- Kategorie
-
Znaczniki
altany BDO Biomasa CSR edukacja GOZ inwestycje ITPOK konferencje konkurencja konkurs koronawirus logistyka odzysku mbp medyczne NFOŚiGW odory opakowania Organizacje branżowe paliwa z odpadów Prawo ochrony środowiska recykling RIPOK ROP samorządy segregacja selektywna zbiórka składowiska smog spalanie Targi technologie transport webinar wod-kan wodociągi zamówienia publiczne ZSEiE
Więcej informacji wkrótce w serwisie organizatora: https://ekorum.pl/
Szkolenie on-line, które odbędziesz niezależnie od sytuacji.
Bez bezpośredniego kontaktu z prowadzącym lub innymi uczestnikami szkolenia.
Wiedza przekazana dokładnie w tej samej formie, jak podczas szkoleń stacjonarnych.
- przedstawiciele przedsiębiorstw i spółek komunalnych
- przedstawiciele wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej
- specjaliści ds. zamówień publicznych
- członkowie komisji przetargowych
- uczestnicy przetargów
- wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne w rozmaitych obszarach
- audytorzy i pracownicy do spraw kontroli zamówień
DLA KOGO SZKOLENIE?
Przedmiotem szkolenia jest przybliżenie mechanizmów pozwalających na sprawne a jednocześnie zgodne z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych nabywanie usług, dostaw lub robót budowlanych niezbędnych dla zapewnienia bieżącego funkcjonowania spółki komunalnej, w tym przy uwzględnieniu sytuacji awaryjnych i nieprzewidywalnych – zarówno obiektywnie jak i z perspektywy spółki, ze względu na decyzję właścicielską.
W toku spotkania, w oparciu o doświadczenie prowadzącego, jak i analizę orzecznictwa oraz stanowisk kontrolnych omówione zostaną:
1) mechanizmy kontraktowania, w tym np. umowa ramowa oraz dynamiczny system zakupów;
2) dopuszczalne tryby awaryjne, wraz z ich porównaniem oraz analizą przesłanek umożliwiających ich zastosowanie;
3) kontraktowe formuły współdziałania spółek komunalnych, w tym między sobą jak i JST będącymi ich właścicielami;
4) kontraktowe instrumenty uelastyczniania stosunków kontraktowych na etapie realizacyjnym.
Wskazane powyżej zagadnienia zostaną omówione w sposób całościowy, dotyczący zarówno etapu wdrożenia współpracy, przygotowania postępowania, jego przeprowadzenia, jak i wykonania umowy.
Koszt udziału w szkoleniu
299 zł netto + VAT
367,77 PLN brutto
1. Zarejestruj się, podczas rejestracji podaj swój e-mail (warunek konieczny)
2. Na wskazany e-mail, otrzymasz link do transmisji online (godzinę przed wydarzeniem)
3. Kliknij w niego, podaj swoje imię i nazwisko oraz wcześniej podany e-mail
4. Zostaniesz zalogowany do pokoju, w którym odbędzie się szkolenie
5. Po każdym module lekcji, będzie możliwość bezpośredniej rozmowy z prowadzącym, w formie zadania pytań “na żywo”
6. W czasie trwania lekcji istnieje możliwość zadania pytania, jednak odpowiedzi będą udzielane w przerwie
Szkolenie – krok po kroku
Prowadzący szkolenie
Konrad Różowicz
Prawnik w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski&Partners w Poznaniu, specjalizujący się w prawie zamówień publicznych oraz partnerstwie publiczno-prywatnego. W swojej dotychczasowej pracy zawodowej nabył doświadczenie w obsłudze prawnej zamawiających, wykonawców oraz podwykonawców doradzając im zarówno w zakresie spraw związanych z planowaniem i udzielaniem zamówień publicznych, ubieganiem się o uzyskanie zamówień, jak również powstających w związku z realizacją umów w sprawie zamówień publicznych czy umów o podwykonawstwo. Posiada także doświadczenie w reprezentowaniu klientów przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz organami kontroli, w szczególności Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych. Swoją pracę zawodową łączy z działalnością naukową, popularyzatorską oraz szkoleniową. Autor książek, komentarzy praktycznych, dziesiątków artykułów specjalistycznych oraz naukowych publikowanych w czasopismach zamówieniowych, w tym szeregu dotyczących nowego P.z.p. Trener z bogatym doświadczeniem w szkoleniach grupowych oraz konsultacjach indywidualnych.
NFOŚiGW zaprasza na warsztat on-line „Wykorzystanie potencjału energetycznego odpadów komponentem gospodarki o obiegu zamkniętym – przygotowanie projektów inwestycyjnych” dla Wnioskodawców zainteresowanych ubieganiem się o dofinansowanie w ramach programu 2.1. Racjonalna gospodarka odpadami Część 3) Wykorzystanie paliw alternatywnych na cele energetyczne na przedsięwzięcia polegające na budowie nowych, rozbudowie lub modernizacji istniejących instalacji termicznego przekształcania odpadów wytworzonych z odpadów komunalnych z wytwarzaniem energii w warunkach wysokosprawnej kogeneracji. Szkolenie odbędzie się w dniu 22 grudnia 2021 r. w godz. 09.00 – 15.30.
W trakcie szkolenia omówione zostaną:
– rola ITPO w gospodarce odpadami i ciepłownictwie,
– formy i warunki udzielania dofinansowania (NFOŚiGW), w tym:
– formularz wniosku o dofinansowanie wraz z listą wymaganych załączników,
– szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć,
– zagadnienia związane z pomocą publiczną.
– formy i warunki udzielania dofinansowania (BOŚ, Pekao SA).
Link do rejestracji: https://app.livestorm.co/transmisjalive/szkolenie-on-line-dla-wnioskodawcow-w-ramach-programu-21-racjonalna-gospodarka-odpadami-czesc-3
Tematyka konferencji:
– efektywność ekonomiczna selektywnej zbiórki– ceny surowców
– jak osiągnąć wymagane poziomy recyklingu – case studies
– czy instalacje odzysku energii wpływają na poziom selektywnej zbiórki odpadów
– nowe technologie i rozwiązania logistyczne wspierające selektywną zbiórkę i recykling
Dwa dni obrad konferencji, trzeciego dnia wyjazd studyjny.
Więcej: https://selektywna.abrys.pl/
BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.
SZKOLENIE ON-LINE
środa, 26 stycznia 2022 r.
w godzinach 9.00 – 13.00
Wszystko o funkcjonowaniu Bazy Danych Odpadowych
Praktyczna nauka obsługi platformy BDO
Jak działa ewidencja i jak zrobić sprawozdawczość?
Wdrażane i planowane zmiany w BDO oraz gospodarce odpadami
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Najnowsze szkolenie adresujemy do wszystkich osób korzystających na co dzień z Bazy Danych Odpadowych.
Prowadząca szkolenie:
Izabela Wołosiak, Green Concept
8:00 – 09:00 – Rejestracja Uczestników
09:00 – Rozpoczęcie szkolenia
Zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej
Przepisy dotyczące awarii BDO
Inne zmiany w przepisach odpadowych
Kierunki zmian w przepisach odpadowych – BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych
Praca na platformie BDO
Dostęp do BDO
Wymagania infrastrukturalne BDO
Role użytkowników
Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO
Przekazywanie odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Statusy Kart Przekazania Odpadów
Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Ewidencja odpadów z wykorzystaniem platformy BDO
Zmiany w ewidencji odpadowej na platformie BDO
Współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji
Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdań rocznych
Terminy składania sprawozdań za 2021 r.
Uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO
Sposób wypełniania sprawozdań rocznych w BDO
Nowe obowiązki przedsiębiorstw gospodarki odpadami
Podmioty zwolnione z ewidencji – jak się zabezpieczyć?
Ewidencja odpadów za pośrednictwem BDO – aspekty praktyczne
Ewidencja – jak dbać o bezpieczeństwo danych?
Obowiązki przedsiębiorcy
Odpowiedzialność zarządzających
13:00 – Zakończenie szkolenia
* Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w programie.
Wszystko na temat gospodarowania odpadami podczas targów EKOTECH!
Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Ekotech od ponad 20. lat stanowią kompleksowe spotkanie branży komunalnej. W wydarzeniu biorą udział przedstawiciele samorządów, pracownicy administracji publicznej z wydziałów zajmujących się gospodarką komunalną oraz firmy związane z gospodarowaniem odpadami i ochroną środowiska. Jednym z Partnerów Medialnych targów Ekotech jest Polska Izba Gospodarki Odpadami.
Najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie gospodarowania odpadami
Od 23 do 24 lutego br. podczas targów Ekotech w Targach Kielce będzie można zapoznać się z funkcjonowaniem maszyn i urządzeń wykorzystywanych w gospodarce odpadami oraz rozwiązaniami związanymi z transportem i utylizacją odpadów. Podczas spotkania branży komunalnej zaprezentowane zostaną innowacyjne systemy informatyczne i aplikacje umożliwiające kompletny nadzór nad realizacją usług odbioru odpadów czy segregację odpadów. Automaty zwrotne na puszki aluminiowe i opakowania PET, elektryczne pojazdy platformowe dostosowane m.in. do zbierania śmieci lub odpadów organicznych, a także najnowsze modele prasy do makulatury, prasy do beczek i belownic – to część oferty Wystawców tegorocznej edycji targów Ekotech.
Jak prawidłowo zarządzać odpadami? – odpowiedź na EKOTECH!
Podczas targów Ekotech odbędzie się Forum Zarządzania Odpadami skierowane do samorządowców, przedsiębiorców oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką odpadową. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z najnowszymi przepisami w kwestii gospodarowania odpadami, do poznania polskich oraz zagranicznych praktyk zbiórki i recyklingu odpadów, a także do wymiany doświadczeń. Spotkanie zaplanowano na 23 lutego 2022 roku.
Konferencje, prelekcje i praktyczne warsztaty
Branżowe konferencje, prelekcje i praktyczne warsztaty to wydarzenia towarzyszące targom EKOTECH. Po raz pierwszy podczas spotkania branży komunalnej odbędzie się konferencja „Razem Tworzymy EkoŚwiętokrzyskie” organizowana przez Departament Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach. Podczas konferencji poruszone zostaną m.in. kwestie związane z gospodarką opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Blok prelekcji skierowanych dla stacji demontażu pojazdów i zakładów przetwarzania odpadami dotyczyć będą m.in. kwestii dot. procesu uzyskiwania zezwolenia na zbieranie odpadów oraz prowadzenia ewidencji odpadów. Złom Kawiarnia, Strefa Ekspertów z poradami w zakresie funkcjonowania stacji demontażu pojazdów oraz warsztaty dot. prawidłowego zagospodarowania odpadów komunalnych i zasad segregacji odpadów – to atrakcje dodatkowe targów EKOTECH.
Targom Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami EKOTECH towarzyszą targi odnawialnych źródeł energii i energetyki konwencjonalnej ENEX oraz ENEX/NOWA ENERGIA, a także Międzynarodowe Targi Techniki Izolacji 4Insulation!
Więcej informacji: https://www.targikielce.pl/ekotech/wydarzenia-towarzyszace/forum-zarzadzania-odpadami
Ekotech: odpady komunalne, gospodarowanie odpadami i ochrona środowiska pod jednym dachem
Od ponad 20 lat targi EKOTECH zrzeszają branżowych przedsiębiorców, przedstawicieli samorządów i pracowników naukowych, dając im możliwość zapoznania się z najnowszym sprzętem, technologiami, ale także trendami dotyczącymi gospodarki odpadami i ochrony środowiska.
Targi Ekotech to jedno z najważniejszych wydarzeń branży komunalnej w Polsce. Tegoroczna edycja będzie trwać od 23 do 24 lutego. Co roku do kieleckiego ośrodka wystawienniczego przyjeżdżają najwięksi krajowi i zagraniczni wystawcy związani z ochroną środowiska oraz gospodarowaniem odpadami. Wydarzenie cieszy się także niesłabnącą popularnością wśród zwiedzających – wśród nich znajdują się nie tylko branżowi przedsiębiorcy, ale także pracownicy administracji publicznej oraz przedstawiciele świata nauki.
Wielu wystawców podkreśla, że Targi Ekotech to miejsce, w którym nie tylko mogą zaprezentować swoją ofertę szerokiej publiczności, ale przede wszystkim podpisać kontrakty i umowy na dostawę sprzętu.
Nie ma lepszego miejsca dla Twojej firmy!
W trakcie targów Ekotech właściciele firm zajmujących się transportem i utylizacją odpadów, a także producenci koszy na śmieci i biodegradowalnych worków na odpady, a także maszyny, pozwalające utrzymać czystość przestrzeni publicznej mogą przedstawić swoją ofertę licznym zwiedzającym.
Warto podkreślić, że gośćmi targów EKOTECH nie są przypadkowe osoby – to przedstawiciele instytucji publicznych, właściciele firm przemysłowych, a także samorządowcy. To podczas kieleckiego wydarzenia wystawcy spotykają się z kontrahentami , aby złożyć deklaracje współpracy i podpisać umowy.
Gospodarowanie odpadami – wzrost znaczenia branży
Pandemia koronawirusa pokazała, jak ważna jest gospodarka komunalna. Odpowiednia utylizacja odpadów medycznych, ale także bezpieczeństwo pracowników firm zajmującymi się odbiorem i segregacją śmieci, to tematy, które w ostatnim roku były ważne nie tylko dla branży, ale także dla każdego z nas.
Zapewnienie odpowiedniego sprzętu do sterylizacji, ale także wypracowanie procedur składowania odpadów i bezpiecznej pracy to tematy, które pojawią się podczas Targów Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami EKOTECH.
Versus Virus
To nowy salon stworzony specjalnie z myślą o postpandemicznej rzeczywistości. Po raz pierwszy na targach zostaną zaprezentowane rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo sanitarno-epidemiologiczne. Salon Versus Virus to odpowiedź na oczekiwania właścicieli, menagerów, zaopatrzeniowców, którzy stoją przed zadaniem zapewniania odpowiedniego sprzętu, materiałów i środków zwiększających bezpieczeństwo ludzi przebywających na terenie firm i instytucji. Ekspozycje zapełnią więc producenci środków i urządzeń do dezynfekcji powierzchni i przestrzeni. Zaprezentują się także firmy przeprowadzające ozonowanie, zamgławianie i opryskiwanie.
Konferencje na najwyższym poziomie
Dzielenie się wiedzą to jedno z najważniejszych celów targów ochrony środowiska. Podczas Ekotechu organizowanych jest szereg konferencji przeznaczonych dla branżowych specjalistów, ale także samorządowców i osób, które decydują o kształcie polityki komunalnej w miastach i gminach.
Międzynarodowe Forum Gospodarki Odpadami to stały punkt w programie targów. Pracownicy administracji publicznej będą mogli uczestniczyć w spotkaniach dedykowanych wydziałom gospodarki komunalnej. Tradycją targów Ekotech jest bogaty program wydarzeń towarzyszących, w których uczestniczą branżowi goście.
Więcej: https://www.targikielce.pl/ekotech?utm_source=pigo&utm_medium=baner%20&utm_campaign=ekotech22
Zapraszamy do udziału w 32. Konferencji Eksploatacja
i rekultywacja składowisk odpadów, która odbędzie sięw dniach 15-17 marca 2022 r. w hotelu Blue Mountain Resort**** w Szklarskiej Porębie oraz w formule online.Konferencja ta jest niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem w branży, obejmujące kompleksowo tematykę dotyczącą składowisk odpadów. Jest to doskonała forma wymiany doświadczeń pomiędzy eksploatatorami, dostawcami technologii, a ekspertami i naukowcami z branży. Kolejna edycja poruszy najnowsze tematy oraz dyskusje w świetle składowisk, a trzeciego dnia zaplanowane zostały warsztaty, które zapewnią kolejny krok w stronę doskonalenia każdego z nas.
Więcej: https://skladowiskowa.abrys.pl/
Zrównoważony rozwój, Green Deal, Fit For 55, CBAM, GOZ, ROP, CSR, ESG… a w tym wszystkim my jako bardzo ważny element domykający większość kół i obiegów.
Elektrorecykling, czyli pół miliona ton zużytego sprzętu elektrycznego, który trzeba selektywnie zebrać, przewieźć, przetworzyć, przewieźć ponownie i poddać recyklingowi. Ogrom prac i odpowiedzialności. Wszystko to byłoby bardzo ciężkie i żmudne gdyby nie coroczna konferencja dająca najważniejszym uczestnikom rynku duży pakiet informacji oraz poczucia wspólnego tworzenia dodatkowej wartości rynkowej i społecznej.
W imieniu organizatorów, firmy Abrys oraz APPLiA Polska, serdecznie zapraszam do udziału w 16. Konferencji Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, która odbędzie się 6-7 kwietnia 2022 r. w Poznaniu oraz online.
Spotkajmy się zatem po raz szesnasty w gościnnych progach Abrysu, stacjonarnie i online, i omówmy najważniejsze dla branży sprawy. W nowej formule podyskutujemy o niedostatecznej podaży niektórych grup odpadów, nowym prawie środowiskowym, roli poszczególnych podmiotów oraz najnowocześniejszych technologiach. Nie omieszkamy także ponownie tropić szarą strefę i pochylić się nad jakże istotnymi zagadnieniami edukacji ekologicznej. Rozmawiać będziemy w gronie znanych ekspertów, ale także nowych osób, które wniosą dodatkową wiedzę w już ugruntowany rynek ZSEE.
Obrady konferencji odbędą się 6 kwietnia 2022 r. natomiast dzień później udamy się do najnowocześniejszego zakładu przetwarzania ZSEE w zachodniej Europie – Elektrorecyklingu w Nowym Tomyślu.
Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych rynkiem elektrorecyklingu na coroczne święto branży ZSEE.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://zsee.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Paulina Wolna, p.wolna@abrys.pl, 881 932 976
Zrównoważony rozwój, powracające rozporządzenie o MBP, ROP i system kaucyjny, konkluzje BAT, wzrost cen energii oraz prawne, ekonomiczne a także techniczne skutki wprowadzanych zmian.
To niezwykle ważne tematy dla wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się mechanicznym i biologicznym przetwarzaniem odpadów. Wymogi na rynku stają się coraz bardziej zaostrzone, dlatego firma Abrys postanowiła w tym roku skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach problemów, które dotykają branże.
W imieniu organizatorów mamy niezwykłą przyjemność zaprosić na 14. Konferencje Mechaniczne i biologiczne przetwarzanie odpadów, która w tym roku odbędzie się w mieście pierników, Kopernika i zamku Krzyżackiego — w Toruniu. Spotkajmy się zatem po raz kolejny stacjonarnie i w formule online oraz podyskutujmy o tym, co jest istotne w branży.
W tym roku prelegenci skupią się na następujących kwestiach: zmianach prawnych, aspektach ekonomicznych, gospodarce energetycznej, biologicznym metodom przetwarzania odpadów oraz nowoczesnym rozwiązaniom w mechanicznym przetwarzaniu. Zaprosimy do dyskusji eksploatatorów, ekspertów oraz wszystkich pozostałych uczestników konferencji zainteresowanych tą tematyką. Stworzony został specjalny format, w którym każdy z Was będzie mógł zabrać istotny głos w debacie o problemach dotykających sektor gospodarowania odpadami w technologiach MBP. Wnioski z debaty i państwa spostrzeżenia staną się kierunkiem i podpowiedzią nie tylko dla przyszłych edycji konferencji, ale również dla całej branży.
Plan konferencji jest następujący.
9 maja odbywa się Abrysówka, czyli luźne spotkanie zapoznawcze, na którym będzie można zagrać w kręgle.
10 maja, czyli pierwszego dnia konferencji obrady będą się skupiać na aspektach prawnych oraz energetycznych. Dzień zakończy bankiet w stylu lat 80.
11 maja, czyli drugiego dnia konferencji prelekcje będą głównie o biologicznym przetwarzaniu odpadów i nowoczesnych metodach mechanicznego przetwarzania.
12 maja, czyli ostatniego dnia konferencji organizowany jest wyjazd do Zakładu Saniko sp. z o.o. we Włocławku, by przyjrzeć się ich świeżo zmodernizowanym systemom.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych rynkiem MBP na coroczne święto branży.
Więcej informacji na temat konferencji oraz rejestracja znajdują się na stronie: https://mbp.abrys.pl/
Kontakt do koordynatora konferencji: Jakub Koronowski, j.koronowski@abrys.pl, 784 036 990
|
W dniach 7-8 czerwca 2021 r. w warszawskim centrum konferencyjnym Airport Hotel Okęcie odbędzie się konferencja „Design for Recycling”. Wydarzenie, organizowane przez lidera branży opakowaniowej – firmę ALPLA, skierowane jest do osób zawodowo związanych z sektorami przemysłu chemicznego, kosmetycznego i spożywczego. Swoją tematyką obejmie ekologiczne zmiany na rynku i możliwości dostosowania się do nich, projektowanie pod recycling oraz komunikację z rynkiem i konsumentem.
Przetwórstwo tworzyw sztucznych to jedna z najważniejszych gałęzi polskiego przemysłu. Zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne w ciągu ostatnich 8 lat wzrosło o ponad 80%. Skala wykorzystywania tworzyw sztucznych stanowi poważne wyzwanie ekologiczne dla producentów i konsumentów, które wymusza rozwój technik recyklingu oraz zmiany w przepisach prawnych.
Konferencja „Design for Recycling” będzie podsumowaniem tych czekających na nas zmian w prawodawstwie oraz odpowiedzią̨ na szereg pytań́ związanych z projektowaniem opakowań́ z użyciem materiałów z recyklingu.
W ciągu dwóch dni uczestnicy poznają doświadczenia ekspertów branży opakowaniowej tworzących rozwiązania dla największych korporacji oraz innowatorów technologicznych we wdrażaniu innowacji w obszarze plastic packaging.
„Design for Recycling” – co przed nami?
Pierwszy panel pn. „Ekologiczna zmiana na rynku” poświęcony będzie m.in. aspektom prawnym i wyzwaniom stojącym przed producentami używającymi opakowań z tworzyw sztucznych w związku z Dyrektywą UE w sprawie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych – Single Use Plastic (SUP) oraz Rozszerzoną Odpowiedzialnością Producenta.
Druga część wydarzenia, która rozłożona została w agendzie na dwa dni, związana będzie z koncepcją „Projektowania pod recycling”. Przekazane w ramach panelu informacje pomogą odpowiedzieć na pytanie, jak projektować opakowania z udziałem recyklatów, aby utrzymać parametry wydajnościowe. Ponadto słuchacze poznają sposoby analizy obecnego portfolio opakowań pod kątem użycia regranulatu ze wskazaniem kształtów i konstrukcji opakowań przyjaznych procesowi recyklingu z udziałem surowców zawierających niski, bądź wysoki dodatek PCR (Post Consumer Recycled).
Jako producent opakowań, a także recyklatów mamy unikalną wiedzę na temat projektowania opakowań nadających się w pełni do recyklingu, w taki sposób, aby były one łatwe do przetworzenia. Wiemy także, jak produkować opakowania zawierające materiał z recyklingu. Nasi klienci mają zarówno dostęp do naszej wiedzy i ekspertów, jak i do materiału z recyklingu naszej produkcji, który dopuszczony jest do kontaktu z żywnością. Teraz tą wiedzą będziemy mogli podzielić się także z innymi. Nasi eksperci wskażą różnice pomiędzy właściwościami opakowań zawierających recyklaty a materiałami typu „virgin” – mówi Mariusz Musiał, Dyrektor Zarządzający firmy ALPLA w Polsce.
Trzecia część konferencji to „Komunikacja z rynkiem oraz z konsumentem”, podczas której uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie komunikować konsumentom zalety i bezpieczeństwo opakowań z zawartością materiałów z recyclingu. Ponadto w tym panelu zostaną omówione rynkowe przykłady efektywnej, ekologicznej komunikacji z konsumentem oraz podsumowane wyniki analiz wpływu na środowisko opakowań z rożnych materiałów w całym ich cyklu życia.
Konferencja zostanie zakończona debatą z udziałem liderów rynkowych. Będzie to dyskusja na temat opakowań przyszłości, a także próba ustalenia, czy recykling to jedynie konieczność, czy także szansa rynkowa oraz w jakim stopniu konsument kieruje się aspektem ekologicznych w swoich codziennych decyzjach zakupowych. Ponadto eksperci poszukają odpowiedzi na pytanie, jak branża może przybliżyć konsumentowi zagadnienia wiązane z recyklingiem i opakowaniami zawierającymi materiał z recyklingu.
Pełna agenda konferencji znajduje się pod linkiem. Rezerwacja miejsca możliwa jest poprzez napisanie e-maila na adres konferencje@alpla.com. Liczba miejsc jest ograniczona.
***
ALPLA produkuje wysokiej jakości opakowania z tworzyw sztucznych dla sektorów takich jak żywność, napoje, przemysł farmaceutyczny, oleje i smary, artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki. Zatrudnia 20900 pracowników w 181 lokalizacjach na terenie 46 krajów. W Polsce produkuje opakowania z tworzyw sztucznych w 4 zakładach oraz posiada zakład recyklingu (PRT Radomsko). Firma dąży do tworzenia wydajnej gospodarki obiegowej w branży opakowań. ALPLA prowadzi własne zakłady recyklingu PET i HDPE w Austrii, Polsce i Hiszpanii oraz w formie spółek joint venture w Meksyku i Niemczech. Ich roczna wydajność to około 75 000 ton recyklatu rPET. ALPLA tworzy unikalne modele współpracy, pozwalające między innymi na produkcję opakowań przy udziale maszyn ALPLA bezpośrednio w fabryce klienta, dzięki czemu generowane są oszczędności wtórnych materiałów opakowaniowych oraz zmniejsza się emisja CO2 związana z transportem. Firma prowadzi liczne działania edukacyjne celem zwiększenia świadomości dotyczącej znaczenia recyclingu. Podpisując w październiku 2018 r. globalne zobowiązania New Plastics Economy Global Commitment Ellen McArthur’s Foundation, ALPLA zobowiązała się do osiągnięcia określonych celów do 2025 r.: wszystkie rozwiązania w zakresie opakowań będą w pełni podlegały recyklingowi, a ilość materiałów pochodzących z recyklingu wzrośnie do 25 procent wszystkich użytych materiałów. Na rozbudowę działalności ALPLA w zakresie recyklingu przeznaczono kwotę 50 milionów euro.