Mniej plastiku w opakowaniach Diamant

216

23 lutego obchodzimy Dzień bez Opakowań Foliowych, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na negatywne skutki używania opakowań z tworzyw sztucznych. Warto przyjrzeć się działaniom firm, które konsekwentnie redukują ilość plastiku w swoich opakowaniach. Jedną z nich jest Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, która m.in. stawia na papier i zmniejsza gramatury swoich materiałów opakowaniowych.

Stosunek opakowań papierowych do plastikowych produktów Diamant w handlu detalicznym to 79% do 21%. Firma Pfeifer& Langen w ostatnich 10 latach zmniejszyła także gramatury opakowań, aby ograniczyć zużycie surowców. W przypadku białego papieru jest to ograniczenie na poziomie 11%, w pudełkach kartonowych papieru jest mniej o 18%, zaś w przypadku worków o pojemności 25 kg firma zrezygnowała z jednej warstwy i tym samym również zredukowała  papier o 11%. Zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do produkcji opakowań przyczynia się także do powstawania mniejszej ilości odpadów.

Jeśli chodzi o ogólne podejście do procesu pakowania, magazynowania oraz sprzedaży cukru producent marki Diamant w świadomy i konsekwentny sposób działa na rzecz ograniczania oddziaływania na  środowisko. Przede wszystkim zwiększa ilości cukru sprzedawanego luzem tam, gdzie jest to możliwe, co zmniejsza ilość wykorzystywanych opakowań. Dzięki budowaniu nowych silosów i zbiorników na cukier płynny, firma ogranicza wysyłki produktu do magazynów zewnętrznych. Pfeifer & Langen współpracuje także z organizacjami odzysku, co zapewnia zgodne z prawem zagospodarowanie odpadów opakowaniowych.

Dyskusje dotyczące negatywnego wpływu plastiku na środowisko trwają już od dawna. W 2019 r. Unia Europejska uchwaliła bardzo konkretne przepisy, które mają ograniczać produkcję opakowań plastikowych. I choć z roku na rok ilość tworzyw sztucznych używanych do produkcji opakowań się zmniejsza to przed nami jeszcze długa droga do ich całkowitego wyeliminowania. Dlatego jako firma, która szczególną wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju staramy się konsekwentnie działać w tym temacie i wdrażać dobre praktyki ograniczające zużycie plastiku. W handlu detalicznym postawiliśmy na papier i obecnie opakowania z tworzyw sztucznych to mniej niż ¼ naszej produkcji. Skupiamy się także na recyklingu i poprzez współpracę z odpowiednimi partnerami dążymy do odzyskiwania jak największej ilości materiałów

– mówi Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.

Producent marki Diamant wydał obszerny raport zrównoważonego rozwoju, w którym m.in. informuje o redukowaniu ilości plastiku. Można się z nim zapoznać tutaj:

https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/
UDOSTĘPNIJ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ