.

Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji

wrz
19
śr.
2018
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym – nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH
wrz 19 całodniowy
Konferencja Gospodarka o Obiegu Zamkniętym - nowa utopia czy droga konieczna? Warszawa, Fundacja WWF Polska i SGH

[pdf-embedder url=”http://odpady.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/program-GOZ.pdf” title=”program GOZ”]

formularz_zgłoszeniowy

paź
10
śr.
2018
“Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami – czas na radykalne zmiany” – Stowarzyszenie Polski Recykling,
paź 10 całodniowy
"Konferencja dla recyklerów Gospodarka odpadami - czas na radykalne zmiany" - Stowarzyszenie Polski Recykling,

W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.

  10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.

RAMOWY PROGRAM:

  • Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
  • Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
  • Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
  • Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
  • Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.

Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.

kwi
2
wt.
2019
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa
kwi 2 całodniowy
Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe oraz Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia FORS, Warszawa

Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów informuje, że w dniu 2 kwietnia  2019 r. w hotelu  Airport Hotel Okęcie  w Warszawie odbędzie się Spotkanie Informacyjno-Szkoleniowe dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów, oraz gospodarujących innymi odpadami. Po szkoleniu odbędzie się również  Walne Zgromadzenie FORS.

– Zaproszenie na szkolenie

– Karta zgłoszenia na szkolenie

– Zaproszenie na Walne

– Karta zgłoszenia na Walne

– Program

Zgłoszenia na załączonej Karcie zgłoszenia należy wysłać mailowo na adres: sekretariat@fors.pl

najpóźniej do dnia 27 marca 2019 r. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, o udziale w Spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo przysługuje członkom Stowarzyszenia  FORS.

Ze względów organizacyjnych prosimy osoby zdecydowane o jak najszybsze dokonanie zgłoszeń.

Sekretariat FORS

wrz
18
śr.
2019
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”
wrz 18 – wrz 20 całodniowy
IV Międzynarodowa Konferencja FORS RECYKLING W KRAJU I NA ŚWIECIE, Kraków. „PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE”

Szanowni Państwo,

   Już od ponad 20 lat spotykamy się na organizowanych przez FORS szkoleniach, seminariach, i konferencjach. Tym razem serdecznie zapraszamy na IV Międzynarodową Konferencję z cyklu Recykling Pojazdów w Kraju i na Świecie do Krakowa. Konferencja odbędzie się w dniu 19 września 2019 r. w hotelu Double Tree by Hilton.
Podobnie, jak w latach ubiegłych, będziemy gościć wielu przedstawicieli branży oraz prelegentów – z kraju i zagranicy. Tegoroczna konferencja pod hasłem „Praktyka i doświadczenie” będzie wzbogacona o możliwość zwiedzenia 3 stacji demontażu, działających od lat w południowej części Polski: w Bochni, Przeworsku i Rzeszowie. Ponadto, będą Państwo mieli wyjątkową okazję zwiedzenia nowoczesnego zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini.
Podczas Konferencji, w gronie zaprzyjaźnionych – organizacji z innych krajów, zaproponujemy ustanowienie „dnia 18 września Międzynarodowym Dniem Recyklingu Samochodów”. To data symboliczna dla branży, ponieważ to właśnie w tym dniu przyjęto Dyrektywę 2000/53/EC. Dyrektywa ta, określająca podstawowe cele recyklingu pojazdów, jest obecnie stosowana we wszystkich krajach Europy, a w wielu innych – jest podstawą do wdrażania regulacji krajowych. To swego rodzaju „branżowa Konstytucja”. Święto recyklingu samochodów w dniu 18 września odbywałoby się w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu, który kończy się dnia 22 września, znanym na świecie jako „Dzień bez Samochodu”. Dlatego też zrodził się pomysł, aby recyklerzy samochodów mogli świętować właśnie w tym okresie. Będzie to również doskonała okazja do propagowania w mediach prawidłowego postępowania z samochodami o zakończonym życiu technicznym. Dodatkowo planowane jest ukonstytuowanie Międzynarodowego Komitetu Recyklingu Samochodów, w skład którego mają wejść przedstawiciele wielu krajów.
Bieżący rok, zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach to przede wszystkim istotne wyzwania dla branży: spada produkcja samochodów, spadają ceny złomu, a szara strefa i biurokracja mają się coraz lepiej. Dlatego też należy się tym wszystkim, którzy ciężko pracują chwila relaksu połączona ze zdobywaniem nowych kontaktów i praktycznych doświadczeń. W takim właśnie duchu ma przebiegać IV Międzynarodowa Konferencja w Kraju i na Świecie. Jesteśmy przekonani, że oprócz zawodowych doświadczeń, zarówno sama konferencja jak i wspaniałe Miasto Kraków dostarczą Państwu mnóstwo pozytywnej energii.

W trakcie Konferencji będzie można zapoznać się z ofertą wystawców, których zaprosiliśmy do zaprezentowania usług i urządzeń dedykowanych stacjom demontażu.

Ramowy program Konferencji:

18 września 2019 r. – zwiedzanie stacji demontażu w Bochni, Przeworsku, Rzeszowie – spotkanie integracyjne w terenie – przejazd autokarami.
19 września 2019 r. – Konferencja w Krakowie – Hotel Double Tree by Hilton, wieczorem uroczysta kolacja.
20 września 2019 r – zwiedzanie zakładu przetwarzania katalizatorów w Trzebini oraz zwiedzanie Krakowa (- przejazd autokarami.)

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym programem oraz ofertą kierowaną do sponsorów i wystawców.

Do sekretariatu FORS można już przesyłać zgłoszenia mailem na adres sekretariat@fors.pl lub faksem na nr +48 22 8740114. Do dnia 31.08.2019 r. rezerwować można pokoje w Hotelu Double Tree by Hilton w specjalnej cenie dla uczestników Konferencji.
Informacje o noclegu:
Koszty noclegu w DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center pokrywają Państwo we własnym zakresie.
Nocleg w pokoju jednoosobowym to koszt 399 zł netto / 430,92 zł brutto
Nocleg w pokoju dwuosobowym to koszt 459 zł netto / 495,72 zł brutto
Istnieje również możliwość rezerwacji noclegu w Hotelu nad Rabą w Bochni k/ Krakowa.
Przekazujemy poniżej dane adresowe i kontaktowe w celu indywidualnych rezerwacji:
Hotel: +48 (14) 611 39 93
Adres: Bochnia, ul. Proszowska 121
E-mail: recepcja@hotelnadraba.pl
Strona www: http://hotelnadraba.pl/hotel/

Z uwagi na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o jak najszybsze przesyłanie zgłoszeń i rezerwację hoteli. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę na korzystne ceny przy wcześniejszej rejestracji.

Z wyrazami szacunku
Zarząd FORS / Prezes FORS

 

 

Prowadzący stacje demontażu zapraszają.

   Stacje demontażu pojazdów to profesjonalnie działające firmy stawiające na intensywny rozwój i poszukujące nowych kanałów inwestycji. Dzisiejsze stacje demontażu to piękne budynki, dobry sprzęt i przede wszystkim wykwalifikowana kadra pracownicza.
W ramach konferencji istnieje możliwość odwiedzenia trzech stacji demontażu: Cadilak Bochnia, Impresja Przeworsk i Auto Złom Rudna Mała. W odwiedzanych zakładach dbałość o środowisko naturalne i o kondycję finansową powoduje jak największy odzysk surowców oraz pozyskanie jak największej ilości części przeznaczonych do powtórnego użycia.
Dynamiczny rozwój branży oraz potrzeby rynku pozwoliły iść o krok dalej i dzisiaj stacje demontażu zajmują się również: handlem samochodami, profesjonalną regeneracją pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, turbosprężarek, prowadzą skup i przerób złomu, serwisy samochodowe czy stacje diagnostyczne. Będzie się można o tym przekonać w odwiedzanych firmach. A, że nie samą pracą żyje człowiek na koniec chcemy Państwa zaprosić do odwiedzenia, na terenie stacji demontażu, Muzeum Militarnej Techniki Wojskowej, gdzie czeka Państwa nie tylko oglądanie eksponatów militarnych ale też szereg innych atrakcji jak: pokaz obsługi broni, przejażdżka wozem pancernym, drift show, drift taxi, jedzenie wojskowe, grill i wiele innych atrakcji.
Wszystko to zrodziło się z pasji do motoryzacji. Będziecie mogli Państwo tego doświadczyć odwiedzając nasze stacje.

Szczegóły: http://www.konferencja.fors.pl/

gru
10
wt.
2019
Skuteczne zwalczanie zmów rynkowych – praktyka i wyzwania; Warszawa, UOKiK
gru 10@10:00 – 15:15
Skuteczne zwalczanie zmów rynkowych – praktyka i wyzwania; Warszawa, UOKiK

Zapraszamy na konferencję UOKiK „Skuteczne zwalczanie zmów rynkowych – praktyka i wyzwania”, która odbędzie się 10 grudnia 2019 r. w Centrum Konferencyjnym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

[Warszawa, 3 grudnia 2019 r.] Wykrywanie i zwalczanie zmów rynkowych pozostaje niezmiennie jednym z priorytetowych działań Prezesa UOKiK. Efektywne eliminowanie tych nieprawidłowości w dużym stopniu zależy od współpracy i dialogu z instytucjami publicznymi oraz uczestnikami rynku. Tematem grudniowej konferencji będą związane z tym kwestie praktyczne oraz obecne i przyszłe wyzwania.

Pierwszy panel dotyczyć będzie problematyki skutecznego zwalczania zmów przetargowych. Zastanowimy się, w jaki sposób zapewnić efekt synergii w działaniach podejmowanych w obszarze prawa ochrony konkurencji, prawa zamówień publicznych oraz prawa karnego.

W ramach drugiego panelu omówione zostaną metody służące pozyskiwaniu dowodów naruszeń prawa konkurencji. Podczas dyskusji skoncentrujemy się na procedurze przeszukań oraz innych środkach dochodzeniowo-śledczych stosowanych w praktyce organów ochrony konkurencji.

Głos zabiorą przedstawiciele UOKiK i Urzędu Zamówień Publicznych, organów ścigania, a także przedsiębiorcy i prawnicy. Wśród ekspertów zagranicznych gościć będziemy ekspertów Komisji Europejskiej, Czeskiego Urzędu Ochrony Konkurencji oraz Izraelskiego Urzędu Ochrony Konkurencji.

Konferencja odbędzie się 10 grudnia 2019 roku (wtorek) w godz. 10.00-15.15 w Centrum Konferencyjnym UOKiK (Warszawa, pl. Powstańców Warszawy 1).

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy osoby zainteresowane tematyką prawa ochrony konkurencji, w szczególności przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, sędziów, prawników oraz akademików.

Prosimy o rejestrację za pomocą systemu on-line (rejestracja zostanie zamknięta 6 grudnia). Udział jest bezpłatny. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim ― zapewniamy tłumaczenie symultaniczne.

Źródło: uokik.gov.pl

lut
4
wt.
2020
11. Międzynarodowa Konferencja Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów, ABRYS, Bielsko-Biała
lut 4 – lut 6 całodniowy

11. Międzynarodowa Konferencja „Selektywna zbiórka, segregacja i recykling odpadów”, odbędzie się w 4-6 lutego 2020 r. w Bielsko-Białej. Nadchodzący rok 2020 to wdrażanie kolejnego etapu zmian na rynku gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to wymuszone ostatnimi nowelizacjami przepisów, dostosowaniem się do rosnących wymogów europejskich, zmaganiem się samorządu i przedsiębiorców z trudnościami z zagospodarowaniem czy dalszym zbytem sporej części frakcji odzyskanych odpadów, lawinowo rosnącymi kosztami. Dyskusja nad oczekiwanym przez wszystkich zwiększonym udziałem przemysłu w zbiórce i przygotowaniu do recyklingu odpadów (ROP) wchodzi w kolejną, oby decydującą, fazę dyskusji. Poszukiwane są sprawdzone pomysły na rosnące obowiązki gmin i firm m.in. w zakresie osiągania poziomów recyklingu wynikające z nowelizacji ustawy czystościowej.

Ważnym elementem konferencji będzie dyskusja pomiędzy recyklerami a zbierającymi odpady o rynku surowców odzyskanych. Nasze spotkanie zapowiada się jako ciekawie forum wymiany doświadczeń praktyków wdrażających efektywne i innowacyjne systemy selektywnej zbiórki, sprawdzone modele współpracy z mieszkańcami i gminami.

Podczas konferencji ponad 20 prelekcji, 4 sesje tematyczne, najlepsi eksperci, nowoczesny panel dyskusyjny, dodatkowo specjalne atrakcje oraz wyjazd techniczny.

Podczas konferencji będziemy mieli okazję do wymiany doświadczeń praktyków gospodarki odpadami. Będą to przedstawiciele administracji samorządowej głównie gminnej, przedsiębiorcy odbierający i zagospodarowujący odpady w tym recyklerzy, eksperci w tym przedstawiciele świata nauki. Zapraszamy wszystkich, którzy zajmują się nowoczesnymi systemami gospodarki odpadami komunalnymi.

Wiodącymi tematami na sesjach będą:

  • Zmiany prawne i ich konsekwencje dla rynku
  • Praktyczne wdrożenia w zakresie selektywnej zbiórki
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta
  • Aspekty ekonomiczne selektywnej zbiórki i recyklingu odpadów
  • Rynek surowców odzyskanych

Szczegóły: http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/wyszukiwarka-konferencji/pojedyncza-konferencja/cal/event/id/258/2020/01/28/?tx_cal_controller%5Bpreview%5D=1&cHash=2b438e96a2a8558c05973efb4bc26d35

maj
27
śr.
2020
Konferencja on-line: Optymalne funkcjonowanie instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów w czasie epidemii COVID-19, ABRYS
maj 27 – maj 28 całodniowy

Poruszane w ciągu ostatnich miesięcy tematy głównie krążą wokół epidemii COVID-19. Jednak to nie jedyny problem branży komunalnej, z którym stykamy się na co dzień. Większość problemów w gospodarce odpadami nie zniknęło a wręcz się nasiliło z powodu silnie wpływającej na wszystkie aspekty życia epidemii COVID-19.

O problemach, zmianach, najważniejszych problemach branży i nowych możliwościach będzie można usłyszeć podczas dwudniowej konferencji już 27 i 28 maja: „Optymalne funkcjonowanie instalacji mechanicznego i biologicznego przetwarzania odpadów w czasie epidemii COVID-19”.

Większość z nas już czeka na moment, kiedy będzie można się spotkać, porozmawiać i nawiązywać relacje biznesowe. Dlatego w oczekiwaniu na tradycyjne spotkanie została przygotowana konferencja on-line, podczas której będzie można m.in.  porozmawiać z uczestnikami, zabrać głos podczas panelu dyskusyjnego, odwiedzić stoiska partnerów czy wziąć udział w wieczornym spotkaniu.

Wśród głównych tematów pojawią się:

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy(w trakcie i po epidemii COVID-19) – dziś zabezpieczamy się przez wirusem SARS-CoV-2, ale przecież codziennie na naszych instalacjach mamy do czynienia z zagrożeniem bakteriologicznym. Jak doświadczenia z epidemii przydadzą nam się w przyszłości?
  • Rynek surowców – epidemia COVID-19 wpłynęła na popyt i podaż surowców. Jakie są perspektywy na utrzymanie lub zmianę tych trendów?
  • Zmiana sposobu przetwarzania odpadów w czasie epidemii– co jest odpadem zakaźnym, a co nadal komunalnym i gdzie skierować odpady z kwarantanny? Czy spalarnie przyjmą dodatkowe odpady, czy możemy przetrzymywać odpady przed wpuszczeniem ich na instalację. Wreszcie czy legalne jest zamykanie PSZOKów i składowanie bez przetworzenia, w sytuacji zagrożenia epidemicznego? Czy rozwiązania, które teraz stosujemy doraźnie pozostaną z nami na dłużej?
  • Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP)– prace nad systemem, który jest niezbędny do zasilenia gospodarki odpadami dodatkowymi funduszami. Unijny deadline już w czerwcu,
  • Efektywność ekonomiczna i energetyczna oraz automatyzacja zakładu– rosnące koszty energii oraz coraz większe zapotrzebowanie na prąd przy ciągłej automatyzacji instalacji, wymuszają szukanie oszczędności i instalowanie swoich źródeł energii,
  • Dobre praktyki w złej sytuacji– polskie firmy odpadowe na razie świetnie sobie radzą, ale co jeśli jesienią będziemy mieli większe kłopoty? Zobaczmy jak działały firmy odpadowe z Włoch, Hiszpanii i Francji w apogeum epidemii. Nie widzieliśmy tam odpadów zalegających na ulicach, mimo tragedii rozgrywających się w szpitalach. Jak poradzili sobie nasi koledzy z Zachodniej Europy?

Więcej informacji na stronie:  https://mbp.abrys.pl/

W razie pytań prosimy o kontakt z Jaśminą Labus, koordynatorem wydarzenia:
e-mail:  j.labus@abrys.pl
telefon: 784 036 987