Pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami wzięli udział w 27. Akcji Sprzątania Świata, organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. W Lesie Pilczyckim wolontariusze zebrali kilkaset kilogramów śmieci.
Akcja Sprzątania Świata, organizowana przez Fundację Nasza Ziemia, odbywa się co roku w ramach World Clean Up Day. To właśnie w trzeci weekend września wolontariusze z całego świata podejmują się wyzwania, jakim jest sprzątanie Ziemi. W tegoroczną edycję akcji pod hasłem „Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję” włączyli się m.in. wolontariusze Kaufland.
W Kauflandzie z chęcią wspieramy inicjatywy lokalne, w szczególności te, które służą ochronie środowiska, dlatego z entuzjazmem wzięliśmy udział w tegorocznej Akcji Sprzątania Świata. W myśl naszej zasady „Zróbmy to razem” do inicjatywy ochoczo przystąpili pracownicy Kaufland wraz z rodzinami, którzy chcieli zrobić coś dobrego dla naszej małej ojczyzny. Jesteśmy wdzięczni naszym wolontariuszom, którzy poświęcili sobotnie popołudnie, by wspólnie zadbać o otaczającą nas rzeczywistość ¬ mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Pracownicy Kaufland, ich bliscy oraz przedstawicie Urzędu Miasta, Fundacji Nasza Ziemia i aktywiści z Eko-Unii i Akcji Miasto za cel obrali sobie posprzątanie wrocławskiego Lasu Pilczyckiego. Obszar ten jest objęty szczególną ochroną w ramach sieci Natura 2000, której celem jest zachowanie różnorodności biologicznej siedlisk przyrodniczych oraz gatunków uznawanych za cenne i zagrożone w skali całej Europy. Uczestnicy sprzątania mają się czym pochwalić – w sobotnie popołudnie udało się oczyścić las z ponad 400 kilogramów śmieci.
Akcja Sprzątania Świata, a także jej tegoroczne hasło wpisują się w działania realizowane przez Kaufland w ramach strategii Reset Plastic, której głównym celem jest ograniczenie wykorzystywania tworzyw sztucznych. Do tego, aby plastikowych odpadów było jak najmniej, przyczyniamy się m.in. modyfikując opakowania marek własnych, stosując w transporcie skrzynki EPS czy też oferując naszym klientom torby zakupowe, a także woreczki na owoce i warzywa wielokrotnego użytku. Tym samym wnosimy istotny wkład w ochronę środowiska – mówi Maja Szewczyk.
***
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 224 markety i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb. Kaufland należy do czołowych przedsiębiorstw handlu detalicznego w Europie.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem.” sieć podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.