Kaufland włączył się w Akcję Sprzątania Świata

788

Pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami wzięli udział w 27. Akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. W Lesie Pilczyckim wolontariusze zebrali kilkaset kilogramów śmieci.

Akcja Sprzątania Świata, organizowana przez Fundację Nasza Ziemia, odbywa się co roku w ramach World Clean Up Day. To właśnie w trzeci weekend września wolontariusze z całego świata podejmują się wyzwania, jakim jest sprzątanie Ziemi. W tegoroczną edycję akcji pod hasłem „Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję” włączyli się m.in. wolontariusze Kaufland.

W Kauflandzie z chęcią wspieramy inicjatywy lokalne, w szczególności te, które służą ochronie środowiska, dlatego z entuzjazmem wzięliśmy udział w tegorocznej Akcji Sprzątania Świata. W myśl naszej zasady „Zróbmy to razem” do inicjatywy ochoczo przystąpili pracownicy Kaufland wraz z rodzinami, którzy chcieli zrobić coś dobrego dla naszej małej ojczyzny. Jesteśmy wdzięczni naszym wolontariuszom, którzy poświęcili sobotnie popołudnie, by wspólnie zadbać o otaczającą nas rzeczywistość ¬ mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Pracownicy Kaufland, ich bliscy oraz przedstawicie Urzędu Miasta, Fundacji Nasza Ziemia i aktywiści z Eko-Unii i Akcji Miasto za cel obrali sobie posprzątanie wrocławskiego Lasu Pilczyckiego. Obszar ten jest objęty szczególną ochroną w ramach sieci Natura 2000, której celem jest zachowanie różnorodności biologicznej siedlisk przyrodniczych oraz gatunków uznawanych za cenne i zagrożone w skali całej Europy. Uczestnicy sprzątania mają się czym pochwalić – w sobotnie popołudnie udało się oczyścić las z ponad 400 kilogramów śmieci.

Akcja Sprzątania Świata, a także jej tegoroczne hasło wpisują się w działania realizowane przez Kaufland w ramach strategii Reset Plastic, której głównym celem jest ograniczenie wykorzystywania tworzyw sztucznych. Do tego, aby plastikowych odpadów było jak najmniej, przyczyniamy się m.in. modyfikując opakowania marek własnych, stosując w transporcie skrzynki EPS czy też oferując naszym klientom torby zakupowe, a także woreczki na owoce i warzywa wielokrotnego użytku. Tym samym wnosimy istotny wkład w ochronę środowiska  – mówi Maja Szewczyk.

***

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 224 markety i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland należy do czołowych przedsiębiorstw handlu detalicznego w Europie.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem.” sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

UDOSTĘPNIJ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ