- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Szanowni Państwo
W związku zmieniającymi się regulacjami prawnymi i potrzebą pozyskania nowej wiedzy z zakresu transportu drogowego rzeczy, Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast zaprasza zarządzających przewozami do udziału w szkoleniu, które przeprowadzimy w dniach 4-5.02.2016 r. w Strykowie w Hotelu 500 (ul. Warszawska – Smolice 1B, 95-010 Stryków – lokalizacja hotelu skrzyżowanie autostrad A1 i A2).
Przepisy:
- Ustawa o transporcie drogowym (Dz.U. 2001 Nr 125 poz. 1371).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie uzyskiwania certyfikatów kompetencji zawodowych w transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego.
- Ustawa Prawo przewozowe (Dz.U.1984 Nr 53 poz.272)
Program szkolenia:
4 luty 2016 r.
10.00 – 14.00 – Krajowy przewóz drogowy rzeczy – Jerzy Mańka
- Omówienie wykazu dziedzin wiedzy niezbędnej przy uznawaniu kompetencji zawodowych.
- Działalność gospodarcza i przepisy w zakresie zakładania przedsiębiorstwa transportu drogowego – zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencje.
- Kompetencje i rola poszczególnych organów administracji publicznej w zakresie transportu drogowego.
- Omówienie wykazu kar za stwierdzone naruszenia przepisów transportu drogowego.
14.00 – 15.00 – Obiad
15.00 – 18.30 – Czas pracy kierowców – Zbigniew Trzciński
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy dla kierowców.
- Ustalanie rozkładów czasu pracy, możliwość ich modyfikacji.
- Równoważny i zadaniowy czas pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych, sposoby jej rekompensowania (udzielanie wolnego).
- Czas pracy i czas dyżuru, wliczanie do nich okresów pozostawania do dyspozycji, rekompensata.
- Praca w porze nocnej, kiedy przysługuje dodatek z art. 1518 Kp.
- Zasady ustalania ryczałtów dla kierowców.
- Podróże służbowe kierowców:
- Diety, zasady ustalania własnych stawek, zasady obliczania.
- Ryczałty noclegowe, zasady obliczania – wyroki sądów pracy.
- Delegacje krajowe i zagraniczne.
- Zasad rozliczeń kierowców pracujących dla polskich firm poza granicami unii europejskiej, na terenie unii, w kraju.
- Przepisy odnośnie zawierania umów o pracę z kierowcami, akta osobowe, wymagane prawem dokumenty (oświadczenia, badania lekarskie, szkolenia z czasów pracy kierowców itp.).
- Umowa zlecenia z kierowcą.
- Tachografy
- Obsługa, rejestracja danych, archiwizowanie danych.
- Karty kierowcy.
19.00 – Kolacja
5 luty 2016 r.
8.00 – Śniadanie
9.00 – 13.00 – Towary niebezpieczne lub nie niebezpieczne – Mirosław Kłosiński
- Nowelizacja Umowy ADR 2015 i Regulaminu RID 2015
- zmiany dotyczące zwolnień,
- przepisy przejściowe,
- klasyfikacja zmiany i rozszerzenia,
- zmiany dotyczące nalepek i znaków ostrzegawczych,
- przewóz luzem po nowemu,
- szkolenia kierowców
- dokumenty przewozowe.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów.
- Zmiany dotyczące przewozu odpadów medycznych UN3291
- Przewozy małych ilości – poj. dostawcze
- Podstawowe zasady dotyczące mocowania ładunków.
- Zmiany dotyczące urządzeń do napełniania i opróżniania cystern NO.
13.00 – Obiad
14.00 – Zakończenie szkolenia
Opłata za udział w szkoleniu obejmuje jeden nocleg, śniadanie, bufet kanapkowy, dwa obiady, przerwy kawowe, kolację, komplet materiałów szkoleniowych oraz koszty organizacyjne i wynosi:
- w pokoju 1-os – 980,00 zł netto + 23% Vat,
- w pokoju 2-os – 910,00 zł netto + 23% Vat.
Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wrazz potwierdzeniem dokonania przelewu faksem na numer 68/327 16 87 lub skan na adres forum@forum-dyrektorow.pl, do dnia 22.01.2016 r.
Załączniki:
UWAGA: Ilość miejsc ograniczona.
Prezes Zarządu Krajowego Wojciech Janka |
O gospodarce odpadami rozmów kilka…
Kolejna edycja EKO-FORUM przed nami!
Aktualności i ciekawostki z branży ochrony środowiska i gospodarki odpadami to główny
punkt EKO-FORUM
Od 30 do 31 marca 2016 roku w Targach Kielce odbędą się XVII Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami EKOTECH. Oprócz stałej wystawy poświęconej Ochronie Środowiska i Gospodarowaniu Odpadami również wydarzenia towarzyszące, m.in. EKO-FORUM.
O czym podczas konferencji?
Znane są już pierwsze tematy jakie będą podejmowane podczas EKO-FORUM. Będzie można posłuchać między innymi o „Nowoczesnej gospodarce odpadami w gminie”, „Demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji”, o czym powiedzą więcej Wydział Zarządzania Usługami Komunalnymi Urzędu Miasta Kielce oraz Polskie Stowarzyszenie Stacja Demontażu Pojazdów EKO-AUTO.
Podczas targów odbędzie się Ogólnopolskie Forum Odzysku Surowców z Odpadów. Konferencja będzie miejscem wymiany informacji oraz prezentacji dobrych praktyk w zakresie gospodarowania odpadami. Najlepsi prelegenci i niezwykle ważna tematyka, wciąż przysparzająca problemów tak samorządom, jak i firmom z branży komunalnej. Konferencja ma na celu upowszechnienie sprawdzonej, rzetelnej wiedzy w zakresie zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi.
Dbając o interesy przedsiębiorców
Częste zmiany w prawie ochrony środowiska oraz brak jednoznacznej interpretacji przepisów przysparza przedsiębiorcą wielu problemów i naraża ich na dotkliwe kary finansowe. Wspólnie z firmą SEKA S.A., Targi Kielce zorganizują konferencje poświęconą tematyce ochrony środowiska. Skierowane są one w głównej mierze do przedsiębiorców. Na targach EKOTECH 2016 usłyszeć będzie można o obowiązkach przedsiębiorców w świetle znowelizowanych przepisów ochrony środowiska i gospodarki odpadami oraz o kontrolach WIOŚ i radach jak przygotować się do kontroli.
Równolegle z targami EKOTECH w Kielcach każdego roku mają miejsce Międzynarodowe Targi Energetyki i Elektrotechniki ENEX oraz Targi Odnawialnych Źródeł Energii ENEX – Nowa Energia stanowiąc kompleksowe dopełnienie oferty.
http://www.targikielce.pl/pl/ochrona-srodowiska-i-gospodarka-odpadami-czysty-biznes,7763,d.htm
Międzynarodowy Kongres Ochrony Środowiska ENVICON to najbardziej rozpoznawalne spotkanie branży ochrony środowiska w Polsce. Odbędzie się w dniach 10-11 października 2016 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, przy okazji targów POL-ECO-SYSTEM. Podczas tegorocznej XX edycji tradycyjnie poruszane zostaną tematy związane z gospodarką odpadami oraz gospodarką wodno-ściekową. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników i branży ochrony środowiska wprowadzamy do programu nowe sesje tematyczne – Energetyka oraz Ochrona powietrza. Udział w ENVICON 2016 potwierdził już szef oddziału Dyrekcji Generalnej ds. Ochrony Środowiska w Komisji Europejskiej – Georges Kremlis oraz przedstawiciel Sekretarza Generalnego EurEau – Neil Dhot. W trakcie Kongresu oprócz licznych wykładów, odbędzie się ok. 6 paneli dyskusyjnych, podczas których uczestnicy będą mogli brać aktywny udział w omawianiu kluczowych dla branży tematów. Wspólnie z europejskim stowarzyszeniem EEB (European Environmental Bureau) zorganizowane zostanie także seminarium dotyczące tematu Circular Economy.
ENVICON jest kongresem, który wyznacza nowe trendy i kierunki rozwoju ochrony środowiska w Polsce z uwzględnieniem wymagań Unii Europejskiej. Naszym celem jest tworzenie platformy wymiany doświadczeń i poglądów pomiędzy wszystkimi podmiotami działającymi w sektorze ochrony środowiska.
Spotkajmy się w październiku na największym wydarzeniu związanym z ochroną środowiska w Polsce!
Więcej informacji na www.envicon.abrys.pl
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.
Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.
Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.
Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.
Program:
- Obliczanie wartości szacunkowej:
- Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
- Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
- Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
- Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
- Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
- Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
- Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
- Warunku udziału w postępowaniu.
- Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
- Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
- Zasady formułowania kryteriów.
- W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
- Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
- Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
- Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
- Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
- Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
- Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
- Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
- Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
- Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
- Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
- Przesłanki odrzucenia oferty:
- Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
- Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
- Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
- Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
- Warunki udzielenia zamówienia.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:
ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE
Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00
Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43
Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.
Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.
Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
- Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
- Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
- Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
- Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
- Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
- Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.
Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.
Program szkolenia:
- Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
- Geneza zamówień in-house.
- Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
- Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
- Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
- Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
- Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
- Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
- Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
- Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
- Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
- Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
- Bezprzetargowe powierzenie zadań.
- Podmiot wewnętrzny.
- Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
- Status spółki komunalnej.
- Warunki i kryteria formalne.
- Wymogi ekonomiczne i prawne.
- Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
- Przesłanki ogólne.
- Rodzaj zamawiającego.
- Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
- Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
- Brak kapitału prywatnego.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
- Czynności zamawiającego w postępowaniu.
- Stosowanie zasad ogólnych.
- Przeprowadzenie postępowania.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
- Podwykonawstwo.
- Zmiana postanowień umowy.
- Zakończenie umowy.
- Kontrola zamówień in-house.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.
Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss
Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.
Wyjątkowi prelegenci
Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.
Zdobyta wiedza
Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.
Dla kogo?
Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).
Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/
Międzynarodowa Konferencja „Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej”, ABRYS, Iława
Szanowni Państwo,
zapraszamy na pierwszą w tym roku konferencję w całości poświęconą tematowi uciążliwości zapachowej. Międzynarodowa Konferencja Skuteczne zarządzanie odorami w gospodarce komunalnej, organizowana przez firmę Abrys, odbędzie się w dniach 6-8 marca 2018 r. pośród pięknych mazurskich krajobrazów w hotelu GrandHotel Tiffi***** w Iławie.
W imieniu Zarządu firmy Abrys serdecznie zachęcamy do udziału w konferencji dotykającej bardzo ważnej tematyki, jaką jest jakość powietrza, w tym zarządzanie odorami. O tym, że to właśnie odory są jednym z największych problemów, świadczą m.in. dane opublikowane przez GIOŚ, które mówią, że w 2016 r. Organy Inspekcji Ochrony Środowiska rozpatrzyły ponad tysiąc skarg, które dotyczyły uciążliwości zapachowej.
Na konferencję zostali zaproszeni eksperci z branży, którzy przekażą informacje dotyczące obowiązujących oraz planowanych przepisów prawnych w kwestii odorów. Dowiedzą się Państwo jakie są metody oceny i pomiarów odorów, oraz jakie są dostępne na rynku rozwiązania techniczne, które pomagają ograniczyć bądź całkowicie usunąć problem uciążliwości zapachowej w najbliższym otoczeniu zakładu. Jedna z sesji będzie w całości poświęcona praktycznym doświadczeniom związanym z problemami odorowymi i metodami ich rozwiązywania.
Malownicze krajobrazy i naturalna przyroda Pojezierza Iławskiego, a także nowoczesny Grand Hotel Tiffi***** w Iławie z wieloma atrakcjami umili Państwu pobyt na konferencji.
Link do rejestracji online dostępny tutaj: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=747
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z programem konferencji dostępnym pod tym linkiem: https://goo.gl/Bojm6C
Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji
Szczegóły: https://ryzykabudowlane.grupakzp.pl/
MTBK 2018 to wydarzenie związane z kompleksowo rozumianą gospodarką komunalną. Wystawcy zaprezentują ofertę w specjalnie zaprojektowanych strefach, a zwiedzający będą mogli również uczestniczyć w konferencjach, seminariach branżowych, wydarzeniach edukacyjnych. Ważnym aspektem będą spotkania o tematyce prawnej w kontekście dyrektyw UE oraz dostosowywanych przepisów prawa polskiego z zakresu ochrony powietrza, ochrony wody i możliwości samorządów w zakresie regulacji wynikających z ustawy antysmogowej.
W pawilonach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo pojawią się również prezentacje nowinek technicznych i technologicznych związanych z gospodarką komunalną. Odbędą się liczne pokazy pojazdów / maszyn dedykowanych dla gospodarki komunalnej oraz systemów informatycznych i software’ów dla przedsiębiorstw komunalnych.
W związku z nowelizacją ustawy o odpadach jak również ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie nasze Stowarzyszenie organizuje konferencję, na której recyklerzy odpadów będą mieli możliwość zapoznania się aktualnymi wymogami i obowiązkami wynikającymi z nowych przepisów.
10 października 2018 roku organizujemy KONFERENCJE DLA RECYKLERÓW. Będzie ona próbą dokonania oceny sytuacji branży i wyzwań jakie przed nią stoją w świetle ostatnich zmian w polskim prawodawstwie.
Podczas konferencji zostanie przedstawiony Raport powstały we współpracy Stowarzyszenia z PwC odnośnie polskiego systemu gospodarki odpadami wraz w wypracowanym przez branżę nowym modelem systemu gospodarki odpadami z uwzględnieniem unijnego Pakietu Odpadowego i Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.
RAMOWY PROGRAM:
- Nowelizacja ustawy o odpadach oraz o Inspekcji Ochrony Środowiska – jakie będą skutki dla branży?
- Prawa recyklera w czasie kontroli – panel z ekspertami z odpowiednich instytucji.
- Prezentacja Raportu Stowarzyszenia i PwC : Gospodarowanie komunalnymi odpadami opakowaniowymi w obiegu zamkniętym. Przegląd systemu i propozycja nowego rozwiązania.
- Przedstawienie propozycji nowego modelu gospodarki odpadami oraz propozycja zmian w prawie.
- Jak pozyskać dotacje? Panel z ekspertami z PwC odnośnie programów z dofinansowaniami.
Koszt uczestnictwa w konferencji to 550 zł netto od osoby przy zgłoszeniach do 15 sierpnia 2018 r. Od 15 sierpnia będzie to 650 zł netto.
Członkowie Stowarzyszenia otrzymują 10% rabat.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.
Więcej informacji dostępne jest w sekretariacie SPR pod adresem: info@polskirecykling.org oraz pod nr telefonu: +48 607 616 613.
POL-ECO SYSTEM MIĘDZYNARODOWE TARGI OCHRONY ŚRODOWISKA to największe i najważniejsze wydarzenie w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, prezentujące zaawansowane technologie, rozwiązania
i produkty służące zrównoważonemu rozwojowi.
Targi POL-ECO SYSTEM to połączenie środowiska biznesowego i edukacyjnego. Jako organizatorzy przedsięwzięcia mamy świadomość, że tylko rozsądne zachowania ekologiczne powinny stanowić istotę codziennych działań, zarówno w życiu każdego człowieka, jak i podczas prowadzenia firmy. Dlatego zależy nam, aby propagować dobre praktyki i poprzez współpracę z liderami z dziedziny ekologii, ochrony środowiska i usług komunalnych oraz znanymi markami, stworzyć przestrzeń interaktywno-edukacyjną, która podpowiadałaby, jak funkcjonować bardziej ekologicznie oraz ekonomicznie, a także byłaby inspiracją do wprowadzenia prośrodowiskowych zmian w życiu codziennym.
Celem POL-ECO SYSTEM jest szerokie otwarcie się na zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem, wymiana międzynarodowych doświadczeń, inspirowanie krajowego sektora do rozwoju oraz wspieranie w znalezieniu partnerów biznesowych.
Na targi POL-ECO SYSTEM zapraszamy samorządy i administrację publiczną, dysponentów funduszy, firmy działające w zakresie gospodarki komunalnej, przedstawicieli sektora wodno-ściekowego, energetyki i ciepłownictwa, przedsiębiorstwa i inwestorów z branży OZE, budownictwa, instytuty naukowo-badawcze, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, firmy doradcze, instalatorów, projektantów, architektów, zakłady przemysłowe, rolników i leśników, uczelnie wyższe oraz wiele innych.
Czytaj więcej: https://www.polecosystem.pl/pl/