czwartek, 13 czerwca, 2024

ZAPOWIEDZI WAŻNYCH BRANŻOWYCH TARGÓW, KONFERENCJI I SEMINARIÓW


lut
28
wt.
2017
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów – Świeradów Zdr., ABRYS
lut 28 – mar 2 całodniowy
XXVII Konferencja Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów - Świeradów Zdr., ABRYS

Szanowni Państwo,

        serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w XXVII już Konferencji „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, która ugruntowanym zwyczajem lat poprzednich będzie płaszczyzną wymiany informacji dla naukowców, praktyków i urzędników zajmujących się problematyką składowania odpadów.

        Kolejna edycja, tego największego i najdłużej cyklicznie organizowanego spotkania merytorycznego dot. składowania odpadów w Polsce, odbędzie się w dniach 28 lutego – 2 marca 2017 r. w Świeradowie-Zdroju.

        Tematem przewodnim konferencji będą zagadnienia technologiczne i organizacyjne związane z unieszkodliwianiem odpadów na składowiskach przy uwzględnieniu priorytetów i kierunków strategicznych wynikających zarówno z obowiązujących jak i planowanych unijnych i krajowych wymagań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

        Pakiet KE gospodarka o obiegu zamkniętym (w tym komunikat “Zamknięcie obiegu – plan działań UE dotyczący gospodarki o obiegu zamkniętym” oraz zmiany w dyrektywach dotyczących odpadów), proponuje wprowadzenie wymagań “rewolucyjnie” zmieniających technologiczne i organizacyjne podejście do gospodarki odpadami w szczególności odpadami komunalnymi i opakowaniowymi. Proponowane znaczne podwyższenie poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów, traktowanie odpadów, jako zasobów – nieenergetycznych (ponowne użycie, recykling) i energetycznych (odzysk z wytwarzaniem energii) wymagać będzie zapewnienia odpowiedniej ich czystości, co w konsekwencji oznaczać będzie konieczność wdrożenia znacznie bardziej efektywnych systemów selektywnego zbierania odpadów. Ważnym zadaniem będzie zapewnienie odpowiednich ilościowo i jakościowo instalacji do recyklingu selektywnie zbieranych odpadów. No i niezmiernie trudne zadanie radykalnego ograniczenia składowania odpadów!

        I to właśnie przyszłość unieszkodliwiania odpadów na składowiskach oraz wymagania prawne i technologiczne związane z ich eksploatacją (m. in. monitoring, gospodarka odciekami, odgazowanie, efektywność energetyczna, fundusz rekultywacyjny, bezpieczeństwo przeciwpożarowe etc.), zamykaniem i rekultywacją będą podstawą merytoryczną naszych dyskusji.

Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia w Świeradowie-Zdroju!

dr inż. Piotr Manczarski, Politechnika Warszawska

Szanowni Państwo,

         spotykamy się w Świeradowie-Zdroju po raz dwudziesty siódmy. Mając w pamięci pierwsze konferencje a także stan składowisk z lat 90-tych ubiegłego już wieku uważam, że ogrom pracy włożonej przez nas wszystkich w ochronę środowiska w ciągu ostatnich trzech dekad, zaowocował pozytywnymi wynikami.

Oczywiście spoczywanie na laurach z recyklingu nie wchodzi w grę.

        Eksploatacja i monitoring aktualnie działających składowisk są daleko bardziej skomplikowanymi procesami w porównaniu z zasypywaniem odpadami dziur w ziemi. Zmieniające się przepisy i wymagania środowiskowe nakładają na nas obowiązek szukania nowych, bardziej efektywnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Zmiana składu deponowanych odpadów, pomimo intencji zmniejszenia długotrwałych zanieczyszczeń, stwarza nowe problemy i wyzwania dla użytkowników. Niedostateczne wsparcie dla składowisk, jako niewielkich i rozproszonych źródeł energii odnawialnej, ogranicza znacznie możliwość redukcji emisji i wykorzystania gospodarczego biogazu. Zmusza to do stosowania ekonomicznie opłacalnych instalacji w mikroskali. Uwzględnienie składowisk jako elementu systemu zagospodarowania odpadów daje możliwości wydatnego zwiększenia efektywności energetycznej układu. Atmosfera wokół składowisk robi się coraz „cieplejsza”, bowiem statystyki pożarów od lat pozostają na porównywalnych poziomach, a rynek przestał już to status quo akceptować. Ten trudny temat uwzględniony jest w programie sesją warsztatową, mającą na celu podniesienie stanu praktycznej wiedzy. Przez długie jeszcze lata borykać się będziemy ze starymi składowiskami i wysypiskami, rozpatrywanymi z jednej strony jako źródła długoletnich zanieczyszczeń a z drugiej – pozyskiwania surowców. A tym co można wykopać ze składowiska, opowie nam żołnierz, który może się pomylić tylko raz. Rekultywacje składowisk
i znajdowanie hybrydowych rozwiązań – środowiskowych, energetycznych, ekonomicznych, edukacyjnych – dają możliwości znakomitego treningu dla szarych komórek inżynierów i organizatorów.

        Obserwacje z tych poprzednich lat, liczonych już w dziesiątki, skłaniają mnie do stwierdzenia, że jesteśmy zgraną grupą profesjonalistów. Stanowimy niemałą siłę, która niewątpliwie wpływa na obieg odpadów w polskiej przyrodzie. Przed nami stoją niełatwe zadania, szczególnie w świetle aktualnie zachodzących dobrych zmian. Wykorzystajmy tę okazję, daną nam przez ABRYS, do przekazania sobie pozytywnych fal i emocji, aby motywowały nami inne czynniki niż tylko zysk i strach. Przekonajmy swoim przykładem tych (nie tylko z naszej branży), którzy nie widzą innych motywacji, że warto opierać się w swych działaniach na takich wartościach jak chęć tworzenia dobra, odpowiedzialność za przyszłe pokolenia, wzajemna pomoc, spolegliwość, jakkolwiek górnolotnie by to nie brzmiało.

        Kontynuując linię poprzednich konferencji, pozwolę sobie ponowić apel o chwilę zatrzymania się w biegu wydarzeń. Mam nadzieję, że warto będzie zainwestować Państwa czas w te trzy dni i poświęcić go na analizę i refleksję, wymianę doświadczeń i wykreowanie nowych pomysłów. Osobiste kontakty i rozmowy w fantastycznie stwarzanej od tylu lat przez ABRYS atmosferze, niewątpliwie przyczynią się do syntezy – zmierzenia się z wymaganiami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wypracowania konkretnych projektów, o których z podziwem będą mówić przyszłe pokolenia „odpadowców”. To przecież dzięki nim przekształcamy powoli (za wolno!) cywilizację konsumpcyjną w wymarzoną cywilizację bezodpadową („zero-waste”).

Zapraszam serdecznie do Świeradowa Zdroju i do aktywnego uczestnictwa w konferencji.

dr inż. Rafał Lewicki, Enviraf Ltd, Bromham Bedford

http://www.abrys.pl/szkolenia-i-konferencje/relacje-z-konferencji/pojedyncza-relacja/news/xxvi-konferencja-eksploatacja-i-rekultywacja-skladowisk-odpadow/

mar
27
pon.
2017
Szkolenie”Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp” – FRDL, Warszawa
mar 27 całodniowy
Szkolenie"Przetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji Pzp" - FRDL, Warszawa
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie “rzetarg nieograniczony i zamówienia in house po nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych”. Szkolenie odbędzie się 27 marca 2017 w Warszawie. Udział w zajęciach jest odpłatny.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

PRZETARG NIEOGRANICZONY I ZAMÓWIENIA IN HOUSE PO NOWELIZACJI USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Data: 27 marca 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 339 zł przy zgłoszeniu do 13 marca.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Adresaci: Pracownicy jednostek zajmujący się udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o Prawo zamówień publicznych.

Korzyści ze szkolenia: Szkolenie zawierać będzie praktyczne wskazówki dotyczące poszczególnych etapów postępowania oparte na dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, Sądów Okręgowych oraz wynikach kontroli i opiniach Urzędu Zamówień Publicznych. Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu przeplatanego ćwiczeniami opartymi na konkretnych przykładach związanych z procesem przygotowania i udzielania zamówień publicznych prowadzonych w trybie przetargu nieograniczonego z uwzględnieniem procedury klasycznej i odwróconej. Omówione zostaną również praktyczne aspekty udzielania zamówień in house. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na prawidłowe przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne.

Cele szkolenia: Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu prawidłowego szacowania zamówienia, ustalania warunków udziału w postępowaniu, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, ustalania kryteriów oceny ofert, prawidłowego procesu badania i oceny ofert oraz udzielania zamówień in house.

Prowadzący: Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych. Wieloletni pracownik samorządowy – obecnie, jako naczelnik wydziału zamówień publicznych. Pełnomocnik zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w miesięczniku „Przetargi Publiczne”.

Program:

  1. Obliczanie wartości szacunkowej:
  1. Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia?
  2. Zasady szacowania zamówień powtarzających się okresowo.
  3. Zasady szacowania wartości zamówienia udzielanego w częściach.
  4. Wyjątki od ogólnych zasad szacowania (art. 6a).
  5. Najczęściej popełniany błędy w szacowaniu zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  1. Opis przedmiotu zamówienia.
    1. Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia?
    2. Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia.
    3. Obowiązek określenia wymagań zatrudnienia na umowę o pracę.
  2. Warunku udziału w postępowaniu.
    1. Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu.
    2. Przykłady nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych.
  3. Kryteria oceny ofert po nowelizacji ustawy:
    1. Zasady formułowania kryteriów.
    2. W jakich sytuacjach można stosować kryteria odnoszące się do właściwości wykonawcy.
    3. Kiedy cena jednostkowa może być kryterium?
    4. Przykłady kryteriów na roboty budowlane, dostawy i usługi.
  4. Ogłoszenia po nowelizacji ustawy PZP.
  5. Badanie i ocena ofert – na co zwrócić szczególną uwagę – procedura postępowania:
    1. Etapy postępowania w przetargu nieograniczonym „standardowym” i z wykorzystaniem „procedury odwróconej” (art. 24aa).
    2. Ocena warunków podmiotowych i przedmiotowych oferty.
    3. Uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia.
    4. Kiedy mamy do czynienia z oczywista omyłką rachunkową, pisarską a kiedy z inną omyłką polegającą na niezgodności treści oferty z treścią specyfikacji?
    5. Kiedy wzywamy do wyjaśnienia treści oferty?
    6. Pojęcie rażąco niskiej ceny i procedura udzielenia wyjaśnień po nowelizacji.
  6. Przesłanki odrzucenia oferty:
    1. Spowodowane niezgodnością z SIWZ lub ustawą.
    2. Spowodowane błędem w obliczeniu ceny.
    3. Czyn nieuczciwej konkurencji, metody wykrywania zmowy przetargowej.
  7. Zamówienia in house po nowelizacji ustawy PZP:
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in house.
    2. Warunki udzielenia zamówienia.
    3. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    4. Podwykonawstwo.

      Szczegóły: http://warszawa.ngo.pl/wiadomosc/2021489.html

kwi
26
śr.
2017
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa
kwi 26@10:00 – 15:00
Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne - FRDL, Warszawa

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
  • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
  • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
  • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
  • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

Program szkolenia:

  1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
  1. Geneza zamówień in-house.
  2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
  3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
  4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
  5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
  1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
  1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
  1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
  2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
  3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
  1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
  1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
  2. Podmiot wewnętrzny.
  3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
  4. Status spółki komunalnej.
  5. Warunki i kryteria formalne.
  6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
  1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
  1. Przesłanki ogólne.
  2. Rodzaj zamawiającego.
  3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
  4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
  5. Brak kapitału prywatnego.
  1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
  1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
  2. Stosowanie zasad ogólnych.
  3. Przeprowadzenie postępowania.
  1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
  1. Podwykonawstwo.
  2. Zmiana postanowień umowy.
  3. Zakończenie umowy.
  1. Kontrola zamówień in-house.
  2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

gru
11
pon.
2017
Konferencja “Dyrektywy zamówieniowe w systemie krajowym rok po nowelizacji”
gru 11 całodniowy

Celem konferencji jest przekazanie uczestnikom rzetelniej wiedzy o wybranych niedoskonałościach systemu zamówień publicznych, jak sobie z nimi radzić, oraz o nadchodzących zmianach. Chcemy, aby uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z krajowym oraz unijnym punktem widzenia, z ujęciem PZP prezentowanym przez praktyków występujących po stronie wykonawców jak i zamawiających, a także z obserwacjami niezależnych podmiotów.

Wyjątkowi prelegenci

Unikatowa możliwość czerpania wiedzy bezpośrednio od reprezentantów najważniejszych podmiotów, odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu zamówień publicznych. Na konferencji wystąpią przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Cyfryzacji. Gościem specjalnym będzie przedstawiciel Komisji Europejskiej – DG GROW, odpowiedzialnej za unijne zamówienia publiczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania prawa zamówień publicznych podzielą się także przedstawiciele Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Instytutu Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej oraz Kancelarii Ziembiński & Partnerzy.

Zdobyta wiedza

Bazując na przeszło rocznym doświadczeniu w stosowaniu „małej nowelizacji” z lipca 2016r., nasi prelegenci wskażą zakresy, które obecnie nastręczają zamawiającym i wykonawcom najwięcej problemów, przedstawią analizy, czego należy się wystrzegać, oraz podejmą próbę przekonania uczestników, że e-zamówienia stanowić będą odpowiedź na wiele bieżących problemów procesu udzielania zamówień publicznych.

Dla kogo?

Konferencja kierowana jest do uczestników rynku zamówień publicznych – prawników, praktyków, management, podmiotów publicznych lub wydatkujących środki publiczne (zamawiających).

Program: http://pzp-ue.grupakzp.pl/

 

gru
28
czw.
2017
Gospodarka odpadami w praktyce – COBRO Instytut Badawczy Opakowań
gru 28@20:15 – 21:15
mar
20
wt.
2018
28. Konferencja “Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów”, ABRYS, Łomnica k/ Karpacza
mar 20 – mar 22 całodniowy

Szanowni Państwo,

spotkajmy się na największej i jedynej w Polsce konferencji poświęconej tematyce składowisk odpadów. Firma ABRYS już po raz 28 organizuje wydarzenie pod nazwą „Eksploatacja i rekultywacja składowisk odpadów. Składowisko odpadów elementem RIPOK”, które odbędzie się w dniach 20-22 marca w Hotelu Osada Śnieżka w Łomnicy koło Karpacza. To niepowtarzalna okazja aby spotkać się z specjalistami z branży, przedstawicielami świata nauki oraz praktykami i wymienić się swoimi doświadczeniami aby w przyszłości wdrażać dobre rozwiązania na składowiskach.

W tym roku firma ABRYS obchodzi swoje 30-lecie i w związku z tym stawia na jak najbardziej profesjonalne pod względem merytorycznym przygotowanie programu oraz całej organizacji konferencji. Czekają na Państwa trzy sesje tematyczne poruszające najważniejsze tematy związane ze składowiskami odpadów oraz moc dodatkowych atrakcji. Zachęcamy do zapoznania się z zaproszeniem konferencji.

W przypadku pytań do Państwa dyspozycji pozostaje koordynator konferencji Pani Paulina Ziętek: 881 932 976, p.zietek@abrys.pl

Serdecznie zapraszamy!

kwi
16
pon.
2018
“Odkodowanie matrycy ryzyk kluczem do sukcesu inwestycji”, Warszawa, Grupa Doradcza KZP.
kwi 16 całodniowy
cze
12
wt.
2018
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGISTYKA ODZYSKU – OPAKOWANIA, Wrocław
cze 12 – cze 13 całodniowy
mar
5
wt.
2019
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.
mar 5 – mar 7 całodniowy
IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019, PTAK WARSAW EXPO, Nadarzyn.

IV Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2019 to specjalistyczne wydarzenie o charakterze kontraktacyjno-kooperacyjnym. Głównym celem jest skupienie w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich gałęzi branży opakowaniowej oraz ich klientów i stworzenie dogodnych warunków do kontaktów biznesowych i handlu.
Podczas IV edycji WARSAW PACK w 2019 roku wystawcy zaprezentują się na następujących dedykowanych strefach:

  • strefa techniki pakowania
  • strefa etykiet,etykietowania i druku
  • strefa opakowań
  • strefa display
  • strefa recyklingu
  • strefa materiałów
  • strefa automatyki i robotyki
  • strefa logistyki i magazynowania
  • strefa usług.

    Szczegóły: https://warsawexpo.eu/wydarzenie/warsaw-pack-2019/

paź
29
wt.
2019
Szkolenie “Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO” – ABRYS, Warszawa
paź 29@09:00 – 15:30
Szkolenie "Elektroniczna ewidencja odpadów w systemie BDO" - ABRYS, Warszawa

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) to system informatyczny, utworzony na podstawie przepisów ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. DzU z 2019 r. poz. 701 z późn. zm) art. 79 ust. 1. Data uruchomienia była wielokrotnie przesuwana. Integralną jej częścią BDO jest rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami.

Został on uruchomiony 24 stycznia 2018 r. i jest to pierwszy element BDO. Z kolei od 1 stycznia 2020 r. zostaną uruchomione kolejne moduły systemu tj. ewidencji i sprawozdawczości. Umożliwią one uzyskanie aktualnej informacji na temat ilości odbieranych, zbieranych i transportowanych odpadów oraz miejsca ich przekazania i przetwarzania. Operacje będą realizowane na bieżąco. Polska tworzy całkowicie od podstaw własny system BDO. Ten unikatowy na skalę światową projekt, jest realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ścisłej współpracy z Ministerstwem Środowiska.
Korzyści ze szkolenia
– Dowiesz się w jaki sposób należy prowadzić elektroniczną ewidencję odpadów w systemie BDO
– Poznasz jak prawidłowo korzystać z modułu ewidencji odpadów, modułu rejestracyjnego i modułu sprawozdawczego
– Pokażemy jak wypełniać karty przekazania i ewidencji odpadów (prezentacja wszystkich kart)
– Nauczymy jak korzystać z nowego narzędzia aby uniknąć błędów
– Poznasz korzyści z wprowadzenia systemu BDO
– Uzyskasz unikalną wiedzę z zakresu systemu BDO
Szkolenie poprowadzi Kamil Domański specjalista ds. gospodarki odpadami. Zostanie ono zrealizowane z wykorzystaniem wersji pilotażowej systemu BDO.
Adresaci szkolenia:
– Przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
– Specjaliści ds. ochrony środowiska
– Przedstawiciele firm prywatnych zajmujących się zagospodarowaniem odpadów
– Reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej
– Przedstawiciele samorządów
Zapisz się już dziś – uzyskaj wiedzę jak pracować w systemie BDO – ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

PROGRAM SZKOLENIA
– informacje ogólne, podstawa prawna (ustawa o odpadach z 14 grudnia 2012 r. t.j. DzU 2019 poz. 701 z późn. zm.) i obowiązki z tym związane
– omówienie głównych modułów systemu- moduł ewidencji odpadów – moduł rejestracyjny – moduł sprawozdawczy
– korzyści z wprowadzenia systemu BDO
9.00-10.00 rejestracja na szkolenie, poczęstunek
11.00-11.30 Przerwa kawowa
– karta przekazania odpadów
– karta przekazania odpadów komunalnych
– karta ewidencji odpadów
– karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
– karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
– karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji
– karta ewidencji odpadów niebezpiecznych
14.30-15.30 Lunch
10.00 – 10.45 Najważniejsze informacje o systemie BDO
11.30 – 14.00 Prezentacja modułu ewidencji odpadów na przykładzie kart (w trakcie 10 min. przerwa)
14.00 – 14.30 Pytania, dyskusja
10.45 – 11.00 Pytania, dyskusja
Koszt udziału w szkoleniu 590 zł netto + VAT 725,70 PLN brutto
Barbara Krawczyk
redakcja “Przegląd Komunalny”
tel. +48 539 549 453, e-mail.: b.krawczyk@abrys.pl