Finansowanie odbioru i utylizacji odpadów azbestowych
Strona główna › Forum › Odpady.net.pl › Odpady niebezpieczne. › Finansowanie odbioru i utylizacji odpadów azbestowych
- This topic is empty.
-
AutorWpisy
-
19 stycznia 2011 o 13:04 #6258fuxxUzytkownik
Witam
Mamy dodane ustępy w art. 403 Prawie ochrony środowiska. Mowa o dotacjach celowych na finansowanie, dofinansowanie zadań, w tym z ochrony środowiska dla osób fizycznych. Zasadą udzielania dotacji jest również podpisywanie umowy z dotowanym.
Chciałbym zapytać jakie jest wasze zdanie jeżeli chodzi o finansowanie zadania polegającego na samym odbiorze i utylizacji odpadów azbestowych od osób fizycznych. Generalnie Gmina nie wspiera finansowo mieszkańca w tym zadaniu, niejako przejmuje odpad i zleca jego wywóz z danego punktu na składowisko. Czy w tej sytuacji również mamy do czynienia z dotacją celową, czy konieczne są umowy między gminą a mieszkańcem i czy w tj sytuacji pieniądze mają iść z GFOŚiGW?
Czy posiadacie jakieś komentarze co do tych przepisów.
Z góry dziękuje za wszystkie uwagi (-:Do art. 403 dodano:
3. (230) Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6.
4. (231) Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:
1) podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osób fizycznych,
b) wspólnot mieszkaniowych,
c) osób prawnych,
d) przedsiębiorców;
2) jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
5. (232) Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały.
6. (233) Udzielenie dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, następuje na podstawie umowy zawartej przez gminę lub powiat z podmiotami określonymi w ust. 4. W przypadku gdy dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis jej udzielenie następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej.21 stycznia 2011 o 09:09 #8441Zielony PunktUzytkownikNie jestem ekspertem w tym temacie, ale z tego co wiem to usuwanie azbestu następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą, a mieszkańcem. Jednak środki na ten cel gmina otrzymuje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Tak więc gmina jest tak na prawdę tylko pośrednikiem bowiem po pierwsze rozdysponowuje środki otrzymane z Funduszu, a po drugie w drodze przetargu wybiera firmę mającą fizycznie usunąć i zagospodarować azbest.23 marca 2011 o 13:02 #8442laosUzytkownikjest dokładnie tak jak mówi “Zielony Punkt”. Wszystkie środki gmina dostaje z WFOŚiGW. Należy oczywiście pamiętać, że gmina dostaje dostaje pieniądze na ściągnięcie,transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest. Do niedawna możliwe było tylko dofinansowywanie tylko transportu i unieszkodliwiania.
28 kwietnia 2011 o 06:19 #8443fuxxUzytkownikrozumiem, że ten kto zdemontował mat. azbestowe we własnym zakresie to też musi we własnym zakresie sobie to zutylizować…
2 maja 2011 o 08:00 #8444Zielony PunktUzytkownikTak jest, dopłata pochodząca z Wojewódzkiego Funduszu rozprowadzana przez gminę jest formą dofinansowania.
Jeżeli ktoś nie chce dofinansowania i robi sam to ponosi sam wszystkie koszty.14 kwietnia 2015 o 19:10 #8445jamesjogi08UzytkownikWszystkie środki gmina dostaje z WFOŚiGW. Należy oczywiście pamiętać, że gmina dostaje dostaje pieniądze na ściągnięcie,transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest.
-
AutorWpisy
- Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.