Zamówienia na roboty budowlane, dostawy i usługi w systemie in-house – aspekty praktyczne – FRDL, Warszawa

    1305
    Kiedy:
    26 kwiecień 2017@10:00 – 15:00
    2017-04-26T10:00:00+02:00
    2017-04-26T15:00:00+02:00
    Koszty:
    Bez opłat

    Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze zaprasza na szkolenie:

    ZAMÓWIENIA NA ROBOTY BUDOWLANE, DOSTAWY I USŁUGI W SYSTEMIE IN-HOUSE – ASPEKTY PRAKTYCZNE

    Data: 26 kwietnia 2017, 10:00 – 15:00

    Miejsce: Warszawa, ul. Żurawia 43

    Cena: 349 zł przy zgłoszeniu do 12 kwietnia.

    Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji.

    Cele i korzyści ze szkolenia: Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom informacji dotyczących nowej regulacji wprowadzonej nowelizacją ustawy prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r. a dotyczącej tzw. zamówień in-house. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione nowe przepisy na tle uregulowań unijnych, warunki udzielania tych zamówień, sposób udzielania i realizacja umowy oraz kontrola zamówień publicznych. Możliwość zlecania zadań spółkom komunalnym oraz szczegółowy tryb postępowania obowiązują od stycznia 2017 roku. Zatem gmina będzie mogła zlecać bezprzetargowo zadania własnym spółkom w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu określonych warunków.

    Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

    • Zdobyć wiedzę na temat uregulowań unijnych w tym obszarze.
    • Poznać specyfikę zamówień in-house w praktyce.
    • Poznać warunki umożliwiające ich udzielenie przez zamawiającego.
    • Nabyć umiejętności prawidłowego ich przeprowadzenia i zawarcia umowy.
    • Nabyć umiejętność realizacji zapisów ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie kontroli zamówień in-house.

    Adresaci szkolenia:

    • Pracownicy/specjaliści zajmujący się zamówieniami publicznymi w jednostkach samorządu terytorialnego.
    • Przedstawiciele osób prawnych zależnych od sektora publicznego – w szczególności spółek komunalnych zależnych od jednostek samorządu terytorialnego.
    • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat funkcjonowania zamówień in-house wprowadzonych do ustawy PZP w 2016 r.

    Prowadzący: Prawnik, audytor, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, audytor systemu finansów publicznych od 2002 roku, arbiter zamówień publicznych z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 – 2007. Z zamówieniami publicznymi jest związany od samego początku systemu. Przygotowywał dokumenty od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, reprezentuje strony przez Krajową Izbą Odwoławczą. Szkoleniowiec /doradca /praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych, inwestycji budowlanych.

    Program szkolenia:

    1. Zamówienia in-house – zagadnienia wstępne.
    1. Geneza zamówień in-house.
    2. Zamówienia in-house w dyrektywach unijnych.
    3. Orzecznictwo ETS, doktryna /kryteria Teckal.
    4. Zamówienia in-house przed nowelizacją ustawy w 2016.
    5. Zamówienia publiczne a pomoc publiczna.
    1. Pojęcie usług w ogólnym interesie gospodarczym a zadania własne gminy.
    1. Zadania własne gminy – zadania o charakterze użyteczności publicznej.
    1. Sposoby realizacji zadań własnych gminy.
    2. Istota usługi w ogólnym interesie gospodarczym.
    3. Usługi w ogólnym interesie gospodarczym – czynniki.
    1. Powierzanie świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym.
    1. Bezprzetargowe powierzenie zadań.
    2. Podmiot wewnętrzny.
    3. Gospodarka komunalna i gospodarka odpadami.
    4. Status spółki komunalnej.
    5. Warunki i kryteria formalne.
    6. Wymogi ekonomiczne i prawne.
    1. Badanie przesłanek dopuszczalności zamówień in-house – omówienie praktyczne.
    1. Przesłanki ogólne.
    2. Rodzaj zamawiającego.
    3. Sprawowanie kontroli – wykazanie kontroli nad osobą prawną – orzecznictwo TSUE.
    4. Zakres działalności kontrolowanej osoby prawnej.
    5. Brak kapitału prywatnego.
    1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki.
    1. Czynności zamawiającego w postępowaniu.
    2. Stosowanie zasad ogólnych.
    3. Przeprowadzenie postępowania.
    1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego.
    1. Podwykonawstwo.
    2. Zmiana postanowień umowy.
    3. Zakończenie umowy.
    1. Kontrola zamówień in-house.
    2. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

    Szczegóły: http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosc/2021586.html?from=rss

    UDOSTĘPNIJ

    BRAK KOMENTARZY

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ